Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.12.2015
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 316i 1.9 105 к.с.

Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от stoilow » 16 Дек 2015, 10:51

Здравейте колеги. Имам следния проблем и се надявам някой да помогне. Имам БМВ Е36 компакт 2000г. 1.9, 105к.с. с климатик. Отначало губеше антифриз, надуваше маркучите и загряваше. Майсторите се изказаха - "Това е гарнитура на глава". Ок правете. След 1 седмица колата готова, няма течове, нова водна помпа, нов термостат /оригинален/ на 105С. Системата обаче надува. Следва ново сваляне на глава, носене в друг сервиз, пълно обслужване и проверка от А до Я. Пак надува. И в двата случая гарнитурата беше здрава! Започва се обезвъздушаване по всички възможни начини. В градски условия държи 105-106 градуса, извънграда 108 градуса.Маркучите твърди.Термостата отваря различно 108, 109, и то като започна да стискам маркуча.При последното обезвъздушаване, колата работи на 105 градуса на място без да мърда и термостата отвори. Държа да отбележа, че радиатора ми не от този с датчика за перката и самият датчик е вързан отстрани, а перката се включва с копче в купето на най-висока скорост. Като загася двигателя при температура над 95 градуса до 15-20 мин. не може да се отвори капачката на радиатора, понеже хвърля антифриза, дори и да работи на тихи обороти пак го хвърля щом мине 95 градуса. До тук съм на 700лв. и ми писна. Ако някой може да помага. Благодаря. :bowdown:
B///M W СЕГА И ЗАВИНАГИ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от BiTurbo » 16 Дек 2015, 18:53

Смени капачката на разширителния съд на радиатора, ама си купи оригинална. Това ти се явява регулиращ клапан на налягането на охладителната система.

Главата тествахте ли я за пукнатини?

П.С. И кво значи надува? Нормално е маркучите да са твърди до някаква степен, все пак се създава налягане в системата.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.12.2015
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 316i 1.9 105 к.с.

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от stoilow » 16 Дек 2015, 20:09

Главата е тествана 2 пъти на 2 различни места. Твърдят, че не е пукната. Капачката я сменях с оригинална работеща. Термостата отваря различно но не и на 105 градуса. И като покарам малко пак затваря. Сравнявам колата с 318 98 г. но там термостата е друг и може би се заблуждавам. Съмнявам се вече в това че перката е с копче както съм описал в темата. Може би системата си иска верния радиатор?! Или не мога да я обезвъздуша правилно.
B///M W СЕГА И ЗАВИНАГИ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от aliays » 16 Дек 2015, 20:14

Колега, тествахте ли антифриза за наличие на изгорели газове, Смени капачката и отиди някой да ти провери антифриза, загрява ли колата? какви са тези перки с копчета вътре?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.12.2015
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 316i 1.9 105 к.с.

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от stoilow » 16 Дек 2015, 20:54

Тестваха го на първата смяна на гарнитурата. Не излезе нищо. Просто след 90 до 95 градуса на антифриза, при отворена капачка започва да хвърля антифриза навън на силни тласъци. Термостата естествено не е отворен. Радиаторът ми е сменян и е оригинален, но няма място за датчика за перката, съответно не е за този модел БМВ. Има място, но то е без отвор, т.е. трябва да се изреже, да се прави резба за да се навие датчика на перката. Дострашало ги е и са пуснали кабел от датчика в купето и е монтирано копче от ключ на газова уредба.Цъкаш го и перката се включва на най-висока степен. Забелязах, че когато включа перката, маркучите са по-меки. Иначе на тези температури сега между 3 и 5 градуса на въздуха, върви на 108 градуса на антифриза. И може би, аз не мога да обезвъздуша правилно, но и имам съмнения в термостата, а той е оригинален и струва доста пари! Реално, докато не постискам маркуча преди него, той неотваря! Колата е загряла на 108 градуса, а маркуча е ледено студен.
B///M W СЕГА И ЗАВИНАГИ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от aliays » 16 Дек 2015, 23:10

Как мериш градусите? Вземи си купи един термостат афтър маркет, стига с тези оригинални глупости, да не мислиш, че БМВ сами си правят термостатите? За проба можеш да махнеш термостата да видиш как ще се държи без него. Щом няма изгорели газове в антифриза се насочи към обезвъздушаване, ако си на газ може изпарителя да ти вкарва налягане в системата...
От къде си, може някой колега да те прати при някой кадърен механик...

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.12.2015
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: 316i 1.9 105 к.с.

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от stoilow » 17 Дек 2015, 9:50

Градусите ги гледам от под менюто 19/7. Газ нямам. Някой знае ли как точно се обезвъздушава с-мата на този мотор?
B///M W СЕГА И ЗАВИНАГИ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от aliays » 17 Дек 2015, 20:15

Такаааа ... значи източили сме антифриза .......

Двигателя е изгасен....

1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.

2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)

3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.

4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!

5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......

6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.

ГОТОВО ....

П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!

ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!



Това е от една друга тема, но това е начина....

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1662
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от ildivvy » 30 Дек 2015, 17:35

Нещо не съм много съгласен с последните точки от "инструкцията". Когато спре да поема антифриз на загасен двигател,двигателя се пали да работи на място и парното се пуска.Ако нивото спада се долива до чертата (Това е ориентировъчно.Въпроса е да не остава без течност в казанчето.),може да се подава малко "газ" на мотора.Когато стрелката започне да достига средата се затваря капачката на радиатора.Пробката за обезвъздушаване стои отворена все още.През нея ще излиза въздуха и чак когато започне да излиза плътна струйка вода се завива докрай.На следващия ден се долива течност до чертата.Капачката на радиатора се затваря предварително, защото в системата трябва да започне да се вдига и налягането,за да не заври водата.Има описано на много места как става обезвъздшаването,дори в нашия подфорум.Не е сложно.

Според мен е добре да се опита с нов/друг термостат.Този термостат на 105'С не е ли много или за М43 е такъв?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от Biogame » 30 Дек 2015, 18:47

Колега махни го тоя термостат и покарай без него да видиш как е,според мен това че е оригинален и бил доста пари не е гаранция за качеството му.
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от metodi80 » 31 Дек 2015, 12:39

ildivvy написа:Нещо не съм много съгласен с последните точки от "инструкцията". Когато спре да поема антифриз на загасен двигател,двигателя се пали да работи на място и парното се пуска.Ако нивото спада се долива до чертата (Това е ориентировъчно.Въпроса е да не остава без течност в казанчето.),може да се подава малко "газ" на мотора.Когато стрелката започне да достига средата се затваря капачката на радиатора.Пробката за обезвъздушаване стои отворена все още.През нея ще излиза въздуха и чак когато започне да излиза плътна струйка вода се завива докрай.На следващия ден се долива течност до чертата.Капачката на радиатора се затваря предварително, защото в системата трябва да започне да се вдига и налягането,за да не заври водата.Има описано на много места как става обезвъздшаването,дори в нашия подфорум.Не е сложно.

Според мен е добре да се опита с нов/друг термостат.Този термостат на 105'С не е ли много или за М43 е такъв?


С кои по точно точки не си съгласен ,не може да не си съгласен :) това е извадка от мое обяснение и съм го написал точно така както трябва да бъде , всяко нещо е много точно премислено и няма грешка (да не говориме , че е от опит на десетки коли ).
Пробката за обезвъздушаване се затваря точно така и точно тогава , както съм описал , както и капачката - нали самия ти казваш , че трябва да се създаде налягане в системата...... как ще се създаде налягане като е отворена пробката .......
Освен това , когато е спазена последователността от обяснението , то в системата има вече достатъчно течност , така че въздуха в нея е пренебрежимо малко и всъщност когато отвори термостата е достатъчно съвсем малко време да се отвори пробката , при което системата вече е напълно обезвъздушена ..... А течността в казанчето съм написал че трябва да е до чертата ориентировъчно (просто трябва да има достатъчно течност) , даже ако трябва да съм откровен , аз наливам повече течност , точно преди да затворя напълно системата , за да може когато отвори термостата , течността да "слегне" горе долу до чертата , а и да има резерв от течност , която да компенсира загубата от обезвъздушаването .
Всички тия неща са всъщност много формални , ако системата е изрядна , изобщо не е необходимо толкова да се акцентира на която и да е от тези стъпки . Като пример ще кажа , че на моята Е36 (М43) , правя следното - наливам течност докато поема на изгасен мотор , паля мотора и пак наливам докато поема , затварям всичко и тръгвам , без да обезвъздушавам , без да правя абсолютно нищо допълнително , мотора се обезвъздушава сам с времето и просто доливам течност ако се налага на следващите дни .
Иначе по проблема на колегата - перката не трябва да се включва ръчно , а трябва да се управлява именно от датчика през реле !
Къде е вързан този датчик , предполагам на маркуча , който идва от тремостата ? Обикновено така се прави , когато не е вързан към радиатора .... Имай предвид , че твоя радиатор (ако е правилния за колата) , трябва да е големия , който е за кола с климатик (а не малкия, който е с около 10 см по -малък). Освен това трябва да си има фабрично гнездо за датчика с направена си резба и всичко , така че директно да се навие датчика. Ето това е твоя радиатор : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0959
А НЕ този - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0958
Термостата на този мотор ( М43 , 1.9 )действително е на 105 C , така че не в това е проблема ..... (на 95C e на М43, 1.8 ).
За мен ,надуването на маркучите ти идва само от това , че не се включва перката (на ниска степен) , когато трябва , защото няма кое да я управлява както трябва на време (а тя трябва да се включи на ниската степен, малко след като отвори термостата ) ..... И естествено ако радиатора не е правилния картината се усложнява .... Пише , че си от Добрич , далечко е,но ако имаш желание и възможност , ела ще ти оправя колата .
Весела нова година на всикчи ! :yes:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1662
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от ildivvy » 02 Яну 2016, 20:15

Методи,ти си един от най-уважаваните от мен членове на форума и си последния човек с който искам да споря! Абсолютно съм съгласен, че колата може и сама да се обезвъздуши след известно време,но наистина е добре да се напълни хубаво предварително,както си писал.Аз също слагам малко повече течност в последния момент,за да не се налага доливане (става дума за два-три пръста).Просто навсякъде пише да се затвори първо капачката,а след това пробката,въпреки,че двата "обема" са свързани с каналче и в крайна сметка май е все едно къде ще отиде последния въздух от радиатора- в атмосферата или в казанчето!
Според мен човека има проблеми с термостата.Най-добре да го смени!

Честита Нова Година на всички :D !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от Tisho_BMW » 02 Яну 2016, 20:42

А сега де,и аз имам същия проблем или може да се каже подобен,колата загрява нормално всичко нормално работи,спирам след 5 мин леко развивам капачката и на тласъци изхвърля антифриза,преди карах на разхлабена капачка да не надува системата и нямаше проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от metodi80 » 02 Яну 2016, 21:38

ildivvy написа:Методи,ти си един от най-уважаваните от мен членове на форума и си последния човек с който искам да споря!
Според мен човека има проблеми с термостата.Най-добре да го смени!

Не , ние не спориме в никакъв случай , аз също те уважавам и не съм искал коментара ми да прозвучи по някакъв начин като оспорване ......
(когато споря не пускам охилени емотикони и задължително слагам по 2-3 удивителни :mhihi: ).
Възможно е както казваш проблема на колегата да идва и от термостат ,нищо че е нов , но това може да се прецени от кадърен майстор , дано колегата да намери такъв в Добрич. Може и проблема да е комплексен - термостат и липсата на ниска степен на перката, евентуално по -малък радиатор ...... Проблемите с охладителната система в общия случай се определят много лесно , въпроса е човек да има опит и да познава признаците ... ако имаше начин да хвърля един поглед на тази кола , гарантирам че веднага ще се хване проблема , но уви , далече е колегата ....

Tisho_BMW написа:А сега де,и аз имам същия проблем или може да се каже подобен,колата загрява нормално всичко нормално работи,спирам след 5 мин леко развивам капачката и на тласъци изхвърля антифриза,преди карах на разхлабена капачка да не надува системата и нямаше проблем.


А защо развиваш капачката , защото ти надува маркучите ли ?
Не е нормално това положение и принципно не трябва да развиваш капачката , за да се освобождава налягането ...
Както вече казах , причината за надуване на маркучите са - недобре обезвъздушена система,липса на охлаждане от страна на перка /виско , недобре работещ термостат , проблем с гарнитура на глава ....
Прегледай тези неща в този ред ....
Случва се , когато колата има газова , да не се обезвъздуши добре водната линия към изпарителя и там да прави въздушна възглавница , в резултат нито газовата тръгва , нито охладителната система се обезвъздушава и почват проблемите ......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: Проблем с охладителна с-ма е36 компакт 1.9 105 к.с.

Мнение от Tisho_BMW » 02 Яну 2016, 21:55

Всичко си работеше добре,на отворена капачка съм карал и един ден какво става,карам и спирам и поглеждам под колата локва от антифриз.5 години я карам с леко развита капачка,че като я завия и радиатора просълзяваше и се губеше и така на развита.Смених всичко гарнитура,радиатор,водна помпа,термостат,антифриз и сега като пробвам да я карам на развита капачка в момента в които загася двигателя и на тласъци изхвърля антифриза,а преди това го нямаше.Сега я карам на завита капачка и няма проблеми е надува си маркучите но мисля,че е нормално.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook