Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от Dirty M5 driveR » 19 Ное 2014, 22:56

Защото колата може да се държи различно с различните гуми. Аз като се замисля съм карал е36-цата с хубави задни и гадни предни гуми и не съм имал никакви проблеми. Но я бях закачал на стенда и всичко беше ок. Малко да мръдне някоя сходимост, особено на задния мост и колата може коренно да промени поведението си.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.02.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320д 150 к.с

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от garfield90 » 20 Ное 2014, 0:54

Благодаря ти колега утре или в други ден ще ида да мина стенд и се надявам да се оправи положението макар че с тези гуми в момента е по-добре от Ханкука отзад но определено има какво да се желае за кола със спортно.Явно пак малко или много има разлика и от гумата :) ще го видим тоя Матадор Сибир сноу

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 4.10.2012

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от gmarnaudov » 22 Ное 2014, 11:51

Нека ви кажа за моя опит с гумите.
Тази година си взех 2 броя чисто нови Goodyear 225/45/17 и ги сложих предни на 320ci. Веднага ми направи впечетление, че колата е супер нестабилна в завой. Оказа се, че колата мачка гумата. Сваляме гумите, пипаме борда - по малко от 1мм дебел с пръст го огъваш. Гледам старите гуми - маркирани с XL /подсилен борд/. Борда е твърд, едва ли не по-дебел от самата гума, не можеш да го помръднеш. След като се разчетох в интернет и видях, че за спортни коли или как да се изразя - спортен setup препоръчват именно XL гуми за да колата не мачка гумата в завой. И на място си личеше, като бутна колата окачването не мърда, но гумата се гъне. Това с XL-а го няма. Моя съвет е ако търсите спортно усещане да взимате подсилени XL гуми - разликата е фрапантна, поне при 225/45 размера. Аз лично сложих старите гуми, новите са на около 300км, но ще ги продавам. Не са за тази кола просто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Ное 2014, 12:26

Този сценарии с "мачкането" на борда го приемам, само ако ширината на гума не отговаря добре на ширината на джантата. Почти всички гуми ги правят с меки бордове сега. Летните ми са точно 225/45/17 и са едни от най-сериозните Дънлопи, които се предлага. Високоростни са, със скоростен индекс до 300км/ч. Стандартен тегловен индекс. Ако си заклатя колата странично гумите поддават и е видимо с просто око. Обаче при каране проблеми от това не произтичат. А смея да кажа, че ги експлоатирам на 100% от възможностите им. Тъй че са относителни работите. Мишлен Пилот и тя е с мек борд, а се носят легенди (и са верни), че държи страхотно на странично натоварване. Едва при зимните ми 195/65 също с толкова меки бордове се усеща осезаема разлика - но пак не е каквото описваш, защото и тях карам на ръба и забележки никакви. Просто имам момент на заклащане, който е неизбежен с този размер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от dobromir » 23 Ное 2015, 22:33

Колеги имам същия проблем с 760ли купих си 4ри чистонови гуми мишелин алпин 4 и цялата кола се люлее .. гумите са размер по колонка 245.50.18 напомпени пак по колонка но колата така се люлее че нямам думи . от магазина ми излязоха със становището че гумите били произведени за мерцедес с индефикация МО ... сега чакам някакви други гуми да ми монтират и ще ви пиша резултатът ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от гумата » 24 Ное 2015, 10:49

Новите гуми, ако са добре съхранявани, са с по- мек каучук и когато се подложат на външната среда постепенно се втвърдяват. До слягане на гумата под тежестта на автомобила бордът търпи колебания и сякаш гумата се вее като мекица. Ханкук имат хубава зимна гума- модел "ice bear", която си струва парите. Ако има изместен тел или пласт тогава има дефект и само тогава ви я сменят, но вие не пишете за това. Съвсем скоро ще се оправят гумите ви, което означава, че до тогава трябва да ги въртите леко по пътищата. Не вярвам да не са ги напомпали добре, когато са ги поставяли на джантите.
Измерете едно налягане на гумите и вижте на колонката на вратата на колата колко се предписва за 4 човека и ги напомпайте ако трябва още малко. Мисля, че няма да ви е необходимо. На мен така ми се случи с нови летни гуми, но после олегнаха и после бяха без забележки.
За задни гуми аз бих избрал Вредщайн "Сноу трак 3", но има много други модели, които също са добри. С такива гуми и Е 36 не отстъпих на една Импреса в дълбок сняг и никой не вярваше, че е възможно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от philipz » 24 Ное 2015, 11:14

http://www.primex-bg.com/gumi/leki/Hank ... 20#razmeri

Aз на 330д комби съм с тези и съм доволен . 4 чисто нови гуми на няма и 1000 км , изключително трудно ми е да завъртя задницата , докато с летните не е чак толкова трудно . ( 255/35/R18 са те :) ) .

Гумата се разработва , прави са колегите по-горе , дори се нуждае от пребалансиране след 1000-2000 км пробег ( според всички гумаджийници) . Не съм забелязал дали е ХL , ще погледна , оказва се ,че има значение ( както пише по-горе в темата ) :)


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от efren » 24 Ное 2015, 12:23

Понеже забелязах по-горе в темата забавни теории за това къде се слагат новите гуми ако са двойка (теории съвпадащи с тази на кварталния гумаджия, който не е успял да завърши 8-ми клас) , а някои дори стигнаха до там да обясняват, че хубавите гуми се слагат отпред на кола със задно предаване, пускам един линк от сайта на производител на гуми (някакви си там KUMHO) с картинки за да е по-лесно на кварталния. Всеки сам решава къде да си сложи по-хубавите гуми - това е просто някакво безсмислено мнение на някакви си дето правят гуми. Разбира се гугъл е пълен с примери, стига да не четете на български във форуми.
Малко офтопик ама... по принцип на зимните гуми пише M+S и на сух и мокър асфалт не могат да покажат върхови качества - просто едно разумно компромисно поведение.

http://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shoul ... t-or-rear/
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Ное 2015, 20:27

Директно си позволявам да съм груб и ще ти кажа да си слагаш гумите както искаш. А колко компромисно поведение показват върховите зимни гуми явно няма как и да знаеш, защото не си ги карал.

Съжалявам, но не ми се четат глупости във форум, претендиращ да е сериозен. Всеки разумен човек знае, че колата трябва лятото да има 4 летни гуми, а зимата 4 зимни. Другото е въпрос на усет - на някого му харесва да не може да завива, друг да си държи задницата с волана и газта, трети кара на магия. Всеки носи глава на раменете, а колко е пълна тя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от dokie » 26 Ное 2015, 22:48

Едно време карах Фиат Типо... зимните гуми ги бе карал предния собственик и лятото, но бяха много добри следващите 2 зими... реших да купя само 2 нови предни за 3-тата зима и няма да ви обяснявам как успях да не размажа колата с 80км/ч след като избегнах дупка на пътя и имаше доста с вратите настрани... айде хоп на бързо още 2 зимни нови...
Е34-ката след фиата като й купих 4 Pirelli Winter Carving стана много мазна и люлееща се на фона на летните (само 15ки са гумите), но определено с километрите и втвърдяването им ставаше по-стабилна, но по-малко проходима...
Сега на една B6-ца без куатро й сложих 4 нови Bridgestone Blizzak 001... мазна е, люлее се малко, дори леко тегли надясно (проверено окачване и преди това и след смяната, както и сходимост)... но не залагам на зимно екстремно каране по асфалт с нови зимни гуми... само чакам снежец да засипе :mhihi:
С е34ката съм чакал да избутат коли с предно предаване на снега и минавам без проблеми, но залагам на мекия грайфер... да не говорим колко е комфортно в колата...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 8.03.2014
Местоположение: зад волана.
Пол: Мъж
Кара: направо.
Мечтае да кара: настрани!
Детайли за колата: винаги на борд.

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от Stahlblau » 27 Ное 2015, 16:40

Понеже карам зимни гуми Hankook от 5 години вече да се включа и аз. Първите не си ги спомням какъв модел бяха, но в момента съм с IceBear и мога да ви кажа, че това "олекване" е нормално за гумите Hankook. Когато е не много студено след определена скорост губят сцеплението малко. Моите ги купих нови преди три години. Когато бяха нови след 160-70 се усещаше как олеква предницата при движение направо. Онзи ден ходих до Варна и беше около 6 градуса на магистралата. Това "явление" се случи при скорост от около 130 км/ч. Отдавам го на факта, че вече гумите са стари и доста въртяни. Когато е +10 градуса направо не държат. НО! Тука идва голямото НО. Когато има сняг и лед ви гарантирам, че никога, ама никога няма да ви изоставят! Карал съм на абсолютно непочистени пътища с лед покрит със сняг - без проблеми. Силата на тази гума не е във високата скорост, а в проходимостта! Този сезон тези ще ги изтъркалям, и ще си купя пак Hankook, защото са много добър компромис между цена и качество. Да, не можеш да караш бързо с тях, но съм минавал от там където Куатро беше закъсало в канавката. Няма да ви обяснявам как ме погледна собственика на аудито, докато се откопаваше с лопатата. :wave:
Та така... Не се филмирайте излишно. Карайте си със 4 зимни гуми и по-добрите да са отпред, за да има какво да го спре тва БМВ. Дано съм бил полезен! Поздрави! :)
Въпреки умората сляпо вярвам на хората...
Някъде до първата лъжа най-много втората...
И в суматохата гоних ехо към прехода,
Докато сумати хора се изгубиха във превода...

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.08.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 316i Е46 седан
Мечтае да кара: магарешка каручка

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от dzhibarov » 28 Ное 2015, 14:07

Само да вметна - карам с Клебер крисалп вече 8 /осем!/ зими - никога не съм закъсвал, качвах последните 2 до Студенец на Пампорово, където по баира в черния път закъсваха какви ли не марки в снега и леда. Никаква нестабилност, много съм доволен! Нестабилност има при различни марки и шарки гуми - доказан факт. Търси още 2 зимни - по добре с 4 зимни /може и 2-те да ги вземеш втора ръка за по 30-35 лв. същата марка или поне подобна шарка и еднакъв размер.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от K_Ilkov » 30 Ное 2015, 17:10

dzhibarov написа:/може и 2-те да ги вземеш втора ръка за по 30-35 лв.

:shock:

не, че нещо ама мога да си представя колко зимни и ква си тия гуми по 30лв :banghead:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от Dirty M5 driveR » 30 Ное 2015, 19:10

Изпадат хубави гуми втора ръка за по 40ина лева. Аз никога не съм бил против това. Даже в някои случаи е по-добре хубави употребявани, отколкото гадни нови.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Нестабилност след смяна на гуми с чисто нови зимни

Мнение от K_Ilkov » 30 Ное 2015, 22:19

Аз не съм против гумите втора употреба ама за тия цени дето говорите не съм виждал читави гуми ...
Ама то зависи и от размерите де, а и кой на кое му вика читаво и тн.

Как да е ... имайте едно на ум, че тва е един от най-евтините начини да си причиниш скъпа беля ;)
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook