Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Здравейте, колеги,
Знам че има подобни теми, но не намерих точни отговори в тях.
Чудя се дали да не разкарам оригиналната генерация на колата ми и да сложа някакви разплетени колектори без катализатори и някаква хубава генерация и след това задължително и един хубав ремап. Четох, че реално 330I вадели по около 210 коня на колелата и с качествен ремап можели да извадят около 250-260 коня.
От около година чакам един колега от форума да достави спортните колектори, които предлага на сайта си, но колкото пъти се обадя, все няма, бавела се доставката, после не ги пускали на митницата и т.н.
Дайте някаква алтернатива. Искам да сложа нещо без да преправям много. Четох, че колектори от 328 ставали, но не знам от кой мотор точно? Гледах схема на колекторите от м52б28, но при тях няма дупки за вторите сонди, а на мен ми се иска да си ги оставя монтирани и работещи, защото искам да си запазя опцията за връщане на оригиналната генерация бързо и лесно. Не смятам да ги изолирам софтуерно, а ще ги изнеса навън от тръбата, както са писали доста колеги из чуждите форуми. Дори вече имам купени и преправени съответните "преходници". Предвид това, май нямам друга опция освен някакви тунинг колектори, нали? Дайте линк ако някой е поръчвал някакви такива колектори или поне знае, че пасват, защото съм чувал че при някои китайски колектори после трябват дни докато се напаснат.
Втория ми въпрос е за генерацията. Доста хора слагали генерация от М3, но не пишат от коя М3-ка. Дали генерацията от е36 М3 ще пасне без много преправяне?
А ако намеря читава генерация за е46 М3 дали ще може да се монтира директно или ще трябва да се маха резервната гума и да се преправя пода на багажника? Струва ми се че иначе няма как да събера това огромно гърне. Освен това имам и нещо пластмасово до мястото за акумулатора, което май е помпата прехвърляща гориво от едната към другата половина на резервоара (поне така каза един майстор, поправете ме ако греша). Дали топлината от гърнето няма да я разтопи ако съм спрял в задръстване примерно. Струва ми се доста опасно.
Третия въпрос е как се прави дино тест на 330хи? Във Варна май има дино-та само с един чифт валяци и не знам как ще ми направят качествен ремап без да могат да я тестват?
Четвъртия въпрос е дали автомата би издържал на 40-50 коня и не знам колко Нм отгоре? Колата си е евридейка и държа много да си остане надеждна.
Знам че има подобни теми, но не намерих точни отговори в тях.
Чудя се дали да не разкарам оригиналната генерация на колата ми и да сложа някакви разплетени колектори без катализатори и някаква хубава генерация и след това задължително и един хубав ремап. Четох, че реално 330I вадели по около 210 коня на колелата и с качествен ремап можели да извадят около 250-260 коня.
От около година чакам един колега от форума да достави спортните колектори, които предлага на сайта си, но колкото пъти се обадя, все няма, бавела се доставката, после не ги пускали на митницата и т.н.
Дайте някаква алтернатива. Искам да сложа нещо без да преправям много. Четох, че колектори от 328 ставали, но не знам от кой мотор точно? Гледах схема на колекторите от м52б28, но при тях няма дупки за вторите сонди, а на мен ми се иска да си ги оставя монтирани и работещи, защото искам да си запазя опцията за връщане на оригиналната генерация бързо и лесно. Не смятам да ги изолирам софтуерно, а ще ги изнеса навън от тръбата, както са писали доста колеги из чуждите форуми. Дори вече имам купени и преправени съответните "преходници". Предвид това, май нямам друга опция освен някакви тунинг колектори, нали? Дайте линк ако някой е поръчвал някакви такива колектори или поне знае, че пасват, защото съм чувал че при някои китайски колектори после трябват дни докато се напаснат.
Втория ми въпрос е за генерацията. Доста хора слагали генерация от М3, но не пишат от коя М3-ка. Дали генерацията от е36 М3 ще пасне без много преправяне?
А ако намеря читава генерация за е46 М3 дали ще може да се монтира директно или ще трябва да се маха резервната гума и да се преправя пода на багажника? Струва ми се че иначе няма как да събера това огромно гърне. Освен това имам и нещо пластмасово до мястото за акумулатора, което май е помпата прехвърляща гориво от едната към другата половина на резервоара (поне така каза един майстор, поправете ме ако греша). Дали топлината от гърнето няма да я разтопи ако съм спрял в задръстване примерно. Струва ми се доста опасно.
Третия въпрос е как се прави дино тест на 330хи? Във Варна май има дино-та само с един чифт валяци и не знам как ще ми направят качествен ремап без да могат да я тестват?
Четвъртия въпрос е дали автомата би издържал на 40-50 коня и не знам колко Нм отгоре? Колата си е евридейка и държа много да си остане надеждна.
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Не мога да ти отговоря на всички въпроси,но за м3 гърнето трябва да режеш рез. гума на 100% . най-добре да ти направят генерация специално за твойта кола с разделяне на тръбите преди гумата и само с накрайници от двете страни 2по 2.в ибей има готови доста варианти ,но са скъпички.. Иначе като звук и вървеж ефекта е много голям визуално също е брутално .. и сп колелтори можеш да поръчаш направо оттам.
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
М52 колекторите имат дупки за сонди...
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk 2
Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk 2

- RagingHornet
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330Ci
- Мечтае да кара: Много са!
- Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
40-50 коня на атмосферен 3 литра мотор само с хедъри и ремап... много се съмнявам, мисля че реалистични максимум е плюс 30 коня на вала.
А иначе ще е интересно да напишеш как върви проекта и какви са резултатите.
А иначе ще е интересно да напишеш как върви проекта и какви са резултатите.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Още не съм го почнал. Засега само направих една пълна ревизия на главата и смених веригите. Още не съм решил какво точно да направя. Мислех си и за варианта да я продам и направо да си взема едно е90 335и и да ремапна него, ама като попрочетох малко за поддръжката на N54 и взех да се отказвам.
- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Kъде го чете това 210 коня на колелата сток на 330?! Реално сток я изкара 190, я не. Зависи от диното, де. Dynojet показва повече от Mustang. Това всъщност няма значение, защото теб те интересува да ѝ докараш 50-60 коня отгоре. При мен за около 60 коня допълнително ми бяха нужни (аз я строукнах, но за да е по-лесно, ще пиша спрямо стандартно 2,8, което пак е същата мощност): разпределителни валове, K&N, разплетени колектори, всмукателни колектори, повишена степен на сгъстяване (~+1), ремап. Генерацията смених едва наскоро, и тя поотпуши няколко кончета, но не е нещо съществено. Та съмнявам се при теб да е по-различно. С изп. колектори и генерация + ремап можеш да извадиш 25-30 коня отгоре, т.е. да достигнеш 210 коня на колелата. Но ти си "iX", т.е. конете ще са по-малко заради загубите. За повече ще трябват и валове, а там вече цифрата е голяма.
Относно ремапа - може и без дино да се направи, ако ти е добър мапера - g-tech примерно. Диното е вече за "финални щрихи" така да се каже - хубаво е да го има, но касае предимно тези 3-4 допълнителни кончета, които могат да се доизстискат.
Относно ремапа - може и без дино да се направи, ако ти е добър мапера - g-tech примерно. Диното е вече за "финални щрихи" така да се каже - хубаво е да го има, но касае предимно тези 3-4 допълнителни кончета, които могат да се доизстискат.
- RagingHornet
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330Ci
- Мечтае да кара: Много са!
- Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Дино за 4х4 в София имат Drag Power
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Лично мнение е да си оставиш, генерацията и да сложих разплетени колектори(от китайските и задължително да ги увиеш с термолента!) или м-кови с преправяне...
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
HackeD написа:Лично мнение е да си оставиш, генерацията и да сложих разплетени колектори(от китайските и задължително да ги увиеш с термолента!)
И аз по принцип клоня към този вариант, но исках да чуя и други мнения.
А що се отнася до конете, въпросните стойности съм ги чел по доста чужди форуми и щом четох за едни и същи стойности на няколко различни места реших, че са достоверни.
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Според мен има полза моето м52б28ту с колекторите и генерация изкара 201коня мотора е на 300 000км. 
А и след като ги сложих усетих много по-леко и по-добро ускорение на 3-та и 4-та скорост, някакси просто и е по-леко на колата.

А и след като ги сложих усетих много по-леко и по-добро ускорение на 3-та и 4-та скорост, някакси просто и е по-леко на колата.
- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
HackeD написа:Според мен има полза моето м52б28ту с колекторите и генерация изкара 201коня мотора е на 300 000км.
А и след като ги сложих усетих много по-леко и по-добро ускорение на 3-та и 4-та скорост, някакси просто и е по-леко на колата.
Здравейте колеги





Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
vankodve написа:Здравейте колегието и резултата от моята 323-ка
колектори и други малки неща ,в ФБ и страницата на Маднес можете да видите коментарите
![]()
![]()
Колега писал съм ти във фейсбук на лично(може да е в папка "други") да споделиш какво точно си правил по мотора, ако може да ми отговориш

Няма лошо и тук да споделиш всички "малки" модове по колата.

- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Аз също си писах с колегата във facebook. По негови думи истината е в добре потдържания мотор, само колекторите са му мода. Резултатите са много впечатляващи, осеобено въртящият момент 

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Напълно съм съгласен с колегата! Много е важно състоянието на мотора! Както писах по-рано преди няколко дни взех колата от сервиза след пасване на клапани, смяна на о-пръстени на ваносите и смяна на вериги (бяха леко разтеглени). Резултата е ПОРАЗИТЕЛЕН! Преди ремонта си мислех, че колата ми върви много! Дори майстор, който се занимава предимно с БМВ-та я покара и каза, че колата ми върви и ускорява много добре. Според него мотора си беше в отлично състояние! Единствения проблем бяха мисфайърите сутрин на студено. След ремонта обаче бях приятно изненадан. Колата сякаш съживи поне 30 кончета! Стана доста по-пъргава, на мотора му стана "по-леко", стана по-тих, колата направо "лети"
Направо не мога да си позная колата след ремонта
Май наистина няма нужда от големи модове, а само един разплетен колектор и ремап, и ще ми е повече от достатъчна за градско каране.


Май наистина няма нужда от големи модове, а само един разплетен колектор и ремап, и ще ми е повече от достатъчна за градско каране.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Избор на генерация за М54Б30 (в Е46)
Относно дино резултата на 323-ката по горе - много ми е интересно как при 170 заводски коне, вади сток 186..
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани