Форсиране на DPF регенерация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 10.10.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Randy » 13 Дек 2015, 11:18

Taruno написа:Ако имаш тази грешка не може да регенерираш докато не се изтрие, ако е светнала пак, преди да пуснеш регенерацията просто е прекъснала.


Не беше светнала. След регенерацията проверих. Нямах никакви грешки. Реално колата е правила нещо, защото имах 10 грама по малко частици, въпроса е, че стойноста на последна регенерация не беше променена. Колко грама частици е нормално да има в филтъра?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Taruno » 13 Дек 2015, 11:52

Ash на 50 е затапен, soot след регенерация под 10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 16 Дек 2015, 13:06

Колеги, кажете със сигурност трябва ли да са здрави всички подгревни свещи за да се извършва регенерация? Колата ми тресе 3-4 секунди след запалване при 2-3 градуса. Когато паля в гаража на 12 почти не усещам тресене. Освен това гледам, че ауспуха ми е леко почернял, което ме кара да мисля, че филтъра скоро не е регенерирал и може да се е позадръстил. Гледах нивото на маслото дали се е вдигнало - не е мръднало. Днес отидох в сервиз, закачиха ми колата и даде изгоряла свещ на 5-ти цилиндър. Обяснявам им, че най-вероятно не регенерира филтъра заради тази свещ, а те ми се смеят и ми обясняват, че тва нямало нищо общо. Проблема с тресенето не бил заради изгоряла свещ, трябвало си сериозна диагностика, можело да е дюза, можело да са сто неща. Обаче сега били много заети и нямало да стане преди празниците. Викам ок, проверете ми свещите и релето и сменяйте на моя отговорност. Не искали така, пък на мен хич не ми се ще да карам така колата. А тоя сервиз специално ги смятам, че разбират уж. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от netmurder » 16 Дек 2015, 13:23

dimodi написа:Колеги, кажете със сигурност трябва ли да са здрави всички подгревни свещи за да се извършва регенерация? Колата ми тресе 3-4 секунди след запалване при 2-3 градуса. Когато паля в гаража на 12 почти не усещам тресене. Освен това гледам, че ауспуха ми е леко почернял, което ме кара да мисля, че филтъра скоро не е регенерирал и може да се е позадръстил. Гледах нивото на маслото дали се е вдигнало - не е мръднало. Днес отидох в сервиз, закачиха ми колата и даде изгоряла свещ на 5-ти цилиндър. Обяснявам им, че най-вероятно не регенерира филтъра заради тази свещ, а те ми се смеят и ми обясняват, че тва нямало нищо общо. Проблема с тресенето не бил заради изгоряла свещ, трябвало си сериозна диагностика, можело да е дюза, можело да са сто неща. Обаче сега били много заети и нямало да стане преди празниците. Викам ок, проверете ми свещите и релето и сменяйте на моя отговорност. Не искали така, пък на мен хич не ми се ще да карам така колата. А тоя сервиз специално ги смятам, че разбират уж. :roll:

Колега това е едно от изискванията за регенерация на ДПФ-а... Всички свещи да са работещи...
Не знам какво ти се смеят, като не са запознати с тези неща!!!
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 16 Дек 2015, 13:33

И аз така знам от това, което съм чел тук във форума. Тия ми обясняват, че и всичките свещи да не работели, това не бъркало регенерацията по никакъв начин. Свещите работели по 5 секунди само при палене и после нямали никаква функция. И това тресене при палене нямало как да е заради неработеща свещ :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от netmurder » 16 Дек 2015, 13:44

На тази кола свещите започват да работят още като отвориш вратата... Така че не ги слушай много много тези "майстори"...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Taruno » 16 Дек 2015, 15:28

И работят непрекъснато за поддържане на оптимална температура в цилиндрите в другата тема съм пусна извадка от DIS, както за работата на свещите така и за условия за регенерация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 16 Дек 2015, 15:59

Къде е тая извадка от DIS да им я занеса? В три сервиза бях и всички ме смятат за луд като им спомена за връзка между регенерацията и подгревните свещи :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от deank » 16 Дек 2015, 17:02

Не успях да намеря никъде в документите в ISTA-D да се споменава за конкретна връзка между регенерацията и подгревните свещи, но на много други места съм чел, че при "цикличната" регенерация има от 1 до 2 post-injections на гориво, за да може да се повиши температурата на изгорелите газове и мисля че там се намесват и свещите, които допълнително загряват сместа.

От друга страна в документите пише, че не трябва да има НИКАКВИ грешки в DDE, свързани с:

* Charge air system
* Exhaust emission system
* Sensors (сензори за температурата и налягането на изгорелите газове преди катализатора и преди DPF филтъра)

Вероятно ако има записана грешка в DDE за релето или свещите това не позволява на регенерацията да се включва, както и куп други условия трябва да са изпълнени.

Не съм сигурен дали подгревните свещи се водят част от "exhaust emission system", но ако е така - със сигурност дори една проблемна свещ няма да позволи на DDE да разреши режим на регенерация на DPF.

FUB-HIL-120010_A10
Diesel particle filter service instructions


Complaint:
The customer complains about the Check Control message "Diesel particle filter malfunction".

The following fault codes are saved (one or more):

- 480A / 245700 (from F01) DDE: Diesel particle filter - filter is heavily contaminated. (exhaust backpressure is too high)

- 481A / 245800 (from F01) DDE: Diesel particle filter - filter is heavily contaminated. (exhaust backpressure is above maximum)


Cause:
The diesel particle filter is overladen. Regeneration of the diesel particle filter is being prevented by the DDE.

The following cases can arise:

On the 325d and 525d with engine M57TUE:

unfavourable DDE software. The following integration levels are required:

- 325D E89x-09-12-512 or higher

- 525D E60x-09-12-512 or higher


The diesel particle filter is clogged due the recent driving profile.

Frequent short-distance drives and urban driving cause the diesel particle filter regeneration function to work less efficiently. Longer, extended and insufficient regeneration triggers the fault entry 480A / 245700 (from F01). As soon as the fault is saved, regeneration is then no longer possible. This function is inhibited.

If the diesel particle filter does not regenerate itself continuously, and if the exhaust back-pressure continues to rise, the entry 481A / 245800 (from F01) is also made in the fault memory. The Check Control message "Diesel particle filter malfunction" appears on screen.

Engine fault

- other additional engine faults are also present


Measure:
On the 325d and the 525d M57TUE:

- Ensure that the vehicle is programmed with the following integration levels, otherwise update the integration level:

325D E89x-09-12-512 or higher

525D E60x-09-12-512 or higher


Perform a vehicle test and all relevant procedures. In the DDE, no relevant fault codes are allowed to be saved to memory, with the exception of 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01). First correct the existing faults.

Relevant fault codes are faults from the following areas:

- Charge air system

- Exhaust system

- Sensors (exhaust back-pressure sensor, exhaust-gas temperature sensor)


NOTE: it is possible that the customer, in the light of the Check Control message, may visit the workshop and that the system may already have regenerated itself (e.g.: through an extended motorway journey). The customer is now aware of this process occurring. Check if the status of the fault is set to "Currently not present", then clear the fault memory.

Distance driven since last successful regeneration

Carry out the procedures for fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01), carry out the exhaust emissions check and keep a record of the exhaust back-pressure figures.

Request regeneration using the service function.

NOTE: Regeneration is blocked by fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01). Regeneration does not take place until the faults have been rectified by an extended regeneration drive (refer to chapter on regeneration)

Carry out a regeneration drive

Once faults 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) have been saved, drive the vehicle for about 45 minutes at a constant speed. In addition, switch on electrical consumers to keep the exhaust-gas temperature between 280-350°C. That enables continuous regeneration to take place, the exhaust back-pressure drops, the faults are remedied and the following status message is issued: "currently not present". Now, normal regeneration takes place automatically.

Establish the distance driven since the last regeneration and check to find out if periodic regeneration has taken place. This status message is used to confirm successful regeneration.

Carry out another exhaust back-pressure test with the diagnosis system. The exhaust back-pressure must match the nominal values. If it does not, carry out the following checks:

- check the charge air system

check pipe connections for leak tightness

check charge air hose for tightness (leaks)

perform air mass system test

carry out function check of swirl flaps and exhaust-gas recirculation valve

- Check exhaust emission system:

Check exhaust back-pressure hose to diesel particle filter for tightness and damage

Check exhaust sensors: check plausibility of temperature sensors and check the exhaust back-pressure sensor


Regeneration
There are two kinds of regeneration:

Continuous regeneration:

This form of regeneration takes place during normal driving. At exhaust-gas temperatures of between 280-350°C, continuous regeneration takes place in the form of a slow oxidation process. The soot particles cannot be incinerated until the exhaust gases reach the required temperature.

Periodic regeneration:

Periodic regeneration is performed automatically by the DDE after no later than 100 km (600 miles). On vehicles with many short-distance drives, periodic regeneration already starts taking place after just 400 - 800 km (250 - 500 miles).

For regeneration, the intake air is reduced by the throttle valve. One or two post-injections are performed. This increases the exhaust-gas temperature to about 600 °C. The soot is incinerated with the residual oxygen.

The periodic regeneration is performed at all speeds. The most efficient method is regeneration at a constant speed in excess of 60 km/h (38 mph) over a period of 20-30 minutes.

The DDE calculates the time for periodic regeneration from the following values:

- average distance traveled

- average driving speed

- temperature in the diesel particle filter

- values from the exhaust back-pressure sensor


The last successful regeneration can be read out by the diagnosis system



The following conditions must be fulfilled for a regeneration:

- the engine temperature must be in excess of 75 °C

- the exhaust-gas temperature before the diesel particle filter must be greater than 240 °C

- there must be enough fuel (fuel reserve lamp does not light up). Whenever the reserve lamp lights up, the regeneration process is suspended.

- No fault codes from the air system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE

- The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present"

- Constant driving speed above about 60 km/h (approx. 38 mph). The optimum speed is about 100 km/h (approx. 60 mph).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 10.10.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Randy » 16 Дек 2015, 18:02

dimodi написа:Колеги, кажете със сигурност трябва ли да са здрави всички подгревни свещи за да се извършва регенерация? Колата ми тресе 3-4 секунди след запалване при 2-3 градуса. Когато паля в гаража на 12 почти не усещам тресене. Освен това гледам, че ауспуха ми е леко почернял, което ме кара да мисля, че филтъра скоро не е регенерирал и може да се е позадръстил. Гледах нивото на маслото дали се е вдигнало - не е мръднало. Днес отидох в сервиз, закачиха ми колата и даде изгоряла свещ на 5-ти цилиндър. Обяснявам им, че най-вероятно не регенерира филтъра заради тази свещ, а те ми се смеят и ми обясняват, че тва нямало нищо общо. Проблема с тресенето не бил заради изгоряла свещ, трябвало си сериозна диагностика, можело да е дюза, можело да са сто неща. Обаче сега били много заети и нямало да стане преди празниците. Викам ок, проверете ми свещите и релето и сменяйте на моя отговорност. Не искали така, пък на мен хич не ми се ще да карам така колата. А тоя сервиз специално ги смятам, че разбират уж. :roll:


Да, може да е сто неща, но според мен първо, трябва да се провери, дали свещите и релето са здрави. Защото, ако пали на по малко цилиндри сутрин, ще тресе много ясно. При мен проблема се реши след смяната и на свещите и на релето. Сега нямам грешка и не тресе. Само след смяна на свещите, грешката се появи отново и тресеше сутрин, но след като смених релето всичко е наред. Вече я няма и грешката от филтър 480А. В Събота ще се прибера до България, а това са 1400 километра и ще направя отново диагностика, за да видя дали е регенерирала.
Последна промяна Randy на 16 Дек 2015, 18:07, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 10.10.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Randy » 16 Дек 2015, 18:05

deank написа:Не успях да намеря никъде в документите в ISTA-D да се споменава за конкретна връзка между регенерацията и подгревните свещи, но на много други места съм чел, че при "цикличната" регенерация има от 1 до 2 post-injections на гориво, за да може да се повиши температурата на изгорелите газове и мисля че там се намесват и свещите, които допълнително загряват сместа.


Правих диагностика в Събота с уред на BOSСH, там на дълго и на широко е обяснено за регенерацията, ДПФ и какво е нужно, за да регенерира колата, но изобщо не се споменават свещите. Не знам какво да мисля.
Последна промяна Randy на 17 Дек 2015, 9:43, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 16 Дек 2015, 19:07

Може би свещите нямат пряка връзка с регенерацията, но от поста на колегата deank става ясно, че за да има регенерация не трябва да има записани грешки в ДДЕ. А като има изгоряла свещ или реле има и записана грешка, тоест все пак неработещите свещи пречат на регенерацията, макар и индиректно. :) Не знам, в единия сервиз механика ми каза, че е сигурен на 100 000%, че не е възможно да тресе от неработеща свещ, комън рейла изобщо нямал нужда от подгревни свещи :roll: Не ми се занимаваше да го питам защо тогава инженерите са ги сложили. :lol: Но аз доколкото попрочетох с търсачката из форума на доста хора се е решил проблема с тресенето именно след смяна на свещи или съответно реле, така че ще опитам с това за начало.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от 2707E91 » 17 Дек 2015, 8:24

Аз имах изгоряло реле като взех колата ,излизаха като грешка 4те свещи,DPF-a ми беше на 80% задръстен ,в началото бях мега незапознат кое защо и сутрин моята като я паля около 3 сек се тресеше и спираше.Обаче аз докато я закарам на диагнстика някъде, се стопли времето над 5 градуса нямаше дерт с палене и тресене.После си купих софтуер и започнах да си гледам грешките и да я кодирам :mhihi: В крайна сметка след като оправих всичко нещя и нещя с форирани регенерации не ставаше.Според мене е от грешката на дебитомера,не съм 100% сиг,но друго не остана.Италианчето дето я е карало преди мене (някакъв младок) го е затапил от там и постоянната грешка на дебитомера (какво ли не правих докато не разбера какъв му е дерта).
Та лично за мене има ли някаква подобна грешка в мотора ,колата не регенерира.Накрая ми писна и го изтърбуших,а се оказа и че 1вата пита - тая на катализатора е счупена и така дерта мина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от badsharki » 17 Дек 2015, 15:15

Колеги, каква може да е причината за чести регенерации, освен запушен ДПФ?
Питам, защото моята когато и да я погледна в ДИС-а, пише, че е регенерирала преди 15-20 км. Никога стойността не е била повече от 20 км. А поне 10 пъти съм проверявал. То излиза, че тя всеки ден регенерира.

Понеже, когато взех колата, беше с изтърбушен ДПФ и ремап, пушеше и не ми харесваше звука, го възстанових. Мисля, че новия (втора употреба) ДПФ е перфектен, защото стойностите за обратно налягане са абсолютно в нормата. Празен ход - 10 мбара, 2000 об - 32 мбара, Cut-off - 80 мбара. Освен това, преди да възстановя ДПФ-а в ДИС-а ми показваше същите километри, че е регенерирала - всеки път преди 15-20км. Това не ми се струваше нормално, защото при премахване на ДПФ-а би трябвало да го изолират софтуерно, за да не дава грешки и да не прави регенерации. Разбира се, след възстановяването направих ъпдейт при дилъра на колата, за да се възстанови оригиналния софт на двигателя. След ъпдейта, ремапа изчезна, но с тия чести регенерации започвам да се чудя дали е възстановена частта от софта отговорна за работата на ДПФ-а.
Някой, който разбира от ремап и софтуерно премахване на ДПФ, може ли да каже дали при ъпдейта се налива целия софтуер за ДДЕ-то, засягащ и работата на ДПФ-а или "осирането" на тунерите премахнали ДПФ-а е останало?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Taruno » 17 Дек 2015, 20:47

Не е нормално при ДПФ, който е читав зимата ако се кара предимно градско е нормално да регенерира на около 7-800 км, ако се кара прадимно извънградско 1200-1500, смесено сами си го смятайте :D

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook