Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремонт
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
(bubsa) написа:Колкото и да сте си дружки не можееш да го докараш до нормална цена за ремонта!
Да приятели сме не го отричам но фактите са си факти цените също. Може да го докарам и до по скъп ...това работя това са рвалните цени...че ти не си в час аз не съм виновен...това са фактите може да ти ги опиша по часове и опврации ако имаш желание не е проблем. Ако са допуснали грешка ок трябва да си я оправят ама всеки дет не е правил ремонт на агрегат и не е се е занимавал да пише кво ли не, не е коректно. Повече нямам намерение да взимам отношение по въпроса. Желая на всички здраве и весели празници а на пича с проблема , бързо решение. Със здраве.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Малко ще си починете!
p.s.Ще видим Понеделник какво ще се случи и ако иска автора,ще я отключа!
p.s.Ще видим Понеделник какво ще се случи и ако иска автора,ще я отключа!
- Filipoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 21.11.2007
- Местоположение: Софията
- Пол: Мъж
- Кара: всичко дет се кара
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Сега е момента да получите подробна информация за случилото се с въпросния автомобил и въпросния ремонт и да разберете нашата гледна точка, която мисля че не е без значение.
Преди около 2 месеца дойде колегата при нас, който е наш редовен клиент, със сериозни шумове в мотора, загуба на мощност и пушене. Приехме автомобила с уговорката че до ден ще я разгледаме за да установим проблема и ще се свържем с него. След обстоен преглед и диагностика установихме че на 100% проблема е в двигателя и че трябва да свалим главата, което беше съгласувано със собственика. След свалянето установихме прогорено чело на бутало на 2ри цилиндър съответно нарушено покритие на цилиндъра и ударена турбина в последствие на отчупените части от буталото. Обадих се отново на клиента ни за да дойде да види на място и да коментираме евентуалния бъдещ ремонт. За да бъде отново в движение колата имаше два варианта, единия да се закупи друг мотор втора ръка и да се постави а другия да се ремонтира този. Обясних и двата варианта какви + и - имат и той взе решение да се направи неговия мотор както трябва. По никакъв начин не съм искал да го убеждавам в каквото и да било. За нас няма никакво значение дали ще правим този мотор или ще сложим друг. Прочетох доста коментари относно цената на ремонта и за това съм снимал документа издаден от нас за да види всеки един от вас защо струва толкова! Наше много важно правило е при абсолютно всеки ремонт или закупена част, собственика да бъде уведомен своевременно за цената и по никакъв начин етапа в който се обаждаме да не налага задължителната смяна, с цел да може всеки да си вземе решението сам навреме. Никога до сега не се е случвало някой да остави автомобила си при нас, да се разберем за дадена цена и като дойде да си го вземе цената да е друга! Особено при по сериозни ремонти като този, цялата сума се изчислява преди да се прави каквото и да било и чак след съгласието на клиента се прави каквото и да било. Изключение не прави и този ремонт. Всяка част беше извадена като цена предварително, цената за труда беше точна и ясна, единствено частите който трябваше да се търсят втора употреба бяха написани като средна цена защото не беше ясно на каква точна цена ще се намерят, но в последствие се намериха на по ниска дори от упоменатата. И така....имаме цени на лице, имаме части на лице, имаме съгласието на клиента и ремонта започва. Извадихме целия двигател извън купето, сложихме го на стойка на която го разоборудвахме. Занесохме блока и коляновия вал във фирма с която работим от доста време за да сложат риза на 2ри цилиндър и да шлайфат коляновия вал. Тук искам да вмъкна че набиването на риза на цилиндър в алуминиев блок(позовавайки се на твърдения на наистина добри майстори и лично мой наблюдения) не е абсолютно никакъв проблем стига да бъде извършено както трябва. Да разбира се най-добрия вариант е да се шлайфат и четирите цилиндъра и да се поставят 4 чисто нови бутала ремонтен размер, но това не е ремонт който би си позволил всеки, да не кажа никой! Не веднъж сме процедирали по този начин и до сега проблем с цилиндър не сме имали никога! И когато се набие риза, диаметъра на буталото остава същия, защото първо се отнема от самия блок и после се слага ризата. Та...блока стана готов, вала също като той беше шлайфан на 1-ви ремонт (което е незначително като отнемане), имахме всички части на лице + рециклирана турбина, 4 проверени дюзи и всичко от което имаме нужда. Всичко е сглобено внимателно и проверено. В един от коментарите прочетох малко подигравателно ми прозвуча поне на мен, че съм измерил буталата в "местната бакалия", в което не виждам нищо лошо имайки в предвид че магазина е на 2 метра от нас и ми беше удобно да го направя там, но ще си вземем поука и догодина ще си имаме лично наша електронна везна!!!
Та отново се връщаме към ремонта, сглобихме всичко, оборудвахме мотора на стойката извън купето. С хидравличен кран тип жираф го спуснахме обратно в коша. Не си спомням беше или петък или събота, към края на работния ден вече бяхме готови за палене. Двигателя запали перфектно, заработи страхотно, всички бяхме доволни. Последните 2 часа може би от сглобяването клиента беше при нас за да си изчака колата. Попита ме дали ще стане до края на деня за да пътува с нея до Велинград където беше на ергенско парти същата вечер. По принцип хич не обичаме да издаваме кола след такъв тежък ремонт и веднага да се пътува на някъде, не за друго ами за да имаме време да наблюдаваме работата и поне час, да прегледаме обстойно всичко и всички водни съединения, но в конкретната вечер престъпих принципите си което и беше основната ми грешка! При ваденето на мотора всичко беше източено от него включително и от периферията конкретно хидравличната течност. След като я запалихме обезвъздушихме хидравликата с нова хидравлична течност, но за нещастие явно е имало още малко въздух в системата, който при каране в сериозни завой в дефилето преди Велинград, избутва течността нагоре и тя започва да тече през отдушника на капачката върху алтернатора който се намира точно под казанчето. В последствие същия спира да зарежда и в движение колата изгасва (интересното е че не е светвала лампа а според мен би трябвало като спре да зарежда, човек да има време да реагира докато моторната електроника използва оставащия заряд на акомулатора) всичко се случва изведнъж. Клиента ми се обади мигновено, бях на гости в приятели, което по никакъв начин не ми попречи да стана по най-бързия начин, да взема колегата, да минем през сервиза да вземем всичко което би ни било нужда и да се отправим към Велинград. Беше около 10 или може би 11 часа вечерта. Когато пристигнахме на място установихме теча на хидравлика, запалихме колата подавайки и ток с моята, запали моментално и алтернатора си зареждаше перфектно но пушеше...малко поработи, обгоря явно течността и всичко беше ок. Качих се аз да карам колата на момчето до крайната му дестинация около 10тина километра, за да съм сигурен че няма да има проблем. Обясних му как с мултицет на следващия ден да си премери зареждането и да ми се обади. На следващия ден всичко беше наред и след това навъртя 3 - 4 хиляди километра, след които дойде за смяна на масло и преглед. Качихме се в колата която аз карах за да я усетя и пробвам. Единствения звук който се чуваше беше нормалната работа на мотора и нормалния звук от дюзи под товар. Разбира се че е нормално всеки който даде Х сума пари за ремонт на двигател да стане по взискателен, да се заслушва по дълбоко и едва ли не да търси проблем. Разбирам го напълно но за мен тогава проблем нямаше !!! Карал съм не една или две 46-ци. Интересното е че ако имаше наистина различен от нормалния шум тогава, в наш интерес е да спрем колата от движение за да отстраним евентуален проблем в мотора който гарантираме за него !!! Както и да е, продължи да си кара колата като го уверих че проблем няма защото за мен наистина беше така, малко по натам във времето не си спомням колко точно, клиента се обади на колегата ми и му каза че шума се е усилил и започва да се притеснява, незнам тогава вече какво се чувало и как защото колата беше във Варна или Бургас, не съм я чул лично. Идвайки по магистралата към София, колата изгасва в движение, момчето ни се обажда и твърди че според него проблема е в маховика, каза че ще я задърпа в някакъв сервиз някъде си и че там ще го сменят. Няма как да му кажем повикай си пътна помощ и я карай насам, сам си реши да постъпи така! По път натам е пускал съединителя на скорост за да има спирачки.......... Стигат до въпросния сервиз, там свалят кутията (незнайно защо не превъртат мотора) сменят маховика с втора употреба и опитват да запалят колата на скорост не разбрах по наклон или дърпайки я на въже, сами се досещате какво се е случило при вече скъсания колянов вал....от там колата пристига при нас на въже. Разглобяваме всичко и установяваме скъсания вал. Да може да сме реагирали малко по остро, но реагирахме така заради постъпката на клиента в другия сервиз. От тук натам има няколко варианта за скъсване на вала. Вариант 1: скъсване на вала от неоригинална демпферна шайба или разбит маховик. Вариант 2: не правилно шлайфан вал. Вариант 3: не правилна сглобка. Вариант 4: умора на материала. Не отхвърлям варианта за маховика защото така и не видяхме стария който е останал в сервиза на колегите, точно и това беше причината за нашата реакция. Както и да е, ако приемем че не е той причината, отхвърляме лично за нас си неправилна сглобка защото наистина всичко е направено както се пише по книгите, остават само 2 варианта - умора на материала и неправилен шлаиф. За съжаление от тук натам е абсолютно не доказуемо защото след пускането на съединителя в движение, вала на 100% вече освен скъсан е и крив, има наранявания навсякъде и няма как да се разбере кое как и защо.....Направихме подробни снимки на вала както е все още в мотора за да може да видите. Не отричам че може да е проблема в шлайфането но не отхвърлям и варианта както казват хората "да си му е дошло времето" защото все пак е вече тийнеиджър (13 годишен)...Днес най сетне установихме визуален контакт с клиента тъй като от около 3 седмици от както остави колата не беше идвал, обясних му всичко това, показах му нагледно всичко и като отговорен сервиз ще поемем всичко по ремонта на колата, въпреки че по никакъв начин няма как да се докаже кой е прав и кой крив... Много бих искал да чуя и вашето мнение ако бяхте на наше място какво бихте направили, как бихте реагирали и какво би се случило.....
Някъде в коментарите прочетох мнение и от колега който е бил при нас преди 3-4 години, Колега, ако е имало проблем в рейката ти, тя си е имала гаранция която ти по никакъв начин не си искал да използваш, не си се обадил дори след това да я прегледаме и да видим кое как е направено и защо....Както и да е кучетата си лаят а кервана си върви...станало каквото станало...дано занапред на никому не се налага да изпада в подобна ситуация... със здраве и Весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници...
))

Преди около 2 месеца дойде колегата при нас, който е наш редовен клиент, със сериозни шумове в мотора, загуба на мощност и пушене. Приехме автомобила с уговорката че до ден ще я разгледаме за да установим проблема и ще се свържем с него. След обстоен преглед и диагностика установихме че на 100% проблема е в двигателя и че трябва да свалим главата, което беше съгласувано със собственика. След свалянето установихме прогорено чело на бутало на 2ри цилиндър съответно нарушено покритие на цилиндъра и ударена турбина в последствие на отчупените части от буталото. Обадих се отново на клиента ни за да дойде да види на място и да коментираме евентуалния бъдещ ремонт. За да бъде отново в движение колата имаше два варианта, единия да се закупи друг мотор втора ръка и да се постави а другия да се ремонтира този. Обясних и двата варианта какви + и - имат и той взе решение да се направи неговия мотор както трябва. По никакъв начин не съм искал да го убеждавам в каквото и да било. За нас няма никакво значение дали ще правим този мотор или ще сложим друг. Прочетох доста коментари относно цената на ремонта и за това съм снимал документа издаден от нас за да види всеки един от вас защо струва толкова! Наше много важно правило е при абсолютно всеки ремонт или закупена част, собственика да бъде уведомен своевременно за цената и по никакъв начин етапа в който се обаждаме да не налага задължителната смяна, с цел да може всеки да си вземе решението сам навреме. Никога до сега не се е случвало някой да остави автомобила си при нас, да се разберем за дадена цена и като дойде да си го вземе цената да е друга! Особено при по сериозни ремонти като този, цялата сума се изчислява преди да се прави каквото и да било и чак след съгласието на клиента се прави каквото и да било. Изключение не прави и този ремонт. Всяка част беше извадена като цена предварително, цената за труда беше точна и ясна, единствено частите който трябваше да се търсят втора употреба бяха написани като средна цена защото не беше ясно на каква точна цена ще се намерят, но в последствие се намериха на по ниска дори от упоменатата. И така....имаме цени на лице, имаме части на лице, имаме съгласието на клиента и ремонта започва. Извадихме целия двигател извън купето, сложихме го на стойка на която го разоборудвахме. Занесохме блока и коляновия вал във фирма с която работим от доста време за да сложат риза на 2ри цилиндър и да шлайфат коляновия вал. Тук искам да вмъкна че набиването на риза на цилиндър в алуминиев блок(позовавайки се на твърдения на наистина добри майстори и лично мой наблюдения) не е абсолютно никакъв проблем стига да бъде извършено както трябва. Да разбира се най-добрия вариант е да се шлайфат и четирите цилиндъра и да се поставят 4 чисто нови бутала ремонтен размер, но това не е ремонт който би си позволил всеки, да не кажа никой! Не веднъж сме процедирали по този начин и до сега проблем с цилиндър не сме имали никога! И когато се набие риза, диаметъра на буталото остава същия, защото първо се отнема от самия блок и после се слага ризата. Та...блока стана готов, вала също като той беше шлайфан на 1-ви ремонт (което е незначително като отнемане), имахме всички части на лице + рециклирана турбина, 4 проверени дюзи и всичко от което имаме нужда. Всичко е сглобено внимателно и проверено. В един от коментарите прочетох малко подигравателно ми прозвуча поне на мен, че съм измерил буталата в "местната бакалия", в което не виждам нищо лошо имайки в предвид че магазина е на 2 метра от нас и ми беше удобно да го направя там, но ще си вземем поука и догодина ще си имаме лично наша електронна везна!!!

Някъде в коментарите прочетох мнение и от колега който е бил при нас преди 3-4 години, Колега, ако е имало проблем в рейката ти, тя си е имала гаранция която ти по никакъв начин не си искал да използваш, не си се обадил дори след това да я прегледаме и да видим кое как е направено и защо....Както и да е кучетата си лаят а кервана си върви...станало каквото станало...дано занапред на никому не се налага да изпада в подобна ситуация... със здраве и Весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници...




Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Много неприятна ситуация съжалявам за което.Не сме всички инженери,професори математици а и не е нужно да сме.Но затова си поръчваш нещо и заплащаш съответно за него.2 неща от мене.1во 4к да правя ремонт на кола в Бг баси ако карам кола за 20 30к рабирам (другото тря мн да си обичам колата) 2ро получил си немърливо обслужване и лично аз бих извървял целия път за да си платят а и в компенсация дори.
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Filipoff написа:Някъде в коментарите прочетох мнение и от колега който е бил при нас преди 3-4 години, Колега, ако е имало проблем в рейката ти, тя си е имала гаранция която ти по никакъв начин не си искал да използваш, не си се обадил дори след това да я прегледаме и да видим кое как е направено и защо....Както и да е кучетата си лаят а кервана си върви...станало каквото станало...дано занапред на никому не се налага да изпада в подобна ситуация... със здраве и Весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници...))
![]()
![]()
Колега,
искам да внеса и аз малко уточнения. Случаят е от 08.01.2013 г. (водя си точна статистика какво и кога съм ремонтирал по колата). Тогава сервизът все още се намираше в оня малък гараж, в началото на "Надежда". Та след един преглед на ходовата част излезе, че рейката е за рециклиране. Заключението беше направено на канала в гаража, без да се кара колата, с опипване на кормилните накрайници. Тогава все още не бях в час и се съгласих. След рециклажа си взех колата и докато се прибирах забелязах, че воланът не се изправяше след завой, както преди. Естествено звъннах обратно по телефона и от колегата Васко (по спомен казвам името) ми беше обяснено, че "трябвало втулките да улегнат". Подчертавам, че тогава знаех, че имам гаранция от сервиза. Реших да послушам съвета. След около 10 дни си записах час за реглаж на предния мост, при все че от Ваша страна ми беше казано, че няма нужда да се прави реглаж на предния мост след рециклажа, но така и така отдавна не бях минавал реглаж.
В сервиза, където отидох за реглажа информирах майстора, че преди 10 дни съм рециклирал рейка и сега просто искам да си регулирам моста. Малко след това майстора ми показа и се убедих със собствените си очи, че рейката въобще не беше сваляна.
Сигурно ще кажете защо не дойде да предявиш рекламация след като си разбрал факта. Ами защото мъжко дупе се е*** един път. Трябва да си мазохист и непукист за да си закараш втори път колата в сервиз, където един път са те излъгали. Освен това гледам да си пазя нервите и избягвам скандалите. Просто си реших, че повече при Вас няма да стъпя.
В заключение ще кажа винаги ще има доволни и недоволни клиенти - аз попаднах сред вторите. Минало заминало. Весели празници на всички

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Filipoff написа:Сега е момента да получите подробна информация за случилото се с въпросния автомобил и въпросния ремонт и да разберете нашата гледна точка, която мисля че не е без значение.
Преди около 2 месеца дойде колегата при нас, който е наш редовен клиент, със сериозни шумове в мотора, загуба на мощност и пушене. Приехме автомобила с уговорката че до ден ще я разгледаме за да установим проблема и ще се свържем с него. След обстоен преглед и диагностика установихме че на 100% проблема е в двигателя и че трябва да свалим главата, което беше съгласувано със собственика. След свалянето установихме прогорено чело на бутало на 2ри цилиндър съответно нарушено покритие на цилиндъра и ударена турбина в последствие на отчупените части от буталото. Обадих се отново на клиента ни за да дойде да види на място и да коментираме евентуалния бъдещ ремонт. За да бъде отново в движение колата имаше два варианта, единия да се закупи друг мотор втора ръка и да се постави а другия да се ремонтира този. Обясних и двата варианта какви + и - имат и той взе решение да се направи неговия мотор както трябва. По никакъв начин не съм искал да го убеждавам в каквото и да било. За нас няма никакво значение дали ще правим този мотор или ще сложим друг. Прочетох доста коментари относно цената на ремонта и за това съм снимал документа издаден от нас за да види всеки един от вас защо струва толкова! Наше много важно правило е при абсолютно всеки ремонт или закупена част, собственика да бъде уведомен своевременно за цената и по никакъв начин етапа в който се обаждаме да не налага задължителната смяна, с цел да може всеки да си вземе решението сам навреме. Никога до сега не се е случвало някой да остави автомобила си при нас, да се разберем за дадена цена и като дойде да си го вземе цената да е друга! Особено при по сериозни ремонти като този, цялата сума се изчислява преди да се прави каквото и да било и чак след съгласието на клиента се прави каквото и да било. Изключение не прави и този ремонт. Всяка част беше извадена като цена предварително, цената за труда беше точна и ясна, единствено частите който трябваше да се търсят втора употреба бяха написани като средна цена защото не беше ясно на каква точна цена ще се намерят, но в последствие се намериха на по ниска дори от упоменатата. И така....имаме цени на лице, имаме части на лице, имаме съгласието на клиента и ремонта започва. Извадихме целия двигател извън купето, сложихме го на стойка на която го разоборудвахме. Занесохме блока и коляновия вал във фирма с която работим от доста време за да сложат риза на 2ри цилиндър и да шлайфат коляновия вал. Тук искам да вмъкна че набиването на риза на цилиндър в алуминиев блок(позовавайки се на твърдения на наистина добри майстори и лично мой наблюдения) не е абсолютно никакъв проблем стига да бъде извършено както трябва. Да разбира се най-добрия вариант е да се шлайфат и четирите цилиндъра и да се поставят 4 чисто нови бутала ремонтен размер, но това не е ремонт който би си позволил всеки, да не кажа никой! Не веднъж сме процедирали по този начин и до сега проблем с цилиндър не сме имали никога! И когато се набие риза, диаметъра на буталото остава същия, защото първо се отнема от самия блок и после се слага ризата. Та...блока стана готов, вала също като той беше шлайфан на 1-ви ремонт (което е незначително като отнемане), имахме всички части на лице + рециклирана турбина, 4 проверени дюзи и всичко от което имаме нужда. Всичко е сглобено внимателно и проверено. В един от коментарите прочетох малко подигравателно ми прозвуча поне на мен, че съм измерил буталата в "местната бакалия", в което не виждам нищо лошо имайки в предвид че магазина е на 2 метра от нас и ми беше удобно да го направя там, но ще си вземем поука и догодина ще си имаме лично наша електронна везна!!!Та отново се връщаме към ремонта, сглобихме всичко, оборудвахме мотора на стойката извън купето. С хидравличен кран тип жираф го спуснахме обратно в коша. Не си спомням беше или петък или събота, към края на работния ден вече бяхме готови за палене. Двигателя запали перфектно, заработи страхотно, всички бяхме доволни. Последните 2 часа може би от сглобяването клиента беше при нас за да си изчака колата. Попита ме дали ще стане до края на деня за да пътува с нея до Велинград където беше на ергенско парти същата вечер. По принцип хич не обичаме да издаваме кола след такъв тежък ремонт и веднага да се пътува на някъде, не за друго ами за да имаме време да наблюдаваме работата и поне час, да прегледаме обстойно всичко и всички водни съединения, но в конкретната вечер престъпих принципите си което и беше основната ми грешка! При ваденето на мотора всичко беше източено от него включително и от периферията конкретно хидравличната течност. След като я запалихме обезвъздушихме хидравликата с нова хидравлична течност, но за нещастие явно е имало още малко въздух в системата, който при каране в сериозни завой в дефилето преди Велинград, избутва течността нагоре и тя започва да тече през отдушника на капачката върху алтернатора който се намира точно под казанчето. В последствие същия спира да зарежда и в движение колата изгасва (интересното е че не е светвала лампа а според мен би трябвало като спре да зарежда, човек да има време да реагира докато моторната електроника използва оставащия заряд на акомулатора) всичко се случва изведнъж. Клиента ми се обади мигновено, бях на гости в приятели, което по никакъв начин не ми попречи да стана по най-бързия начин, да взема колегата, да минем през сервиза да вземем всичко което би ни било нужда и да се отправим към Велинград. Беше около 10 или може би 11 часа вечерта. Когато пристигнахме на място установихме теча на хидравлика, запалихме колата подавайки и ток с моята, запали моментално и алтернатора си зареждаше перфектно но пушеше...малко поработи, обгоря явно течността и всичко беше ок. Качих се аз да карам колата на момчето до крайната му дестинация около 10тина километра, за да съм сигурен че няма да има проблем. Обясних му как с мултицет на следващия ден да си премери зареждането и да ми се обади. На следващия ден всичко беше наред и след това навъртя 3 - 4 хиляди километра, след които дойде за смяна на масло и преглед. Качихме се в колата която аз карах за да я усетя и пробвам. Единствения звук който се чуваше беше нормалната работа на мотора и нормалния звук от дюзи под товар. Разбира се че е нормално всеки който даде Х сума пари за ремонт на двигател да стане по взискателен, да се заслушва по дълбоко и едва ли не да търси проблем. Разбирам го напълно но за мен тогава проблем нямаше !!! Карал съм не една или две 46-ци. Интересното е че ако имаше наистина различен от нормалния шум тогава, в наш интерес е да спрем колата от движение за да отстраним евентуален проблем в мотора който гарантираме за него !!! Както и да е, продължи да си кара колата като го уверих че проблем няма защото за мен наистина беше така, малко по натам във времето не си спомням колко точно, клиента се обади на колегата ми и му каза че шума се е усилил и започва да се притеснява, незнам тогава вече какво се чувало и как защото колата беше във Варна или Бургас, не съм я чул лично. Идвайки по магистралата към София, колата изгасва в движение, момчето ни се обажда и твърди че според него проблема е в маховика, каза че ще я задърпа в някакъв сервиз някъде си и че там ще го сменят. Няма как да му кажем повикай си пътна помощ и я карай насам, сам си реши да постъпи така! По път натам е пускал съединителя на скорост за да има спирачки.......... Стигат до въпросния сервиз, там свалят кутията (незнайно защо не превъртат мотора) сменят маховика с втора употреба и опитват да запалят колата на скорост не разбрах по наклон или дърпайки я на въже, сами се досещате какво се е случило при вече скъсания колянов вал....от там колата пристига при нас на въже. Разглобяваме всичко и установяваме скъсания вал. Да може да сме реагирали малко по остро, но реагирахме така заради постъпката на клиента в другия сервиз. От тук натам има няколко варианта за скъсване на вала. Вариант 1: скъсване на вала от неоригинална демпферна шайба или разбит маховик. Вариант 2: не правилно шлайфан вал. Вариант 3: не правилна сглобка. Вариант 4: умора на материала. Не отхвърлям варианта за маховика защото така и не видяхме стария който е останал в сервиза на колегите, точно и това беше причината за нашата реакция. Както и да е, ако приемем че не е той причината, отхвърляме лично за нас си неправилна сглобка защото наистина всичко е направено както се пише по книгите, остават само 2 варианта - умора на материала и неправилен шлаиф. За съжаление от тук натам е абсолютно не доказуемо защото след пускането на съединителя в движение, вала на 100% вече освен скъсан е и крив, има наранявания навсякъде и няма как да се разбере кое как и защо.....Направихме подробни снимки на вала както е все още в мотора за да може да видите. Не отричам че може да е проблема в шлайфането но не отхвърлям и варианта както казват хората "да си му е дошло времето" защото все пак е вече тийнеиджър (13 годишен)...Днес най сетне установихме визуален контакт с клиента тъй като от около 3 седмици от както остави колата не беше идвал, обясних му всичко това, показах му нагледно всичко и като отговорен сервиз ще поемем всичко по ремонта на колата, въпреки че по никакъв начин няма как да се докаже кой е прав и кой крив... Много бих искал да чуя и вашето мнение ако бяхте на наше място какво бихте направили, как бихте реагирали и какво би се случило.....
Някъде в коментарите прочетох мнение и от колега който е бил при нас преди 3-4 години, Колега, ако е имало проблем в рейката ти, тя си е имала гаранция която ти по никакъв начин не си искал да използваш, не си се обадил дори след това да я прегледаме и да видим кое как е направено и защо....Както и да е кучетата си лаят а кервана си върви...станало каквото станало...дано занапред на никому не се налага да изпада в подобна ситуация... със здраве и Весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници...))
![]()
![]()
Според документите които сте дали вие сте извършили шлайфа и набиването и всички други манипулации и вие трябва да сте отговорни за това. Също така цените Ви направо са уникални

ПС: за мен лично при вас няма никаква етика, и единственото което гоните е да вземете парите. Кой ли нормален човек ще се съгласи да прави такъв ремонт за толкова пари, колкото реално струва колата.
gromovich написа:Filipoff написа:Някъде в коментарите прочетох мнение и от колега който е бил при нас преди 3-4 години, Колега, ако е имало проблем в рейката ти, тя си е имала гаранция която ти по никакъв начин не си искал да използваш, не си се обадил дори след това да я прегледаме и да видим кое как е направено и защо....Както и да е кучетата си лаят а кервана си върви...станало каквото станало...дано занапред на никому не се налага да изпада в подобна ситуация... със здраве и Весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници...))
![]()
![]()
Колега,
искам да внеса и аз малко уточнения. Случаят е от 08.01.2013 г. (водя си точна статистика какво и кога съм ремонтирал по колата). Тогава сервизът все още се намираше в оня малък гараж, в началото на "Надежда". Та след един преглед на ходовата част излезе, че рейката е за рециклиране. Заключението беше направено на канала в гаража, без да се кара колата, с опипване на кормилните накрайници. Тогава все още не бях в час и се съгласих. След рециклажа си взех колата и докато се прибирах забелязах, че воланът не се изправяше след завой, както преди. Естествено звъннах обратно по телефона и от колегата Васко (по спомен казвам името) ми беше обяснено, че "трябвало втулките да улегнат". Подчертавам, че тогава знаех, че имам гаранция от сервиза. Реших да послушам съвета. След около 10 дни си записах час за реглаж на предния мост, при все че от Ваша страна ми беше казано, че няма нужда да се прави реглаж на предния мост след рециклажа, но така и така отдавна не бях минавал реглаж.
В сервиза, където отидох за реглажа информирах майстора, че преди 10 дни съм рециклирал рейка и сега просто искам да си регулирам моста. Малко след това майстора ми показа и се убедих със собствените си очи, че рейката въобще не беше сваляна.
Сигурно ще кажете защо не дойде да предявиш рекламация след като си разбрал факта. Ами защото мъжко дупе се е*** един път. Трябва да си мазохист и непукист за да си закараш втори път колата в сервиз, където един път са те излъгали. Освен това гледам да си пазя нервите и избягвам скандалите. Просто си реших, че повече при Вас няма да стъпя.
В заключение ще кажа винаги ще има доволни и недоволни клиенти - аз попаднах сред вторите. Минало заминало. Весели празници на всички
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
adovet написа: Също така цените Ви направо са уникалнив дару кар са по ниски.
Като гледам цена на термостат 133 лева по фактура. Дано да е оригинален, защото аз миналата седмица сменях термостат, закупен от Ауто бавария за точно 120 лева.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
choio написа:(bubsa) написа:Колкото и да сте си дружки не можееш да го докараш до нормална цена за ремонта!
Да приятели сме не го отричам но фактите са си факти цените също. Може да го докарам и до по скъп ...това работя това са рвалните цени...че ти не си в час аз не съм виновен...това са фактите може да ти ги опиша по часове и опврации ако имаш желание не е проблем. Ако са допуснали грешка ок трябва да си я оправят ама всеки дет не е правил ремонт на агрегат и не е се е занимавал да пише кво ли не, не е коректно. Повече нямам намерение да взимам отношение по въпроса. Желая на всички здраве и весели празници а на пича с проблема , бързо решение. Със здраве.
Викаш добри са цените,а?



- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Ще гледам да съм кратък...
1. Пиша сега, защото едва вчера с Васил Белухов (собственика на колата) осъществихме визуален контакт, а аз не смятам, че е редно да се пише преди да сме показали и обяснили на собственика каква всъщност е ситуацията (от наша гледна точка).
2. Белухов...помниш ли какви ми бяха думите по телефона когато ми се обади, че има проблем с мотора?!
Аз ще ти припомня - "Докарай я - ако има проблем по нещата, който сме правили - ще го отстраним на 100% за наша сметка!" - това ми бяха думите!
3. Ситуацията накратко от моя гледна точка:
Има проблем! Някакъв. В мотора.
Клиента или сервиза, в който се подменя маховика решава, че не е нужно да се превърти мотора на ръка....вместо това се взема гениалното решение да се закачи и да се пробва да пали на дърпане....при положение, че този мотор не иска да завърти на стартер...
- ако вала беше "просто скъсан" - вадим го, сменяме го, подменяме гарнитурите и всичко е ок (3 такива случая имаме вече - скъсани валове - непокътнати мотори нагоре).
- само дето ... при опитите да се пали на скорост в движение двете части на вала заклинват...и тунела е меко казано...доста зле.
- в заключение - вместо да "подарим" един вал и да приспаднем по-голямата част от труда за подмяната му (което съм казал на собственика на колата при един от разговорите ни) - отиваме на вариант друг мотор.
4. Белухов - написал си, че не си бил наясно с крайната цена, а същевременно пишеш, че плащането е било на два пъти - веднъж преди ремонта и втори път след ремонта...
Описал си 6-7 от над 22 позиции в ремонта...защо спести останалите ?
За колегите, който коментират, че цената е висока - вие знаехте ли какво точно е сменено и с какво ?
В заключение - личното ми мнение е, че вала е скъсан от маховика (дали ви се вярва или не - това е друг въпрос - аз изказвам мнението си на база на не един и два скъсани вала, който сме виждали...Белухов - онази Е46ца във фейсбук я видя - мога да ти покажа още 4 със същия проблем - при тях обаче никой не е набивал 3-та, 4-та или 5-та в движение и всичко се реши със смяна на вал). За въпросните случай е имало само един симптом преди да се скъса вала - маховик - вибрацията която създава си казва думата.
Белухов - каза ми, че маховика (сваления) бил много добре - къде е той?
Би ли поел риска да караш колата си отново....пак с него ? Въпроса е риторичен - не ми отговаряй - дай отговора сам на себе си.
П.С. В графата "извършени операции" фигурира нашето име, но не защото сме ги извършили ние (риза, шлайф, рециклаж и т.н.), а защото ПОЕМАМЕ ГАРАНЦИЯ ЗА ТЯХ.
П.С.2. - не смятам да пиша повече...
Знаете къде съм - ако някой има някакви забележки или иска да ми обясни нещо - да заповяда на място...
И последно - цените на частите могат да се проверят - работим с Елит Кар.
1. Пиша сега, защото едва вчера с Васил Белухов (собственика на колата) осъществихме визуален контакт, а аз не смятам, че е редно да се пише преди да сме показали и обяснили на собственика каква всъщност е ситуацията (от наша гледна точка).
2. Белухов...помниш ли какви ми бяха думите по телефона когато ми се обади, че има проблем с мотора?!
Аз ще ти припомня - "Докарай я - ако има проблем по нещата, който сме правили - ще го отстраним на 100% за наша сметка!" - това ми бяха думите!
3. Ситуацията накратко от моя гледна точка:
Има проблем! Някакъв. В мотора.
Клиента или сервиза, в който се подменя маховика решава, че не е нужно да се превърти мотора на ръка....вместо това се взема гениалното решение да се закачи и да се пробва да пали на дърпане....при положение, че този мотор не иска да завърти на стартер...
- ако вала беше "просто скъсан" - вадим го, сменяме го, подменяме гарнитурите и всичко е ок (3 такива случая имаме вече - скъсани валове - непокътнати мотори нагоре).
- само дето ... при опитите да се пали на скорост в движение двете части на вала заклинват...и тунела е меко казано...доста зле.
- в заключение - вместо да "подарим" един вал и да приспаднем по-голямата част от труда за подмяната му (което съм казал на собственика на колата при един от разговорите ни) - отиваме на вариант друг мотор.
4. Белухов - написал си, че не си бил наясно с крайната цена, а същевременно пишеш, че плащането е било на два пъти - веднъж преди ремонта и втори път след ремонта...
Описал си 6-7 от над 22 позиции в ремонта...защо спести останалите ?
За колегите, който коментират, че цената е висока - вие знаехте ли какво точно е сменено и с какво ?
В заключение - личното ми мнение е, че вала е скъсан от маховика (дали ви се вярва или не - това е друг въпрос - аз изказвам мнението си на база на не един и два скъсани вала, който сме виждали...Белухов - онази Е46ца във фейсбук я видя - мога да ти покажа още 4 със същия проблем - при тях обаче никой не е набивал 3-та, 4-та или 5-та в движение и всичко се реши със смяна на вал). За въпросните случай е имало само един симптом преди да се скъса вала - маховик - вибрацията която създава си казва думата.
Белухов - каза ми, че маховика (сваления) бил много добре - къде е той?
Би ли поел риска да караш колата си отново....пак с него ? Въпроса е риторичен - не ми отговаряй - дай отговора сам на себе си.
П.С. В графата "извършени операции" фигурира нашето име, но не защото сме ги извършили ние (риза, шлайф, рециклаж и т.н.), а защото ПОЕМАМЕ ГАРАНЦИЯ ЗА ТЯХ.
П.С.2. - не смятам да пиша повече...
Знаете къде съм - ако някой има някакви забележки или иска да ми обясни нещо - да заповяда на място...
И последно - цените на частите могат да се проверят - работим с Елит Кар.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
1. Някой лъже за цената, кога е станала ясна.
2. Не сериозно е да се вземе вал или блок от шлайф и да не се мери.
3. Маслото на разфасовки по 0,250л ли беше на тая цена?
Цените, като гледам са клиентски, че и отгоре, къде отиде отстъпката или не ползвате такава, някой си правим собствените коли срещу 30%, а Вие ....
Пак казвам, несериозно е да се хвърлят 4000лв по тоя мотор, а пък и да почине след това ....
Жалка българска история на отношение клиент-сервиз. Мислих да почна да си карам колата по сервизи, но явно няма да е този живот.
2. Не сериозно е да се вземе вал или блок от шлайф и да не се мери.
3. Маслото на разфасовки по 0,250л ли беше на тая цена?
Цените, като гледам са клиентски, че и отгоре, къде отиде отстъпката или не ползвате такава, някой си правим собствените коли срещу 30%, а Вие ....
Пак казвам, несериозно е да се хвърлят 4000лв по тоя мотор, а пък и да почине след това ....
Жалка българска история на отношение клиент-сервиз. Мислих да почна да си карам колата по сервизи, но явно няма да е този живот.
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
(bubsa) написа:choio написа:(bubsa) написа:Колкото и да сте си дружки не можееш да го докараш до нормална цена за ремонта!
Да приятели сме не го отричам но фактите са си факти цените също. Може да го докарам и до по скъп ...това работя това са рвалните цени...че ти не си в час аз не съм виновен...това са фактите може да ти ги опиша по часове и опврации ако имаш желание не е проблем. Ако са допуснали грешка ок трябва да си я оправят ама всеки дет не е правил ремонт на агрегат и не е се е занимавал да пише кво ли не, не е коректно. Повече нямам намерение да взимам отношение по въпроса. Желая на всички здраве и весели празници а на пича с проблема , бързо решение. Със здраве.
Викаш добри са цените,а?![]()
![]()
Екстра са в шлайф базата до нас шлаиф колянов вал е 144 лв блока + ризите 350 лв .. тунела е 240 лв...цените на частите не виждам кво не им харесвате...ти за колко би свалил и качил мотор като имай предвид че това е сервиз а не да се събереме пред блока си смениме свещите. Кажи ми конкретно кое според теб е скъпо???
Последна промяна choio на 22 Дек 2015, 12:29, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Евалата поне на човека от сервиза, че застана с позиция. Чак сега разбрах за кой сервиз става въпрос. Ако чакахме автора да каже...
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Нелепи неща се пишат, по-късно ще се изкажа за мнение по ремонта, частите и т.н. като човек който е правил подобен ремонт и е участвал в сглобяването на същия. Сега мога ли да помоля за още поне две снимки откъм буталата - в горна и долна мъртва точка?
- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Веднъж като се обърне каруцата, пътища много.
Това, което си спомням от житейските уроци на дядо ми е, че тарикат не писка. Не мога да приема огромната част от изказванията на колегите преди мен. Мъжкото дупе като се е*е веднъж, защо ако веднъж са ви нае*али после сами се е*ете?
Първо има хора, които никога не са ползвали сервиза, ама изказват мнения - колко скъпо било и тн. Това е като лисицата - гроздето е високо, значи е кисело. В крайна сметка всеки сам си преценява къде, кога и как да си прави колата. Защо обаче никой не обърна внимание как момчетата от сервиза са се вдигнали да отидат до Велинград, за да помогнат на клиента си. Ако те са шмекери и не си уважават клиентите биха ли го направили според вас? Защо клиента е пускал съединител докато го дърпат за да има спирачки? Защо не си пази стария маховик? Все неизвестни, които са с голямо значение, ама нали сме си ние - дай храна. Били дадени ебати парите и после пак кОр. Да, неприятно е, ама е неприятно и за двете страни. Основното, което определя моето мнение е, че сервиза не се крие, поемат отговорност, дават обяснение за всичко. И то не просто да нахвърлят някакви мисли, ами методично обясняват нещата и то резонно, поне за мен.
Накрая, за да не се чудите - да, клиент съм само на този сервиз вече 4 години, нямам и намерение да го сменявам. Не мисля, че са богове, напротив обикновени хора като всички нас са, съответно не изключвам възможността да сбъркат нещо (айде убедете ме, че има други, които никога ама никога никога няма да сбъркат). ОБАЧЕ, от отношението което съм получавал и получавам виждам, че не са някакви дето искат просто да претупат.
За да резюмирам късо, ще кажа следното: правиш ремонт, взимаш си колата, чупи се - връщаш се при същите дето са правили колата, ама без да правиш каквото и да било по нея.
Весели празници на всички и моля не се обиждайте от мнението ми. Не соча никого с пръст, не давам вина и не оправдавам никого. Както се казваше в Досиетата Х - Истината е някъде там.
Това, което си спомням от житейските уроци на дядо ми е, че тарикат не писка. Не мога да приема огромната част от изказванията на колегите преди мен. Мъжкото дупе като се е*е веднъж, защо ако веднъж са ви нае*али после сами се е*ете?
Първо има хора, които никога не са ползвали сервиза, ама изказват мнения - колко скъпо било и тн. Това е като лисицата - гроздето е високо, значи е кисело. В крайна сметка всеки сам си преценява къде, кога и как да си прави колата. Защо обаче никой не обърна внимание как момчетата от сервиза са се вдигнали да отидат до Велинград, за да помогнат на клиента си. Ако те са шмекери и не си уважават клиентите биха ли го направили според вас? Защо клиента е пускал съединител докато го дърпат за да има спирачки? Защо не си пази стария маховик? Все неизвестни, които са с голямо значение, ама нали сме си ние - дай храна. Били дадени ебати парите и после пак кОр. Да, неприятно е, ама е неприятно и за двете страни. Основното, което определя моето мнение е, че сервиза не се крие, поемат отговорност, дават обяснение за всичко. И то не просто да нахвърлят някакви мисли, ами методично обясняват нещата и то резонно, поне за мен.
Накрая, за да не се чудите - да, клиент съм само на този сервиз вече 4 години, нямам и намерение да го сменявам. Не мисля, че са богове, напротив обикновени хора като всички нас са, съответно не изключвам възможността да сбъркат нещо (айде убедете ме, че има други, които никога ама никога никога няма да сбъркат). ОБАЧЕ, от отношението което съм получавал и получавам виждам, че не са някакви дето искат просто да претупат.
За да резюмирам късо, ще кажа следното: правиш ремонт, взимаш си колата, чупи се - връщаш се при същите дето са правили колата, ама без да правиш каквото и да било по нея.
Весели празници на всички и моля не се обиждайте от мнението ми. Не соча никого с пръст, не давам вина и не оправдавам никого. Както се казваше в Досиетата Х - Истината е някъде там.
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
На чужд гръб и 100 тояги са малко са рекли старите!
Не знам защо се е подлъгал автора че тук ще получи стабилна помощ?
При такъв тежък случай на измама в големи размери проблемите се решават в съда.
Голяма грешка е да се пише по форуми - фейсбук и скайпове за такива големи проблеми.
Не знам защо се е подлъгал автора че тук ще получи стабилна помощ?
При такъв тежък случай на измама в големи размери проблемите се решават в съда.
Голяма грешка е да се пише по форуми - фейсбук и скайпове за такива големи проблеми.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани