DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Здравейте,
Тези дни си смених гумичките на клапаните и реших да пусна няколко снимки за тези които обичат самостоятелните ремонти. Колата никога не е пушила топла или студена, харчеше около 300 -350 гр. масло от смяна до смяна (8000 км. )
За целта предварително си подготвих няколко инструмента и комплект оригинални гумички от дилъра (за цените мерси )
.
И така напред. Как се свалят свещи, кабели, капак клапани и салонен филтър няма да описвам.
На първо място запушваме всички дренажни отвори за маслото в главата за да не падне нещо през тях в картера.
Аз изрязах подходящи по размер парчета дунапрен от домакинска гъба за чинии.
След това свалих маслената тръбичка на вала да не ми пречи като вадя кобилиците. За целта имам една купена отдавна
универсална скоба на FORCE, още преди година и нещо като бях решил да си сменям повдигачите, но още тогава разбрах
че трябва да я отрежа малко и да я приспособя към моя мотор, поради наклона му в коша и трудния достъп до изпускателните клапани.
Аз почнах от първи цилиндър, докарваме на белег в ГМТ, дозавъртаме гърбицата на вала вертикално на съответната
кобилица която ще вадим (МНОГО Е ВАЖНО ДА СЕ СПАЗИ, ПИШЕ ГО И В TIS ) , натискаме надолу пружината и вадим
изпод вала освободената кобилица. След това въртим леко коляновия вал и нагласяме за сваляне другата кобилица.
Кобилиците са свалени, връщаме малко надолу буталото от ГМТ и почваме да бутаме в цилиндъра въженце, при мен
около 2 метра бяха достатъчно. След това завъртаме коляновия вал и буталото към ГМТ докато се усети, че по нататък вала е невъзможно да бъде въртян. Така двата клапана са плътно подпряни и може спокойно да натискаме със скобата тарелките и да вадим полуконусите и пружините.
За съжаление системата не ми позволява да сложа повече от 3 снимки, така че не мога да покажа с какво вадих старите
гумички. След това нанизваме на стеблото на клапана предпазитела от комплекта, потапяме новата гумичка в масло и
внимателно я плъзваме до долу. След това с дълга вложка 12 , с много леки удари върху нея с гумен чук донабиваме до
упор новата гумичка. Следва същото с другия клапан, до тук добре, най трудното е обратното поставяне на полуконусите .
За улеснение си направих от двулапова скобичка за лагери приспособление за предварително свиване на пружината.
По този начин закопчаването на клапана, особено ако човек работи сам е много улеснено , но не мога да го покажа на
снимка.Връщаме леко надолу буталото, вадим въженцето. Следва поставяне на кобилиците и преминаване към четвърти цилиндър (най трудния за работа ) . След четвърти въртим вала и докарваме 2 и 3 цилиндър в ГМТ, след което всичко се
повтаря. Накрая монтираме всичко обратно, гледаме старите гумички и цъкаме с език колко са дървени и износени спрямо
новите и се радваме, че не сме изгубили нито едно полуконусче.
Ако ми позволят ще пусна в отделен пост останалите снимки.
Тези дни си смених гумичките на клапаните и реших да пусна няколко снимки за тези които обичат самостоятелните ремонти. Колата никога не е пушила топла или студена, харчеше около 300 -350 гр. масло от смяна до смяна (8000 км. )
За целта предварително си подготвих няколко инструмента и комплект оригинални гумички от дилъра (за цените мерси )

И така напред. Как се свалят свещи, кабели, капак клапани и салонен филтър няма да описвам.
На първо място запушваме всички дренажни отвори за маслото в главата за да не падне нещо през тях в картера.
Аз изрязах подходящи по размер парчета дунапрен от домакинска гъба за чинии.
След това свалих маслената тръбичка на вала да не ми пречи като вадя кобилиците. За целта имам една купена отдавна
универсална скоба на FORCE, още преди година и нещо като бях решил да си сменям повдигачите, но още тогава разбрах
че трябва да я отрежа малко и да я приспособя към моя мотор, поради наклона му в коша и трудния достъп до изпускателните клапани.
Аз почнах от първи цилиндър, докарваме на белег в ГМТ, дозавъртаме гърбицата на вала вертикално на съответната
кобилица която ще вадим (МНОГО Е ВАЖНО ДА СЕ СПАЗИ, ПИШЕ ГО И В TIS ) , натискаме надолу пружината и вадим
изпод вала освободената кобилица. След това въртим леко коляновия вал и нагласяме за сваляне другата кобилица.
Кобилиците са свалени, връщаме малко надолу буталото от ГМТ и почваме да бутаме в цилиндъра въженце, при мен
около 2 метра бяха достатъчно. След това завъртаме коляновия вал и буталото към ГМТ докато се усети, че по нататък вала е невъзможно да бъде въртян. Така двата клапана са плътно подпряни и може спокойно да натискаме със скобата тарелките и да вадим полуконусите и пружините.
За съжаление системата не ми позволява да сложа повече от 3 снимки, така че не мога да покажа с какво вадих старите
гумички. След това нанизваме на стеблото на клапана предпазитела от комплекта, потапяме новата гумичка в масло и
внимателно я плъзваме до долу. След това с дълга вложка 12 , с много леки удари върху нея с гумен чук донабиваме до
упор новата гумичка. Следва същото с другия клапан, до тук добре, най трудното е обратното поставяне на полуконусите .
За улеснение си направих от двулапова скобичка за лагери приспособление за предварително свиване на пружината.
По този начин закопчаването на клапана, особено ако човек работи сам е много улеснено , но не мога да го покажа на
снимка.Връщаме леко надолу буталото, вадим въженцето. Следва поставяне на кобилиците и преминаване към четвърти цилиндър (най трудния за работа ) . След четвърти въртим вала и докарваме 2 и 3 цилиндър в ГМТ, след което всичко се
повтаря. Накрая монтираме всичко обратно, гледаме старите гумички и цъкаме с език колко са дървени и износени спрямо
новите и се радваме, че не сме изгубили нито едно полуконусче.

Ако ми позволят ще пусна в отделен пост останалите снимки.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Black-Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 11.06.2015
- Местоположение: морско
- Пол: Мъж
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Браво !
Можеш да качиш и другите снимки в следващия си пост.

Stop me, if you can 

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Поздравления за темата
При мен новите гумички влезнаха на ръка, с подходящ дорник. Използвах на Виктор Рейнц, не бяха по-лоши от оригиналните.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Продължението със снимки - опитах се да намаля размера на оригиналните снимки,
че някои надвишават 3 Мб и не мога да ги постна . За съжаление качеството леко
се влоши.
Въженцето много лесно влиза по този начин.
Тръбно ключе 8-10 плътно опряно в отвора на свеща.
Модифицирани стари клещи, заварих кръгла гайка М14
и после я разрязах. Може и обикновена шестостенна гайка,
пак ще стане. Малко работа с флекса и готово.
Старата гумичка с този инструмент излезе като по ноти
и най важното безопасно. Риска да надерем клапана, ако
я дърпаме с неподходящи клещи е сведен до нула.
Следва. ...
че някои надвишават 3 Мб и не мога да ги постна . За съжаление качеството леко
се влоши.
Въженцето много лесно влиза по този начин.
Тръбно ключе 8-10 плътно опряно в отвора на свеща.
Модифицирани стари клещи, заварих кръгла гайка М14
и после я разрязах. Може и обикновена шестостенна гайка,
пак ще стане. Малко работа с флекса и готово.
Старата гумичка с този инструмент излезе като по ноти
и най важното безопасно. Риска да надерем клапана, ако
я дърпаме с неподходящи клещи е сведен до нула.
Следва. ...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Новата гумичка запресована до упор.
Пружината свита до край и подготвена за монтаж. Тука
трябва повече внимание, инструмента не е професионален
и има риск при свиването лапичките да се изплъзнат ако
всичко не е строго центровано и тогава ще има филма
търси се пружина и горната и тарелка.

Подготвената пружина на мястото и следва поставянето
на полуконусите и закопчаването на клапана. С този метод
става супер удобно, понеже и двете ръце са свободни.
Остава да охлабим скобата и да почукаме леко отгоре клапана
да се донаместят окончателно двата полуконуса.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Новата гумичка v.s старата.
Старата беше много одървена, не знам дали от завода още
но твърде вероятно, като се има предвид че колата дойде от
Италия.
Нядявам се да съм бил полезен , цялата работа ми отне към 4 - 5 часа
с малки паузи за по цигара.
Новия комплект от БМВ.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Black-Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 11.06.2015
- Местоположение: морско
- Пол: Мъж
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
Супер обяснено. Кратко точно и ясно. Добри снимки и качество. Ще ти идвам на гости май 

Stop me, if you can 

- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: DIY Смяна гумички на клапаните М43ту
много хубава тема. само да добавя, че разход 300 грама на 8к км е съвсем в границите на допустимото и не е причина за ремонт (колегата предполагам е наясно). разбира се с нови гумички е много по добре, поздравления за добре свършената работа.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани