Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремонт
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- xterminator
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремонт
Здравейте, колеги!
Искам да ви разкажа една изключително нелепа история за това как ми се съсипа колата. Мисля, че това, което се случи е адски нередно и неприемливо. Моля за вашето мнение... Може и аз нещо да греша, но на този етап не мисля така. Ще се опитам да разкажа историята как изглежда от моята страна и да изложа всички факти. На този етап няма да упоменавам името на сервиза, понеже повечето от вас сигурно го знаят или са чували за него, а случаят не е приключен.
Историята започва така: След колата (Е46 320d 150 к.с. 2002г) загуби мощност, разтрака се и запуши като парен локомотив я закарах до сервиза, в който се поддържа редовно и има сервизна история там. Едно ми беше ясно – турбото беше заминало и освен него имаше проблем в мотора. След като се посъветвах с тях кое е най-удачно – да се ремонтира, да се продаде в това състояние, да се вземе друг мотор ли – те ме убедиха, че ако я направим като хората ще си я карам още много дълго време. Така и реших да направя – започнахме да я правим. Отвориха двигателя и стана ясно, че има поничка на второ бутало от пикаеща дюза (която беше рециклирана 2 години преди това) и щети по главата и блока (по тяхно мнение). В по-нататъчния процес на работа по двигателя многократно получавах обаждания, че трябва и това и онова, трето, пето да се смени и да се ремонтира, за да се получи качествено ремонта. На всяко обаждане съм отговарял: „Да, щом и това трябва да се смени/ремонтира го сменете/ремонтирайте, един път отваряме колата – искам да стане безупречно. Няма да я отваряме пак след 2-3-4 месеца.“ Това го повтарях като папагал на всяко обаждане. И така, ето списъка с нещата, които се извършиха:
1.Шлайф и ремонт на главата
2. Ремонт на блока и НАБИВАНЕ НА РИЗА в алуминиевия блок, в цилиндъра, чието бутало беше сдало багажа
3. „ново“ бутало втора ръка, „нова“ дюза втора ръка
4. Шлайфане на колянов вал
5. Биелни лагери
6. Рециклиране на турбо
7.Смяна на семеринги на коляновия вал
8. Реглаж и профилактика на всички дюзи
9. Сегменти на буталата
10. Всички видове гарнитури
11. Антифриз
12. Водна помпа и термостат
13. Фланци (протекли)
14. Масло и маслен филтър
Като сложихме чертата сумата беше ето толкова дебела: 4033 лева.
Половината я бях платил предварително, втората част я платих преди да си взема колата. Като поп. Взех си колата с празните надежди, че двигател и турбо ги отписвам от проблемите в бъдеще.
Първи впечатления: разлята хидравлична* течност (по-късно ще вметна какво се случи в резултат на това изливане) навсякъде около казанчето, звука от мотора е по-странен, но реших, че си внушавам. Излязох на магистралата и тръгнах към дестинацията си – Велинград. Знаех, че трябва да я карам кротко с възможно най-ниски обороти докато се разработва затова оборотите бяха 1500-2000. И именно тук държа ДЕБЕЛО да подчертая, че на баир, когато мотора беше под по-голям товар по-осезаемо се чуваше леко, нехарактерно чукане от мотора. Такъв шум никога не е имало, когато всичко е било наред с тази кола! Притесних се още повече, но реших, че вероятно в началото докато улегнат гарнитури и сегменти може да е по-шумна. Тука се появи първото ми съмнение дали ремонтът е извършен качествено.
Продължих да си я карам като шума стана леко по-осезаем докато дойде времето за смяната на маслото – 1600 – 1700 км след ремонта. Отидох в сервиза за смяната и споделих с майсторите притесненията ми относно чукането в мотора. Разходът на масло също беше огромен – излюска около 700 грама за тези километри. Отговорът беше, че е нормално в началото да има по-висок разход на масло, ако не го губи от някъде. Помолих майсторът, който е по-тежките ремонти да се качи да чуе това щракане. Изводът му беше, че от всички Е46-ци дизели се чува такъв звук и това е нормално.
Те били направили всичко както трябва. Да, но на мен не ми се струваше нормално. Нормално е да щракат коли, които не са преминали такъв ремонт. Всяко следващо качване в колата се превръщаше в кошмар и постоянно слухтене какво и как се чува. Внуших си, че идва от маховика... Просто не исках да повярвам, че мотор, за който съм дал сума приблизителна на пазарната стойност на една Е46-ца може да се разчука.... Шумът се увеличаваше прогресивно и аз все повече си мислех, че може да е маховик, въпреки че нямаше абсолютно никакви вибрации в купето при ускорение и спиране, нямаше чукане и при гасене на мотора. Въпреки това в една известна варненска морга, в която внасят само по-нови коли бях намерил читав маховик и го бях пазарил. Постоянно държах в течение майсторите какво се случва с колата. 4500 км по-късно чукането стана нетърпимо и реших, че е време да влиза обратно в бокса и ако е маховик да се сменя. За съжаление бях във Варна (където завършвам университет) и трябваше да поема риска да я закарам до София в това състояние, за да се прави в сервиза, в който е правен големия ремонт по мотора. И така тръгнах... Движех се със 100-110. След Пловдив не можех да си чуя радиото от лопане. Малко след отбивката за Пазарджик докато изпреварвах камион на 5-та с около 110 се чу някакъв странен стържещ шум, натиснах съединителя и мотора угасна.
Отбих в аварийната лента и се опитах да я запаля. От стартера се чуваше само ЦЪК и грам не можеше да завърти мотора. Реших да не я мъча повече. За мое щастие в Пазарджик имам близък приятел и един познат майстор, който ми ремонтираше предишната кола. Обадих им се – изтеглиха ме до Пазарджик. Тайничко се надявах маховика да се прецакал и да е запекъл и заради това да съм закъсал. На по-другия ден майсторът от Пазарджик ми се обади, че е сменен маховика, но НЕ там е бил проблемът. Моторът е запекъл и не мърда. Отидох в сервиза – показа ми стария маховик, който е бил на износване, но е можел да кара още и мнението им беше, че маховик в това състояние няма как да има общо с блокиралия мотор.
С две думи не е той причината. Обадих се на единия от майсторите в сервиза в София и той започна да ми развива теории по телефона, че ако маховика е бил заминал разбалансирвал вала и вала се късал... Казано иначе – ние сме си направили ремонта перфектно, това вероятно е станало от друг компонент и ние не сме отговорни. Да, ама не. За мен това е опит да се избяга от отговорност.
Нямах друг избор, освен да я изтегля до София по някакъв начин. Имах подръка едно Сузуки Суифт във Велинград. Взех го и закачих 1500 килограмовия мъртъв тупмак с твърда връзка и го затеглихме към София с жалното 50 киловатово малко японче. Няма да изпадам в подробности през какво преминах докато стигнахме. Задника ми хвана мускулна треска от напрежение и със сигурност ми се появиха няколко бели косъма. Пристигнахме на буксир до сервиза. Оставих им колата и се разбрахме да я разглобят, за да видим какво се е случило. По тяхна информация коляновият вал е скъсан до шийката от страната на маховика и за тях на 99% причината за това скъсване е лош маховик. Естествено, че няма да искат да си признаят вината и да поемат ремонта туко така. От тук продължи втората част на моето ходене по мъките... Започнах да мисля, да ровя в нета, да разпитвам компетентни хора, да правя рисърч, така да се каже. Нито един от хората, с които се консултирах не мислише, че причината за скъсването е в маховика, при положение, че не е имало грам тресене и вибрация в купето, а само звук – в началото странен с леко чукане и впоследствие непоносимо тропане и накрая блокаж. Ако така се късаше вал от маховик, който не проявява симптоми всяка втора Е46-ца щеше да е със скъсан вал. На този етап нещата можеха да се обобщят по следния начин: След ремонта имаме един мотор с прогресивно увеличващо се чукане и след 4500 км блокира, майсторите отказват да поемат вина и търсят причината в ненапълно износен, нетресящ, можещ още да кара маховик. Вече бях сигурен, че се опитват да ме изклатят. Реших да допусна варинта, че наистина може да е от маховика, но нали като са сваляли вала да го шлайфат са сваляли маховика, държали са го в ръцете си, видяли са в какво състояние е. И тука въпросът ми беше защо след като „прецаканият“ ми маховик е една таква потенциална опасност да прецака „перфектно“ направения мотор те не са ми го казали, а са го оставили така?! Тука се зароди нова хумореска: Когато са сглобявали мотора маховикът си е бил наред и за тия 4500 километра се е разбил и е скъсал вала. Наистина не го очаквах от тези момчета това твърдение. Според мен повече се връзва идеята, че при шлайфа може нещо да не е направено както трябва. Отделно ми се развиваха теории, че този мотор „няма как да стане като нов заводски, въпреки ремонта и имало допустими отклонения и луфтове и затова нямало как да не чука. Аз какво съм искал, напълно нов мотор както излиза от завода ли? За да станело както трябва – трябвало да се сменят 4 бутала с 4 биели.Не можело да отговарят за всички други компоненти в мотора“. Ами, именно това трябваше да ми се каже в началото преди да го „отремонтираме“ и преди да им дам 4 хилядарки. А не след дъжд качулка. Аз бях казал, че искам да стане мотора перфектен и не съм отказал нито една процедура, която е била необходима според тях. Тогава беше момента да ми се каже: "Виж какво, за да стане двигателя наистина добре трябва да купим 4 бутала и 4 биели и така ще отидем на една сума от 7-8-9к." Тогава бих се отказал да го ремонтирам. Но на мен това ми се съобщава, след като всичко е свършило. Аз или правя нещата както трябва или не. Но явно в случая съм бил заблуден от трета страна, че ги правя както трябва.
Последваха още консултации с други колеги във форума и други майстори. Лека-полека започна да ми се нарежда пъзела и да ми се отварят очите (за което благодаря на някои колеги и познати). Именно в следните основни точки следва да се търси причината поради, която този мотор не е сколасал да оцелее дълго време:
1. Набиване на риза в алуминиев блок, който изобщо не е предвиден и изчислен за това – променят вътрешната структура и архитектура на мотора, променен е диаметъра на цилиндъра с друг материал, съвсем различен от началния, охлаждането на този цилиндър съответно е прецакано. Какъв е бил диаметъра на ризата, каква дебелина, какво бутало, че да пасне на тези изменения. Това са все сложни инженерни изчисления, а не вярвам някой инженер да им ги е сметнал. Всеки майстор и немайстор, който е на по на „ти“ с тези мотори ме е гледал облещен като съм му споделял, че му е набита риза! Само реакции на изумяване чух и нито една положителна.
2. Смяна на само 1 бутало от друг двигател, което е с различно тегло от останалите 3 в моя двигател. Като се развърти мотора това тегло става огромно и именно от тук в комбинация с това, че то работи в различна среда от заводски предвидената и изчислената е най-вероятната причина за предизвикването на дисбаланс и късане на вала в по-слабата му точка. Разрових се в чужди форуми и попаднах на няколко случая на скъсан колянов вал именно когато е сменено само 1 бутало.
За съжаление тези неща ги научавам впоследствие след като се опарих. Ако ги знаех преди това никога нямаше да се заема с това безумие. Сега осъзнавам колко наивен съм бил, но е късно.
В момента колата стои при тях разглобена, вече близо месец и само си спорим по фейсбук и по телефона, понеже съм във Варна и чак в понеделник имам възможност да отида в София. Вчера се чухме по телефона и почти се скарахме в споровете, след като ми казаха, че това което могат да направят е новият вал да е за тяхна сметка и че ще получа отстъпка от труда, не за друго, ами от солидарност. Единият от майсторите ми обясни, че ремонта е направил мотора по-мощен, с по-голяма компресия и е частите вътре са били подлагани на по-голямо натоварване и слабата част не е издържала. На мен това ми звучи като: толкова здраво сме го направили мотора, че не е успял да устиска на собствената си здравина, сила и натоварване!!
Освен това били измерили теглото на буталата на електронната везна в бакалията – били абсолютно еднакви. Естествено това силно ме осъмни, защото вече допускам, че могат да ми кажат каквото си искат. Имало и вариант да се прави независима техническа експертиза, която по тяхно мнение ще ги оправдае. Тези експерти как ли ще реагират на набитата риза ми е много интересно. Не ми се иска натам да отиват нещата, но при положение, че съм взел заем, за да я направя тази кола и тя да се прецака след 4500 километра ПАК и да ми се искат още пари ми се струва като безочлива подигравка. Накрая нещата са толкова парадоксални, че излиза така, че за да си върна заема (който е около половината от сумата за първия ремонт) и да им дам още пари за новия ремонт трябва да продам колата. А за да я продам – трябва да я направят. А я продавам защото съм я ремонтирал два пъти?! Направо нямам думи да продължа. За мен не остава нищо друго освен да чуя вашите мнения по въпроса (наистина ще се радвам) и да сезирам компетентните институции като КЗП, а впоследствие да се обърна и към адвокат... 
Искам да ви разкажа една изключително нелепа история за това как ми се съсипа колата. Мисля, че това, което се случи е адски нередно и неприемливо. Моля за вашето мнение... Може и аз нещо да греша, но на този етап не мисля така. Ще се опитам да разкажа историята как изглежда от моята страна и да изложа всички факти. На този етап няма да упоменавам името на сервиза, понеже повечето от вас сигурно го знаят или са чували за него, а случаят не е приключен.
Историята започва така: След колата (Е46 320d 150 к.с. 2002г) загуби мощност, разтрака се и запуши като парен локомотив я закарах до сервиза, в който се поддържа редовно и има сервизна история там. Едно ми беше ясно – турбото беше заминало и освен него имаше проблем в мотора. След като се посъветвах с тях кое е най-удачно – да се ремонтира, да се продаде в това състояние, да се вземе друг мотор ли – те ме убедиха, че ако я направим като хората ще си я карам още много дълго време. Така и реших да направя – започнахме да я правим. Отвориха двигателя и стана ясно, че има поничка на второ бутало от пикаеща дюза (която беше рециклирана 2 години преди това) и щети по главата и блока (по тяхно мнение). В по-нататъчния процес на работа по двигателя многократно получавах обаждания, че трябва и това и онова, трето, пето да се смени и да се ремонтира, за да се получи качествено ремонта. На всяко обаждане съм отговарял: „Да, щом и това трябва да се смени/ремонтира го сменете/ремонтирайте, един път отваряме колата – искам да стане безупречно. Няма да я отваряме пак след 2-3-4 месеца.“ Това го повтарях като папагал на всяко обаждане. И така, ето списъка с нещата, които се извършиха:
1.Шлайф и ремонт на главата
2. Ремонт на блока и НАБИВАНЕ НА РИЗА в алуминиевия блок, в цилиндъра, чието бутало беше сдало багажа
3. „ново“ бутало втора ръка, „нова“ дюза втора ръка
4. Шлайфане на колянов вал
5. Биелни лагери
6. Рециклиране на турбо
7.Смяна на семеринги на коляновия вал
8. Реглаж и профилактика на всички дюзи
9. Сегменти на буталата
10. Всички видове гарнитури
11. Антифриз
12. Водна помпа и термостат
13. Фланци (протекли)
14. Масло и маслен филтър

Като сложихме чертата сумата беше ето толкова дебела: 4033 лева.


Първи впечатления: разлята хидравлична* течност (по-късно ще вметна какво се случи в резултат на това изливане) навсякъде около казанчето, звука от мотора е по-странен, но реших, че си внушавам. Излязох на магистралата и тръгнах към дестинацията си – Велинград. Знаех, че трябва да я карам кротко с възможно най-ниски обороти докато се разработва затова оборотите бяха 1500-2000. И именно тук държа ДЕБЕЛО да подчертая, че на баир, когато мотора беше под по-голям товар по-осезаемо се чуваше леко, нехарактерно чукане от мотора. Такъв шум никога не е имало, когато всичко е било наред с тази кола! Притесних се още повече, но реших, че вероятно в началото докато улегнат гарнитури и сегменти може да е по-шумна. Тука се появи първото ми съмнение дали ремонтът е извършен качествено.
Продължих да си я карам като шума стана леко по-осезаем докато дойде времето за смяната на маслото – 1600 – 1700 км след ремонта. Отидох в сервиза за смяната и споделих с майсторите притесненията ми относно чукането в мотора. Разходът на масло също беше огромен – излюска около 700 грама за тези километри. Отговорът беше, че е нормално в началото да има по-висок разход на масло, ако не го губи от някъде. Помолих майсторът, който е по-тежките ремонти да се качи да чуе това щракане. Изводът му беше, че от всички Е46-ци дизели се чува такъв звук и това е нормално.




Нямах друг избор, освен да я изтегля до София по някакъв начин. Имах подръка едно Сузуки Суифт във Велинград. Взех го и закачих 1500 килограмовия мъртъв тупмак с твърда връзка и го затеглихме към София с жалното 50 киловатово малко японче. Няма да изпадам в подробности през какво преминах докато стигнахме. Задника ми хвана мускулна треска от напрежение и със сигурност ми се появиха няколко бели косъма. Пристигнахме на буксир до сервиза. Оставих им колата и се разбрахме да я разглобят, за да видим какво се е случило. По тяхна информация коляновият вал е скъсан до шийката от страната на маховика и за тях на 99% причината за това скъсване е лош маховик. Естествено, че няма да искат да си признаят вината и да поемат ремонта туко така. От тук продължи втората част на моето ходене по мъките... Започнах да мисля, да ровя в нета, да разпитвам компетентни хора, да правя рисърч, така да се каже. Нито един от хората, с които се консултирах не мислише, че причината за скъсването е в маховика, при положение, че не е имало грам тресене и вибрация в купето, а само звук – в началото странен с леко чукане и впоследствие непоносимо тропане и накрая блокаж. Ако така се късаше вал от маховик, който не проявява симптоми всяка втора Е46-ца щеше да е със скъсан вал. На този етап нещата можеха да се обобщят по следния начин: След ремонта имаме един мотор с прогресивно увеличващо се чукане и след 4500 км блокира, майсторите отказват да поемат вина и търсят причината в ненапълно износен, нетресящ, можещ още да кара маховик. Вече бях сигурен, че се опитват да ме изклатят. Реших да допусна варинта, че наистина може да е от маховика, но нали като са сваляли вала да го шлайфат са сваляли маховика, държали са го в ръцете си, видяли са в какво състояние е. И тука въпросът ми беше защо след като „прецаканият“ ми маховик е една таква потенциална опасност да прецака „перфектно“ направения мотор те не са ми го казали, а са го оставили така?! Тука се зароди нова хумореска: Когато са сглобявали мотора маховикът си е бил наред и за тия 4500 километра се е разбил и е скъсал вала. Наистина не го очаквах от тези момчета това твърдение. Според мен повече се връзва идеята, че при шлайфа може нещо да не е направено както трябва. Отделно ми се развиваха теории, че този мотор „няма как да стане като нов заводски, въпреки ремонта и имало допустими отклонения и луфтове и затова нямало как да не чука. Аз какво съм искал, напълно нов мотор както излиза от завода ли? За да станело както трябва – трябвало да се сменят 4 бутала с 4 биели.Не можело да отговарят за всички други компоненти в мотора“. Ами, именно това трябваше да ми се каже в началото преди да го „отремонтираме“ и преди да им дам 4 хилядарки. А не след дъжд качулка. Аз бях казал, че искам да стане мотора перфектен и не съм отказал нито една процедура, която е била необходима според тях. Тогава беше момента да ми се каже: "Виж какво, за да стане двигателя наистина добре трябва да купим 4 бутала и 4 биели и така ще отидем на една сума от 7-8-9к." Тогава бих се отказал да го ремонтирам. Но на мен това ми се съобщава, след като всичко е свършило. Аз или правя нещата както трябва или не. Но явно в случая съм бил заблуден от трета страна, че ги правя както трябва.
Последваха още консултации с други колеги във форума и други майстори. Лека-полека започна да ми се нарежда пъзела и да ми се отварят очите (за което благодаря на някои колеги и познати). Именно в следните основни точки следва да се търси причината поради, която този мотор не е сколасал да оцелее дълго време:
1. Набиване на риза в алуминиев блок, който изобщо не е предвиден и изчислен за това – променят вътрешната структура и архитектура на мотора, променен е диаметъра на цилиндъра с друг материал, съвсем различен от началния, охлаждането на този цилиндър съответно е прецакано. Какъв е бил диаметъра на ризата, каква дебелина, какво бутало, че да пасне на тези изменения. Това са все сложни инженерни изчисления, а не вярвам някой инженер да им ги е сметнал. Всеки майстор и немайстор, който е на по на „ти“ с тези мотори ме е гледал облещен като съм му споделял, че му е набита риза! Само реакции на изумяване чух и нито една положителна.
2. Смяна на само 1 бутало от друг двигател, което е с различно тегло от останалите 3 в моя двигател. Като се развърти мотора това тегло става огромно и именно от тук в комбинация с това, че то работи в различна среда от заводски предвидената и изчислената е най-вероятната причина за предизвикването на дисбаланс и късане на вала в по-слабата му точка. Разрових се в чужди форуми и попаднах на няколко случая на скъсан колянов вал именно когато е сменено само 1 бутало.
За съжаление тези неща ги научавам впоследствие след като се опарих. Ако ги знаех преди това никога нямаше да се заема с това безумие. Сега осъзнавам колко наивен съм бил, но е късно.
В момента колата стои при тях разглобена, вече близо месец и само си спорим по фейсбук и по телефона, понеже съм във Варна и чак в понеделник имам възможност да отида в София. Вчера се чухме по телефона и почти се скарахме в споровете, след като ми казаха, че това което могат да направят е новият вал да е за тяхна сметка и че ще получа отстъпка от труда, не за друго, ами от солидарност. Единият от майсторите ми обясни, че ремонта е направил мотора по-мощен, с по-голяма компресия и е частите вътре са били подлагани на по-голямо натоварване и слабата част не е издържала. На мен това ми звучи като: толкова здраво сме го направили мотора, че не е успял да устиска на собствената си здравина, сила и натоварване!!


- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Здравей колега,
съжалявам за неприятностите и дано всичко да се нареди. Ще споделиш ли кой е този сервиз, за да не изпитат и други колеги на гърба си твоята история?
съжалявам за неприятностите и дано всичко да се нареди. Ще споделиш ли кой е този сервиз, за да не изпитат и други колеги на гърба си твоята история?
ASC off -> FUN on
- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Я си намери читав цял двигател и си готов.
П.п. Мен ако питаш...
на майка им и всичките до десето коляно.
П.п. Мен ако питаш...



Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Съди ги тия
или направо им запали сервиза
.Тях**
...






- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Човек тези са си направо за БОЙ, как риза в алуминиев блок бре и при това само 1.. Ти даваш 4к те ти правят смехотворичен ремонт който все едно е да скалъпят нещо!! Направо ако имаш бележки за извършените неща, ги водиш на съд с експертиза и да се оправят! За 7к един колега си продава Е46цата 320д 150кс комби. Която супер добре поддържана с фактури за над 10к.. С ремонтиран на скоро двигател, ЧИСТО НОВА хидр. рейка и тн...
П. С Кажи на ЛС кой е сервиза да не се окаже, че имаме познанство с него и да ми преб@т колата.
П. С Кажи на ЛС кой е сервиза да не се окаже, че имаме познанство с него и да ми преб@т колата.
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Просто са усетили че не разбираш,и са те прекарали.много малко неща са направили от Изброените, и накрая кой знае какво масло са сложили. Не разбрах само кое е затегнало, вал,бутала,биели........
Най добре напиши името им.
Един бърз пример-аз също правя ремонти и по двг,и на една от воден удар смених бутало,сегменти ,биела,и биелни лагери на биелата,като подчертавам всичките части са втора употреба и са от различни двигатели, така се случи, но до ден днешен колата е минала над 30000 и няма проблем, и забравих нито глава е шлайфана,нито дюзи проверявани.тя също бе дизел, и да не помислите че нарочно съм претупал работата, колата е на брат ми.
Просто проверявайте къде си ремонтирате колите.
Най добре напиши името им.
Един бърз пример-аз също правя ремонти и по двг,и на една от воден удар смених бутало,сегменти ,биела,и биелни лагери на биелата,като подчертавам всичките части са втора употреба и са от различни двигатели, така се случи, но до ден днешен колата е минала над 30000 и няма проблем, и забравих нито глава е шлайфана,нито дюзи проверявани.тя също бе дизел, и да не помислите че нарочно съм претупал работата, колата е на брат ми.
Просто проверявайте къде си ремонтирате колите.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
В старанието си направиш максимално добре колата, си се предоверил на сервиза. Грешката ти е била, че не е потърсил второ мнение преди започване на ремонт на толкова увреден двигател.По принцип когато човек се занимава с неща, в които не е специалист, би трябвало винаги да събира поне няколко мнения, мошеници и тарикати дал господ, за съжаление. Напиши ги кои са тези, опитай се да ги накараш да покрият поне частично щетите, като например да ти купят друг двигател, ако ли не давай ги на КЗП или на съд, когато видят дебелия може да сменят политиката. Успех.
only rear wheel drive
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Гадна работа
Почти съм сигурен за кой сервиз става въпрос,защото много хора изреваха от там
КЗП е т@шак работа и реално не върши нищо.Решението е да се разберете като хора,че ме съмнява да имаш фактури за частите и труда


КЗП е т@шак работа и реално не върши нищо.Решението е да се разберете като хора,че ме съмнява да имаш фактури за частите и труда

- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
ЛАЛ, Сега блока на M47 e ЧУГУНЕН, алуминиеви са на N47, дори те имат чугунени ризи!...... това е първо начало, второ начало е, че при такъв проблем ДРУГ двигател, много компликатед става работата да се ремонтира стария, те тези МАЙСТОРИ нямат и инструменти дори, сменят 1 к-т накладки и вече голямата работа. И тоя от пазарджик голям майстор, да се бяха сетили да завъртят двигателя през демпферната шайба не да смъкват кутии и т.н. пари и ВРЕМЕ на вятъра. Това нее БАЙ ТОШОВО време да НЯМА от къде да си набавиш нужните части, разбира се, че МАЙСТОРИТЕ ще искат да ти ремонтират двигателя защото ПЕЧАЛБАТА им расте пропорционално на извършените манипулации. Сега ти си БЕЗ КОЛА и БЕЗ ПАРИ и в БЪЛГАРИЯ. Има да се губи едно време и пак нищо няма да излезе. Дръпни си колата на друго място и си смени двигателя.
Трябвало е да питаш тука за съвет преди всичко да се случи, а не сега след като си изял киселите краставички
Трябвало е да питаш тука за съвет преди всичко да се случи, а не сега след като си изял киселите краставички

WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
DiGital написа:Трябвало е да питаш тука за съвет преди всичко да се случи, а не сега след като си изял киселите краставички
30 Ное 2015, 23:07
xterminator написа:Добър вечер, колеги!
ПрЕко ме засегнА въпроса с набиването на риза в блока на 320d 150 коня като неизбежна част от основния ремонт? Моля за вашите мнения "за" и "против". Като цяло този мотор не е проектиран и направен с ризи и набиването на такива би могло да създаде проблеми. С интерес ще се радвам да се споделят опит, случки, информация и мнения по въпроса. Търсих в търсачката, но информацията беше оскъдна...
viewtopic.php?f=34&t=401280&p=4132185#p4132185
Брой отговори = 0
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Съжелявам, че не съм видял темата, лошо, че и никой друг нее отговорил, лошо и много лошо, че всичко се случва в България. Можело е да има много по-малки последици ако някой е бил отговорил навреме (изглежда вече е била в "сервиза" колата).. 

WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Много кофти ситуация. Според мен трябва да ги притиснеш по всякакъв възможен културен начин, да ти оправят колата. Все пак каквото се е изисквало от теб си го направил, не си пестил от нищо, плащал си като поп, и в крайна сметка за резултата, който се е получил са виновни те. Трябва да си понесат някаква отговорност като сервиз.
Относно конкретния проблем - Чукането най-вероятно е от бутален или биелен лагер, който впоследствие се е унищожил тотално, и е задрал, при което се е заварил. Оттам се къса и колянов вал. Това ми се струва най-логично. Не мога да си представя как двигател може да блокира от маховик без да е имало каквато и да е вибрация, която да подсказва проблем, аз поне такъв случай не съм чувал. Така че, за мен вината си е на сервиза.
Не съм много запознат с набиването на ризи, но според мен ако се прави това, трябва да се набият и 4-те, а не само една, за да бъдат еднакви цилиндрите все пак. И въпреки всичко, ризата не обяснява чукането.
Ти не провери ли масления филтър за стружки при първата смяна на маслото? Това се прави задължително, и може да ти подскаже дали всичко е наред с ремонта.
Аз имах подобен проблем с основен ремонт, първият път нещо не се получи, колата харчеше много масло. Съответно майсторът си пое втория ремонт за негова сметка като работа, а аз си платих за нови сегменти и лагери, което не е чак толкова голяма сума - един вид компромисен вариант. При втория ремонт вече всичко беше наред, а проблемът така и не се разбра от какво е бил.. При теб обаче проблемът е доста по-сериозен, и въпреки всичко, да си поемат колянов вал, работа без пари, да набият този път ризи на всички цилиндри, и мисля, че ще стане. То не е ядрена физика все пак. Оакали са се, случва се, да си поемат отговорността.
Относно конкретния проблем - Чукането най-вероятно е от бутален или биелен лагер, който впоследствие се е унищожил тотално, и е задрал, при което се е заварил. Оттам се къса и колянов вал. Това ми се струва най-логично. Не мога да си представя как двигател може да блокира от маховик без да е имало каквато и да е вибрация, която да подсказва проблем, аз поне такъв случай не съм чувал. Така че, за мен вината си е на сервиза.
Не съм много запознат с набиването на ризи, но според мен ако се прави това, трябва да се набият и 4-те, а не само една, за да бъдат еднакви цилиндрите все пак. И въпреки всичко, ризата не обяснява чукането.
Ти не провери ли масления филтър за стружки при първата смяна на маслото? Това се прави задължително, и може да ти подскаже дали всичко е наред с ремонта.
Аз имах подобен проблем с основен ремонт, първият път нещо не се получи, колата харчеше много масло. Съответно майсторът си пое втория ремонт за негова сметка като работа, а аз си платих за нови сегменти и лагери, което не е чак толкова голяма сума - един вид компромисен вариант. При втория ремонт вече всичко беше наред, а проблемът така и не се разбра от какво е бил.. При теб обаче проблемът е доста по-сериозен, и въпреки всичко, да си поемат колянов вал, работа без пари, да набият този път ризи на всички цилиндри, и мисля, че ще стане. То не е ядрена физика все пак. Оакали са се, случва се, да си поемат отговорността.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
dr.peshev написа:DiGital написа:Трябвало е да питаш тука за съвет преди всичко да се случи, а не сега след като си изял киселите краставички
30 Ное 2015, 23:07xterminator написа:Добър вечер, колеги!
ПрЕко ме засегнА въпроса с набиването на риза в блока на 320d 150 коня като неизбежна част от основния ремонт? Моля за вашите мнения "за" и "против". Като цяло този мотор не е проектиран и направен с ризи и набиването на такива би могло да създаде проблеми. С интерес ще се радвам да се споделят опит, случки, информация и мнения по въпроса. Търсих в търсачката, но информацията беше оскъдна...
viewtopic.php?f=34&t=401280&p=4132185#p4132185
Брой отговори = 0
А това преди или след като вече са набили ризите и са почнали ремонта...ако беше питал дали да сменя мотор или да оправя - едва ли някой ще каже да оправя...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Gqbriel написа:dr.peshev написа:DiGital написа:Трябвало е да питаш тука за съвет преди всичко да се случи, а не сега след като си изял киселите краставички
30 Ное 2015, 23:07xterminator написа:Добър вечер, колеги!
ПрЕко ме засегнА въпроса с набиването на риза в блока на 320d 150 коня като неизбежна част от основния ремонт? Моля за вашите мнения "за" и "против". Като цяло този мотор не е проектиран и направен с ризи и набиването на такива би могло да създаде проблеми. С интерес ще се радвам да се споделят опит, случки, информация и мнения по въпроса. Търсих в търсачката, но информацията беше оскъдна...
viewtopic.php?f=34&t=401280&p=4132185#p4132185
Брой отговори = 0
А това преди или след като вече са набили ризите и са почнали ремонта...ако беше питал дали да сменя мотор или да оправя - едва ли някой ще каже да оправя...
Очевидно, гледайки датата на темата, я е пуснал след ремонта, и след "случката" описана по-горе. Пък и смяната на мотор не винаги е опция. Първо, че не се знае на какъв милионник ще попаднеш, и второ - че филмът със смяната и узаконяването след това никак не е малък. Тъй че, човекът си е преценил и е тръгнал на ремонт. Друг е въпросът, че ремонтът не е направен както трябва.
Re: Пълно съсипване на колата след некачествен основен ремон
Колега, това не е от маховика. Карал съм с разбит маховик около година и половина (дори и веднъж на Калояново), преди да го сменя, няма никакви проболеми. Дори моя тресеше при потегляне, става въпрос за бензинов двигател. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани