Чупене на ръчната спирачка
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
Чупене на ръчната спирачка
Колеги днес ми се случи нещо много странно.
Колата е Е46 2.5 бензин, автомат. На едно стръмно нагорнище колата изгасна (на газ на ниски обороти по принцип често гасне). Дръпнах ръчната, запалих, после вкарах на D, пуснах ръчната и потеглих...След няма и километър нещо много силно удари отдолу, започна едно блъскане и стържене...Помислих, че автомата е заминал. Шумовете идваха и от задната част и под скоростния лост също....Продължих да карам, лека-полека шумовете утихнаха, след 5 километра пак започна едно стържене....
Закарах я на сервиз, качихме я на подемник, но нищо не се виждаше да има отдолу и дори не шумеше като си под колата....След 20 мин чудене и маене с майсторите, след проверка на диференцила (източхме 200 гр. масло да видим дали няма стружки) забелязахме, че на едното колело има едни ламаринени предпазители за диска и се е счупила една шпилка, която мисля, че държи накладките за ръчната спирачка...Явно парчето се е намляло вътре и затова беше това стържене....Въпросът ми е на някой случвало ли му се е подобно нещо, има ли сериозни последствия за автомобила и нормално ли е след чупене на тази ламаринка/шпилка да се чуе силен удар като от камък и то хем отзад, хем под скоростния лост да има шумове като стържене?
Благодаря!
Колата е Е46 2.5 бензин, автомат. На едно стръмно нагорнище колата изгасна (на газ на ниски обороти по принцип често гасне). Дръпнах ръчната, запалих, после вкарах на D, пуснах ръчната и потеглих...След няма и километър нещо много силно удари отдолу, започна едно блъскане и стържене...Помислих, че автомата е заминал. Шумовете идваха и от задната част и под скоростния лост също....Продължих да карам, лека-полека шумовете утихнаха, след 5 километра пак започна едно стържене....
Закарах я на сервиз, качихме я на подемник, но нищо не се виждаше да има отдолу и дори не шумеше като си под колата....След 20 мин чудене и маене с майсторите, след проверка на диференцила (източхме 200 гр. масло да видим дали няма стружки) забелязахме, че на едното колело има едни ламаринени предпазители за диска и се е счупила една шпилка, която мисля, че държи накладките за ръчната спирачка...Явно парчето се е намляло вътре и затова беше това стържене....Въпросът ми е на някой случвало ли му се е подобно нещо, има ли сериозни последствия за автомобила и нормално ли е след чупене на тази ламаринка/шпилка да се чуе силен удар като от камък и то хем отзад, хем под скоростния лост да има шумове като стържене?
Благодаря!
- BLUE_999
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Чупене на ръчната спирачка
здравей колега беше ли по стегната от обикновенно имам в впредвид да не е замрьзнала 

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Чупене на ръчната спирачка
nvkbul написа:Колеги днес ми се случи нещо много странно.
Колата е Е46 2.5 бензин, автомат. На едно стръмно нагорнище колата изгасна (на газ на ниски обороти по принцип често гасне). Дръпнах ръчната, запалих, после вкарах на D, пуснах ръчната и потеглих...След няма и километър нещо много силно удари отдолу, започна едно блъскане и стържене...Помислих, че автомата е заминал. Шумовете идваха и от задната част и под скоростния лост също....Продължих да карам, лека-полека шумовете утихнаха, след 5 километра пак започна едно стържене....
Закарах я на сервиз, качихме я на подемник, но нищо не се виждаше да има отдолу и дори не шумеше като си под колата....След 20 мин чудене и маене с майсторите, след проверка на диференцила (източхме 200 гр. масло да видим дали няма стружки) забелязахме, че на едното колело има едни ламаринени предпазители за диска и се е счупила една шпилка, която мисля, че държи накладките за ръчната спирачка...Явно парчето се е намляло вътре и затова беше това стържене....Въпросът ми е на някой случвало ли му се е подобно нещо, има ли сериозни последствия за автомобила и нормално ли е след чупене на тази ламаринка/шпилка да се чуе силен удар като от камък и то хем отзад, хем под скоростния лост да има шумове като стържене?
Благодаря!
Свалете диска на съответното колело и всичко
ще стане видно и ясно. Вероятно е изкочил щифта
от леглото си в предпазната ламарина и пружинката
не притиска съответната челюст към предпазителя .
Често причина за това е изгниване на предпазителя ,
лекува се като се приспособи шайба и се постави от
външната страна .
Re: Чупене на ръчната спирачка
IKN написа:nvkbul написа:Колеги днес ми се случи нещо много странно.
Колата е Е46 2.5 бензин, автомат. На едно стръмно нагорнище колата изгасна (на газ на ниски обороти по принцип често гасне). Дръпнах ръчната, запалих, после вкарах на D, пуснах ръчната и потеглих...След няма и километър нещо много силно удари отдолу, започна едно блъскане и стържене...Помислих, че автомата е заминал. Шумовете идваха и от задната част и под скоростния лост също....Продължих да карам, лека-полека шумовете утихнаха, след 5 километра пак започна едно стържене....
Закарах я на сервиз, качихме я на подемник, но нищо не се виждаше да има отдолу и дори не шумеше като си под колата....След 20 мин чудене и маене с майсторите, след проверка на диференцила (източхме 200 гр. масло да видим дали няма стружки) забелязахме, че на едното колело има едни ламаринени предпазители за диска и се е счупила една шпилка, която мисля, че държи накладките за ръчната спирачка...Явно парчето се е намляло вътре и затова беше това стържене....Въпросът ми е на някой случвало ли му се е подобно нещо, има ли сериозни последствия за автомобила и нормално ли е след чупене на тази ламаринка/шпилка да се чуе силен удар като от камък и то хем отзад, хем под скоростния лост да има шумове като стържене?
Благодаря!
Свалете диска на съответното колело и всичко
ще стане видно и ясно. Вероятно е изкочил щифта
от леглото си в предпазната ламарина и пружинката
не притиска съответната челюст към предпазителя .
Често причина за това е изгниване на предпазителя ,
лекува се като се приспособи шайба и се постави от
външната страна .
Колега, овторихме го. Точно това е станало...
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани