М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
efren написа:Това малко прилича на хидравлични повдигачи. При М54 май е редовен проблем и не знам каква е оправията. Дано аз да бъркам, че май не е мн хубава диагноза.

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Направих едно бързо клипче на rough-a при студен старт.
Гледам на 2ри и 5ти цилиндър не е много добре.
Записа грешка: burning fail cylinder 2
След 1вата минута се нормализира, точно тогава се изключи помпата за EURO 4.
Един от буквалните преводи на rough е необработен, това какво точно значи, че сместа е била богата ли?
Гледам на 2ри и 5ти цилиндър не е много добре.
Записа грешка: burning fail cylinder 2
След 1вата минута се нормализира, точно тогава се изключи помпата за EURO 4.
Един от буквалните преводи на rough е необработен, това какво точно значи, че сместа е била богата ли?
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Колеги, някой може ли да ми обясни точно какво показва ROUGH диагностиката, когато тя е в проценти?
Аз до колкото рабирам и успявам да си го обясня представля какъв е натиска на буталото върху коляновия вал т.е. колкото повече проценти толкоз по-слаб натиск.
Заради това и цилиндрите с висок rough записват misfire или burning fail грешки.
Никой не каза дали е възможно проблема да е заради инжектор?
Аз до колкото рабирам и успявам да си го обясня представля какъв е натиска на буталото върху коляновия вал т.е. колкото повече проценти толкоз по-слаб натиск.

Заради това и цилиндрите с висок rough записват misfire или burning fail грешки.

Никой не каза дали е възможно проблема да е заради инжектор?
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Rough значи груб, неравен. В случая доколкото знам се ползва за това колко е неспокоен мотора при празен ход. Rough idle го ползват за неспокоен празен ход. На два от цилиндрите дава повече проценти, т.к. запалването не е добро и компа се опитва да компенсира. Свещите проверявал ли си една по една дали работят ? Ако свещите са ОК, просто размени бубините между цилиндър с нормални проценти и този с високите. Ако пак е същото виж компресията, не е скъпо.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
batvlady79 написа:Rough значи груб, неравен. В случая доколкото знам се ползва за това колко е неспокоен мотора при празен ход. Rough idle го ползват за неспокоен празен ход. На два от цилиндрите дава повече проценти, т.к. запалването не е добро и компа се опитва да компенсира. Свещите проверявал ли си една по една дали работят ? Ако свещите са ОК, просто размени бубините между цилиндър с нормални проценти и този с високите. Ако пак е същото виж компресията, не е скъпо.
Сменях свещи и бобини преди около 5000км (не, че е гаранция да не работят).
Ще ги разместя малко да видя дали ще даде някаква разлика.
Отностно компресията не правя на проблем толкова парите, защото на база тези, които дадох вече със сигурност ще са значително по-малко.
Ще се опитам до края на седмицата да намеря време и да я замерим.
Просто се чудя как да я измеря докато мотора е преседял минимум 12 часа за да изстине добре.
След като загрее rough'a е доста по-добре. Няма ли да е същатата логиката с компресията и докато ида в сервиза да е ОК?
Интересното е, че rough-a значително се по-добри след като SAP (secondary air pump) спря да работи и оборотите взеха да утихват, точно 60 секунди след паленето.
Има ли шанс тя да причинява някакви проблеми?
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Остави колата до сервиза и отиди на сутринта с друг транспорт. Тази помпа впръсква въздух в изпускателните колектори, едва ли е от нея.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
От клипчето се вижда проблем в 2 цилиндъра, които излизат от граници.
Добре е да замериш една компресия на студено след 12 часа. Без масло и със масло като се мери със добре зареден акумулатор и максимум 3 или 4 нагнетявания.
После е добре да се направи на топло.
След това може да се говори и да се правят изводи.
Добре е да замериш една компресия на студено след 12 часа. Без масло и със масло като се мери със добре зареден акумулатор и максимум 3 или 4 нагнетявания.
После е добре да се направи на топло.
След това може да се говори и да се правят изводи.

Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
bigfinger написа:От клипчето се вижда проблем в 2 цилиндъра, които излизат от граници.
Добре е да замериш една компресия на студено след 12 часа. Без масло и със масло като се мери със добре зареден акумулатор и максимум 3 или 4 нагнетявания.
После е добре да се направи на топло.
След това може да се говори и да се правят изводи.
С педал натиснат до долу демек отворен дросел

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
10х за предложенията.
Петък я вкарвам в гаража и събота ще я замеря на студен мотор и после на топъл.
Тъй като смятам сам да си я измеря имам няколко питания.
1. Доколкото знам трябва да сваля всички свещи навъднеш, а не една по една, нали така?
2. С отворен или затворен дросел да я меря или и двете? Предполагам с натиснат педал трябва компесията да бъде малко по-висока?
Това с и без масло не го разбрах?
Предполагам е някакъв тест за сегментите дали обират всичко?

Петък я вкарвам в гаража и събота ще я замеря на студен мотор и после на топъл.
Тъй като смятам сам да си я измеря имам няколко питания.
1. Доколкото знам трябва да сваля всички свещи навъднеш, а не една по една, нали така?
2. С отворен или затворен дросел да я меря или и двете? Предполагам с натиснат педал трябва компесията да бъде малко по-висока?
Това с и без масло не го разбрах?
Предполагам е някакъв тест за сегментите дали обират всичко?
- Sagat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 1.09.2009
- Местоположение: Варна - София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
- Мечтае да кара: E92 GTS
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
На шано залагам, че смуче въздух някъде в сектора на CCV -to и на една дефектна бобина на 2ри
.
Какво се оказа ?

Какво се оказа ?
- tashev_1990
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 7.12.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318I e46
- Мечтае да кара: BMW M5 touring
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
За мен са дюзите тъй като се кара повече на газ. И сега като е студено времето се свиват и не могат да разпръснат добре горивото. Най- добре е да се кара малко повече на бензин като вземе да прави тези номера. Аз също слагам и 100 октана гориво или 98 и вече нямам проблеми. Не съм сменял нищо.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Колега, ади ве брато, кво стана, да не продаде колата ? Всички чакаме да видим какво е било. Моята няма такива проблеми, но пък клати оборотите, даже ми е угасвала 1-2 пъти...Сега е студено да чистя стъпковия мотор, но като се стопли....
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
И аз утре ще си вземам колата от ремонт - ревизия на главата + смяна на вериги, обтегачи и успокоители. При мен стойностите на ROUGH бяха много по-добри и не влизаха в червеното. Двигателя уж работеше отлично. Единствения проблем бяха мисфайъри като я запаля сутрин и то само през зимата. При ревизията на главата се оказа обаче, че нямам нито един клапан, който да "държи".
Не искам да бъда "лошия пророк" ама като гледам как работи мотора на колегата, май и той няма да се размине без ревизия на главата.
Не искам да бъда "лошия пророк" ама като гледам как работи мотора на колегата, май и той няма да се размине без ревизия на главата.
- Sagat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 1.09.2009
- Местоположение: Варна - София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
- Мечтае да кара: E92 GTS
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
insane_v написа:И аз утре ще си вземам колата от ремонт - ревизия на главата + смяна на вериги, обтегачи и успокоители. При мен стойностите на ROUGH бяха много по-добри и не влизаха в червеното. Двигателя уж работеше отлично. Единствения проблем бяха мисфайъри като я запаля сутрин и то само през зимата. При ревизията на главата се оказа обаче, че нямам нито един клапан, който да "държи".
Не искам да бъда "лошия пророк" ама като гледам как работи мотора на колегата, май и той няма да се размине без ревизия на главата.
Как е след ревизията и къде я прави ?
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
За пръв път чувам за такива проблеми при тези мотори...
Нито имам missfire, нито пък проблеми с компресията, еднакво си пали на -10 и на +30. След какъв пробег се появяват тези ефекти при М54 ?

Нито имам missfire, нито пък проблеми с компресията, еднакво си пали на -10 и на +30. След какъв пробег се появяват тези ефекти при М54 ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани