530Д Проблем при ускорение.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
530Д Проблем при ускорение.
Здравейте!!!Имам 530д.Колата почти не се кара,обаче от вчера и днес реших да я изкарам и забелязах един проблем...не веднага,но се появи от вчера.Става следното,ако колата се кара нормално,до 1200об. примерно няколко километра и подадеш газ,все едно ускорява от 8скорост,а не както нормалният тласък на дизела.Ако повърви така 100-200метра и я изрежеш без скорост се оприщва и си става като преди.Значи с зор стига и 3000об.На диагностика не излиза нищо.Мисля утре да сваля маркуча над турбото и да прегледам вакумите дето влизат и излизат от резервоара за вакуум.Преди 1-2 години ги сменявах и ме съмнява,че може те да правят мизерии както и вакума от резервоара до разпределителният щуцер горе зад помпата.Това се сещам,някой с идея какво друго да гледам и какво може да поражда този проблем?
ПП След като си тръгне както трябва,после може колкото гас да и даваш..няма проблем.Става само,ако я караш бабешката,без да зацепва турбото все едно.Сега се сещам,че записва и грешка на ЕГР-а,но на него не му обръщам внимание,понеже е всеки път в жълто и грешката се трие,смисъл имало е,и се е оправила работата на егр-а и е свалена в неналична грешка.
ПП След като си тръгне както трябва,после може колкото гас да и даваш..няма проблем.Става само,ако я караш бабешката,без да зацепва турбото все едно.Сега се сещам,че записва и грешка на ЕГР-а,но на него не му обръщам внимание,понеже е всеки път в жълто и грешката се трие,смисъл имало е,и се е оправила работата на егр-а и е свалена в неналична грешка.
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Точно симпоми на недостиг на вакум ,при мен беше същата работа .
Маркуча от вакум резервоара към актуатора на турбото беше пред разпад ,като набере вакум върви и като изпусне става точно както казваш от 8сма
Маркуча от вакум резервоара към актуатора на турбото беше пред разпад ,като набере вакум върви и като изпусне става точно както казваш от 8сма

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Вакуум може да провериш дали задържа и през Инпа. Другото е да провериш геометрията - размърдай лоста и виж леко ли се движи, че може да е позацапана... 

Re: 530Д Проблем при ускорение.
Ами,сега гледах из нета.Общото между егр-а и този момент,който получавам е вакуум помпата.Може ли при ниски обороти,да не създава достатъчно вакуум,да отвори геометрията на турбото и като почне да развърта леко мотора да и вдигне оборотите и на нея и да успее да направи достатъчно вакуум.За това да ми дава грешка постоянно и на егр-а,нали точно вакуум помпата прави вакума и за неговият клапан.Смисъл колата като развърти и вече създава достатъчно вакуум и във вакуум резвоара на турбото и той да компенсира,при следващото подаване на гориво на колата.друго което,мисля,че даже и на спирачките трябва да правя повечко усилие на педала за да спира колата.За сравнение имам астра х и на нея педала на спирачката е доооста по чуствителен от тоя на бмв-то,нищо,че тя е по лека.
ПП лесно ли се проверява тази помпа и лесно ли се сменя?Ето как работи през инпа:
https://www.youtube.com/watch?v=ONEs7aG ... e=youtu.be
ПП лесно ли се проверява тази помпа и лесно ли се сменя?Ето как работи през инпа:
https://www.youtube.com/watch?v=ONEs7aG ... e=youtu.be
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Пусни си тест на управлението на турбото и гледай адекватно ли мърда лоста - като му зададеш поредно няколко пъти да отвори и затвори, ще се види дали има проблем с вакуума. Аз така намерих проблем с резервоара, смених го и вече не се мъчи при подаване на газ ... 

Re: 530Д Проблем при ускорение.
Или изолирай резервоара ,може да е спукан и да ти събаря вакума и при спирачките,даже в е46 форума повечето го изолират
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Намерих прокъсан/протрит и изпуска от там,маркуча,който отива към тампона на мотора...този който е под турбото.Може ли от това да ми бяга вакуума на цялата система,понеже той пък е закачен кум горният вакум клапан под смукателните тръби,а не е на този който отива към турбото?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Може. Скоро сменяхме точно този маркуч на една умряла 525D, която после си показа зъбите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: 530Д Проблем при ускорение.
На твое място бих сменил всички вакуми. Турбо, клапи, тампони, балони. Не са скъпи маркучите но ефекта ще е уау в повечето случаи.
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Ми те аз ги сменявах всички...без този,че е на е..но място.Маркуча не е нагорял,ами е прекълцан.Както и да е,ще ходя на канал някъде да го сменям,че така не става.Добре,че свалях смукателите та видях и маркуча до и от помпата как се е скъсал до оплетката чак....много яки маркучи продават тия на Гейтц.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Добре.Смених скъсаният маркуч от левият до десният тампон и работата си е същата.На дис пуснах диагностука на всичко.маф.сензор.клапа турбо.егр и вакуми.Накрая ми даде проблем с егр.Взех двата клапана,този на егр и този за тампоните и реших да ги сменя и двата.При откачане на клапана за тампоните се чу стържещ звук от към клапана.Помежду другото като ми смениха маркуча на тампоните,моъора зачочна да има леко по силни вибрации.Та смених и двата клапана и засега всичко е наред....само засега.Според мен какво е станало...скъсаният маркуч на тампона е породил постоянна работа на клапана,за да компенсощира загубата на вакуум и предполагам,го е зациклил в отворено положение или затворено...не знам 100пр принципа,за това след смяна на маркуча, мотора стана по стегнат..смисъл получавало се е свръх вакуум в системата му.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 530Д Проблем при ускорение.
kalingk написа:Добре.Смених скъсаният маркуч от левият до десният тампон и работата си е същата.На дис пуснах диагностука на всичко.маф.сензор.клапа турбо.егр и вакуми.Накрая ми даде проблем с егр.Взех двата клапана,този на егр и този за тампоните и реших да ги сменя и двата.При откачане на клапана за тампоните се чу стържещ звук от към клапана.Помежду другото като ми смениха маркуча на тампоните,моъора зачочна да има леко по силни вибрации.Та смених и двата клапана и засега всичко е наред....само засега.Според мен какво е станало...скъсаният маркуч на тампона е породил постоянна работа на клапана,за да компенсощира загубата на вакуум и предполагам,го е зациклил в отворено положение или затворено...не знам 100пр принципа,за това след смяна на маркуча, мотора стана по стегнат..смисъл получавало се е свръх вакуум в системата му.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Може ли превод,че не схванах.
Re: 530Д Проблем при ускорение.
Сменил съм двата ел.вакуум клапана под смукателните тръби и засега няма проблем с колата.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: 530Д Проблем при ускорение.
kalingk написа:Сменил съм двата ел.вакуум клапана под смукателните тръби и засега няма проблем с колата.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Това е ясно.От там е имало пробив и е нямало вакум според мен.
Не схванах за свръх вакума.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани