320D 2003г. малки проблеми - Решени
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
320D 2003г. малки проблеми - Решени
Здравейте колеги ,
не съм нов във форума ,но съм нов в раздела е46
. Преди два дена спонтанно без да искам се сдобих с 320D 2003г. купих го заради единия шибидах .... луда работа .... Както и да е ще постна снимки в друга тема . Колата е на 210 хил. реални КМ по-простата причина ,че в Ирландия режат глави от застраховки на хората дръзнали да карам БМВ и на всеки тех преглед се записват изминатите км през годините и статистиката върви, няма как да излъжеш системата... и понеделни ще видя каква ще е моята присъда но няма да е по ниска от 1600 евро на година хах....
Така колата я е хванала малко ръжда ,но не ме плаши ще се прави маже и цапа . В добро тех. състояние изглежда докато не почна да я карам. Закачих я на диагностика днес и излязоха доста къси съединения момчето каза ,че е възможно от паднал акумолатор . Почистване на егр-а ,4 подгряващи свещи , да махна пеперудите ,че са потекли и основно това .
Сега следва смяна на масло, пълен комплект филтри , две скърцащи втулки (май така се казваха на Български ) на задното окачване понеже яде гумите отвътре и съм готов да карам печката .
Но искам да питам следното нещо вече два дена се ровя може и да съм намерил отговора ,но не видях конкретно моя случай :
1.Съединителя ми е супер твърд няма признаци да е заминал ,но е толкова твърд ,че като се качих на е36-та бензин щях да издъня купето ,като натиснах съединителя ...... чувствах го все едно педала беше откачех
Отделно колата ,като я загася се клати ,като лодка в бурно море. Един комплект съединител с маховика + тампони на двг-то дали ще ме оправят ?
2.Понеже ми е първа печка и четох ,какво четох ,но нищо не вдянах . Трябва ли да сменям масло на турбината заедно с другите консумативи , почистване на кулера и какво е хубаво да направя още в началото ,че хич ме няма с този дизел......
3.Търсих тема за турбо таймер ,но не ми излезе нищо може би грешно съм го написал ,но искам да питам дали е удачно ? Работя 2-ра работа ,като разнос на храна по-домовете и имам пали гаси пали гаси и би било хубаво да има таймер да ми охлади маслото в турбото преди да загасне ?
4.Алармата с нея си играх най-много. Имам 3 ключа един ромбоиден , един като на е36 сив обикновен и един изцяло пластмасов ?
Ромбоидния се мъчих да го обуча ,но не става. Мислех ,че е батерията . Цепнах сливата да видя ,какво се случва с батерията ,но не е от нея. Тествах платката с мултицет дали работи. Работи и батерията си е 3.2 ,ако не се лъжа . Съответно изключих ключа и предполагам е някъде в колата проблема. Пробвах поне 20 пъти да го обуча ,но нищо не стана .
Търсих в търсачката ,но намерих да проверя релета (това ще го направя утре) ,но въпроса ми е може ли да се изключи алармата с ключ ,както аербега се изключва на пасажера ? И ако може къде да ровя да видя дали не е изключена.
Когато махнах половината с платката пробвах да видя дали ще запали и да са премахнали имобилайзера и аларма. Но не запали остана на контакт и до там. Тоест имобилайзер има и работи ,но алармата не ? И чипа на имобилайзера е на платката ?
Мога ли да си поръчам такъв ключ от някъде и да ми бъде нарязан ? Да го обуча и да си го ползвам ? Ако не мога ли да ползвам някакъв друг да не е ромбоиден ключ тип дистанционно само да си прехвърля ключа на другото дистанционно ?
5.Тази вечер останах в колата да изпробвам тази функция ,когато падне под 3 градуса температурата на вън и БК те предупреждава
и ми направи впечатление ,че плафоните премигват в колата ? Единия халоген свети на 10% докато другия на 100 % . Предполагам имам някакъв ел. проблем ... а как да го търся и къде
и че нямам плафони в краката и сенниците ( ще дупча скоро ,че бях свикнал с тях )
Някакви идеи от къде да тръгна с тези миждукания ? И някак слабо свети светлината в купето на е36-та мога да ти направят операция вътре толкова ярко свети
Ако се сетя нещо ще добавя
Поздрави ,
не съм нов във форума ,но съм нов в раздела е46

Така колата я е хванала малко ръжда ,но не ме плаши ще се прави маже и цапа . В добро тех. състояние изглежда докато не почна да я карам. Закачих я на диагностика днес и излязоха доста къси съединения момчето каза ,че е възможно от паднал акумолатор . Почистване на егр-а ,4 подгряващи свещи , да махна пеперудите ,че са потекли и основно това .
Сега следва смяна на масло, пълен комплект филтри , две скърцащи втулки (май така се казваха на Български ) на задното окачване понеже яде гумите отвътре и съм готов да карам печката .
Но искам да питам следното нещо вече два дена се ровя може и да съм намерил отговора ,но не видях конкретно моя случай :
1.Съединителя ми е супер твърд няма признаци да е заминал ,но е толкова твърд ,че като се качих на е36-та бензин щях да издъня купето ,като натиснах съединителя ...... чувствах го все едно педала беше откачех


Отделно колата ,като я загася се клати ,като лодка в бурно море. Един комплект съединител с маховика + тампони на двг-то дали ще ме оправят ?
2.Понеже ми е първа печка и четох ,какво четох ,но нищо не вдянах . Трябва ли да сменям масло на турбината заедно с другите консумативи , почистване на кулера и какво е хубаво да направя още в началото ,че хич ме няма с този дизел......
3.Търсих тема за турбо таймер ,но не ми излезе нищо може би грешно съм го написал ,но искам да питам дали е удачно ? Работя 2-ра работа ,като разнос на храна по-домовете и имам пали гаси пали гаси и би било хубаво да има таймер да ми охлади маслото в турбото преди да загасне ?
4.Алармата с нея си играх най-много. Имам 3 ключа един ромбоиден , един като на е36 сив обикновен и един изцяло пластмасов ?
Ромбоидния се мъчих да го обуча ,но не става. Мислех ,че е батерията . Цепнах сливата да видя ,какво се случва с батерията ,но не е от нея. Тествах платката с мултицет дали работи. Работи и батерията си е 3.2 ,ако не се лъжа . Съответно изключих ключа и предполагам е някъде в колата проблема. Пробвах поне 20 пъти да го обуча ,но нищо не стана .
Търсих в търсачката ,но намерих да проверя релета (това ще го направя утре) ,но въпроса ми е може ли да се изключи алармата с ключ ,както аербега се изключва на пасажера ? И ако може къде да ровя да видя дали не е изключена.
Когато махнах половината с платката пробвах да видя дали ще запали и да са премахнали имобилайзера и аларма. Но не запали остана на контакт и до там. Тоест имобилайзер има и работи ,но алармата не ? И чипа на имобилайзера е на платката ?
Мога ли да си поръчам такъв ключ от някъде и да ми бъде нарязан ? Да го обуча и да си го ползвам ? Ако не мога ли да ползвам някакъв друг да не е ромбоиден ключ тип дистанционно само да си прехвърля ключа на другото дистанционно ?
5.Тази вечер останах в колата да изпробвам тази функция ,когато падне под 3 градуса температурата на вън и БК те предупреждава

и ми направи впечатление ,че плафоните премигват в колата ? Единия халоген свети на 10% докато другия на 100 % . Предполагам имам някакъв ел. проблем ... а как да го търся и къде

Някакви идеи от къде да тръгна с тези миждукания ? И някак слабо свети светлината в купето на е36-та мога да ти направят операция вътре толкова ярко свети



Ако се сетя нещо ще добавя

Поздрави ,
Последна промяна SH3M37A на 22 Фев 2016, 1:44, променена общо 1 път


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: 320D 2003г. малки проблеми
Колеги ? Някой ? Нещо ? Съвет ? За втори път пускам тема с няколко проблема и май ще е за последно. Ще пускам по няколко теми белким получа отговор 



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
Re: 320D 2003г. малки проблеми
Честита придобивка
въпрос 2 - маслото на турбото? турбото не взема масло от други места, освен от двигателното.
въпрос 3 - няма да свърши света, ако не я пържиш много при карането нищо й няма. сам виждаш навярно как се карат и "пазят" колите, които в България караме като нов внос и уникати.
въпрос 4 - сигурен ли си, че дебелината на батерията е точната. диаметър да, но дебелина? можеш да видиш точния модел в нета.
въпрос 5 - някаква влага по самите плафони и връзките там? като че най-лесно звучи, отделно много е46-ци имат проблем с радиото при пуснато греене на задно стъкло.
въпрос 1 - въздух по системата (която, доколкото знам автоматично се обезвъздушава) - помпа ?
Поздрави

въпрос 2 - маслото на турбото? турбото не взема масло от други места, освен от двигателното.
въпрос 3 - няма да свърши света, ако не я пържиш много при карането нищо й няма. сам виждаш навярно как се карат и "пазят" колите, които в България караме като нов внос и уникати.
въпрос 4 - сигурен ли си, че дебелината на батерията е точната. диаметър да, но дебелина? можеш да видиш точния модел в нета.
въпрос 5 - някаква влага по самите плафони и връзките там? като че най-лесно звучи, отделно много е46-ци имат проблем с радиото при пуснато греене на задно стъкло.
въпрос 1 - въздух по системата (която, доколкото знам автоматично се обезвъздушава) - помпа ?
Поздрави

- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: 320D 2003г. малки проблеми
driver69 написа:Честита придобивка![]()
въпрос 2 - маслото на турбото? турбото не взема масло от други места, освен от двигателното.
въпрос 3 - няма да свърши света, ако не я пържиш много при карането нищо й няма. сам виждаш навярно как се карат и "пазят" колите, които в България караме като нов внос и уникати.
въпрос 4 - сигурен ли си, че дебелината на батерията е точната. диаметър да, но дебелина? можеш да видиш точния модел в нета.
въпрос 5 - някаква влага по самите плафони и връзките там? като че най-лесно звучи, отделно много е46-ци имат проблем с радиото при пуснато греене на задно стъкло.
въпрос 1 - въздух по системата (която, доколкото знам автоматично се обезвъздушава) - помпа ?
Поздрави
Благодаря колега за насоките

За батерийката на дистанционното дебелината не е същата понеже не целя да затворя ключа ами да пробвам дали работи изобщо ,но не за жалост. Волтажа на старата беше в норма . Някъде другаде е май проблема.
Не съм проверявал бушоните да видя ,какво се случва и там дали някой не е изгорял и от там да не се случват нещата.
Отделно и сензора за дъжд не работи



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
Re: 320D 2003г. малки проблеми
тресенето на мотора при загасяне може да е от демферна шайба най-вероятно ти е оригиналната
- narkk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Around the world
- Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
- Мечтае да кара: със служебна нафта
Re: 320D 2003г. малки проблеми
Честита, колега, да ти служи вярно 
Сравнение с е36 е нормално да го усещаш супер твърд.
Клатенето при гасене като "лодка" е по-скоро от тампоните на двг. Като втора и трета опция са маховик и демпферна шайба (депферната така или иначе задължително се сменя).
Като решиш да сменяш ролки и ремъц, задължително смени и обтяжните амортисьорчета, ще започе да ти трака в ниски обороти при потегляне и ще има да се чудиш от къде е.
Успех с тоците

Сравнение с е36 е нормално да го усещаш супер твърд.
Клатенето при гасене като "лодка" е по-скоро от тампоните на двг. Като втора и трета опция са маховик и демпферна шайба (депферната така или иначе задължително се сменя).
Като решиш да сменяш ролки и ремъц, задължително смени и обтяжните амортисьорчета, ще започе да ти трака в ниски обороти при потегляне и ще има да се чудиш от къде е.
Успех с тоците

Drive Fast, but Friendly and Safe!!!
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: 320D 2003г. малки проблеми
narkk написа:Честита, колега, да ти служи вярно
Сравнение с е36 е нормално да го усещаш супер твърд.
Клатенето при гасене като "лодка" е по-скоро от тампоните на двг. Като втора и трета опция са маховик и демпферна шайба (депферната така или иначе задължително се сменя).
Като решиш да сменяш ролки и ремъц, задължително смени и обтяжните амортисьорчета, ще започе да ти трака в ниски обороти при потегляне и ще има да се чудиш от къде е.
Успех с тоците
Благодаря ,
чакам един приятел да си освободи крика да я дигна да ги прегледам въпросните тампони за да знам дали да ги сменям сега или по късно заедно с маховика и съединителя - но задължително ще се сменят . Ходих да видя каква цена ще ми обадят и за малко да им дам ключа и талона и да се прибирам пеш ..... 640 евро комплекта на Лук ...... но ще се сменя на 100% в близко бъдеще .
Иначе явно тези преди мен са сменяли ремъците ,но не и тези амортисоьорчета ...... като я загася или потеглям се чува същото чукане и тракане ,като от филма да да изчезнеш за 60 сек в последната сцена с шелбито



Благодаря за съвета ще ги поръчам и тях

четох и за пеперудите на мотора и тях ще затапя ,че са протекли ....
Тоците сега неделя се почва меренето да видя защо така и от къде. Ако изобщо мога да хвана проблема , ако не успея решението - ксенон и лед лампи навсякъде ,където мога да бръкна




Алтернатора ми е единия вариант да не зарежда. Да са се износили четките ,но той ще ми е предпоследния вариант .Предполагам той би бил главния източник на този проблем . На диагностиката ми излезе късо и слабо напрежение.
Ще пиша да споделя ,какво е станало .


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: 320D 2003г. малки проблеми
Преди да стигнеш до алтернатора - елиминирай варианти като слаб акумулатор примерно. Също така провери дали клемите са затегнати хубаво и т.н. Първо най-елементарните неща.
Също така съединителя при дизелите си е скъп "консуматив", особено когато се сменя и маховик наред с него цифрата отива на към 1500лв и това се води нормално така че го имай предвид.
Така наречените пеперуди всъщност са вихрови клапи и се намират във всмукателния колектор, не би трябвало да има какво да протича там...освен въздух...основно.
За батерията в ключа - батерията може да работи, но сигурен ли си че е свързана добре? Опитай да я презапоиш към платката и пробвай пак.
Също така съединителя при дизелите си е скъп "консуматив", особено когато се сменя и маховик наред с него цифрата отива на към 1500лв и това се води нормално така че го имай предвид.
Така наречените пеперуди всъщност са вихрови клапи и се намират във всмукателния колектор, не би трябвало да има какво да протича там...освен въздух...основно.
За батерията в ключа - батерията може да работи, но сигурен ли си че е свързана добре? Опитай да я презапоиш към платката и пробвай пак.
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: 320D 2003г. малки проблеми
Днес проверих напрежението алтернатора зарежда над 14в което е добре. Но играенето на светлината остана ще го реша с лед осветление идната седмица . Ксенон и нови фарове с лупи и енджали на депо .
За пеперудите явно не съм гледал тях
Ще я закача на диагностика скоро пак да видя какво ще излезе след премахването на грешките
За пеперудите явно не съм гледал тях

Ще я закача на диагностика скоро пак да видя какво ще излезе след премахването на грешките



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: 320D 2003г. малки проблеми - решени


Намерих къде е проблема с играенето на оборотите и треперенето на крушките. Преди два дена гледах за електрически печки и днес когато отворих капака я видях ,но не и обърнах внимание . Понеже печката се включва когато е студена колата да загрее водата за да може да загрее по бързо. Консумацията и е голяма и товари допълнително алтернатора и т.н.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2004-e46-320d-inpa-activate-electric-heater-what-t96488/
Ето и тема която го потвърждава

Така ,че и този проблем с оборотите и премигването е решен

Благодаря на всички отзовали се !





Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: 320D 2003г. малки проблеми - Решени
Виждал съм 320-ка с почти заминал маховик без никакво клатене или тракане при гасене. Най-добре се насочи към тампоните на двигателя - това на практика е най-евтиния вариант - и вземи оригинални. Ако не са тампоните - демпферната шайба. Провери и гумата на шайбата - ако е нацепена направо я сменяш без да се колебаеш.
Re: 320D 2003г. малки проблеми - Решени
За мотора:
Смени всички вакуми дори да изглеждат здрави
Сваляй кулера и маркучите му и ги измий (при е46 тоя кулер се сваля с поглед
)
Клапан картерни газове -Сменяй
Колектора му махаш пеперудите и го миеш,и му смени гарнитурите
ЕГР- миеш го и я изолираш тая гад
Смени всички вакуми дори да изглеждат здрави
Сваляй кулера и маркучите му и ги измий (при е46 тоя кулер се сваля с поглед

Клапан картерни газове -Сменяй
Колектора му махаш пеперудите и го миеш,и му смени гарнитурите
ЕГР- миеш го и я изолираш тая гад

- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: 320D 2003г. малки проблеми - Решени
Благодаря ,колеги тези дни се занимавах с масла филтри , задните втулки смених ,измих я и я полирах . Изчистих кожата . Поръчах си фарове http://www.ebay.ie/itm/BMW-E46-4DR-SALOON-TOURING-2001-05-PROJECTOR-HEADLIGHTS-ANGEL-EYES-BLACK-HALO-/371366591791?hash=item56772c7d2f:g:ZVoAAOSwDNdVkRmD
и очаквам да дойдат за да ги бодна .
Веднъж сложа ли ги ще я снимам и ще сложа снимки . Така и не показах е36 ,но тази няма да я пропусна
Ходих да я прегледат за ролките на климатика и на алтернатора да видя от къде идва този скърцащ звук при тръгване и гасене . Не разбрах дали е от тях ,но човека ми каза ,че почти е заминала шайбата на коляновия вал ?
За тампоните не успях да ги видя ,че бързах с втулките да сменя .
Останаха само да сменя :
- Предни тампони на носача ( ще ги сменя с политеранови )
- Нов съединител с маховик
- Шайба на коляновия вал (под въпрос)
- Тампони на двг-то (под въпрос)
- Задни тампони на купето ( политиранови )
И това по сериозните
Другото са вече глезотии
и очаквам да дойдат за да ги бодна .
Веднъж сложа ли ги ще я снимам и ще сложа снимки . Така и не показах е36 ,но тази няма да я пропусна

Ходих да я прегледат за ролките на климатика и на алтернатора да видя от къде идва този скърцащ звук при тръгване и гасене . Не разбрах дали е от тях ,но човека ми каза ,че почти е заминала шайбата на коляновия вал ?
За тампоните не успях да ги видя ,че бързах с втулките да сменя .
Останаха само да сменя :
- Предни тампони на носача ( ще ги сменя с политеранови )
- Нов съединител с маховик
- Шайба на коляновия вал (под въпрос)
- Тампони на двг-то (под въпрос)
- Задни тампони на купето ( политиранови )
И това по сериозните
Другото са вече глезотии



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]