Проблеми с мотора M52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: без масло
Мечтае да кара: със масло

Проблеми с мотора M52

Мнение от habracadabra » 19 Яну 2016, 20:43

Здравейте колеги,

от вече повече от месец се борим с проблем в мотора. Ето малко предистория:

Колата е36 97'
Първият път когато забелязахме проблем, беше при изпреварване по баир. По средата на изпреварването сякаш за момент, колата изгуби мощност, но се оправи и продължи. Много малко по-късно (може би 20 секунди), отново започна да губи мощност, сякаш остана на 3 цилиндъра. Започна да дими от под капака, но сякаш на изгорели газове. Отбихме и отворхме капака, оказа се че много силно дими изпод входящите колектори. Загасихме я. Докато чакахме помощ (около 30-40мин), явно проблема се самореши и при опит да го репродуцираме не успяхме веднага. Наложи да изминем още няколко километра за да се прояви отново. И то при все, че при този опит я карах във високи обороти (понеже помислих, че така съм го провокирал), но тя се прецака отново, чак когато реших, че няма да се прояви и започнах да я карам нормално.

Диагностиката показа следните грешки:

83 - Crankshaft position sensor
212 - Vanos jammed

Ето и пълните симптоми:

По време на движение колата загубва мощност (сякаш остава на 3 цилиндъра), трудно качва обороти и не може да мине 2000. Автомата започва да превключва много бавно и в някой от случайте излиза пушек изпод всмукателните колектори. След няколко метра каране така обикновено я гасим и след което не иска да запали. Стартерът върти, но не пали. След като изстине за известно време, се оправя. И така още няколко километра, докато не се прояви проблема отново.

Понеже тези проблеми зачестиха, а и така не можеше да се разчита на нея направихме следните опити да го решим.

1. Прегледахме кабелите на двата датчика - колянов и разпределителен. Бяха много зле, изолацията се разпадаше, дори се бяха оплели вътре металните нишки на едно място. Свалихме голяма част от изолацията, изолирахме на ново с термо шлаух, изолирбанд и т.н. - Това не помогна!
2. Купихме си нов датчик за коляновия вал на VDO и го сменихме. Така колата вървя около 50км без проблем след което отново показа същите симптоми.
3. Свалихме входящите колектори, разплетохме всички кабели от под тях, както и на датчиците на двата вала, напръскахме всички букси с контактен спрей и събрахме нещата. Така колата вървя до днес, около 500км без да се прояви проблем. И тъкмо бяхме решили, че всичко е наред, когато тази вечер отново се проявиха всички симптоми без пушека. Диагностиката отново вади същите две горни грешки.

Моля ви давайте идеи и съвети!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Проблеми с мотора M52

Мнение от Vanqu1sh » 19 Яну 2016, 22:47

А защо не смениш кабелите с нови?

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: без масло
Мечтае да кара: със масло

Re: Проблеми с мотора M52

Мнение от habracadabra » 19 Яну 2016, 23:05

Здравей колега! Благодаря за идеята! Тъкмо заради тези кабели свалихме колекторите и ги прегледахме един по един. Всички са си наред и нямат нищо общо с тези, които са от самите датчици (като състояние). Надявах се, това да ни се размине, но иначе ми е ясно, че това е крайния вариант.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблеми с мотора M52

Мнение от Lenco » 31 Яну 2016, 19:00

Ще излязат прави, тия от рекламата, че така не може да се живее :mhihi: .
Възможно ли е датчика VDO, който е на цена 160лв да прави проблем. Днес пак я мъчихме, след 10-на километра, започна да губи цилиндри и да прекъсва. При размърдване на кабелите, на датчика и тези от моторната инсталация, промяна никаква. Като започна да се мъчи, трием грешката за датчик-колянов вал и се появява отново.
Датчика на разпределителния вал е стария-оригинален, с оправена изолация и не излиза, като грешка.
Някакви идеи, и някой с здрав датчик за коляновия вал за проба. Парите не са проблем, но цената на колата гони е90.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook