Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремонт
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- milenvg
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 17.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Audi A3
- Мечтае да кара: Lexus
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Блока е с изчислени дебелини и якостни характеристики на материала.
ако набиеш ризи:
1. сваля се опасно дебелината определена за стена на цилиндъра предвид якостните характеристики на материала.
2. внася се чуждо тяло с непредвидени и непредвидими температурно/линейни разширения и пак подлагаш вече изтънелия материал на блока на стрес.
Според мен ако от БМВ са казали до 3 или 4 ремонтен размер това е.
Знам че има два вида ризи сухи и вода. Сухата до колкото знам се набива като блока се загрее доста а ризата е супер студена. Мократа няма да я коментираме защото там има проблем с теглото.
P.S. другото което си мисля е като се набият ризи трябва да се сменят и бутала и сегменти защото матеряла е различен вече и може да се износят. Ако са проектирани стомана промерно а се набие чугун
ако набиеш ризи:
1. сваля се опасно дебелината определена за стена на цилиндъра предвид якостните характеристики на материала.
2. внася се чуждо тяло с непредвидени и непредвидими температурно/линейни разширения и пак подлагаш вече изтънелия материал на блока на стрес.
Според мен ако от БМВ са казали до 3 или 4 ремонтен размер това е.
Знам че има два вида ризи сухи и вода. Сухата до колкото знам се набива като блока се загрее доста а ризата е супер студена. Мократа няма да я коментираме защото там има проблем с теглото.
P.S. другото което си мисля е като се набият ризи трябва да се сменят и бутала и сегменти защото матеряла е различен вече и може да се износят. Ако са проектирани стомана промерно а се набие чугун
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
ivoaudi написа:Всъщност точно в тази снимка според мен се крие разковничето, не знам къде е била до сега. Аз поне винаги съм бил върл противник на набиването на ризи. Имаше по - нагоре мнение, че това се прави редовно на двигатели, които ще се усилват, ама сравнението според мен е несъстоятелно. За хард усилване се ползват предимно десетина стари изпитани двигатели, за които всичко се знае, изпитани са, части бол и евтини.
Всички s62-та подготвени за състезания са с набити ризи в сериозните проекти. Не знам дали е евтин или изпитан, но...
s54-та, които ги правят по 1000коня отново така се процедира с тях, защото нямат "месо" между цилиндрите и гарнитурата не издържа и там дори се променя диаметъра на буталата и то доста...

Малко офф топик това ама за да сте нясно, че ризите като технология не са проблем за един двигател.
Аз доколкото съм имал досег и съм си правил експерименти е мнго по-вередно например шлайфането на ремонтен размер без торкплейт стегнат към блока отколкото набиването на риза. А като знам колко струва един такъв плейт си представям колко хора го ползват.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Sharo написа:ivoaudi написа:Всъщност точно в тази снимка според мен се крие разковничето, не знам къде е била до сега. Аз поне винаги съм бил върл противник на набиването на ризи. Имаше по - нагоре мнение, че това се прави редовно на двигатели, които ще се усилват, ама сравнението според мен е несъстоятелно. За хард усилване се ползват предимно десетина стари изпитани двигатели, за които всичко се знае, изпитани са, части бол и евтини.
Всички s62-та подготвени за състезания са с набити ризи в сериозните проекти. Не знам дали е евтин или изпитан, но...
s54-та, които ги правят по 1000коня отново така се процедира с тях, защото нямат "месо" между цилиндрите и гарнитурата не издържа и там дори се променя диаметъра на буталата и то доста...
Малко офф топик това ама за да сте нясно, че ризите като технология не са проблем за един двигател.
Аз доколкото съм имал досег и съм си правил експерименти е мнго по-вередно например шлайфането на ремонтен размер без торкплейт стегнат към блока отколкото набиването на риза. А като знам колко струва един такъв плейт си представям колко хора го ползват.

Абе гледам тоя блок си свърви със свинските опашки


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Без да съм технически грамотен ама гледам Шаро пише за еС мотори надути и т.н. , защо трябва в темата с неясно получен дефект на стокова кола да сравняваме с агрегати каращи до определени работоЧАСА? Какво общо има едното с другото? Защо вместо да се каже нещо полезно си говорим такива неща?
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Защо правите сравнения между слон и мравка... Въпросът не е за или против ризите, а за или против набиването на риза в над 10 годишен мотор масовка от недъгави шлайфисти, дет не съблюдават нищо и ги боли за технологичните спецификации и специфичности на конкретния мотор, метал и т.н. Този ремонт изглежда като конструктор тип "направи си сам" от времето на социализма... И по-горе го казах, с този подход нема как да стане читав двигател. Дали е възможно по принцип - сигурно е възможно, но трябват подходящи хора, които да направят правилни и адекватни преценки и да вземат и предприемат адекватни действия...
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Това дали дадения мотор е направен както трябва и хората правили го няма как да знаем без да видим как си вършат работата. Аз само казвам, че технологията с ризите ако е направена както трябва няма никакъв проблем да изкарата много километри работа, да не кажа и повече от никасиловите блокове дето са масови в бмв-тата. Все пак те не държът въобще на детонации, а с наще горива ....
Що се отнася до изработката както казах масово не стягат и блоковете с торкплейтове като шлайфат за ремонтен размер бутала та и тая процедура е доста опасна ако не се направи както трябва. Чувал съм и за мотори пускани без хонинг след шлайф ... Чувал съм и за такива ремонтирани в BMW сервиз, с чисто нови бутала и със слагани сегменти директно извадени от пликчето без да им се направи хлабината. Масово хората си мислят, че сегментите са готови за техните цилиндри...
Та както казах и горе тоя вал може е преживял няколко разбити маховика и няколко шайби през живота си и вече да се е предал.... Това, че е шалйфан не значи, че могат да видят микропукнатини по него без да го снимат за тях..
Та тука може си развивааме сумати теории как и защо се е строшил вала.
Едиствено може да се каже, че акто се е строшил после с това палене на дърпане са му до ... майката на двигателя.
Що се отнася до изработката както казах масово не стягат и блоковете с торкплейтове като шлайфат за ремонтен размер бутала та и тая процедура е доста опасна ако не се направи както трябва. Чувал съм и за мотори пускани без хонинг след шлайф ... Чувал съм и за такива ремонтирани в BMW сервиз, с чисто нови бутала и със слагани сегменти директно извадени от пликчето без да им се направи хлабината. Масово хората си мислят, че сегментите са готови за техните цилиндри...

Та както казах и горе тоя вал може е преживял няколко разбити маховика и няколко шайби през живота си и вече да се е предал.... Това, че е шалйфан не значи, че могат да видят микропукнатини по него без да го снимат за тях..
Та тука може си развивааме сумати теории как и защо се е строшил вала.
Едиствено може да се каже, че акто се е строшил после с това палене на дърпане са му до ... майката на двигателя.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Аз ли пропуснах или не стана ясно, сумата, в началото на ремонта, или в края бе уточнена?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Sharo написа:Това дали дадения мотор е направен както трябва и хората правили го няма как да знаем без да видим как си вършат работата. Аз само казвам, че технологията с ризите ако е направена както трябва няма никакъв проблем да изкарата много километри работа, да не кажа и повече от никасиловите блокове дето са масови в бмв-тата. Все пак те не държът въобще на детонации, а с наще горива ....
Sharo - след 96 ,не би трябвало да има Никасилови блокове а такива с Алусил...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Пичове, почти се доказа, че ремонтиранито бутало е задрало в набитата риза. Кога, кво, що е безсмислено вече мисля... От там е идвал звука, от там после се е усилил, това е вътрешно напрежение, създал се е абсолютен дебаланс и колата е спряла. Стига вече с тия маховици и шайби, и простотий... На тая кола и се е еб*ло майката още преди да бъде теглена... Заглавието на темата абсолютно отговаря на почти доказания проблем. Само сервиза може да даде повече инфо като свалят буталото. Изчерпахме се вече май. Дали по принцип може или не може с ризи е друга тема...
Да завърша с нещо положително:
ЧЕСТИТА КОЛЕДА! Живи и здрави да сте всички.
Да завърша с нещо положително:
ЧЕСТИТА КОЛЕДА! Живи и здрави да сте всички.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Минаха празниците и пак сме на работа, т.е. време за форума
Не знам кой пише глупости. Аз "глупостите", които пиша ги подкрепям с някакви скалъпени що годе доводи, ама вие със слитера си ги изсмуквате от палците...
Относно дълбочината на драскотините:
http://mdmetric.com/tech/surfruff.htm
Ако има нужда да обясня каква е връзката между дълбочината на драскотините и грапавостта? Или да ви насоча кое кое е в таблицата?
Ако може да си отговорите правилно на горните въпроси, то значи вече ви е ясно, че при хонинг се постига по-малка грапавост, т.е. драскотините са по-малки, плитки или както искате ги наричайте?
Относно синусоидата може и да си прав - вероятно може и да са като витки на резба, но аз лично не съм виждал други освен синусоидални.

ivoaudi написа:Значи в крайна сметка хонингът не е надиране, а надраскване на цилиндъра:) Драго Павлов, просто пишеш глупости и ти самият! Той Слитер вярно, че написа и той сериозна глупост в началото, но съумя да направи възможно най - трудното, да си признае грешката, което му прави чест, признай го и ти, не е трудно. Драскотините при шлайфа НЕ СА по - дълбоки от хонинга, сериозно по - плитки са. И да, няма такова условие хонинга да се прави на синусоида, има машини, които го правят по други начини, важното е именно да има надраскване, то да не е само хоризонтално или вертикално и толкова.
Не знам кой пише глупости. Аз "глупостите", които пиша ги подкрепям с някакви скалъпени що годе доводи, ама вие със слитера си ги изсмуквате от палците...
Относно дълбочината на драскотините:
http://mdmetric.com/tech/surfruff.htm
Ако има нужда да обясня каква е връзката между дълбочината на драскотините и грапавостта? Или да ви насоча кое кое е в таблицата?
Ако може да си отговорите правилно на горните въпроси, то значи вече ви е ясно, че при хонинг се постига по-малка грапавост, т.е. драскотините са по-малки, плитки или както искате ги наричайте?
Относно синусоидата може и да си прав - вероятно може и да са като витки на резба, но аз лично не съм виждал други освен синусоидални.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Добре де, аз след написаното от теб, а именно: "Аз "глупостите", които пиша ги подкрепям с някакви скалъпени що годе доводи", дори не знам бива ли изобщо да пиша:) Не съм сигурен вече дори правилно ли съм те разбрал. Твърдиш, че драскотините от хонинга са по - плитки от драскотините след шлайф така ли? Аз ако трябва да съм честен ни съм ги мерил някога, нито смятам, че е нужно. Дори с невъоръжено око се вижда ясно кое как е след шлайф и след хонинг. В допълнение ще ти дам още един нескалъпен довод. Ако не си си цапал ръцете достатъчно с двигатели, ще ти кажа, че не рядко драскотините от хонинга са видими(неизносени) и след милион км пробег. Ти сам си направи изводи за дълбочината им.
Изместваме темата настрани с ненужни спорове, дай да оставим това а?
Изместваме темата настрани с ненужни спорове, дай да оставим това а?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Към автора на темата - какво се случи??? Като имаш проблем пишеш, а са те няма никакъв. Ако са ти оправили колата е редно да дадеш отзив. Все пак от уважение към хората тука...
- xterminator
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
slitter написа:Към автора на темата - какво се случи??? Като имаш проблем пишеш, а са те няма никакъв. Ако са ти оправили колата е редно да дадеш отзив. Все пак от уважение към хората тука...
Ами, не съм писал, защото няма кой знае какво развитие по въпроса от както писах последните ми постове. Колата още е в сервиза и ми казаха, че на 4-ти (миналия понеделник) са я започнали. Попитах два пъти, но ми казаха, че като е готова ще ми звъннат... Нищо ориентировъчно няма. Обещал съм да пиша щом има развой на нещата.

Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
колега систер какво очакваш,чакат в момента когато нямат работа зор няма да си дадат знаят,че този повече няма да им клиент и така си протакат
- xterminator
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Здравейте, колеги! Взех си колата тази седмица и вече й навъртях 800-900 километра. Наблюденията ми са, че моторът работи добре и има мощност. на -18 запали малко по-трудничко и шумно, но все пак си запали на третото въртене и мисля, че това е нормално за по-студените дни (не го държа дълго да върти напразно стартера).
Само дето си има едно характерно прицъкване от дюзите под по-голям товар. Стигна се до извода, че това е от ремапа. Възнамерявам да върна оригиналния софтуер и да видя дали ще изчезне или намали. Ако изчезне си оставам с оригиналния софтуер и ще си я карам така.
Благодаря на колегите, които помогнаха и се включиха!
Благодаря и на сервиза, че пое отговорност и оправиха проблема!
Като сменя софтуера ще пиша пак за резултата от дюзите.
Само дето си има едно характерно прицъкване от дюзите под по-голям товар. Стигна се до извода, че това е от ремапа. Възнамерявам да върна оригиналния софтуер и да видя дали ще изчезне или намали. Ако изчезне си оставам с оригиналния софтуер и ще си я карам така.
Благодаря на колегите, които помогнаха и се включиха!
Благодаря и на сервиза, че пое отговорност и оправиха проблема!

Като сменя софтуера ще пиша пак за резултата от дюзите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани