Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от grandvizitor » 10 Дек 2015, 17:56

Колеги, след преминаването от стандартните към тези колектори:
Изображение
мислите ли, че ще се появят колебания от сорта на неравномерна и недобра работа на двигателя, при което ще е необходима софтуеърна намеса (от рода на преминаване към Евро 2 и прочие)? При М54Б30, например, разбрах, че е задължително такава манипулация, а също така и ако се сложат колектори от е36, които нямат места за вторите ламбда сонди. Мисълта ми е конкретно за тези, при моя двигател, дали ще се наложи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от DigitalExile » 10 Дек 2015, 18:14

Е към евро 2 ще трябва да минеш (ако искаш) за да не ти бият грешка сондите, другия вариант е да ги лъжеш с втулки нещо ама си е бая игра доколко знам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от DirtySouth » 13 Дек 2015, 12:57

аь съм слагал хубави колектори (не тея от снимката) с отвор заедна сонда и изхвърлих задните , катализатор нямам , не записеа грешки за задните сонди
I'm slowly drifting
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от HackeD » 14 Дек 2015, 18:23

Сложих такива на м52б28ту, и ги увих с термолента... Колата се поотпуши доста, доста по-леко и е и генерация от 330 с тази комбинация звука стана брутален. Проблеми никакви, всички сонди ( аз съм с 4) си работят и няма никакви проблеми. С колекторите и генерация мерих скоро колата на дино изкара 201 коня на мотор!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от Делян » 14 Дек 2015, 18:45

Как точно сметна загубите и мери ли колата на същото дино преди смяната, защото в противен случай всичко е доста относително и ако си мерил на Dynojet, да не се окаже, че преди това конете са били повече :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от luizov » 14 Дек 2015, 20:50

Делян написа:Как точно сметна загубите и мери ли колата на същото дино преди смяната, защото в противен случай всичко е доста относително и ако си мерил на Dynojet, да не се окаже, че преди това конете са били повече :mhihi:


В Пловдив едва ли я е мерил на Dynojet. И какви загуби да е мерил, човека говори за коне на мотор, не на колела.
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от K_Ilkov » 14 Дек 2015, 22:15

А как мислиш ги е мерил тия коне на мотора?

На свален мотор на стенд сигурно :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от HackeD » 16 Дек 2015, 1:33

Ето графиката.

image.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от Делян » 16 Дек 2015, 10:36

Това, което имах е предвид е следното:

1. Конете ги мериш на колелата. Има разбира се и стендове, които мерят мощност директно на коляновия вал, но първо че не са разпространени толкова(знам един такъв във Варна), второ както K_Ilkov поясни, надали си вадил мотора за едното измерване. Съответно загубите от колелата до мотора за всеки автомобил са различни и зависят от адски много неща, тегло на бутала, биели, колянов вал, кардан и т.н. Всички тези фактори, правят невъзможно смятането на конете на мотора. Приети някакви средни проценти загуби(на задно предване най-често се ползват 20%), чрез които ориентировъчно може да се предположи колко са конете на мотора. В случая на стенда, който си ползвал е зададен определен процент загуби и ти изписва на графиката коне на мотора.

2. Има различни типове дино стендове и ако отидеш на 5 различни места, можеш да получиш 5 съвсем различни резултата. За това основното им приложение не е показване каква е мощността, а настройка и разлика преди/след. За това, когато някой иска да види дали някой определен мод има ефект, първо мери преди него и след това след. На един и същи стенд.

3. Като заключение графиката ти не може да се ползва за доказателство, че има реален ефект от мода, който си направил, ако преди това не си замерил на същото дино и нямаш по-слаб резултат.

Като в никакъв случай не твърдя, че ефект няма, а че при конкретните обстоятелства е много субективно.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Въпрос за "разплетени" колектори при М52ТУБ28

Мнение от HackeD » 16 Дек 2015, 11:09

Да разбрах те, аз си казвам личното мнение как усещам колата след модовете и замерване с други коли които преди модовете бях пускал. Доста по отпушена е колата на всички скорости и по-хубав респонс в ниските.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook