Профилактика турбо Garret GT2260V

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от philipz » 09 Фев 2016, 21:15

Здравейте колеги !

Има ли смисъл да свалям турбото без да има признаци ,че умира . Просто искам да се свали и да се огледа , почисти , предполагам след като веднъж се свали , трябва да се и центрира наново.

Някой ако е правил тази процедура да сподели има ли негативи след това ? Все пак само за свалянето , прегледа и качването на турбото си искат няколко стотин лева . Но е по-добре от 1000 за пълен рециклаж. А и много се начетох за Runaway дизелите. :confused:

Колата губи по 500-600 мл на 10 000 км , (реални 238 000 км), надува си съвсем прилично . Филтър на картерни газове сменен .Редовна смяна на масло. Сега зимата някак си по-шумна ми звучи турбината , особено като подаваш газ на място на свободна скорост. При голям товар в движение няма и спомен от допълнителен шум. Визуално погледнато е чисто сухо турбото.

И не на последно място - кои са крещящите признаци на умиращо турбо ?

Благодаря ви колеги ! :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от vladobate » 09 Фев 2016, 23:23

Смисъл ? Има , защото ще му удължиш живота , колко....няма отговор. Впоследствие ще работи по-разтоварено , евентуално на по-ниски обороти . Баланс няма да има нужда , защото няма да отаваряш централната част. Ще се разглобят двата охлюва и най-важното е да се почисти геометрията , защото е най-податлива на зацапване ( задръстване и т.н.) . След това само ще е необходима настройка на актуатора към геометрията или поне е желателно . Наистина хубаво масло и навременна смяна е добрата грижа за турбината , профилактика и почистване също ,ако си мераклия и имаш възможности.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от philipz » 10 Фев 2016, 12:28

Не за друго , но ме е страх да не орезилят работещата стокова турбина. А какви са признаците на умиращо турбо ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gaidaroff » 12 Фев 2016, 16:42

Хубава тема, не знам защо няма включили се колеги, които са наистина доста на "ти" с нещата. :?:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от philipz » 12 Фев 2016, 19:20

Ами аз поразпитах доста колеги , стигнах до извода ,че има 1-2 места в София , където може да се направи процедурата качествено. Други ми казват , че веднъж свалена , турбината никога няма да я балансират както стоковата ( не мисля,че турбо на 240 000 км няма да има и една забележка дори :roll: ) . Мен от това ме е страх , да не стане по-зле отколкото е сега в момента ( пак казвам - колата работи добре , просто ми се струва ,че малко повече вие в студено време ). Надявах се и аз на по-голям отклик , по принцип не правя идиотски теми :D :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от vladobate » 12 Фев 2016, 21:17

Това са глупости за баланса ,на извънземни машини ли ги балансират. Гаретски ремонтен комплект малко се ползва , че цената му е 2-3 пъти от китайски и европейски ( щатски ) производители и т.н.Както и рядко се подменят части с нови такива ( визирам остта и компресорната перка ), затова и твърдението за недобър баланс. Принципно всичко ново и баланс на качествена ( неуморена ) машина и ще си изкара доволно , само че и масла и смени и други консумативи са също толкова важни , тъй че някакви глобални заключения да се правят не е точно . Баланс на неотворена сърцевина( само след външно почистване ) почти няма кой да се наеме да прави ,защото няма смисъл пък и надали ще има някакъв ефект , дори напротив. А да се отвори и да не се смени нищо вътре пак е ала бала....Така или иначе всички искаме да ловим далаверата докат фърчи още , но няма вариант за такава без компромиси водещи до недобър резултат рано или късно . Който иска да избегне задълбаване в рециклаж ,който би следвало да се извърши от знаещи и можещи хора може да си разглоби топлия охлюв и да си почисти геометрията ( клипове в нета бол ) . Това има смисъл , но дотук . ПС: Нека се има предвид , че масово има криви оси без виден проблем и трудно се хваща , та и баланса впоследствие е трудно изпълним да стане качествен . Турбини с променливи геометрии се разтоварват само и единствено чрез геометрията ( нямат предпазен байпасен клапан ) , затова и доброто й състояние ,както и гиржата чистотата й са предпоставка за дълъг живот на турбината. Повечето повреди са от геометрия и проблем с мазането (маслото е и охладител ) , както и проникванена някакви частици през всмуквания въздух ( некачествени филтри ). Малко омасляване на турбопътища не е гаранция за здраво турбо. Маслоустойчивостта се поддържа от два стоманени сегмента ( като в мотора) и износен такъв откъм топлата част ( там няма как да се види ) води до проникване на част от изгорелите газове вътре в сърцевината ,при маслото откъдетоследва зацапване и така нареченото коксуване което съкръщава живота на частите ударно. Тъй че по звук, по мирис и т.н. трудно да се постави диагноза :mhihi: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 11.06.2015
Местоположение: морско
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от Black-Power » 12 Фев 2016, 21:22

Не, просто колегата е гледал 2-3 клипа за рънауей и е влязъл във филма. Иска да отваря работеща турбина :kuku: :driving:
Stop me, if you can ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 830
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от VladiE » 13 Фев 2016, 0:40

Нещо което работи - не се пипа!

Изпратено от моят GT-N7105

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от vladobate » 13 Фев 2016, 1:00

Ами фауветата ги менкат кат носни кърпички с това дето уж работела и не се бара ....ама чипове на кило . С променлива геометрия и чип трябва да се чисти всяка година ако минаваш едни 25-30к поне . Кат знам кви са сажди и как се чипосват вече как дойде задръстването е неизбежно ,тъй че не са съвсем неоснователни притесненията особено като ти е мило и не си на принципа втора ръка от калта и айде все едно си с нова духалка. Това е истината, за съжаление. Почне ли да пропуска и малко масълце саждата се лепи кат муха на мед,иначе гот да ти прави вятър ама.....козата си сака пръч .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от philipz » 16 Фев 2016, 9:19

Колеги , за този звук говоря : https://www.dropbox.com/sh/10x2aeatd1dh ... 12u6a?dl=0

Мисля ,че ясно се чува свиренето след форсиране. Някой да сподели неговата турбина звучи ли така :roll:

Това звук в нормите ли е или нещо тръгва да умира ? :dunno:


Между другото по серийния номер на турбината се свързах с производителя Garret и те ми казаха , че е произведена юни месец 2010 година. Това ме шашна , някак си не го вярвам ,че някой швейцарец е дал цифра пари за нова турбина. :paranoid: Но ако е вярно , тази турбина е на реални 130 000 км .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gaidaroff » 26 Фев 2016, 1:28

philipz написа:Колеги , за този звук говоря : https://www.dropbox.com/sh/10x2aeatd1dh ... 12u6a?dl=0

Мисля ,че ясно се чува свиренето след форсиране. Някой да сподели неговата турбина звучи ли така :roll:

Това звук в нормите ли е или нещо тръгва да умира ? :dunno:


Между другото по серийния номер на турбината се свързах с производителя Garret и те ми казаха , че е произведена юни месец 2010 година. Това ме шашна , някак си не го вярвам ,че някой швейцарец е дал цифра пари за нова турбина. :paranoid: Но ако е вярно , тази турбина е на реални 130 000 км .


Братле, и ти си като мен явно перфекционист - направо филмар :bchug: супер си звучи машинката. Трябва да се напием с теб!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от NGneer4eto » 26 Фев 2016, 2:46

philipz написа:Колеги , за този звук говоря : https://www.dropbox.com/sh/10x2aeatd1dh ... 12u6a?dl=0

Мисля ,че ясно се чува свиренето след форсиране. Някой да сподели неговата турбина звучи ли така :roll:

Това звук в нормите ли е или нещо тръгва да умира ? :dunno:


Между другото по серийния номер на турбината се свързах с производителя Garret и те ми казаха , че е произведена юни месец 2010 година. Това ме шашна , някак си не го вярвам ,че някой швейцарец е дал цифра пари за нова турбина. :paranoid: Но ако е вярно , тази турбина е на реални 130 000 км .


Ами и моята така си звучи. Даже като я карам между 2500 и 3000 оборота се чува един нетипичен свистящо-свирукащ шум, добавен към типичното свистене, но си звучи така над 20 000 км вече и не е мръднала. Масло гори като при тебе.
И аз четох много и излиза, че в много случаи турбините се скапват без никакви типични признаци. А ако и е писано още 100 000 км и я свалиш да я гледаш, може никога повече да не е същата. Оригиналната част си е оригинална. Може на доизживяване да изкара повече от нова, купена от български магазин (доказано многократно). Понеже сменях едното уплътнение на смукателния маркуч на чистия охлюв и внимателно проверихме оста за луфт. Беше много малък и майсторът каза,че за над 200000км е напълно нормален.
Не се шашкай толкова от Runaway. Много от турбините се скапват без Runaway. Ако се случваше на всеки нямаше да има БМВ-та дизели над 350000км. Старата ми кола я взех с прецакана турбина и не вървеше хич. Бая я покарах докато рециклирам турбината. Оста и се клатеше много сериозно, когато я свалихме. Явно се е скапала без да смуче зверски масло.
Иначе със сигурност знаеш и как да загасиш двигателя, ако се случи. Ако живееш в постоянен страх от това, няма да можеш да се насладиш на колата. Ако искаш пък всичко да е перфектно, купуваш за няколко К нова оригинална турбина и не мислиш за това повече. :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1151
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от Maxmadness » 26 Фев 2016, 3:22

NGneer4eto написа:
philipz написа:Колеги , за този звук говоря : https://www.dropbox.com/sh/10x2aeatd1dh ... 12u6a?dl=0

Мисля ,че ясно се чува свиренето след форсиране. Някой да сподели неговата турбина звучи ли така :roll:

Това звук в нормите ли е или нещо тръгва да умира ? :dunno:


Между другото по серийния номер на турбината се свързах с производителя Garret и те ми казаха , че е произведена юни месец 2010 година. Това ме шашна , някак си не го вярвам ,че някой швейцарец е дал цифра пари за нова турбина. :paranoid: Но ако е вярно , тази турбина е на реални 130 000 км .


Ами и моята така си звучи. Даже като я карам между 2500 и 3000 оборота се чува един нетипичен свистящо-свирукащ шум, добавен към типичното свистене, но си звучи така над 20 000 км вече и не е мръднала. Масло гори като при тебе.
И аз четох много и излиза, че в много случаи турбините се скапват без никакви типични признаци. А ако и е писано още 100 000 км и я свалиш да я гледаш, може никога повече да не е същата. Оригиналната част си е оригинална. Може на доизживяване да изкара повече от нова, купена от български магазин (доказано многократно). Понеже сменях едното уплътнение на смукателния маркуч на чистия охлюв и внимателно проверихме оста за луфт. Беше много малък и майсторът каза,че за над 200000км е напълно нормален.
Не се шашкай толкова от Runaway. Много от турбините се скапват без Runaway. Ако се случваше на всеки нямаше да има БМВ-та дизели над 350000км. Старата ми кола я взех с прецакана турбина и не вървеше хич. Бая я покарах докато рециклирам турбината. Оста и се клатеше много сериозно, когато я свалихме. Явно се е скапала без да смуче зверски масло.
Иначе със сигурност знаеш и как да загасиш двигателя, ако се случи. Ако живееш в постоянен страх от това, няма да можеш да се насладиш на колата. Ако искаш пък всичко да е перфектно, купуваш за няколко К нова оригинална турбина и не мислиш за това повече. :D



Може да споделиш как се гаси колата като стане тая глупост...
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от gromovich » 26 Фев 2016, 7:59

Аз да споделя как се скапа турбината при мен. На магистрала "Тракия" на изкачването преди тунела "Траянови врата" със скорост от около 150 км/ч колата просто заби муцуната и изгуби мощност. Веднага погледнах в огледалото но нямаше и следа пушек зад колата. Отбих и тогава разбрах какво е станало. Прибрах се на собствен ход до София. Иначе преди това никакви признаци, като загуба на мощност, загуба на масло и странични звуци. Филтъра за картерните газове беше смянян и всичко останало. С две думи никакви признаци.
След това сложих нова на Гарет. Никаква промяна в работата нямаше.

Иначе Runaway дизела се гаси като се набие 6 предавка на място или се спре притока на въздух към двигателя (затапва се с ръка, парцал където е гофрето). Дано на никой не му се налага да прилага тези техники.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Around the world
Кара: e46 320d '02 // 8TA 3.0TDIQ '11
Мечтае да кара: със служебна нафта

Re: Профилактика турбо Garret GT2260V

Мнение от narkk » 26 Фев 2016, 9:47

Колега, не се вкарвай в излишни упражнения (освен ако толкова ти влезнала мухата, че не можеш да спиш :mrgreen: ). От почистването 'файда' кой знае каква няма да има, само ще зарадваш майсторите с една сума. За справка моята кола я взех 180К - турбината издържа до 400К, не знам дали е сменяна преди това.
Най-доброто, което можеш да направиш е:
- да си сменяш редовно маслото
- да слагаш по-качествен въздушен филтър (примерно кнехт)
- 40К да сменяш филтър на картерните газове
- да не гасиш двигателя веднага след интензивно шофиране

Най-хубавото почистване е на магистрала дестина километра над ограничението :winky:
Drive Fast, but Friendly and Safe!!!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook