Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 24.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW e46
Мечтае да кара: BMW e46 GTR

Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от BMW-e46-320i » 23 Мар 2016, 16:40

Здравейте колеги, предстой ми смяна на гарнитурата на капака на клапаните.Колата е с мотор M52TUB20. Някой който е минал през тази процедура може ли да ми даде малко информация кое/как става :) . Мерси предварително.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от laviatan » 23 Мар 2016, 18:09

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от efren » 23 Мар 2016, 19:29

Ще акцентирам върху внимателното завиване на болтовете на капака накрая, дори препоръчително на няколко пъти по малко и според мен поне е препоръчително първо крайните, после тези в средата. Също така когато се сменя гарнитурата е хубаво да се купят и гумите на самите болтове защото най вероятно са се удървили ( по около 1 лв са, общо 15 лева).
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от zvetiko » 24 Мар 2016, 16:24

efren написа:Ще акцентирам върху внимателното завиване на болтовете на капака накрая, дори препоръчително на няколко пъти по малко и според мен поне е препоръчително първо крайните, после тези в средата. Също така когато се сменя гарнитурата е хубаво да се купят и гумите на самите болтове защото най вероятно са се удървили ( по около 1 лв са, общо 15 лева).


Гарнитурите на гайките се сменят задължително, защото те определят усилието, с което капака ще притиска гарнитурата, отделно и уплътняват. За съжаление капака е пластмасов, с голяма повърхност, което е предпоставка за изкривяването му. Тогава смяната на гарнитурата става доста трудоемка операция- или има разлика между това да смениш гарнитурата на капака на клапаните и да смениш гарнитурата и после да не тече масло. ;)


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от efren » 24 Мар 2016, 18:24

zvetiko написа:
efren написа:Ще акцентирам върху внимателното завиване на болтовете на капака накрая, дори препоръчително на няколко пъти по малко и според мен поне е препоръчително първо крайните, после тези в средата. Също така когато се сменя гарнитурата е хубаво да се купят и гумите на самите болтове защото най вероятно са се удървили ( по около 1 лв са, общо 15 лева).


Гарнитурите на гайките се сменят задължително, защото те определят усилието, с което капака ще притиска гарнитурата, отделно и уплътняват. За съжаление капака е пластмасов, с голяма повърхност, което е предпоставка за изкривяването му. Тогава смяната на гарнитурата става доста трудоемка операция- или има разлика между това да смениш гарнитурата на капака на клапаните и да смениш гарнитурата и после да не тече масло. ;)


При постепенно завиване (като глава на двигател) и изчакване между отделните рундове завиване накрая дори и с нови гумички гайките опират в главата. Тъй като това е слабо място при 6-таците дори и нова гарнитура я намазвам леко със силикон (виктор рейнц), но пак казвам много е важно на всеки рунд завиване да се завиват първо всички външни гайки и след това редицата с вътрешните (средни гайки), за да няма след това тема "как се сменя капак на клапаните?"
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 24.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW e46
Мечтае да кара: BMW e46 GTR

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от BMW-e46-320i » 24 Мар 2016, 18:46

Благодаря много за точните отговори, имам още един въпрос . Понеже много майстори ми казват , че трябва болтовете да се затягат с определена сила [Nm] . Има или нещо такова?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 11.06.2015
Местоположение: морско
Пол: Мъж

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от Black-Power » 24 Мар 2016, 21:08

Да ! Виж в тис-а.
Stop me, if you can ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от Nedialkov » 24 Мар 2016, 21:24

zvetiko написа:Гарнитурите на гайките се сменят задължително, защото те определят усилието, с което капака ще притиска гарнитурата, отделно и уплътняват.....


Те това е истината + малко силиконче виктор рейнц на оказаните места + много тънко по останалата повърхност. Но без смяна на гумичките на болтовете все едно нищо не си направил.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от efren » 25 Мар 2016, 0:24

BMW-e46-320i написа:Благодаря много за точните отговори, имам още един въпрос . Понеже много майстори ми казват , че трябва болтовете да се затягат с определена сила [Nm] . Има или нещо такова?


По принцип може би, но ако ги затягаш по малко и следваш указанията по-горе, както написах гайките ( а не болтове ) накрая опират в главата и няма смисъл от повече стягане. След като ги постегнеш донякъде може да поизчакаш 20-30 минутки за да се посмачка новата гарнитура и продължаваш.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 24.02.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW e46
Мечтае да кара: BMW e46 GTR

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от BMW-e46-320i » 25 Мар 2016, 12:20

Благодаря ви много , мисля че ще се справя. Само да попитам тези гарнитури(гумички) за гайките от къде мога да си ги купя?
Мерси предварително. :yes:


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от efren » 26 Мар 2016, 0:45

От някой магазин за авточасти, дори и да ги нямат, ще ти ги поръчат.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.01.2017
Кара: e39, e60 535d
Мечтае да кара: e60 m5 v10

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от Driveangry » 03 Май 2017, 14:19

Здравейте ! И моята гарнитура на капака е за смяна, капе по генерацията и мирише в купето. Въпроса ми е, възжможно ли е от това да имам и загуба на мощност и прекъсване ? Рядко,но се случва, изпушва черно отзад ? (Вероятно от богата смес ? )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от ivoaudi » 04 Май 2017, 1:59

Не!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от bioz » 04 Май 2017, 8:56

Възможно е. Може да дърпа паразитен въздух, може и да влиза масло в цилиндрите.

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Смяна на гарнитура капак клапани М52/54

Мнение от ivoaudi » 04 Май 2017, 12:55

Не е възможно. За да е такъв процепа, че да смукне толкова паразитен въздух, колкото да тресе мотора и да падне мощността, туба масло от 20л ще му е малка, а обляно с масло от процепа може да има дори по пасажерската седалка.

Drive angry да си търси проблемите другаде, не в гарнитура капак клапани!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook