330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Здравейте колеги,
пъвро за аавтомобила: е46, 330xd, Окт. 2003, 204 коня, дизел. преди два дена ми направиха диагностика поради странен шум, който се чуваше и ми беше направил впечатление. След диагностика се оказа, че стойностите на някои от дюзите не са много добри и очевидно трябва да се направи нещо по въпроса. Когато купувах колата Окт '15 минах през БМВ Русе и стойностите на дюзите бяха следните:
1 0.0/0.6
5 -1.0/0.0
3 -0.4/0.0
6 0.0/0.4
2 0.0/0.4
4 -0.2/0.2
А това са стойностите от преди два дни:
1 0.0/4.2
5 -2.7/0.0
3 -0.3/1.1
6 -1.5/0.4
2 -0.2/0.4
4 -0.6/0.0
Бих искал да попитам за мнение за почистане с ултразвук. Ако може накой, който го е правил да сподели дали си заслужава и къде най-добре. Ако реша да ги почиствам може ли само преблемните или трябва да ги мина всички? Същото важи и за смяна.
Какво мислите за опит за почистване с някаква добавка, има ли въобще смисъл и с каква? Ако някой може да препоръча сервиз в Сф ще бъда много благодарен.
Поздрави
пъвро за аавтомобила: е46, 330xd, Окт. 2003, 204 коня, дизел. преди два дена ми направиха диагностика поради странен шум, който се чуваше и ми беше направил впечатление. След диагностика се оказа, че стойностите на някои от дюзите не са много добри и очевидно трябва да се направи нещо по въпроса. Когато купувах колата Окт '15 минах през БМВ Русе и стойностите на дюзите бяха следните:
1 0.0/0.6
5 -1.0/0.0
3 -0.4/0.0
6 0.0/0.4
2 0.0/0.4
4 -0.2/0.2
А това са стойностите от преди два дни:
1 0.0/4.2
5 -2.7/0.0
3 -0.3/1.1
6 -1.5/0.4
2 -0.2/0.4
4 -0.6/0.0
Бих искал да попитам за мнение за почистане с ултразвук. Ако може накой, който го е правил да сподели дали си заслужава и къде най-добре. Ако реша да ги почиствам може ли само преблемните или трябва да ги мина всички? Същото важи и за смяна.
Какво мислите за опит за почистване с някаква добавка, има ли въобще смисъл и с каква? Ако някой може да препоръча сервиз в Сф ще бъда много благодарен.
Поздрави
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Според мен сваляй всички и ги рециклирай.
Грешка е ако се пробваш с единични бройки или почистване. Ако корекцията на една дюза е голяма това не винаги значи, че тя е проблемната. Възможно е да коригира работата на симетричната и от другата страна на вала.
Грешка е ако се пробваш с единични бройки или почистване. Ако корекцията на една дюза е голяма това не винаги значи, че тя е проблемната. Възможно е да коригира работата на симетричната и от другата страна на вала.
- badstorm
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 31.07.2008
- Местоположение: град Софя
- Пол: Мъж
- Кара: 2x e38 740и 95 & 00
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Колега пробвай първо с добавка на Про-Тек за почистване сипваш я на 30л нафта и след като я изгориш или ти остане малко от нея погледни пак стойностите на дюзите
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Аз имах 3.9 на едната дюза и когато ги дадох за проверка и рециклиране на въпросната и смениха разпръсквача. Ако искаш си хаби парите за ултразвук, но буталото едва ли ще издържи дълго. Щом вече имаш и странен шум, това хич не е на добре. При мен не чувах странни шумове при движение, колата вървеше нормално, но при изфорсиране на място, при падане на оборотите на 750 се затрисаше двигателя за 1 секунда. Други симптоми не съм имал.
Каквото и да направиш с дюзите сподели резултата, защото ми стана любопитно как една дюза се скапва толкова бързо от нищото. Взех да чета разни работи за тръгнали дюзи 1-2 години след рециклаж и сега ми е тегаво нещо. Какъв точно шум чуваш?
Каквото и да направиш с дюзите сподели резултата, защото ми стана любопитно как една дюза се скапва толкова бързо от нищото. Взех да чета разни работи за тръгнали дюзи 1-2 години след рециклаж и сега ми е тегаво нещо. Какъв точно шум чуваш?

Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Ами всъщност майсторът, който прегледа колата преди диагностиката го бе чул веднага при тест-драйва. Определи го като кракане, което е типично за неоптимално функциониращи дюзи.
@badstorm: за такива добавки четох, че ако има някакви други боклуци и наслагвания по резервоара, това може да доведе до обратен ефект и дюзите да се прецакат още повече. Затова все още не съм опитал с такава. Може ли някой да потвърди/отрече?
@badstorm: за такива добавки четох, че ако има някакви други боклуци и наслагвания по резервоара, това може да доведе до обратен ефект и дюзите да се прецакат още повече. Затова все още не съм опитал с такава. Може ли някой да потвърди/отрече?
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Ами и аз преди да ги рециклирам ползвах една добавка на Бардал, но имаше момент в който двигателя почна да хълца. После се оправи, но доста време работи неравно. Крайният резултат не беше по-добър от преди това. Както ти казах проблема е много вероятно да не може да се оправи с чистене и добавки. Ако все пак решиш с добавка - задължително сменяш нафтовия филтър преди това, защото боклуците в него се разлагат от добавката и отиват направо в дюзите (така съм чувал)
.

Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
След доста лутане и звънене наляво и дясно в крайна сметка реших да закарам колата в един Бош дизел център и да ги оставя да ги проверят. След проверка на стенда ми се обадиха и казаха, че на 5 от тях трябва да бъдат сменени разпръсквачите
. Всичко на всичко 1250лв. Понеже ми предстоят около 2000км път извън Бг (което за съжаление споменах пред тях) реших, че нямам голям избор, тъпо би било да рискувам и ги оставих да ги направят. Днес като си взимах колата поисках да ми дадат разпечатката от теста на стенда преди да ги ремонтират. Бяха изненадани и реагираха леко разсърдено и обидено. Обясних, че реално погледнато те могат да кажат на всеки, че всички дюзи са му за ремонт и той няма откъде иначе да знае дали това е така или не. Отговориха ми, че дори и да ми я дадат, ако са решили да ме метнат ще намерят начин да го направят, което си е голата истина за съжаление. Нямам идея дали ненужно ме изгърбиха или не. В крайна сметка ми дадоха разпечатката, която искам да споделя с всички тук. Може да се намери някой, който разбира от стойностите и да ги "преведе" за останалите. Относно вървежа на колата след ремонта мога да кажа, че се усеща подобрение и тресенето е по-малко, но за това със сигурност допринесе и смяната на тампоните на двигателя.
Страница 1 http://i.imgur.com/APXQ9pW.jpg
Страница 2 http://i.imgur.com/R3Mvc0Z.jpg
Страница 3 http://i.imgur.com/O62PZ83.jpg
Страница 4 http://i.imgur.com/EdLZsl8.jpg
Страница 5 http://i.imgur.com/Y4P1EOz.jpg
Поздрави

Страница 1 http://i.imgur.com/APXQ9pW.jpg
Страница 2 http://i.imgur.com/R3Mvc0Z.jpg
Страница 3 http://i.imgur.com/O62PZ83.jpg
Страница 4 http://i.imgur.com/EdLZsl8.jpg
Страница 5 http://i.imgur.com/Y4P1EOz.jpg
Поздрави

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
brumbrum1 написа:След доста лутане и звънене наляво и дясно в крайна сметка реших да закарам колата в един Бош дизел център и да ги оставя да ги проверят. След проверка на стенда ми се обадиха и казаха, че на 5 от тях трябва да бъдат сменени разпръсквачите. Всичко на всичко 1250лв. Понеже ми предстоят около 2000км път извън Бг (което за съжаление споменах пред тях) реших, че нямам голям избор, тъпо би било да рискувам и ги оставих да ги направят. Днес като си взимах колата поисках да ми дадат разпечатката от теста на стенда преди да ги ремонтират. Бяха изненадани и реагираха леко разсърдено и обидено. Обясних, че реално погледнато те могат да кажат на всеки, че всички дюзи са му за ремонт и той няма откъде иначе да знае дали това е така или не. Отговориха ми, че дори и да ми я дадат, ако са решили да ме метнат ще намерят начин да го направят, което си е голата истина за съжаление. Нямам идея дали ненужно ме изгърбиха или не. В крайна сметка ми дадоха разпечатката, която искам да споделя с всички тук. Може да се намери някой, който разбира от стойностите и да ги "преведе" за останалите. Относно вървежа на колата след ремонта мога да кажа, че се усеща подобрение и тресенето е по-малко, но за това със сигурност допринесе и смяната на тампоните на двигателя.
Страница 1 http://i.imgur.com/APXQ9pW.jpg
Страница 2 http://i.imgur.com/R3Mvc0Z.jpg
Страница 3 http://i.imgur.com/O62PZ83.jpg
Страница 4 http://i.imgur.com/EdLZsl8.jpg
Страница 5 http://i.imgur.com/Y4P1EOz.jpg
Поздрави
Няма ли да споделиш за кой точно Bosch център става въпрос, за да знам никога да не стъпвам там.
Не ангажирам никой с моето мнение, но за мен при тези показатели, които си дал в предишните мнения и смяна на 5 разпръсквача си е жив обир. На всичкото отгоре са ти подсказали, че са те излъгали с тези увъртания около разпечатката. Освен, разбира се, ако не си им казал преди това, че ти предстоят няколко хиляди километри извън България и искаш всичко да стане като ново. Тогава вече ти си си виновен.

Не разбирам нищо от разпечатката, но помня, че при мен показателите бяха подобни(на споменатите от теб по-горе), но на други номера дюзи. Сменихме 1 разпръсквач и центроваха останалите и мотора заспа. Не знам каква разлика очакваш да има преди и след. При мен беше в работата на мотора на място - много тих и равен, почти без да се чува тракане. Преди тракаше чувствително много повече (като 4 цилиндров). Другото съм го написал в горното мнение. При вървенето не забелязах никаква разлика.
Дано колегите да разшифроват разпечатката, но както откровено ти е казал човека - ако са решили да те метнат, са намерили начина да го направят. Едва ли по разпечатката ще има следи от измама.
Всеки уважаващ себе си сервиз би трябвало да ти предложи разпечатката сам, даже без да те пита. Не знам кой ти препоръча да идеш в Бош сервиз, но от опита ми преди доста години с тях в Пловдив не съм хич доволен. А в Стара Загора при неработещ цилиндър ми забиха цена на нова дюза без даже да са ми погледнали колата. Едва ли всички сервизи Бош са еднакви, но почти не съм чувал положителни отзиви.

Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Нямаше да е лошо да споделиш опита си за БОШ и за мястото, където са ти ги ремонтирали малко по-рано, колега, това е главната идея на теми като тази в повечето случаи...
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
brumbrum1 написа:Нямаше да е лошо да споделиш опита си за БОШ и за мястото, където са ти ги ремонтирали малко по-рано, колега, това е главната идея на теми като тази в повечето случаи...
Опитът ми с Бош-Пловдив не го споделих, защото беше преди 11 години и автомобилът беше Опел Астра. Проблемът бяха тихите обороти - характерен за Астрите. Та то беше една смяна, две смени на стъпковото моторче(с втора употреба). Резултатът беше по-лош, отколкото с оригиналното. После сменяха някаква друга джаджа - пак по-зле. Накрая заключиха, че трябва да се смени компютъра - сложиха един, втори - пак ужасни резултати. Това ставаше, като при всяка смяна, трябваше да карам по няколко дена със сменената част и да наблюдавам резултата. Имало е случаи оборотите на свободен ход да се вдигат до 3500. Накрая не издържах и се отказах от тях и си върнах оригиналните части, с които положението си беше направо розово - в най-лошите моменти 1500 оборота на празен ход. След време в Стара Загора си намерих стъпково моторче втора употреба (не от Бош) и работата заспа.
В края на краищата недоволството ми беше не от парите-доколкото си спомням цялата работа ми струваше някаква малка сума (тъй като почти нищо не беше свършено). Проблемът беше в изгубеното време и обещанията, че ще се оправи проблемът. Около 2-3 седмици мотаене, киснене в сервиза, мъка и накрая нищо. Всичко това ми беше предостатъчно, за да не ползвам никога повече техните услуги.
Опитът ми с Бош - Стара Загора мисля го споделих - заявяване на предполагаема причина и цена на ремонта, без даже да е погледнат автомобила. Като цяло, когато отидох там, никой не ми обрърна внимание, докато не им подосадих. Накрая с показно отношение, че им досаждам и нямат време да се занимават с мен, проведохме разговора за неработещия цилиндър. Заявката, че могат да погледнат колата най-рано следващата седмица и най-вероятно ще трябва да се смени дюзата (към 700лв), разбира се, ме отказаха от услугите им. Може пък да не съм попаднал на подходящия човек, но такъв ми бил късмета. Проблемът ми беше решен на следващия ден от друг майстор за около 2 часа - лош контакт на куплунзите при кабелите на дюзите - чест проблем при помпа-дюза моторите. Общо 40лв. всичко. После 2 години никакъв проблем.
Като цяло знам, че мнението ми не е много по темата, но е в отговор на brumbrum1. Ако сметнете, че не е за тук, значи не е за тук.

Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
Миналата седмица реших да отида до един БОШ сервиз тук в Германия, за да хвърлят един поглед на разпечатката. Обясниха ми какво означават различните тестове и стойности и се оказа, че наистина 5 от дюзите не са били както трябва и е имало нужда от ремонт, което до някаква степен ме успокои, че не са ме изгърбили брутално. Казвам до някаква степен, защото няма как категорично да се знае дали те биха могло да бъдат отремонтирани по-евтино или не. Както и да е, в крайна сметка здраве да е. Въпреки това бъдете будни граждани и си търсете правата.
- nas_yo
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 11.10.2007
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: e46/e61
Re: 330xd проблемни дюзи почистване или смяна
badstorm написа:Колега пробвай първо с добавка на Про-Тек за почистване сипваш я на 30л нафта и след като я изгориш или ти остане малко от нея погледни пак стойностите на дюзите
Мдаааа,направих го на 530 е61 и резултата беше впечатляващ!


12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани