Демонтаж на радиатора на парното

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от ивчо » 24 Ное 2015, 15:49

Само един hint да добавя !
Добре е радиаторчето да се подмие (външно с някакаъв обезмаслител, или препарат за стъкло) преди поставяне ! Повечето вече ги пръскат да не ги гони ръждата, и ако случайно забравиш да го измиеш - вътре в купето настъпва интересна смрад :mhihi: :banghead:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Ное 2015, 17:17

Демек който е с хоризонталните врътки или модерния климатроник му е по-лесно?

аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 24 Ное 2015, 17:41

Свали си радиото и ще видиш лепенката на корубата. Моли се да пише BEHR.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 24 Ное 2015, 17:45

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Демек който е с хоризонталните врътки или модерния климатроник му е по-лесно?

аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.


Всички климатични с-ми са BEHR, без значение климатик или климатроник. Едно и също е разположението на радиаторите, както и достъпа.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Шумен/В.Преслав
Пол: Мъж
Кара: e34
Мечтае да кара: BMWта
Детайли за колата: хубавелка

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от crazy_d » 24 Ное 2015, 17:47

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Демек който е с хоризонталните врътки или модерния климатроник му е по-лесно?

аз като съм с обикновените 3 врътки отпред ще се изтормозя повече , така ли да разбирам че мислех преди една профилактика да му метна с нов.

Не е задължително.Моята нали е с климатик, и радиатора е разположен вертикално като от линка на The Heartlistener, само че радиатора ми е от другия модел!
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Ное 2015, 18:03

Изображение

оттук май не личи?
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от KPETEH » 24 Ное 2015, 18:16

Мойта беше с врътките, радиатора хоризонтален, 2+1 тръби, а не като тоя от снимките 3в1. Най-добре отвори преди да купиш друг радиатор. Апа ако не тече(губи антифриз) или не цапа предното стъкло, според мен няма кво да се занимаваш, така и така е 2 часа работа дори и със седалките вътре :mhihi: В сравнение с е30- тука е направо песен...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 24 Ное 2015, 18:25

Колеги, а въздуховода за отзад, този който минава покрай скоростния лост и ръчната за всички Е34-ки еднакъв ли е, че искам да бодна едни духалки на барчето?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 24 Ное 2015, 18:41

За клим. с-ми в е34 се слагат 2 вида радиатори, става дума за BEHR:
С номер 64 11 8 372 523 - на климатроника /IHKA/ през всички години, както и на климатикa /IHKR/ до 01.90, после от 06.90 до 09.93.
Размери - 270/150/48.
Заместител оригинал - HELLA с номер 8FH 351 312-011.
С номер 64 11 8 351 171 - слага се само на климатика /IHKR/ от 01.90 до 06.90, и след това от 09.93 до края. Този радиатор се монтира и на безклиматичните BEHR.
Размери 244/146/40.
Заместител оригинал - HELLA с номер 8FH 351 312 771.

Към alchohol - да, еднакъв е. И аз нямах с парното, после с климата сложих.
Жик-так, IHKR F3 е туй, Беър, вертикален радиатор. По години трябва да е втория радиатор.
Последна промяна The Heartlistener на 24 Ное 2015, 19:16, променена общо 2 пъти
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 24 Ное 2015, 18:51

Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 24 Ное 2015, 19:01

alchohol написа:Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.

Ами лесно е, намери къдравата тЪрба и духалката, сваляш тапата на прасето, нанизваш отпред и одзад, от този въздуховод така и така само свеж въздух ще влиза при теб.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 24 Ное 2015, 21:16

The Heartlistener написа:
alchohol написа:Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.

Ами лесно е, намери къдравата тЪрба и духалката, сваляш тапата на прасето, нанизваш отпред и одзад, от този въздуховод така и така само свеж въздух ще влиза при теб.


Да, това го видях как става, от затапения изход извадих една торба листа :mhihi: . Духалки си намерих, ама тая тръба се оказа дефицитна стока, от няколко дни я издирвам безуспешно :(
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 24 Ное 2015, 23:11

значи мойта хубавица се оказа сериозно болна. колега The Heartlistener, питаш кое не му работи на климатроника? еми нищо :( поне не като хората. след като навързах тоците :banghead: :banghead: майко мила.: от централната голяма духалка, отгоре на таблото фучи яка струя ледено студен въздух. централните две духалки срещу скоростния лост: лявата духа топло и пуши антифриз. лявата- духа студено. на стъклото: струята е слаба, както и не чак толкова топла, от дясно е малко по топла. като цяло навсякъде струята е слаба, с изключение на голямата духалка, където направо ще те отвее, и на 2ете в средата. на топлина: топла приятна струя, но не и жега, на минус 10 ще тракам зъби с това парно.
имам цяла коруба от климатроник, ако приемем че е идентична, кое е по- добре: да слагам работил оргинален behr, или нов китайски?
ако са само О- пръстени, откъде се вземат?
кабелите също са зле: изолацията се рони, кабела е окислен, ама това майната му.
тази ИНКА що клетви отнесе, ще ми скъса нервите. при всички случай после източвам синята боза и наливам жълт или червен антифриз, за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза по- скъпо.
благодаря за линка, ще влезе в употреба.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Шумен/В.Преслав
Пол: Мъж
Кара: e34
Мечтае да кара: BMWта
Детайли за колата: хубавелка

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от crazy_d » 25 Ное 2015, 8:49

alchohol написа:
The Heartlistener написа:
alchohol написа:Нямам клима, ама искам да мога да пускам студен въздух отзад.

Ами лесно е, намери къдравата тЪрба и духалката, сваляш тапата на прасето, нанизваш отпред и одзад, от този въздуховод така и така само свеж въздух ще влиза при теб.


Да, това го видях как става, от затапения изход извадих една торба листа :mhihi: . Духалки си намерих, ама тая тръба се оказа дефицитна стока, от няколко дни я издирвам безуспешно :(

Ако ти се занимава с куриери пиши на ЛС какво ти трябва, ще ти ги подаря
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от The Heartlistener » 25 Ное 2015, 9:28

akula написа:значи мойта хубавица се оказа сериозно болна. колега The Heartlistener, питаш кое не му работи на климатроника? еми нищо :( поне не като хората. след като навързах тоците :banghead: :banghead: майко мила.: от централната голяма духалка, отгоре на таблото фучи яка струя ледено студен въздух. централните две духалки срещу скоростния лост: лявата духа топло и пуши антифриз. лявата- духа студено. на стъклото: струята е слаба, както и не чак толкова топла, от дясно е малко по топла. като цяло навсякъде струята е слаба, с изключение на голямата духалка, където направо ще те отвее, и на 2ете в средата. на топлина: топла приятна струя, но не и жега, на минус 10 ще тракам зъби с това парно.
имам цяла коруба от климатроник, ако приемем че е идентична, кое е по- добре: да слагам работил оргинален behr, или нов китайски?
ако са само О- пръстени, откъде се вземат?
кабелите също са зле: изолацията се рони, кабела е окислен, ама това майната му.
тази ИНКА що клетви отнесе, ще ми скъса нервите. при всички случай после източвам синята боза и наливам жълт или червен антифриз, за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза по- скъпо.
благодаря за линка, ще влезе в употреба.


Ако при настроени еднакво плъзгачи "лява-дясна" част, имаш разлики в температурата от две съответни духалки, първо си тествай клапаните отвън, макар че са "нови". Подай им поотделно напрежение на извадена букса. Трябва буталцето на всеки един да реагира с тупкане. И най-сигурният тест си е при работеща кола. Палиш с врътки докрай "на синьо" /и двете!/, без "ауто" и пр. и чакаш да загрее мотора. Пипаш алум.тръби при шофьорските крака /там е по-показателно от маркучите/- ако клапаните са затворили коректно, тръбите требе да са напълно студени. Ако са топли /или една от тях/, проблем, ориентираш се на кой клапан е. Отвън на "тройката-вход" тръбите знаеш как са наредени. Ако всичко си е както трябва на затворено, дърпаш врътките "на топло" докрай и пак следиш как се нагряват тръбите. Ако си се напичат нормално, а вътре продължава какафонията с температурата "ляво/дясно", причините вече са в самото клим.тяло и управлението на елементите - актуатори, компютър, темп.датчици. Това че имаш окислени кабели не е добре и сочи за проблем в управлението на елементите. Провери бушони 20 и 29.
Относно радиатора, ако имам донор бих избрал оригинала пред чайната, ма и там е на риск, все пак е бил на сухо, не знаеш как е работил до последно. При теб може да се окаже избил О-пръстен на щуцерите, най-хубавия вариант. О-пръстените от магазин за такива, температурноустойчиви, с пръстена в ръка ти мерят на място.
А това го има показвано, но все пак... откъде какво духа /може да духа/ при коли с климатична с-ма:
http://media.snimka.bg/s1/5038/036319271.jpg?r=0
Успех в борбата, колега!
П.П. Така и така си шунтирал компресор и тръби, на твое място бих си надянал едно чисто парно "Сименс" или "Валео" - чиста механика. И си решавам евентуални бъдещи проблеми - да ми е зависимо топлото от 10 клапи и компютър в една осакатена климатична с-ма.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook