Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Е то винаги като отвориш кутията има какво да се желае.Все пак не е от магазина.От ткива предположения ще си останеш с тази или ще си купиш друга нова или втора ръка или ще ремонтираш твоята. Я смени маслото и прегледай тампона на дифа,че започвам да си мисля че е напукан....както и гуменото каре но това се подразбира
Дано най-лекия ремонт да се окаже.

Дано най-лекия ремонт да се окаже.
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Имай предвид, че кутията има поне 5 съединителя и всяка скорост е различна комбинация от тях.
На 4та имаш четири активирани съединителя. Интересното е че няма съединител който да се ползва единствено и само на 4та скорост.
Това означава, че би трябвало да имаш такъв проблем или и на 3та или и на 5та скорост ако е някой фрикционен коплект.
Ето схема на скоростите 16та страница:
https://www.dropbox.com/home/BMW/info%20Avtomatichna%20skorostna/book?preview=5L40E.pdf
Схема на 4та скорост 31ва страница:
https://www.dropbox.com/home/BMW/info%20Avtomatichna%20skorostna/book?preview=5L40E.pdf
Проблема според мен е в Торк конвертора, защото той се опитва да заключи на 4та, но приплъзва и тресе.
Смени го или го рециклирай.
Когато сменяш маслото е добре да смениш филтъра и номер 3 и 4 от схемата.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-06-2002-E46-BMW-320d&diagId=24_0938
Успех
На 4та имаш четири активирани съединителя. Интересното е че няма съединител който да се ползва единствено и само на 4та скорост.
Това означава, че би трябвало да имаш такъв проблем или и на 3та или и на 5та скорост ако е някой фрикционен коплект.
Ето схема на скоростите 16та страница:
https://www.dropbox.com/home/BMW/info%20Avtomatichna%20skorostna/book?preview=5L40E.pdf
Схема на 4та скорост 31ва страница:
https://www.dropbox.com/home/BMW/info%20Avtomatichna%20skorostna/book?preview=5L40E.pdf
Проблема според мен е в Торк конвертора, защото той се опитва да заключи на 4та, но приплъзва и тресе.
Смени го или го рециклирай.
Когато сменяш маслото е добре да смениш филтъра и номер 3 и 4 от схемата.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-06-2002-E46-BMW-320d&diagId=24_0938
Успех
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Май клоня към смяна на маслото, гарнитурката и филтъра. Ако не се оправи проблема ще мисля за отремонтиране вече на "мозък", съединител пакет или каквото е там според мненията. Но имам един много важен въпрос преди да го направя. Тъй като самата смяна на масло и филтър е грубо 300 лв. не искам тези пари да хвръкнат на вятъра. Ако се окаже, че това няма да помогне и смяната на масло е била безполезна, има ли възможност след това, това масло да се източи, да се съхрани, да се отремонрира каквото трябва по кутията и пак да се върне в кутията. На кратко казано, да се спестят тия 300 лв след ремонт на кутията. Или няма такава възможност. Сменям сега маслото, не се оправя нищо и после при ремонт на кутията трябва пак ново масло да слагам за още 300+ лв? Извинявам се за тъпия въпрос 

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
stoyankm написа:Май клоня към смяна на маслото, гарнитурката и филтъра. Ако не се оправи проблема ще мисля за отремонтиране вече на "мозък", съединител пакет или каквото е там според мненията. Но имам един много важен въпрос преди да го направя. Тъй като самата смяна на масло и филтър е грубо 300 лв. не искам тези пари да хвръкнат на вятъра. Ако се окаже, че това няма да помогне и смяната на масло е била безполезна, има ли възможност след това, това масло да се източи, да се съхрани, да се отремонрира каквото трябва по кутията и пак да се върне в кутията. На кратко казано, да се спестят тия 300 лв след ремонт на кутията. Или няма такава възможност. Сменям сега маслото, не се оправя нищо и после при ремонт на кутията трябва пак ново масло да слагам за още 300+ лв? Извинявам се за тъпия въпрос
Ако проблема създава прегряване на кутията, а това е май най-честия случай то евентуална употреба на старото масло би означавало поемане на следня риск:
Transmission fluid is extremely sensitive to heat. Most fluids will lose 50% of their effectiveness with just a 20° F increase in temperature. The fluids temperature can be observed on most late model vehicles by looking at the (TFT) transmission temperature sensor’s output with a scan tool. They range from 175° F to 200° F. Check for specifications in the manual before beginning the scan.
С други думи дори и при 7° C прегряване на маслото в кутията това би ти коствало 50% от ефективността му.

Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Оф, ясно. Не е хубав вариант. Колега, като каза за торка, хидротрансформатор или както ние си му викаме "турбината" се зарових в темите тук във форума и прочетох за много от симптомите, които издават "сдух" на този елемент. И намерих нещо, което много ми се иска да е всъщност. Когато нивото на маслото падне или вече не е с хубави характеристики поради износване(маслото) може да се прояви нещо сходно с моя проблем. Това ми дава малко надежда. След това като си тръгнах от работа и викам, чакай да я настъпя малко и да следя внимателно тая кола за някой друг симптом, който да издава проблемна турбина. Еми качих се на магистралата и направих една скоростна отсечка Благоевград - Симитли и обратно, като през цялото време ту вдигах газ, ту намалях. Движех диапазона 60-140 и през цялото време едното ми око беше в оборотомера и километража, а ушите широко отворени, за да слуша мотора и работата на колата. Еми нищо подозрително не забелязах. Няма нито игра на оборотомер и при газ и при поддържане на скорост между 80-120. Няма и игра на оборотите при движение по инерция от 140 ->60. Като я настъпя има доволно тяга. Няма притрисания никъде, защото както казах като вдигна повече километри на 3 и като влезе в 4 не се и усеща. Няма игра на предавките, като настъпя влиза хубаво в долна предавка да ускори, като отпусна педала вдига на точната предавка за да е в правилните обороти според скоростта и т.н. Общо взето от това, което прочетох в темата "хидротрансформатор" не го срещнах при тестдрайва. Дано си е само за масло, ако не ще пиша пак тук за по нататъшни съвети и контакти на фирми и майстори, за определени процедури 

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Привет колега,
Разрових се из учебниците за твоя случай и диагнозата е втвърдени уплътнения.
Проблема(приплъзването) е само, когато маслото е студено и се нормализира при работна температура.
Ето инфо за тях:
http://www.freeasestudyguides.com/automatic-transmission-seals.html
Разрових се из учебниците за твоя случай и диагнозата е втвърдени уплътнения.
Проблема(приплъзването) е само, когато маслото е студено и се нормализира при работна температура.
Ето инфо за тях:
http://www.freeasestudyguides.com/automatic-transmission-seals.html
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Записах час при този спец от Дупница за събота сутрин. Отивам тогава да я погледне, разбрахме се да направи диагностика на скоростната кутия и да видим какво е. Най-учтиво ще му споделя твоето мнение колега. Да видим какво ще каже. Да ги погледне ако трябва и така. Ще смяна и маслото профилактично. пък след като я взема от сервиза ще кажа тук какво е било, за да могат да ползват и другите хора натрупаните знания в темата.
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
By the way, това уплтътнение, за което говориш колега, не се ли сменя по default , когато се подменя маслото?
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Давам последна информация след като бях на специалист по проблемите с автоматици. Колегата се оказа напълно прав. Става въпрос за гумено-тефлоново уплътнения, които с времето сасе превърнали почти в пластмаса, или поне имат такава твърдост. Каза, че турбото и съединителите по кутията са наред. Трябва да се подменят всички уплътнения, като той каза, че не знае по колко струва всяко и дали ги им отделни. Затова предположи, че ремонта ще е около 200-300 лв + искам смяна на масло, гарнитурка, филтър, каза още 300лв и влизам в границите на нещо съвсем нормално и приемливо. Но сега няма време човека от работа. Каза след НГ да мина да я прави
Това е за сега момчета. След ремонта ще пиша да дам отзиви от майстора, от работата му и от държанието на колата. Дано всичко да бъде ок!

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46

Радвам се, че съм познал колега!
Причината за прегряването е най-често конвертора, така че ти препоръчвам заключването му ако искаш да е на хладно и да смъкнеш разхода с 1 литър.
Ето чети тук за процедурата:
http://translate.google.com/translate?client=tmpg&hl=de&langpair=de|en&u=http%3A//www.ecotuning-automatic.de/index.html

Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
virtualchild написа::yes:
Радвам се, че съм познал колега!
Причината за прегряването е най-често конвертора, така че ти препоръчвам заключването му ако искаш да е на хладно и да смъкнеш разхода с 1 литър.
Ето чети тук за процедурата:
http://translate.google.com/translate?client=tmpg&hl=de&langpair=de|en&u=http%3A//www.ecotuning-automatic.de/index.html
Колега, прочетох материала от линка. Виждам, че вече си приложил този мод, затова може ли да споделиш впечатления от пъво лице, например:
-има ли икономия?
-става ли по-отзивчива кутията?
-предлага ли се у нас?
-какви са рисковете (ако си запознат и има такива)
Благодаря предварително.
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Колега, прочетох материала от линка. Виждам, че вече си приложил този мод, затова може ли да споделиш впечатления от пъво лице, например:
-има ли икономия?
-става ли по-отзивчива кутията?
-предлага ли се у нас?
-какви са рисковете (ако си запознат и има такива)
Много съм доволен от процедурата и вече повече от година карам така.
Допада ми по-агресивната смяна на скоростите и директната връзка с ускорението.
Икономията се получава в диапазона от 50км/h до момента, в който конвертора стандартно заключва на магистралата.
Определено е по-приятно да се кара колата.
Всеки може да се свърже с колегата от Германия и да си изпрати управлението на кутията, а той връща с куриер модифицираното.
Като цяло кутията не издържа на масиран тунинг и повишаване на торка и може да счупи вал, но това няма нищо общо с горепосочената модификация. Споменавам го като недостатък в сръвнение с ръчната кутия.

Re: Лек проблем с автоматична скоростна кутия - БМВ 320Д е46
Аз така съм си много доволен от вървежа на моята и мога да кажа, че разхода също е приличен - 10/100 градско, като колата се кара в Благоевград и все студена, тъй като работата ми е на 3-4км. Засичал съм я по колонка(10/100), по борд е 7-8/100. А иначе извънградско не знам точно, но Благоевград - София център и обратно го правя с 27-8 лв, на сегашните цени от 2лв/л. Това си е смесен разход 7-7,5. Имайки предвид, че от Благоев до Сф съм за 40 мин и стрелката на горивото ми едвам помръдва, а после в София в задръстванията умираааам и стрелката ми пада повече, от колкото за пътя между градовете 

28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани