320 D Проблемно запалване
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
48 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- lud_van4uuu
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 30.06.2010
Re: 320 D Проблемно запалване
Колеги един въпрос по темата. Колата е 320-Д 150-коня лампата за подгяването свети еднакво време и зимата и лятото, не трябва ли зимата при минусови температури да подгрява по-дълго време ?
- uncommon92
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25.10.2014
Re: 320 D Проблемно запалване
Здравейте колеги , свещите са вече тук запазих си час вдругиден отивам да ги сменя.Днес сутринта отивам да паля , въртя ключа запъва се както по принцип , но този път изобщо не запали пробвах няколко пъти не става.Следващото , което направих е замерих акумулатора и имаше 11,8.Преди месец го зареждах, пак беше станало същото . Това което ми излиза в главата е дали може от ниските температури да пада ? Оттечка нямам преди месец я замерих и ел.разхода от 0,07 го свалих на 0,04 с бушона на навигацията от тогава не съм слагал бушона.Другото , което се сещам , е дали зарежда правилно и ако не как да я замеря дали зарежда достатъчно акумулатора и какви цифри трябва да ми покаже? Ще се побъркам вече с това запалване , мисля че не е нормално за един месец да падне до 11,8 , колата се кара всеки ден. Благодаря ви предварително.
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: 320 D Проблемно запалване
stony1 написа:Това с накрайника не е удачен пример, но не ми се навлиза в подробности и чертежи.
Относно подгряващите свещи при дизела, ще потвърдя мнението изказано по-горе. Сменят се всички свещи. Подмяната само на една е закърпване на положението. Абстрахирам се от безмислената хамалогия по демонтиране и монтиране на колектора и ще споделя резултати от няколко теста.
При първият ми тест, подгряващите свещи бяха с незнаен произход и незнайно кога монтирани на колата. Демонтирах ги и си направих едно приспособление за тест - дебел проводник, 4 квадрата. Единият му край, увих около резбата на свещта и внимателно калайдисах, така че самата свещ да може да се "завива" и "развива" в него. На другия край, монтирах щипка, като тези, които са на кабелите за подаване на ток. С така направеното приспособление, тествах една по една всички свещи, моите са шест, като закачих щипката на приспособлението на клемата "-", а електрода свещта, допрях до клема "+". Резултата беше интересен. Всички свещи си грееха, но имаше разлика във времето за загряване и степента на загряване. Електродите на две от свещите почти не си промениха цвета, на други три леко почервеняха и само една загря бързо и електрода побеля. При този тест всяка свещ беше свързана към захранването в продължение на осем секунди.
Последва втори тест - за колко време ще загреят свещите. Преди да го проведа се наложи доста да почакам докато изстинат. Резултатът беше плачевен. Една свещ загря за осем секунди - електрода направо побеля. Две свещи загряха, електродите им почервеняха, но не побеляха, едва за 12-13 секунди. Една свещ загря до описаното предходно състояние за 15 секунди, а на останалите два електродите едва почервеняха след двадесет секунди.
Готино, а? Предполагам, че тези свещи са били сменяни на парче или са събирани от близки и познати на предишния собственик.
При този елементарен нагревателен елемент параметрите, време за загряване и температура на загряване за определено време са решаващи за стартирането на двигателя. На практика всеки производител се вмества в някакви допуски (стандарти), но малките отклонения при различните производители водят до непълна съвместимост, а това налага подмяната на всички свещи. Лошото в БГ е, че на пазара има доста ментета и както показа един от следващите ми тестове, няма гаранция, че купувайки всички свещи само от един производител, всичко ще бъде наред.
Последва трети тест - закупуване на шест нови вещи, но не от преставител на BMW и тестването им директно на акумулатора преди да бъдат монтирани на колата. Резултатите бяха добри, но не отлични. Имаше минимална разлика във времето за загряване на свещите "до бяло", като максималното време за загряване не надвишаваше 10 секунди, При положение, че подгрева при мен работи 12 секунди, а индикаторната лампа на таблото изгасва на осмата секунда, реших да монтирам свещите и да стартирам двигателя секунда, две след като индикаторната лампа за подгрева угасне. Така карах колата в продължение на една година, защото свещите се предадоха.
Последва нова смяна съпроводена с тест, като описаният по-горе. Този път резултатът беше впечатляващ. Всички свещи загряваха за едно и също време до едно и също състояние - още карам с тях.
Колега, можеш ли да уточниш , на кой производител бяха свещите които си сложил последно и от които си доволен. Моите също се предават и при температура -10 градуса пали от втори опит

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: 320 D Проблемно запалване
Аз съм с beru и съм супер доволен!
Мисля че, се вграждат първоначално.
Мисля че, се вграждат първоначално.
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: 320 D Проблемно запалване
vvasilev1 написа:Аз съм с beru и съм супер доволен!
Мисля че, се вграждат първоначално.
Аз също съм много доволен.Преди 2 месеца смених релето+6 свещи БЕРУ
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mustang1986
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 6.12.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M47N
Re: 320 D Проблемно запалване
stony1 написа:Това с накрайника не е удачен пример, но не ми се навлиза в подробности и чертежи.
Относно подгряващите свещи при дизела, ще потвърдя мнението изказано по-горе. Сменят се всички свещи. Подмяната само на една е закърпване на положението. Абстрахирам се от безмислената хамалогия по демонтиране и монтиране на колектора и ще споделя резултати от няколко теста.
При първият ми тест, подгряващите свещи бяха с незнаен произход и незнайно кога монтирани на колата. Демонтирах ги и си направих едно приспособление за тест - дебел проводник, 4 квадрата. Единият му край, увих около резбата на свещта и внимателно калайдисах, така че самата свещ да може да се "завива" и "развива" в него. На другия край, монтирах щипка, като тези, които са на кабелите за подаване на ток. С така направеното приспособление, тествах една по една всички свещи, моите са шест, като закачих щипката на приспособлението на клемата "-", а електрода свещта, допрях до клема "+". Резултата беше интересен. Всички свещи си грееха, но имаше разлика във времето за загряване и степента на загряване. Електродите на две от свещите почти не си промениха цвета, на други три леко почервеняха и само една загря бързо и електрода побеля. При този тест всяка свещ беше свързана към захранването в продължение на осем секунди.
Последва втори тест - за колко време ще загреят свещите. Преди да го проведа се наложи доста да почакам докато изстинат. Резултатът беше плачевен. Една свещ загря за осем секунди - електрода направо побеля. Две свещи загряха, електродите им почервеняха, но не побеляха, едва за 12-13 секунди. Една свещ загря до описаното предходно състояние за 15 секунди, а на останалите два електродите едва почервеняха след двадесет секунди.
Готино, а? Предполагам, че тези свещи са били сменяни на парче или са събирани от близки и познати на предишния собственик.
При този елементарен нагревателен елемент параметрите, време за загряване и температура на загряване за определено време са решаващи за стартирането на двигателя. На практика всеки производител се вмества в някакви допуски (стандарти), но малките отклонения при различните производители водят до непълна съвместимост, а това налага подмяната на всички свещи. Лошото в БГ е, че на пазара има доста ментета и както показа един от следващите ми тестове, няма гаранция, че купувайки всички свещи само от един производител, всичко ще бъде наред.
Последва трети тест - закупуване на шест нови вещи, но не от преставител на BMW и тестването им директно на акумулатора преди да бъдат монтирани на колата. Резултатите бяха добри, но не отлични. Имаше минимална разлика във времето за загряване на свещите "до бяло", като максималното време за загряване не надвишаваше 10 секунди, При положение, че подгрева при мен работи 12 секунди, а индикаторната лампа на таблото изгасва на осмата секунда, реших да монтирам свещите и да стартирам двигателя секунда, две след като индикаторната лампа за подгрева угасне. Така карах колата в продължение на една година, защото свещите се предадоха.
Последва нова смяна съпроводена с тест, като описаният по-горе. Този път резултатът беше впечатляващ. Всички свещи загряваха за едно и също време до едно и също състояние - още карам с тях.
Как ще тестваш свещите директно на акумулатора,след като на фейслифта работят на 5в!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!
- oxi1
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София-Перник
- Кара: bmw e46
Re: 320 D Проблемно запалване
А представи си сега ако ги беше сложил на 5в кога щяха да загряват. Точно никога.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 320 D Проблемно запалване
mustang1986 написа:
Как ще тестваш свещите директно на акумулатора,след като на фейслифта работят на 5в!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Тези свещи, при12V, изгарят за около 10- на секунди- веднъж пробвах с едни, които бях сменил.

Колеги един въпрос по темата. Колата е 320-Д 150-коня лампата за подгяването свети еднакво време и зимата и лятото, не трябва ли зимата при минусови температури да подгрява по-дълго време ?
Колега, при температура на антифриза под 25гр. свещите се активират за 0.5сек.При температури под -25гр. се активират максимално до 2.7 сек. Пет волтовите свещи се водят бързоподгряващи и за това не виждаш някаква осезателна разлика през зимата и лятото.
Здравейте колеги , свещите са вече тук запазих си час вдругиден отивам да ги сменя.Днес сутринта отивам да паля , въртя ключа запъва се както по принцип , но този път изобщо не запали пробвах няколко пъти не става.Следващото , което направих е замерих акумулатора и имаше 11,8.Преди месец го зареждах, пак беше станало същото . Това което ми излиза в главата е дали може от ниските температури да пада ? Оттечка нямам преди месец я замерих и ел.разхода от 0,07 го свалих на 0,04 с бушона на навигацията от тогава не съм слагал бушона.Другото , което се сещам , е дали зарежда правилно и ако не как да я замеря дали зарежда достатъчно акумулатора и какви цифри трябва да ми покаже? Ще се побъркам вече с това запалване , мисля че не е нормално за един месец да падне до 11,8 , колата се кара всеки ден. Благодаря ви предварително.
Колега, нормалните стойности на зареждане са 13.8- 14.4V. По принцип акумулатора може да се тества, какво е останало от фабричнита му стойност на стартовият ток и от там да се съди за състоянието му. 11.8V не са чак толкова фатални през зимата, с оглед голямата консумация на ток от най- различни консуматори, съчетано с градско каране, повишен естествен саморазряд на акумулатора, поради ниските температури, За това може от време на време, да се дозарежда със зарядно устройство.
- uncommon92
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25.10.2014
Re: 320 D Проблемно запалване
Така колеги , едната свещ беше изгоряла , сега чисто нови свещи на бош + зареден акумулатор резултата е същия колата пак се запъва 5-6 секунди преди да запали сутринта след 3-4 мин работа , загасям я паля пак и пали отраз . Отчаян съм.
- uncommon92
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25.10.2014
Re: 320 D Проблемно запалване
Днес изобщо не иска да пали пак трябва да зареждам аккумулатора.Само на напълно пълен акумулатор се дави 7-8 секунди и пали иначе изобщо не пали.Другата седмица отивам на диагностика, чудя се дали изобщо ще покаже от къде е проблема.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: 320 D Проблемно запалване
Като остарее двигателя така става, радвай се, че пали.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: 320 D Проблемно запалване
DiGital написа:Като остарее двигателя така става, радвай се, че пали.

Колега, сериозно ли ?
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: 320 D Проблемно запалване
The Edge написа:DiGital написа:Като остарее двигателя така става, радвай се, че пали.
Колега, сериозно ли ?
не е лошо да се уточни колко стар като стане и се получава така, не за друго ако е дошло време на моя да го продавам докато още пали

Съжалявам за офтопика, ама ей така като прочета нещо такова и забравям, че днес е понеделник

- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: 320 D Проблемно запалване
При мен паленето е наред.Днес смених 4 свещи,защото на диагностиката показа че 1 и 2 цилиндър са изгоряли.След смяната направих диагностика и пак показа 1 и 2 цилиндър.
Дали съм за ново реле?
Дали съм за ново реле?
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: 320 D Проблемно запалване
Пробвал ли си със скритото меню да видиш сутринта като дадеш на контакт колко пада напрежението в акумулатора . Моята на контакт показва 10.8 - 11 v , пали по-трудно отколкото през лятото ( 2-3 секунди върти и пали ) . При мен също релето на свещите изгася почти веднага. Сменял съм свещите и аз , моторната електроника не е записала грешки изобщо.
Факт е ,че пали по-трудно зимата . Моя акумулатор е оригиналния на БМВ . Надали предишния собственик го е сменял. Но то трудното палене от какво друго може да се причини , освен свещи и акумулатор ?
Факт е ,че пали по-трудно зимата . Моя акумулатор е оригиналния на БМВ . Надали предишния собственик го е сменял. Но то трудното палене от какво друго може да се причини , освен свещи и акумулатор ?
48 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани