Ниска компресия, теч на масло и картерни газове. M52TUB28
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Ниска компресия, теч на масло и картерни газове. M52TUB28
M52TUB28 / М52ТУБ28 / Теч на масло / Изолиране на инсталацията за картерните газове / Ниска компресия / Добавки / Ремонт / CCV
#################################################################################################
Двигателят е M52TUB28, годината 1999, е46 купе.
Колата вървеше напълно нормално без забелжки. Единственият недостатък беше неприятния звук от клапата за картерните газове при изключване на двигателя и при развиване на капачката за маслото:
https://youtu.be/Nbp5GkGAwLw?t=35s
Четох из форумите и се консултирах с няколко човека и реших да я "изолирам". В края на лятото отидох при колега от форума и той я изолира.
Веднага се усети подобрение във вървежа на колата. Всичко беше на ред докато не забелязах капки масло по багажника след продължително каране по магистралата с над 150км/ч. След това се наложи да долея еидн литър.
През следващите 10 дни изминах 1200км с нормално каране и загуби на масло - нямаше, а капките по багажника едвам се забелязваха.
Прибрах се в София и забелязах как с всяка изминала седмица маслото по пода на гаража се увеличаваше все повече и повече докато не стигна до този вид:
http://1drv.ms/1QJ3BzF
Тогава се обадих на колегата от форума, който беше обещал да възстанови картерната вентилация за негова сметка, ако си купя нови части. Купих ги и той наистина я възстанови на добра воля.
За съжаление след това започнаха истинските драми. 15мин след като взех колата ми светна "Engine Check". Колата започна да работи на малко по ниски обороти, когато е на свободен ход. Забелязах, че не е толкова пъргава колкото преди.
Върнах се обратно при колегата и започнахме да диагностицираме. На диагностиката показа - "Бедна смес" Сменихме свещите с японски NGK BKR6EQUP. При смяната забелязахме че, върху 3ти цилиндър има нагар:
http://1drv.ms/1pesMOa
Решихме да измерим компресията му и показа 7атмосфери. Двигателят не беше загрял напълно. Другите цилиндри показаха 11. Мина около седмица и забелязах, че продължава течът на масло продължава. Въпреки, че колата работи с "бедна смес" и поддържа малко по - ниски обороти на свободен ход върви доста прилично, все едно е M52TUB25, а не M52TUB28. Разликата се усеща повече в ниските обороти, докато във високите се забелязва по - трудно.
И така се стигна се до следните въпроси:
- С каква добавка е най - добре да опитам на този етап да подобря компресията на двигателя (маслото е сменено преди 2000км)?
- Заслужава ли си да се прави основен ремонт и ако да, каква би била цената му? Има ли някой който бе се наел да го направи и да ми даде писмена гаранция?
- Заслужава ли си да рискувам да взема гол двигател от друга кола? Освен за компресията, за какво друго трябва да се гледа?
- Повишите картерни изпарения вследствие на ниската компресия в 3ти цилиндър ли са, или проблемът може да е някъде другаде?
#################################################################################################
Двигателят е M52TUB28, годината 1999, е46 купе.
Колата вървеше напълно нормално без забелжки. Единственият недостатък беше неприятния звук от клапата за картерните газове при изключване на двигателя и при развиване на капачката за маслото:
https://youtu.be/Nbp5GkGAwLw?t=35s
Четох из форумите и се консултирах с няколко човека и реших да я "изолирам". В края на лятото отидох при колега от форума и той я изолира.
Веднага се усети подобрение във вървежа на колата. Всичко беше на ред докато не забелязах капки масло по багажника след продължително каране по магистралата с над 150км/ч. След това се наложи да долея еидн литър.
През следващите 10 дни изминах 1200км с нормално каране и загуби на масло - нямаше, а капките по багажника едвам се забелязваха.
Прибрах се в София и забелязах как с всяка изминала седмица маслото по пода на гаража се увеличаваше все повече и повече докато не стигна до този вид:
http://1drv.ms/1QJ3BzF
Тогава се обадих на колегата от форума, който беше обещал да възстанови картерната вентилация за негова сметка, ако си купя нови части. Купих ги и той наистина я възстанови на добра воля.
За съжаление след това започнаха истинските драми. 15мин след като взех колата ми светна "Engine Check". Колата започна да работи на малко по ниски обороти, когато е на свободен ход. Забелязах, че не е толкова пъргава колкото преди.
Върнах се обратно при колегата и започнахме да диагностицираме. На диагностиката показа - "Бедна смес" Сменихме свещите с японски NGK BKR6EQUP. При смяната забелязахме че, върху 3ти цилиндър има нагар:
http://1drv.ms/1pesMOa
Решихме да измерим компресията му и показа 7атмосфери. Двигателят не беше загрял напълно. Другите цилиндри показаха 11. Мина около седмица и забелязах, че продължава течът на масло продължава. Въпреки, че колата работи с "бедна смес" и поддържа малко по - ниски обороти на свободен ход върви доста прилично, все едно е M52TUB25, а не M52TUB28. Разликата се усеща повече в ниските обороти, докато във високите се забелязва по - трудно.
И така се стигна се до следните въпроси:
- С каква добавка е най - добре да опитам на този етап да подобря компресията на двигателя (маслото е сменено преди 2000км)?
- Заслужава ли си да се прави основен ремонт и ако да, каква би била цената му? Има ли някой който бе се наел да го направи и да ми даде писмена гаранция?
- Заслужава ли си да рискувам да взема гол двигател от друга кола? Освен за компресията, за какво друго трябва да се гледа?
- Повишите картерни изпарения вследствие на ниската компресия в 3ти цилиндър ли са, или проблемът може да е някъде другаде?
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Ниска компресия, теч на масло и картерни газове. M52TUB2
Добавка можеш да пробваш с Ресурс 4 опаковки. А логически помислено с премахването на клапата може да е попаднало чуждо тяло в смукателния колектор от там в проблемния цилиндър който да го е надрал. Може от бедна смес да е прогорял клапан и какво ли още не . Трябва да се отвори.
За милиони-няма закони.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Ниска компресия, теч на масло и картерни газове. M52TUB2
Момчето трябва да смени майстора като за начало 

3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани