Профилактика турбо Garret GT2260V
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Maxmadness написа:Може да споделиш как се гаси колата като стане тая глупост...
Както колегата вече каза - вкарваш пета или 6-та, натискаш до дупка спирачката и пускаш рязко съединителя. Държиш спирачката, докато угасне.
Другото е, да спреш въздуха (ако си автоматик-единствената опция). Вдигаш капака, сваляш най-отпред пластмасата, от която дърпа въздух, заедно с меката връзка, и слагаш някакъв плътен парцал на отвора за въздуха. Смятам, че е добре парцалът да е голям, за да може като го свиеш на топка да не минава въздух през него. Може би, най-добре е някакво парче дебела гума, защото не пропуска въздух и залепва добре по ръбовете.
https://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w
Последният вариант, който не знам дали действа, но има логика - пръскаш отпред, откъдето засмуква въздуха, с CO2 пожарогасител да задуши двигателя. Този вариант обаче е кофти, защото обикновено тези пожарогасители са по-обемисти и май не стават за носене в автомобилите.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Колеги, благодаря ви за отговорите .
Филмирам се да, такъв човек съм просто. Ще ми се да карам нова е46, защото модела много ми харесва . Уви , няма да стане това.
По въпроса - не виждам какво ще навреди ако се свали турбото и зачистят охлюви и лопатки , без да се разглобява средната част ( CHRA ) на турбото .Също така закачането на турбото на стенд не значи ,че го разглобяват основно, но на стенда се вижда добре ли е балансирано. Те единствено махат охлювите и тестват сърцевината без да я разглобяват.
Но за да има ефект от чистенето , как да намаля картерната вентицалция до минимум ( филтър на картерни газове сменен с оригинален - от новия модел ) ? Майсторите ми казват , че 9 от 10 коли е46 дизел кулера им е омаслен от страната на турбото . Моя също и това ме дразни . Как да го спра това омасляване колеги ?
То самия въздух дето постъпва в турбото е омаслен е*ати
Пеперудите отдавна ги няма при мен , всмукателния колектор и егр-а ще ги чистя и тази година , че кой знае на какво са заприличали за 1 година в България.
Кулера сме го чистили основно , като след 3-4 дни пак същата работа.
Как да се отърва от това омасляване колеги ? Има ли отърване въобще ?

И един друг важен въпрос ,който не разбрах - аз хубаво съм сменил филтъра на картерните газове , но клапана каква профилалктика му се прави ? Или се сменя направо и той ? Или то филтъра и клапана са в едно и също тяло или просто са едно и също нещо ?

Филмирам се да, такъв човек съм просто. Ще ми се да карам нова е46, защото модела много ми харесва . Уви , няма да стане това.

По въпроса - не виждам какво ще навреди ако се свали турбото и зачистят охлюви и лопатки , без да се разглобява средната част ( CHRA ) на турбото .Също така закачането на турбото на стенд не значи ,че го разглобяват основно, но на стенда се вижда добре ли е балансирано. Те единствено махат охлювите и тестват сърцевината без да я разглобяват.
Но за да има ефект от чистенето , как да намаля картерната вентицалция до минимум ( филтър на картерни газове сменен с оригинален - от новия модел ) ? Майсторите ми казват , че 9 от 10 коли е46 дизел кулера им е омаслен от страната на турбото . Моя също и това ме дразни . Как да го спра това омасляване колеги ?



Пеперудите отдавна ги няма при мен , всмукателния колектор и егр-а ще ги чистя и тази година , че кой знае на какво са заприличали за 1 година в България.
Кулера сме го чистили основно , като след 3-4 дни пак същата работа.
Как да се отърва от това омасляване колеги ? Има ли отърване въобще ?



И един друг важен въпрос ,който не разбрах - аз хубаво съм сменил филтъра на картерните газове , но клапана каква профилалктика му се прави ? Или се сменя направо и той ? Или то филтъра и клапана са в едно и също тяло или просто са едно и също нещо ?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Но за да има ефект от чистенето , как да намаля картерната вентицалция до минимум
Картерната вентилация, имайки в предвид какво представляват картерните газове, се намалява до фабрични стойности с основен ремонт на двигателя.

Как да се отърва от това омасляване колеги ? Има ли отърване въобще ?![]()
![]()
Другият вариант е да я пуснеш в атмосферата- един колега я беше изкарал с полипропиленова тръба за отоплителна инсталация до задното гърне, двата пушека се сливаха в един и не правеше впечатление.

- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
philipz написа:
И един друг важен въпрос ,който не разбрах - аз хубаво съм сменил филтъра на картерните газове , но клапана каква профилалктика му се прави ? Или се сменя направо и той ? Или то филтъра и клапана са в едно и също тяло или просто са едно и също нещо ?
В едно тяло са клапана и филтър, като филтър може да се сменя. За мен лично е голяма глупост да смениш само филтъра. Когато клапана не затваря достатъчно - засмуква масло (няма каква профилактика да му направиш, освен да го изчистиш, което не върши работа). Винаги сменям цялото тяло!
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
В новите модели няма реално филтритращ елемент и реално неса никакви филтри за картерни газове, а прости клапани. За нямаляване на омазняването може да се използва филтърен елемент от старите модели, но трябва да се сменя постоянно при смяна на масло.
http://www.car-parts24.com/bilder/produ ... e53-X5.jpg
http://www.car-parts24.com/bilder/produ ... e53-X5.jpg
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Значи излиза, че новият филтър не филтрира изобщо , и стария си е най-добре , така ли ?
Всичко, което съм прочел до сега казва точно обратното, че новия филтър е по-ефективен и по-издръжлив .
Всичко, което съм прочел до сега казва точно обратното, че новия филтър е по-ефективен и по-издръжлив .
- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Старият е по-ефективен, обира по-добре маслото. Новият реално изобщо не се сервизира, но хвърля масло... сменя се 'барабар' с турбината 

Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Ето го моя план за профилактика на GT2260V
Разстъргване на компресорен корпус и монтаж на по-голямо фрезовано компресорно колело с 11 лопатки и подобрен дизайн.Разстъргване и монтаж на по-голям GT25 вал с турбинно колело,монтаж на 360 градуса усилен аксиален с всички аксиални части и усилен радиален лагер. Следва баланс на всичко и настройка.


Разстъргване на компресорен корпус и монтаж на по-голямо фрезовано компресорно колело с 11 лопатки и подобрен дизайн.Разстъргване и монтаж на по-голям GT25 вал с турбинно колело,монтаж на 360 градуса усилен аксиален с всички аксиални части и усилен радиален лагер. Следва баланс на всичко и настройка.

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
virtualchild написа:Ето го моя план за профилактика на GT2260V
![]()
Разстъргване на компресорен корпус и монтаж на по-голямо фрезовано компресорно колело с 11 лопатки и подобрен дизайн.Разстъргване и монтаж на по-голям GT25 вал с турбинно колело,монтаж на 360 градуса усилен аксиален с всички аксиални части и усилен радиален лагер. Следва баланс на всичко и настройка.
Майтапиш се

- gaidaroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.04.2015
- Пол: Мъж
- Кара: по въздуха
- Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
narkk написа:Старият е по-ефективен, обира по-добре маслото. Новият реално изобщо не се сервизира, но хвърля масло... сменя се 'барабар' с турбината
Колега, моля малко по-добре да си обосновеш мнението. С кое по-точно е по-ефективен новия филтър (без кечето) и какво означава "хвърля масло"..


Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
gaidaroff написа:narkk написа:Старият е по-ефективен, обира по-добре маслото. Новият реално изобщо не се сервизира, но хвърля масло... сменя се 'барабар' с турбината
Колега, моля малко по-добре да си обосновеш мнението. С кое по-точно е по-ефективен новия филтър (без кечето) и какво означава "хвърля масло"..
Той за стария пише дет има филтриращ елемент . Много коли са отдавна без филтриращ елемент и това не е проблем , важен е клапана , който да поддържа определено ниво на картерно налягане . И почва да хвърля повечко масло когато вече не работи както трябва , затова си е вид консуматив , нормално.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Именно за това е голяма грешка на новия модел филтър картерни газове да се сменя само филтриращия елемент (сепаратора). Да наполовина по евтино е, но главната роля на целия филтър играе клапана с пружината. Реално сепаратора няма как да се запуши.
- Black-Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 11.06.2015
- Местоположение: морско
- Пол: Мъж
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Нещо си в грешка. Новия няма сменяем елемент. Стария има.
Stop me, if you can 

- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
Soni написа:Нещо си в грешка. Новия няма сменяем елемент. Стария има.
И за да разрешим спора по интелигентен начин, а не както е модерно в последно време

- gaidaroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.04.2015
- Пол: Мъж
- Кара: по въздуха
- Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен
Re: Профилактика турбо Garret GT2260V
И какво излиза сега? Моето турбо няма луфт, не вие като линейка, надува си добре, обаче всеки път от долу като изчиста със спрея маслото, после пак се появява масло.. с новия тип картерна вентилация съм, омасляването е от към топлата част, сменил съм уплатнението с оригинално на БМВ.

33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани