Демонтаж на радиатора на парното
Модератор: Технически модератори
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Само един hint да добавя !
Добре е радиаторчето да се подмие (външно с някакаъв обезмаслител, или препарат за стъкло) преди поставяне ! Повечето вече ги пръскат да не ги гони ръждата, и ако случайно забравиш да го измиеш - вътре в купето настъпва интересна смрад

Добре е радиаторчето да се подмие (външно с някакаъв обезмаслител, или препарат за стъкло) преди поставяне ! Повечето вече ги пръскат да не ги гони ръждата, и ако случайно забравиш да го измиеш - вътре в купето настъпва интересна смрад


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Демек който е с хоризонталните врътки или модерния климатроник му е по-лесно?
аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.
аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Свали си радиото и ще видиш лепенката на корубата. Моли се да пише BEHR.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Демонтаж на радиатора на парното
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Демек който е с хоризонталните врътки или модерния климатроник му е по-лесно?
аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.
Всички климатични с-ми са BEHR, без значение климатик или климатроник. Едно и също е разположението на радиаторите, както и достъпа.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- crazy_d
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Шумен/В.Преслав
- Пол: Мъж
- Кара: e34
- Мечтае да кара: BMWта
- Детайли за колата: хубавелка
Re: Демонтаж на радиатора на парното
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Демек който е с хоризонталните врътки или модерния климатроник му е по-лесно?
аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.
Не е задължително.Моята нали е с климатик, и радиатора е разположен вертикално като от линка на The Heartlistener, само че радиатора ми е от другия модел!


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Демонтаж на радиатора на парното

оттук май не личи?

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Мойта беше с врътките, радиатора хоризонтален, 2+1 тръби, а не като тоя от снимките 3в1. Най-добре отвори преди да купиш друг радиатор. Апа ако не тече(губи антифриз) или не цапа предното стъкло, според мен няма кво да се занимаваш, така и така е 2 часа работа дори и със седалките вътре
В сравнение с е30- тука е направо песен...

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Колеги, а въздуховода за отзад, този който минава покрай скоростния лост и ръчната за всички Е34-ки еднакъв ли е, че искам да бодна едни духалки на барчето?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Демонтаж на радиатора на парното
За клим. с-ми в е34 се слагат 2 вида радиатори, става дума за BEHR:
С номер 64 11 8 372 523 - на климатроника /IHKA/ през всички години, както и на климатикa /IHKR/ до 01.90, после от 06.90 до 09.93.
Размери - 270/150/48.
Заместител оригинал - HELLA с номер 8FH 351 312-011.
С номер 64 11 8 351 171 - слага се само на климатика /IHKR/ от 01.90 до 06.90, и след това от 09.93 до края. Този радиатор се монтира и на безклиматичните BEHR.
Размери 244/146/40.
Заместител оригинал - HELLA с номер 8FH 351 312 771.
Към alchohol - да, еднакъв е. И аз нямах с парното, после с климата сложих.
Жик-так, IHKR F3 е туй, Беър, вертикален радиатор. По години трябва да е втория радиатор.
С номер 64 11 8 372 523 - на климатроника /IHKA/ през всички години, както и на климатикa /IHKR/ до 01.90, после от 06.90 до 09.93.
Размери - 270/150/48.
Заместител оригинал - HELLA с номер 8FH 351 312-011.
С номер 64 11 8 351 171 - слага се само на климатика /IHKR/ от 01.90 до 06.90, и след това от 09.93 до края. Този радиатор се монтира и на безклиматичните BEHR.
Размери 244/146/40.
Заместител оригинал - HELLA с номер 8FH 351 312 771.
Към alchohol - да, еднакъв е. И аз нямах с парното, после с климата сложих.
Жик-так, IHKR F3 е туй, Беър, вертикален радиатор. По години трябва да е втория радиатор.
Последна промяна The Heartlistener на 24 Ное 2015, 19:16, променена общо 2 пъти
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Демонтаж на радиатора на парното
alchohol написа:Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.
Ами лесно е, намери къдравата тЪрба и духалката, сваляш тапата на прасето, нанизваш отпред и одзад, от този въздуховод така и така само свеж въздух ще влиза при теб.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
The Heartlistener написа:alchohol написа:Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.
Ами лесно е, намери къдравата тЪрба и духалката, сваляш тапата на прасето, нанизваш отпред и одзад, от този въздуховод така и така само свеж въздух ще влиза при теб.
Да, това го видях как става, от затапения изход извадих една торба листа


Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Демонтаж на радиатора на парното
значи мойта хубавица се оказа сериозно болна. колега The Heartlistener, питаш кое не му работи на климатроника? еми нищо
поне не като хората. след като навързах тоците
майко мила.: от централната голяма духалка, отгоре на таблото фучи яка струя ледено студен въздух. централните две духалки срещу скоростния лост: лявата духа топло и пуши антифриз. лявата- духа студено. на стъклото: струята е слаба, както и не чак толкова топла, от дясно е малко по топла. като цяло навсякъде струята е слаба, с изключение на голямата духалка, където направо ще те отвее, и на 2ете в средата. на топлина: топла приятна струя, но не и жега, на минус 10 ще тракам зъби с това парно.
имам цяла коруба от климатроник, ако приемем че е идентична, кое е по- добре: да слагам работил оргинален behr, или нов китайски?
ако са само О- пръстени, откъде се вземат?
кабелите също са зле: изолацията се рони, кабела е окислен, ама това майната му.
тази ИНКА що клетви отнесе, ще ми скъса нервите. при всички случай после източвам синята боза и наливам жълт или червен антифриз, за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза по- скъпо.
благодаря за линка, ще влезе в употреба.



имам цяла коруба от климатроник, ако приемем че е идентична, кое е по- добре: да слагам работил оргинален behr, или нов китайски?
ако са само О- пръстени, откъде се вземат?
кабелите също са зле: изолацията се рони, кабела е окислен, ама това майната му.
тази ИНКА що клетви отнесе, ще ми скъса нервите. при всички случай после източвам синята боза и наливам жълт или червен антифриз, за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза по- скъпо.
благодаря за линка, ще влезе в употреба.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- crazy_d
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Шумен/В.Преслав
- Пол: Мъж
- Кара: e34
- Мечтае да кара: BMWта
- Детайли за колата: хубавелка
Re: Демонтаж на радиатора на парното
alchohol написа:The Heartlistener написа:alchohol написа:Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.
Ами лесно е, намери къдравата тЪрба и духалката, сваляш тапата на прасето, нанизваш отпред и одзад, от този въздуховод така и така само свеж въздух ще влиза при теб.
Да, това го видях как става, от затапения изход извадих една торба листа. Духалки си намерих, ама тая тръба се оказа дефицитна стока, от няколко дни я издирвам безуспешно
Ако ти се занимава с куриери пиши на ЛС какво ти трябва, ще ти ги подаря


- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Демонтаж на радиатора на парното
akula написа:значи мойта хубавица се оказа сериозно болна. колега The Heartlistener, питаш кое не му работи на климатроника? еми нищопоне не като хората. след като навързах тоците
![]()
майко мила.: от централната голяма духалка, отгоре на таблото фучи яка струя ледено студен въздух. централните две духалки срещу скоростния лост: лявата духа топло и пуши антифриз. лявата- духа студено. на стъклото: струята е слаба, както и не чак толкова топла, от дясно е малко по топла. като цяло навсякъде струята е слаба, с изключение на голямата духалка, където направо ще те отвее, и на 2ете в средата. на топлина: топла приятна струя, но не и жега, на минус 10 ще тракам зъби с това парно.
имам цяла коруба от климатроник, ако приемем че е идентична, кое е по- добре: да слагам работил оргинален behr, или нов китайски?
ако са само О- пръстени, откъде се вземат?
кабелите също са зле: изолацията се рони, кабела е окислен, ама това майната му.
тази ИНКА що клетви отнесе, ще ми скъса нервите. при всички случай после източвам синята боза и наливам жълт или червен антифриз, за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза по- скъпо.
благодаря за линка, ще влезе в употреба.
Ако при настроени еднакво плъзгачи "лява-дясна" част, имаш разлики в температурата от две съответни духалки, първо си тествай клапаните отвън, макар че са "нови". Подай им поотделно напрежение на извадена букса. Трябва буталцето на всеки един да реагира с тупкане. И най-сигурният тест си е при работеща кола. Палиш с врътки докрай "на синьо" /и двете!/, без "ауто" и пр. и чакаш да загрее мотора. Пипаш алум.тръби при шофьорските крака /там е по-показателно от маркучите/- ако клапаните са затворили коректно, тръбите требе да са напълно студени. Ако са топли /или една от тях/, проблем, ориентираш се на кой клапан е. Отвън на "тройката-вход" тръбите знаеш как са наредени. Ако всичко си е както трябва на затворено, дърпаш врътките "на топло" докрай и пак следиш как се нагряват тръбите. Ако си се напичат нормално, а вътре продължава какафонията с температурата "ляво/дясно", причините вече са в самото клим.тяло и управлението на елементите - актуатори, компютър, темп.датчици. Това че имаш окислени кабели не е добре и сочи за проблем в управлението на елементите. Провери бушони 20 и 29.
Относно радиатора, ако имам донор бих избрал оригинала пред чайната, ма и там е на риск, все пак е бил на сухо, не знаеш как е работил до последно. При теб може да се окаже избил О-пръстен на щуцерите, най-хубавия вариант. О-пръстените от магазин за такива, температурноустойчиви, с пръстена в ръка ти мерят на място.
А това го има показвано, но все пак... откъде какво духа /може да духа/ при коли с климатична с-ма:
http://media.snimka.bg/s1/5038/036319271.jpg?r=0
Успех в борбата, колега!
П.П. Така и така си шунтирал компресор и тръби, на твое място бих си надянал едно чисто парно "Сименс" или "Валео" - чиста механика. И си решавам евентуални бъдещи проблеми - да ми е зависимо топлото от 10 клапи и компютър в една осакатена климатична с-ма.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани