Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,118к

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 24.02.2016
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E46
Мечтае да кара: BMW M3, M5 или 330 е46
Детайли за колата: BMW 318i E46
бензин
118 коня
седан
2000год.

Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,118к

Мнение от v.gatev7 » 16 Мар 2016, 15:49

Здравейте колеги!
Отварям нова тема за този въпрос, защото се рових, но не видях друг с подобен проблем. Взех си BMW 318i e46 Седан, Бензин,118к от Германия и я постегнах.. смених и масла, филтри, водна помпа, пистови ремъци, лагерите му т.н. , но вчера ми направи много странен проблем. Чаках си на един голям булевард в Пловдив един приятел като изгасих колата и пуснах аварийки(за не повече от 3 до 4мин) и въртя ключа да паля и нали святкат всички индикатори на таблото изгасят, след което довърташ ключа, за да си направи контакт и да запали.. интересното е, че лампите си индикираха и при дозавъртането на ключа взе да ми премигва таблото и да дава един звук (тък-тък-тък) и не може да запали и като отпусна ключа да го вадя си изгасва.. пробвах ел. стъклата се свалят.. т.е има ток.. акумулатора е нов, свети зелено индикатора му.. имах ключ 10-ка.. разтърках клемата на акумулатора, мислейки, че там е проблема, но пак не запали.. подбутнаха ме 2 момчета и чрез припомване на газта и съединителя запали от раз.. после спрях колата, пак запалих и от раз си запали все едно няма нищо.. после на друго място мислейки, че е нещо инцидентно, пак си пуснах по същия начин аварийки и пак така се случи.. бутнаха ме тръгнах и след това нямаше проблем.. извиках мой познат майстор, дойде припалваше я 6-7 пъти и пали от раз, измери ми акумулатора и дава достатъчно волтаж.. Днес почивам и цял ден ходих насам натам с нея по работа, после я мих, имам предвид гасене, тръгване и никакъв проблем, ест не съм ползвал днес аварийки.. Това ме води на мисълта дали има проблем със стартера, макарче ако имаше нямаше изобщо да дава контакт и ток към таблото и ел. стъклата или има някоя жичка дето прекъсва или е свързана с аварийните?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от cezarre » 16 Мар 2016, 20:31

Здравей колега.Провери минусовия кабел,който свързва акумулатора към корпуса на автомобила.Демонтирай го,хубаво почисти там където ляга към корпуса,а кабела огледай да не е дефектирал във вътрешността(окислява се под изолацията,рядко но се случва).
Предполагам,че новият ти акумулатор отговаря за автомобила ти като ампераж и пусков ток.Предполагам,че алтернатора ти работи коректно и зарежда с подходящо напрежение. :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 14.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от BukToP » 17 Мар 2016, 11:13

Колега, той акомулатора може и да си е 12V ама колко ток има в него?
Не забравяй че аварийните светлини си дърпат стабилно ток, от където ако акумолатора не е зареден като хората(провери си алтернатора) или е с по-малък пусков ток от колкото на теб ти трябва(макар че на твоя мотор не му трябва кой знае колко) и като го дръпнеш леко с аварийките и да не му стига...
нормално е всичко вътре в купето да ти работи и колата да не иска да завърти, ако акумолатора е слаб.
според мен първо си провери зареждането, след което мини през някоя сервиз за акумолатори - хората си имат машинки - един тест се прави за по малко от 2 мин и не вярвам да ти вземат повече от 5-10 лв, да не каже че предимно ги преглеждат без пари.
Ако си от София пиши ми на лични да ти кажа къде да отидеш ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 24.02.2016
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E46
Мечтае да кара: BMW M3, M5 или 330 е46
Детайли за колата: BMW 318i E46
бензин
118 коня
седан
2000год.

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от v.gatev7 » 18 Мар 2016, 0:39

cezarre написа:Здравей колега.Провери минусовия кабел,който свързва акумулатора към корпуса на автомобила.Демонтирай го,хубаво почисти там където ляга към корпуса,а кабела огледай да не е дефектирал във вътрешността(окислява се под изолацията,рядко но се случва).
Предполагам,че новият ти акумулатор отговаря за автомобила ти като ампераж и пусков ток.Предполагам,че алтернатора ти работи коректно и зарежда с подходящо напрежение. :driving:


Благодаря за идеята колега.. трябва да проверя тези 2 неща и ще върна обратна връзка.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 24.02.2016
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E46
Мечтае да кара: BMW M3, M5 или 330 е46
Детайли за колата: BMW 318i E46
бензин
118 коня
седан
2000год.

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от v.gatev7 » 18 Мар 2016, 0:43

BukToP написа:Колега, той акомулатора може и да си е 12V ама колко ток има в него?
Не забравяй че аварийните светлини си дърпат стабилно ток, от където ако акумолатора не е зареден като хората(провери си алтернатора) или е с по-малък пусков ток от колкото на теб ти трябва(макар че на твоя мотор не му трябва кой знае колко) и като го дръпнеш леко с аварийките и да не му стига...
нормално е всичко вътре в купето да ти работи и колата да не иска да завърти, ако акумолатора е слаб.
според мен първо си провери зареждането, след което мини през някоя сервиз за акумолатори - хората си имат машинки - един тест се прави за по малко от 2 мин и не вярвам да ти вземат повече от 5-10 лв, да не каже че предимно ги преглеждат без пари.
Ако си от София пиши ми на лични да ти кажа къде да отидеш ;)


Колега, както и cezarre спомена за този алтернатор.. а как мога него да проверя колко пусков ток ми дава и дали проблема не е при него, защото акумулатора ми го измериха и е ок, давал достатъчно волтаж..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от dr.peshev » 18 Мар 2016, 10:32

Проблема ти е вероятно точно в пусковия ток, но той не идва от алтернатора , а от акумулатора.
Както ти казаха,това че е 12V абсолютно нищо не значи , особенно във възбудено състояние.
Алтернатора се мери с мултицет как зарежда - трябва да е 14V, а акумулатора с товарна вилка.
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 14.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от BukToP » 18 Мар 2016, 12:53

Колега, за да си провериш алтерматора:
1. Вземаш един Мултицет
2. Палиш колата и замерваш колко волта показва на акумолатор - тук не съм сиг дали трябва да са повече от 12,4-12,8
3. Включваш фарове, пускаш музика и парно, караш някой да ти задържи оборотите между 1800 - 2300, замерваш пак - тук вече трябва да имаш между 13,8V-14,2 - 14,3V макс, ако не е в тези граници, сиреч е по малко или повече - алтернатора не работи какво би трябвало да работи.

За да си провериш акумолатора:

1: философски глупости, но все пак: мериш сутрин, или примерно след като оставиш колата 5-6 мин на аварийки колко волта ти показва акомулатора - ако са под 11,8 - не е добре

2: реален и правдоподобен тест: отиваш някъде където продават акумолатори, хората имат едни специални машинки за проверяване на акумолатори(като мултицет е ама не му знам името..) правят тест (около 1-2 мин) и ти казват акумолатора има еди колко си А пусков ток - това е добре, проблема не е в акумолатора, или ти казват акумолатора има еди колко си А пусков ток - няма как да караш с него, или ще изкара лятото, ама на есен трявба нов

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 24.02.2016
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E46
Мечтае да кара: BMW M3, M5 или 330 е46
Детайли за колата: BMW 318i E46
бензин
118 коня
седан
2000год.

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от v.gatev7 » 21 Мар 2016, 22:35

Колеги, благодаря за идеите.. Оказа се, че проблема е в акумулатора.. той е Ок, но пусковия му ток и амперчасовете са му ниски за 118-то коня.. Сега си взех нов 65ah и 570 пусков ток и заспа..

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от Lenco » 22 Мар 2016, 9:22

v.gatev7 написа:Колеги, благодаря за идеите.. Оказа се, че проблема е в акумулатора.. той е Ок, но пусковия му ток и амперчасовете са му ниски за 118-то коня.. Сега си взех нов 65ah и 570 пусков ток и заспа..

С какъв акумулатор беше до сега?
2,8 пали с 45 Ач, без проблем.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 24.02.2016
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i E46
Мечтае да кара: BMW M3, M5 или 330 е46
Детайли за колата: BMW 318i E46
бензин
118 коня
седан
2000год.

Re: Странен проблем запалване на BMW 318i e46 Седан, Бензин,

Мнение от v.gatev7 » 22 Мар 2016, 23:38

Lenco написа:
v.gatev7 написа:Колеги, благодаря за идеите.. Оказа се, че проблема е в акумулатора.. той е Ок, но пусковия му ток и амперчасовете са му ниски за 118-то коня.. Сега си взех нов 65ah и 570 пусков ток и заспа..

С какъв акумулатор беше до сега?
2,8 пали с 45 Ач, без проблем.


Колега, бях с някакъв корейски.. така дойде от Германия.. 55Ah

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook