ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
Здравейте колеги, имам следния проблем с моята Е46(320d 2003г. M47N).Тези дни реших да си проверя дали ми работи ел.нагревателя на антифриза. Първо при връзване на колата с ИНПА ми излезнаха 2 грешки (43F1,4AB2). Втората грешка се е появила поради прегряване на ел.нагревателя, а първата е , че нагревателят е бил даден накъсо. Установих, че на студена кола като се пусне климатроника на топло, не работи добълнителната водна помпа, а нагревателя си работи. Проверих предпазителите и установих, че ми липсва предпазител 23, който е 5А. Видях схемата на предпазителите на колата и там пише HEATER (нагревател) и предпазителите са 23,28 и 62. Другите са си на мястото само 23 липсваше, закупих го и си го сложих. Всичко си заработи, помпичката тръгна. Покарах колата и установих, че вече при загряла кола (стрелката на 12ч), допълнителната водна помпа си продължава да си работи и нагревателя е адски горещ, не може да се пипне. Въпроса ми е дали при достигане на оптимална температура, трябва ли да се изключи помпичката и ел.нагревателя, защото при мен продължават да си работят при загряла кола? И ако трябва да изключат какъв би бил моят проблем с ел.нагревателя?
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
При заграяла на 12 часа кола е нормално да не можеш да бутнеш коя да е част от системата. Човек издържа на допир 50 градуса, а системата е 90 +/- 5
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
Здравей колега, не става дума дали мога да пипна или не мога, просто въпроса и проблема ми е, че въпросната помпичка и ел. нагревателя си работят с пълна сила при тези условия ( при вече загряла кола), което според мен не е нормално.Затова питам вас за да ми помогнете и който е наясно с тази система да кажа дали трябва да изключват при загряла кола или не. Ще съм много благодарен 

- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
Колега ,прочети тази тема : viewtopic.php?f=34&t=402607 . Доста информация изровихме с колегите , може нещо да ти е полезно . Това , което аз разбрах за въпросния нагревател е , че работи , за да компенсира топлинните загуби в следствие на работата на парното. Според мен е нормално на 90 градуса да е горещ , моя също е . В момента ,в който пусна парното на студен мотор , в рамките на минутка нагревателя пари доста.
Нека колата поработи ,изчистете грешките и погледнете какво пак ще излезе като грешка . Би трябвало да изплюе нещо ,ако има проблем.
Нека колата поработи ,изчистете грешките и погледнете какво пак ще излезе като грешка . Би трябвало да изплюе нещо ,ако има проблем.

- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
Благодаря колега за информацията! Прочетох темата и от нея разбрах, че въпросният ел.нагревател трябва автоматично да изключи да грее при достигане температура на антифриза 86 градуса.Това е ясно, но не трябва ли заедно с него да изключи и въпросната допълнителна водна помпа която е част от неговата система? Аз си го обяснявам, че при достигане на 86 градуса на антифриза, нагревателя се гаси и би трябвало да се изгася заедно със спомагателната помпа, защото няма смисъл и двете помпи да въртят.
А при мен при достигане на тази температура тази помпичка си продължава да си работи, което ме навежда на мисълта, че нагревателя може да не ми изключва и да си грее постоянно, което е кофти.Това ми е притеснението, защото за да махнат в Италия този предпазител, значи може да им е правил някакви проблеми, примерно да си грее постоянно и да не изключва на зададената температура на антифриза.Аз искам да проверя просто дали така си работи системата.Сега съм си сложил въпросният липсващ предпазител 23 и ще я покарам така, след това ще я вържа с ИНПА и ще видя какви грешки евентуално може да излезнат, защото без него ми излизат споменатите от мен грешки още в първият пост.
Ще пиша за резулатата след този експеримент
.
А при мен при достигане на тази температура тази помпичка си продължава да си работи, което ме навежда на мисълта, че нагревателя може да не ми изключва и да си грее постоянно, което е кофти.Това ми е притеснението, защото за да махнат в Италия този предпазител, значи може да им е правил някакви проблеми, примерно да си грее постоянно и да не изключва на зададената температура на антифриза.Аз искам да проверя просто дали така си работи системата.Сега съм си сложил въпросният липсващ предпазител 23 и ще я покарам така, след това ще я вържа с ИНПА и ще видя какви грешки евентуално може да излезнат, защото без него ми излизат споменатите от мен грешки още в първият пост.
Ще пиша за резулатата след този експеримент

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: ПРОБЛЕМ С ЕЛ.НАГРЕВАТЕЛ Е46 320d 2003г.
Не, допълнителната помпа си работи по преценка на климатика. На ниски обороти помага на парното, на високи се изключва.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани