Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- grandvizitor
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ги наред...
- Мечтае да кара: луноход
- Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3
Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Колеги, след преминаването от стандартните към тези колектори:

мислите ли, че ще се появят колебания от сорта на неравномерна и недобра работа на двигателя, при което ще е необходима софтуеърна намеса (от рода на преминаване към Евро 2 и прочие)? При М54Б30, например, разбрах, че е задължително такава манипулация, а също така и ако се сложат колектори от е36, които нямат места за вторите ламбда сонди. Мисълта ми е конкретно за тези, при моя двигател, дали ще се наложи?

мислите ли, че ще се появят колебания от сорта на неравномерна и недобра работа на двигателя, при което ще е необходима софтуеърна намеса (от рода на преминаване към Евро 2 и прочие)? При М54Б30, например, разбрах, че е задължително такава манипулация, а също така и ако се сложат колектори от е36, които нямат места за вторите ламбда сонди. Мисълта ми е конкретно за тези, при моя двигател, дали ще се наложи?
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Е към евро 2 ще трябва да минеш (ако искаш) за да не ти бият грешка сондите, другия вариант е да ги лъжеш с втулки нещо ама си е бая игра доколко знам.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
аь съм слагал хубави колектори (не тея от снимката) с отвор заедна сонда и изхвърлих задните , катализатор нямам , не записеа грешки за задните сонди
I'm slowly drifting


- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Сложих такива на м52б28ту, и ги увих с термолента... Колата се поотпуши доста, доста по-леко и е и генерация от 330 с тази комбинация звука стана брутален. Проблеми никакви, всички сонди ( аз съм с 4) си работят и няма никакви проблеми. С колекторите и генерация мерих скоро колата на дино изкара 201 коня на мотор!
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Как точно сметна загубите и мери ли колата на същото дино преди смяната, защото в противен случай всичко е доста относително и ако си мерил на Dynojet, да не се окаже, че преди това конете са били повече 

- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Делян написа:Как точно сметна загубите и мери ли колата на същото дино преди смяната, защото в противен случай всичко е доста относително и ако си мерил на Dynojet, да не се окаже, че преди това конете са били повече
В Пловдив едва ли я е мерил на Dynojet. И какви загуби да е мерил, човека говори за коне на мотор, не на колела.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
А как мислиш ги е мерил тия коне на мотора?
На свален мотор на стенд сигурно
На свален мотор на стенд сигурно


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Ето графиката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Това, което имах е предвид е следното:
1. Конете ги мериш на колелата. Има разбира се и стендове, които мерят мощност директно на коляновия вал, но първо че не са разпространени толкова(знам един такъв във Варна), второ както K_Ilkov поясни, надали си вадил мотора за едното измерване. Съответно загубите от колелата до мотора за всеки автомобил са различни и зависят от адски много неща, тегло на бутала, биели, колянов вал, кардан и т.н. Всички тези фактори, правят невъзможно смятането на конете на мотора. Приети някакви средни проценти загуби(на задно предване най-често се ползват 20%), чрез които ориентировъчно може да се предположи колко са конете на мотора. В случая на стенда, който си ползвал е зададен определен процент загуби и ти изписва на графиката коне на мотора.
2. Има различни типове дино стендове и ако отидеш на 5 различни места, можеш да получиш 5 съвсем различни резултата. За това основното им приложение не е показване каква е мощността, а настройка и разлика преди/след. За това, когато някой иска да види дали някой определен мод има ефект, първо мери преди него и след това след. На един и същи стенд.
3. Като заключение графиката ти не може да се ползва за доказателство, че има реален ефект от мода, който си направил, ако преди това не си замерил на същото дино и нямаш по-слаб резултат.
Като в никакъв случай не твърдя, че ефект няма, а че при конкретните обстоятелства е много субективно.
1. Конете ги мериш на колелата. Има разбира се и стендове, които мерят мощност директно на коляновия вал, но първо че не са разпространени толкова(знам един такъв във Варна), второ както K_Ilkov поясни, надали си вадил мотора за едното измерване. Съответно загубите от колелата до мотора за всеки автомобил са различни и зависят от адски много неща, тегло на бутала, биели, колянов вал, кардан и т.н. Всички тези фактори, правят невъзможно смятането на конете на мотора. Приети някакви средни проценти загуби(на задно предване най-често се ползват 20%), чрез които ориентировъчно може да се предположи колко са конете на мотора. В случая на стенда, който си ползвал е зададен определен процент загуби и ти изписва на графиката коне на мотора.
2. Има различни типове дино стендове и ако отидеш на 5 различни места, можеш да получиш 5 съвсем различни резултата. За това основното им приложение не е показване каква е мощността, а настройка и разлика преди/след. За това, когато някой иска да види дали някой определен мод има ефект, първо мери преди него и след това след. На един и същи стенд.
3. Като заключение графиката ти не може да се ползва за доказателство, че има реален ефект от мода, който си направил, ако преди това не си замерил на същото дино и нямаш по-слаб резултат.
Като в никакъв случай не твърдя, че ефект няма, а че при конкретните обстоятелства е много субективно.
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28
Да разбрах те, аз си казвам личното мнение как усещам колата след модовете и замерване с други коли които преди модовете бях пускал. Доста по отпушена е колата на всички скорости и по-хубав респонс в ниските.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани