E39 скъцране отзад + други въпроси
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
E39 скъцране отзад + други въпроси
1. Скърцането се чува най-силно в купето (в движение) и при отворен багажник (но само, ако клатя колата настрани наляво на дясно на място). При затворени врати и багажник звука е почти едва доловим и то ако се вслушам до калника отзад до гумата. Въпроса ми е от какво може да е това? Заминали тампони на амортисьорите или нещо друго? На пръв поглед не виждам счупени пружини. От зад съм сменил задните биалетки и скърцащите втулки. Имам и задни щори + задна ел щора, но не е тях.
2. По предницата съм сменил 2 биалетки, накрайник десен, горен десен носач + тампона и тампона на другия носач. Направих реглаж отпред и отзад и резултата е крив волан - седи в ляво (дърпа на дясно при прав волан). Предните ми амортесьори са различни и единия е леко сдал багажа (ще ги сменя и двата с нови). Въпроса ми е може ли от аморт. да е крив волана (така твърди майстора), а от долу след реглажа всичко си било наред. Десния накрайник го сменихме защото беше крив, но преди това колата не беше с такъв крив волан и не дърпаше така. Да сменя ли и другия накрайник? Четох, че това с волана се оправяло май софтуерно (някакъв сензор се настройва) има ли такова нещо и възможно ли е да иска само настройка на сензора.
3. Аморт. на самия багажник. Цените варират от мек до надървен. Искам да питам как се сменят и от къде да си купя такива и с какви нютони да са, че има доста различни.
2. По предницата съм сменил 2 биалетки, накрайник десен, горен десен носач + тампона и тампона на другия носач. Направих реглаж отпред и отзад и резултата е крив волан - седи в ляво (дърпа на дясно при прав волан). Предните ми амортесьори са различни и единия е леко сдал багажа (ще ги сменя и двата с нови). Въпроса ми е може ли от аморт. да е крив волана (така твърди майстора), а от долу след реглажа всичко си било наред. Десния накрайник го сменихме защото беше крив, но преди това колата не беше с такъв крив волан и не дърпаше така. Да сменя ли и другия накрайник? Четох, че това с волана се оправяло май софтуерно (някакъв сензор се настройва) има ли такова нещо и възможно ли е да иска само настройка на сензора.
3. Аморт. на самия багажник. Цените варират от мек до надървен. Искам да питам как се сменят и от къде да си купя такива и с какви нютони да са, че има доста различни.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
1.Скърцането може да е по много причини, но при мен последното подобно скърцане се оказа от това, че болтът на единия носач беше превъртял в шенкела и се беше развил. Съответно и резбата се беше скапала, та сменях шенкел - цялата магария от пренатягане от страна на едни майсторчета...
2.Воланът ти 99.9 % седи крив поради некадърно направен реглаж. Замисли се, че ако има разлика в нивото на амортисьорите, ще е същата ситуация, все едно едната ти гума да е качена на 5 см. бордюр например. Друг е въпросът, че воланът може да седи крив и поради нещо криво - амортисьор, шенкел и т.н., но това обикновено се вижда по време на реглажа.

2.Воланът ти 99.9 % седи крив поради некадърно направен реглаж. Замисли се, че ако има разлика в нивото на амортисьорите, ще е същата ситуация, все едно едната ти гума да е качена на 5 см. бордюр например. Друг е въпросът, че воланът може да седи крив и поради нещо криво - амортисьор, шенкел и т.н., но това обикновено се вижда по време на реглажа.
- ss_sto
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 16.03.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: делтапланер
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
Колега, смени тампона/тампоните на задните носачи...виж снимката на прикачения файл. Не са скъпи и решават проблема изцяло (неслучайно им казват: скърцащи тампони). Моята Е39 се беше разскърцала като каруца
...и така я излекувах. Успех!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
ss_sto написа:Колега, смени тампона/тампоните на задните носачи...виж снимката на прикачения файл. Не са скъпи и решават проблема изцяло (неслучайно им казват: скърцащи тампони). Моята Е39 се беше разскърцала като каруца...и така я излекувах. Успех!
Мойте са на 10 месеца ( сложих скъпи) барабар с носачите Г образните и всички други, ела да чуеш ква филхармоня е от зад, май ше играе греста пак, дееба и халоминя
пп. И ходете при къдърни майстори защото останалите само ви вземат на празно парите !!!
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
Вземи спринцовка и ги инжектирай по-гъсто масло през гумата на тампона...проблема се решава.При мен скърцаше и след тази процедура вече година нямам проблем
- ss_sto
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 16.03.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: делтапланер
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
Колега Exesus, реши ли проблема със скърцането?
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
Тези скърцащи тампони, нямат общо с скърцащите втулки, които съм сменил? Ако е така ще ги сменя и ще пиша какво е станало.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: E39 скъцране отзад + други въпроси
Това от снимката е маслената втулка, която предполагам и ти си сменил. По принцип не пречи пак да се е разскърцала - с една спринцовка и игла й вкарай малко смазка през маншончето и ще разбереш дали от тези втулки е проблемът... 
Ако не спре да скърца след това, влизаш отдолу с едно ВД40 и почваш да пръскаш по тампоните - където спре да скърца, там е проблемът...

Ако не спре да скърца след това, влизаш отдолу с едно ВД40 и почваш да пръскаш по тампоните - където спре да скърца, там е проблемът...

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: StefanG