Профилактика турбо Garret GT2260V

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от NGneer4eto » 26 Фев 2016, 11:04

Maxmadness написа:Може да споделиш как се гаси колата като стане тая глупост...


Както колегата вече каза - вкарваш пета или 6-та, натискаш до дупка спирачката и пускаш рязко съединителя. Държиш спирачката, докато угасне.
Другото е, да спреш въздуха (ако си автоматик-единствената опция). Вдигаш капака, сваляш най-отпред пластмасата, от която дърпа въздух, заедно с меката връзка, и слагаш някакъв плътен парцал на отвора за въздуха. Смятам, че е добре парцалът да е голям, за да може като го свиеш на топка да не минава въздух през него. Може би, най-добре е някакво парче дебела гума, защото не пропуска въздух и залепва добре по ръбовете.
https://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w
Последният вариант, който не знам дали действа, но има логика - пръскаш отпред, откъдето засмуква въздуха, с CO2 пожарогасител да задуши двигателя. Този вариант обаче е кофти, защото обикновено тези пожарогасители са по-обемисти и май не стават за носене в автомобилите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от philipz » 26 Фев 2016, 11:47

Колеги, благодаря ви за отговорите . :bowdown:
Филмирам се да, такъв човек съм просто. Ще ми се да карам нова е46, защото модела много ми харесва . Уви , няма да стане това. :cry:

По въпроса - не виждам какво ще навреди ако се свали турбото и зачистят охлюви и лопатки , без да се разглобява средната част ( CHRA ) на турбото .Също така закачането на турбото на стенд не значи ,че го разглобяват основно, но на стенда се вижда добре ли е балансирано. Те единствено махат охлювите и тестват сърцевината без да я разглобяват.

Но за да има ефект от чистенето , как да намаля картерната вентицалция до минимум ( филтър на картерни газове сменен с оригинален - от новия модел ) ? Майсторите ми казват , че 9 от 10 коли е46 дизел кулера им е омаслен от страната на турбото . Моя също и това ме дразни . Как да го спра това омасляване колеги ? :help: :help: То самия въздух дето постъпва в турбото е омаслен е*ати :banghead:

Пеперудите отдавна ги няма при мен , всмукателния колектор и егр-а ще ги чистя и тази година , че кой знае на какво са заприличали за 1 година в България.
Кулера сме го чистили основно , като след 3-4 дни пак същата работа.


Как да се отърва от това омасляване колеги ? Има ли отърване въобще ? :banghead: :banghead: :banghead:

И един друг важен въпрос ,който не разбрах - аз хубаво съм сменил филтъра на картерните газове , но клапана каква профилалктика му се прави ? Или се сменя направо и той ? Или то филтъра и клапана са в едно и също тяло или просто са едно и също нещо ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от zvetiko » 26 Фев 2016, 12:49

Но за да има ефект от чистенето , как да намаля картерната вентицалция до минимум


Картерната вентилация, имайки в предвид какво представляват картерните газове, се намалява до фабрични стойности с основен ремонт на двигателя. ;)

Как да се отърва от това омасляване колеги ? Има ли отърване въобще ? :banghead: :banghead: :banghead:


Другият вариант е да я пуснеш в атмосферата- един колега я беше изкарал с полипропиленова тръба за отоплителна инсталация до задното гърне, двата пушека се сливаха в един и не правеше впечатление. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от narkk » 26 Фев 2016, 16:51

philipz написа:
И един друг важен въпрос ,който не разбрах - аз хубаво съм сменил филтъра на картерните газове , но клапана каква профилалктика му се прави ? Или се сменя направо и той ? Или то филтъра и клапана са в едно и също тяло или просто са едно и също нещо ?


В едно тяло са клапана и филтър, като филтър може да се сменя. За мен лично е голяма глупост да смениш само филтъра. Когато клапана не затваря достатъчно - засмуква масло (няма каква профилактика да му направиш, освен да го изчистиш, което не върши работа). Винаги сменям цялото тяло!
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от DiGital » 26 Фев 2016, 18:10

В новите модели няма реално филтритращ елемент и реално неса никакви филтри за картерни газове, а прости клапани. За нямаляване на омазняването може да се използва филтърен елемент от старите модели, но трябва да се сменя постоянно при смяна на масло.

http://www.car-parts24.com/bilder/produ ... e53-X5.jpg
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от philipz » 27 Фев 2016, 10:38

Значи излиза, че новият филтър не филтрира изобщо , и стария си е най-добре , така ли ?
Всичко, което съм прочел до сега казва точно обратното, че новия филтър е по-ефективен и по-издръжлив .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от narkk » 27 Фев 2016, 23:35

Старият е по-ефективен, обира по-добре маслото. Новият реално изобщо не се сервизира, но хвърля масло... сменя се 'барабар' с турбината :mhihi:
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от virtualchild » 28 Фев 2016, 0:24

Ето го моя план за профилактика на GT2260V
:mrgreen:

Разстъргване на компресорен корпус и монтаж на по-голямо фрезовано компресорно колело с 11 лопатки и подобрен дизайн.Разстъргване и монтаж на по-голям GT25 вал с турбинно колело,монтаж на 360 градуса усилен аксиален с всички аксиални части и усилен радиален лагер. Следва баланс на всичко и настройка.

:bang:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от vladobate » 28 Фев 2016, 1:35

virtualchild написа:Ето го моя план за профилактика на GT2260V
:mrgreen:

Разстъргване на компресорен корпус и монтаж на по-голямо фрезовано компресорно колело с 11 лопатки и подобрен дизайн.Разстъргване и монтаж на по-голям GT25 вал с турбинно колело,монтаж на 360 градуса усилен аксиален с всички аксиални части и усилен радиален лагер. Следва баланс на всичко и настройка.

:bang:

Майтапиш се :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gaidaroff » 28 Фев 2016, 9:42

narkk написа:Старият е по-ефективен, обира по-добре маслото. Новият реално изобщо не се сервизира, но хвърля масло... сменя се 'барабар' с турбината :mhihi:


Колега, моля малко по-добре да си обосновеш мнението. С кое по-точно е по-ефективен новия филтър (без кечето) и какво означава "хвърля масло".. :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от vladobate » 28 Фев 2016, 12:30

gaidaroff написа:
narkk написа:Старият е по-ефективен, обира по-добре маслото. Новият реално изобщо не се сервизира, но хвърля масло... сменя се 'барабар' с турбината :mhihi:


Колега, моля малко по-добре да си обосновеш мнението. С кое по-точно е по-ефективен новия филтър (без кечето) и какво означава "хвърля масло".. :bchug:

Той за стария пише дет има филтриращ елемент . Много коли са отдавна без филтриращ елемент и това не е проблем , важен е клапана , който да поддържа определено ниво на картерно налягане . И почва да хвърля повечко масло когато вече не работи както трябва , затова си е вид консуматив , нормално.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gromovich » 28 Фев 2016, 13:30

Именно за това е голяма грешка на новия модел филтър картерни газове да се сменя само филтриращия елемент (сепаратора). Да наполовина по евтино е, но главната роля на целия филтър играе клапана с пружината. Реално сепаратора няма как да се запуши.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 11.06.2015
Местоположение: морско
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от Black-Power » 29 Фев 2016, 1:34

Нещо си в грешка. Новия няма сменяем елемент. Стария има.
Stop me, if you can ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gromovich » 29 Фев 2016, 7:56

Soni написа:Нещо си в грешка. Новия няма сменяем елемент. Стария има.


И за да разрешим спора по интелигентен начин, а не както е модерно в последно време :D

Breather.JPG

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gaidaroff » 11 Юни 2016, 23:50

И какво излиза сега? Моето турбо няма луфт, не вие като линейка, надува си добре, обаче всеки път от долу като изчиста със спрея маслото, после пак се появява масло.. с новия тип картерна вентилация съм, омасляването е от към топлата част, сменил съм уплатнението с оригинално на БМВ.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook