Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Тези рейки са доста дуракоустойчиви и инжекторите се отварят на до 4.5 бара. Намери опцията Cut-off switch или pressure release during cut-off или нещо подобно. Увеличи времетраенето на изпускането на налягането. Има някои ГИ, където тази опция не е налична, но при повишаване на налягането над 3 бара то се освобождава автоматично. Виж от по-горните постове колегата, на когото са решили успешно проблема.
- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Откакто е монтирано ГИто ли е проблема?
Единия си е вакуума,другия е въпросния предпазен клапан.

milkov_jv написа:Абсолютно нови.На редукторите ловато някой запитвал ли се е защо има два тънки маркуча и единия отива в колектора,а другия в кутията на филтъра?
Единия си е вакуума,другия е въпросния предпазен клапан.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
А като надуе налягането в изпарителя на тея барове, който казваш друго случва ли се освен преминаването на бензин? Да изхвърля газ между скобите и маркучите? Да изхвърля газ от маркучите на разпръсквачите на инжекторите? На кво налягане караш? Ако не изхвърля газ си виж конфигурацията да не сте объркали вида на датчика в началната настройка.
@пс На един колега по-горе писал в темата е така му надуваше изпарителя на 3-4 бара и минаваше на бензин, но беше съпроводено със сериозно количество изхвърлена газ в атмосферата
@пс На един колега по-горе писал в темата е така му надуваше изпарителя на 3-4 бара и минаваше на бензин, но беше съпроводено със сериозно количество изхвърлена газ в атмосферата

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
ЦецоДоктора написа:Ако не изхвърля газ си виж конфигурацията да не сте объркали вида на датчика в началната настройка.
Точно затова питах откакто е монтирана ли прави така

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Няма никаква миризма на газ,когато направи магарията.Мап сензора е конфигуриран правилно.В инетрес на истината преди 4 години като сложих ГИ-то с първия изпарител Романо,може би 1 година нямаше проблем.Аз в същност може би открих проблема на Романовците.На входа на високото налягане,където влиза тръбата има клапанче,което представлява квадратче с гумичка и пружинка.Канала,в който се движи квадратчето се задръства с чернилка от качествената газ,която ни продават и то започва да се движи трудно.Така вече имаме проблем със затварянето.Отварям го и го чистя,обаче до следващото задръстване вече имаме мов проблем.Гумичката на квадрата се е деформирала от борда,на който затваря и тъй като пружинката е калибрирана да оказва определен натиск-натиска намалява и не затваря достатъчно.От начало не знаех какъв е проблема и с цялото си невежество послушах газаджийте да си купя нов изпарител (същия),за да не преправям тръби и маркучи.Купих Същото Романо и 6 месеца нямаше грижи,докато не се започна същата одисея.Купих комплект мембрани,който включват и квадратчето на клапана.Оказа се,че гумичката на купешкото клапанче се деформира още на първия месец...Реших да скъсам с марката Романо и взех Томасето.Провала е пълен.Налягането се вдига още по-бързо и то още със слагането.Пуснах тази тема с надеждата,че има нещо нередно,което пропускаме,както аз ,така и газаджийте,защото все пак трети изпарител ми прави същия номер,а парите както някаде по-горе споменах надхвърлят 300 лв за изпарители.За някои може да не са много,ама има доста хора,на които пенсията им не е толкова...Иначе що се късае до опцийте имам: Изход от Cut-off,Преминаване към тихи от cut-off и ограничение на налягането.Спирам се на последното "Ограничение на налягането": има за въвеждане x.xx mbar за налягане и x,x ms за импулс.До колкото виждам при мен е активирано със стойности 2500 mbar, 1.6 ms,но явно не помага.
- Turbonetics
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 9.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e30 '88 & e34'95
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Пробвай със смяна на диференциалния датчик 

B.M.W. Motorsport
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Колега,почти сигурен съм,че диференциалния сензор е изправен,защото като тръгне да се връща на газ разтоварва свръх налагането през един инжектор докато спадне до долната граница на софуерния лимит-тст има го голямото налягане.
Последна промяна milkov_jv на 04 Дек 2015, 7:23, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Ами направи го на 1.8 бара да се активира , това 2.5 е свръх високо налягане за атмосферка .
Останалото за клапаните и изпарителите ..... има един много прост начин да се провери дали подържа правилно налягане - със сгъстен въздух и манометър .Всички тия модове на гумички и пружинки по изпарителя водят до още по големи проблеми .Аз лично не вярвам проблема де е в изпарителя , или ако е в него това значи че изпарител на 6 месеца дефектира до това състояние в следствие на нещо което не е направено както трябва по системата .Комплектите резервни мембрани и гумички са страшни боклуци на всички марки без изключение .По евтино излиза да се смени с нов изпарител отколкото с тия резервните мембрани и след два месеца пак всико в канала .
Останалото за клапаните и изпарителите ..... има един много прост начин да се провери дали подържа правилно налягане - със сгъстен въздух и манометър .Всички тия модове на гумички и пружинки по изпарителя водят до още по големи проблеми .Аз лично не вярвам проблема де е в изпарителя , или ако е в него това значи че изпарител на 6 месеца дефектира до това състояние в следствие на нещо което не е направено както трябва по системата .Комплектите резервни мембрани и гумички са страшни боклуци на всички марки без изключение .По евтино излиза да се смени с нов изпарител отколкото с тия резервните мембрани и след два месеца пак всико в канала .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
И на мен не ми се иска да вярвам,че е от изпарителя,но ако не е-от какво ще е? Само не ми става ясно как работи това ограничене на налягането?Инжекторни цикли ли пуска?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Ограничение на налягането не е точния израз .В изпарителя има предпазен клапан който изпуска налягане от камерата при повишаване на налягането над допустимото за конструкцията .Това е авариен режим в смисъл нещо като сейфти функция да не се повреди изпарителя и да не станат по големи поразии .Това не е начин да се регулира налягането в изпарителя .Работата на изпарителя е така предвидена че течната фаза частично се доизпарява в рейката и маркучите , при твоя проблем не виждам как ще работи коректно такъв "дефектен" изпарител в широк диапазон режими и само при ППХ ще повишава налягането .Разхода на газ при празен ход е толкова малък че трябва да имаш същото повишаване и при празен ход на място .Затова предполагам че проблема идва при повишен разход на газ - тъй наречения cut off където в изпарителя натича прекалено много течна фаза и при отпускане на газта това количество продължава да се изпарява и вдига налягането - ако разбира се това е коректно измерено от МАП сензора щото и той може да ти отчита грешно .Слага се един манометър на рейката и с дълъг маркуч се гледа в движение какво става с налягането -това е 100% гарантирано че всичко е вярно .Ако наистина има такова свръх налягане и изпарителя не успява да го свали , първо трябва софтуерно да се пробва с увеличаване времената при ППХ , тоест да се изключи спирането на газта в тоя режим което ще разтовари рейката . Ако на тоя изпарител си му сменял мембраните и гумичката на клапанчето с ремонтен комплект спокойно можеш да го отпишеш .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Колега,има доста логика в това,което си написал,но защо с всички изпарители да го има проблема? Иначе последния е на по-малко от месец и нищо не съм пипал по него.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Щото за 1 -2 месеца гумата на мембраната се втвърдява , а на гумичката на клапана високо налягане се "отпечатва" леглото в гумичката и това променя работата на целия изпарител към по голямо количество пропусната неизпарена газ .По принцип от практиката такива изпарители изкарват 50-60 000 км след което спокойно може да отиде в кофата въпреки че "работи" .Какъв точно томасето си сложил ?
Доколкото виждам са с вграден клапан , затова бих ти препоръчал монтирането на външен клапан с филтър .Слага се с един нипел директно на входа на течната фаза а тръбичката за газта в клапана .Смятам че това ще ти реши проблема .
Доколкото виждам са с вграден клапан , затова бих ти препоръчал монтирането на външен клапан с филтър .Слага се с един нипел директно на входа на течната фаза а тръбичката за газта в клапана .Смятам че това ще ти реши проблема .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
За "кофата" вече ми е ясно.Повече никога няма да отворя изпарител.
Допълнителен клапан имам,защото романото беше с отделен клапан и си го оставих да работи.Вързах ги паралелно. Изпарителя е Томасето Аляска. Тъй като работя във фирма,която се занимава с автосервизно оборудване съм постоянно по сервизите.И така вчера съвсем случайно попаднах на един газаджия,когото оспях да поразпитам.Той каза,че според него имам проблем с вакуума,за да ми правят тези мизерий всички изпарители.вакуума бил слаб и не успявал да затвори добре мембраната.Проверих за запушвания от колектора през мап сензора до изпарителя и нямаше.Даже смених маркуча на вакуума профилактично.Явно не е и от това...Утре ще монтирам тройника с клапана да видя какво ще се случи и с него.Вече нямам какво да губя,така или иначе.

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
При повишаване на налягането в камерата , мембраната натиска лоста на клапана високо налягане и така затваря притока на газ .Пространството зад мембраната свързано към вакуума в колектора посредством тънкото маркуче служи да се получи постоянна разлика спрямо налягането в колектора и в камерата на изпарителя .При обикновените газови тази камера е на атмосфера .В тоя изпарител се вижда че в центъра на тая издадената част има една пружина която се натяга - регулира със шестограм .Колкото е по разхлабена пружината пуска повече газ , колкото е по натегната пуска по-малко .Вакуума при затворен дросел е голям и охлабва натиска на пружинвата тоест намаля налягането на газта .При отворен дросел няма вакуум така че количеството газ е максимално .
Пробвай я охлаби малко тази пружина чрез шестограма , като гледаш диференциалното налягане през софтуера .Така можеш да го коригираш понеже вече е разбутана първоначалната настройка .
Пробвай я охлаби малко тази пружина чрез шестограма , като гледаш диференциалното налягане през софтуера .Така можеш да го коригираш понеже вече е разбутана първоначалната настройка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
С други дуими искаш да коригирам налягането.Ами то е настроено на 1400 mbar,вакуума е около 300 mbar,от което следва,че диференциалното налягане е 1100 mbar ( на празен ход). Оня ден го гледах,толкова си е.Според всеобщото мнение това било идеалното налягане за 1.8 мотор.Днес заредих и официално хванах накакъв разход-градско с 20 лв минах 210 км,което ще рече 10,7-11,0 L/100 (все пак не беше студено тези дни).Колата върви по мед и масло.Дали да не мисля по-скоро за паразитен въздух по колектора,от който да губя вакуум? Това 300 mbar достатъчно ли е? Ходих на диагностика и там колегата ми сложи един манометър на колектора,който беше разграфен на разни зони и при мен стрелката беше на долната граница на NORMAL MOTOR,но в норма.От време на време имам един проблем,че като пусна газта и изключа от скорост оборотите не падат,ами застават на 1200-1000 и докато трае това нещо-прекъсва при форсиране.След следващото вкарване в обороти до другия светофар вече се е оправило.И така за един тегел от единия край на сф до другия или не ми го прави,или го прави 1 до 2 пъти независимо от температурата на мотора.Относително е.На бензин също го има,но е по-слабо изразено.Колата е с нови кабели и свещи.Сложих друго съпково моторче за проба,покарах няколко дена с него,но си е същата работа.Възможно ли е дросела да не затваря или в ТПС-а да има проблем.Клапан за картерните газове?На диагностиките DIS,carsoft,INPA-нищо няма.Чист като сълза...
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани