e46 330д технически въпрос

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 29.09.2015
Пол: Мъж

e46 330д технически въпрос

Мнение от Clozzy » 22 Дек 2015, 16:09

Здравейте на скоро станах собственик на бмв е 46 330д ,но имам малък проблем до 2000 оборота колата не наема,не набира след 2000 просто си къса гумите.Ако някой е имал такъв проблем може ли да сподели как го е решил?

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 23.08.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e46 330d 184hp

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от ivogk » 22 Дек 2015, 17:15

ако е автоматик,е нормано.и при мен е така

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от philipz » 22 Дек 2015, 18:58

моята е ръчка и към 1800 оборота почва да оживява , не се филмирай толкова ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 29.09.2015
Пол: Мъж

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от Clozzy » 22 Дек 2015, 23:28

колата е ръчка 6 скорости 204 коня и точно към 1800 тръгва също
philipz знаеш ли, нормално ли е това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от NGneer4eto » 23 Дек 2015, 0:50

Моята пък се държи доста културно от 1000-2000 оборота. Иначе няма чак такъв ряз на 2000(както при VW-помпа-дюза примерно), но това може и да е от 4х4-то. Иначе над 2000 дърпа все повече и повече и намаля чак след 4000. Все пак в сравнение с другите турбо дизели, които съм карал, този двигател има най-много пауър между 1000 и 2000 оборота и можеш да разчиташ на някаква мощност, ако нямаш време да превключиш. Даже при чисто задно предаване, тази мощност трябва да се усеща по-добре. Все пак при всеки е относително чувството за това как набира МПС-то, но описанието "не наема" не се връзва някакси за този двигател и може би проблем наистина има.
Колега, освен да те насоча към диагностика, друго не знам какво да ти кажа. Дебитомерът понякога прави подобми номера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от philipz » 23 Дек 2015, 2:14

Моята дори е с изолиран вакуумен резервоар ( тулумба) с цел подобряване на отзивчивостта . Явно без ремап колата в ниските няма как да се развърта по-добре. Возил съм се в ремапната кола , в ниските обороти е доста по-жива.

Иначе да , в сравнение с VW груп, този мотор има значително повече мощност и гъвкавост в ниските да те измъкне от ситуация , както не един път е правил. Ама извинете , та то е 3000 кубика дали :D

Колега , има далеч по-сериозни неща за този мотор. Всички ми казват , здрав е да си е*е мамата , да , здрав е , ако го поддържаш правилно, а в България си е предизвикателство това :)

Прегледай си дюзи , турбо , турбопътища , кулер , дебитомер , колектор ( вихровите клапи са там колега !!! ) :yes:


ПС Не съм чувал дебитомер само в ниските обороти да прави ядове , по-скоро във високите също. Но диагностиката бързо го хваща :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от NGneer4eto » 23 Дек 2015, 15:09

От изброените не виждам друго освен дюзи и дебитомер, което да причини невървене под 1800 оборота. Как кулер и турбопътища могат да са причина за това, като обикновено са причина за обратното - невървене във високите? Евентуално нещо по вакуумите може да има. Все пак да не хвърляме колегата в излишни разходи, а и не се знае на какъв майстор ще попадне. :) Като за начало една качествена диагностика е задължителна. Ако там всичко се окаже наред, може и нищо да и няма на колата. Clozzy, най-добре е ако имаш възможност да се качиш на някоя друга, поддържана с този двигател Е46 за сравнение.
Казваш, че отскоро имаш колата, но не си споделил дали си сменил филтъра на картерните газове. Ако не си - веднага в сервиза за смяна! За пеперудите същото важи. За информация по процедурите и дали да ги правим има достатъчно теми. Успех! :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 29.09.2015
Пол: Мъж

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от Clozzy » 23 Дек 2015, 15:40

NGneer4eto мерси много за информацията.Колата я имам от 3 дни и нищо по нея не е сменяно дори не я карам защото не е обслужена в понеделник ще свърша тази работа.Казаха ми че ако я чипна мога да оправя проблема,с новия софтуер търбината щяла да надува от 1300 оборота и вървенето в малките обороти да се подобри значително,но се чудя дали това не е замазване на проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от NGneer4eto » 23 Дек 2015, 19:41

Clozzy написа:NGneer4eto мерси много за информацията.Колата я имам от 3 дни и нищо по нея не е сменяно дори не я карам защото не е обслужена в понеделник ще свърша тази работа.Казаха ми че ако я чипна мога да оправя проблема,с новия софтуер търбината щяла да надува от 1300 оборота и вървенето в малките обороти да се подобри значително,но се чудя дали това не е замазване на проблема.


Прочети темите за чипването! Доколкото знам сериозен специалист няма да ти чипне колата преди всичко да е проверено - турбина, дебитомер, филтър картерни газове и т.н. Мисля, че и трябва катализаторите да се махнат, но не съм сигурен, че е задължително. Всички тези процедури са свързани със средства, които ти трябва да си готов да дадеш, за да стане всичко както трябва. Имай предвид, че чипването малко или много скъсява живота на турбината и двигателя, а може би и скоростна кутия. Затова е добре гореспоменатите да са в изрядно състояние. Според проучванията, които правих обикновено искат да ти е рециклирана или нова турбината преди да чипосат колата, защото трудно може да се определи колко още живот има в нея. Най-добре се разрови във форума и събирай знания, за да си подготвен технически и ценово за това, което ти предстои. Успех! :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от philipz » 23 Дек 2015, 23:11

Имах предвид човека да си провери обстойно колата , като това са най-често слабите и места.
Качествения ремап изисква именно обстойна оценка на мотора и чарковете към него. Ремапа товари допълнително турбо,кулер,съединител,маховик,диференциал. Тези компоненти трябва да са тип топ ,ако искаш продължителен щастлив живот с ремап :D

Аз все още не се навивам на ремап ,въпреки ,че тези компоненти съм ги гледал по няколко пъти и са в добро здраве ( някои от тях съм ги и подменил за съжаление :D ).
В градски условия , тези 204 к.с./410нм са ми напълно достатъчни , извънградско колата спокойно поддържа 180 км/ч на круиз контрол , пълна с багаж .

Сигурно е гот още 40 кончета , ама наистина оправдано ли е всеки ден да си мислиш кога ще те предаде колата ,задето си е надул повече. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW и др.

Re: e46 330д технически въпрос

Мнение от bullet83m » 23 Дек 2015, 23:47

До колкото разбирам купил си колата без да и направиш диагностика това е голяма грешка.Намери някой който разбира от диагностика на бмв и я закачи при него,ще си каже всичко колицата.
Мотора ти има 410 нютона при 1500 оборота така че ако почва да дърпа чак от 2000 значи наистина има нещо.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook