"Ударили" ли са технологичния таван за атмосферки

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 28 Ное 2006, 23:57

само да отбележа различни ли бяха турбинките на 335-цата
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 31.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330Cd
Мечтае да кара: F10 M5
Детайли за колата: Stock.

Мнение от dinko_sd » 29 Ное 2006, 0:49

В смисъл?!
Аз знам че едната е по малка и до определени обороти работи само тя, а след това работят и двете! Мисля и затова избягват от БМВ да го наричат битурбо, защото принципа не е същият, но може и да бъркам :help: А иначе българинът Антонов който прави собствена кола е изобретил и турбина със 2 скорости на въртене (или нещо подобно), което също преодолява до някаква степен турбо-лага. Ако някой знае нещо повече по въпроса да разкаже (alx визирам тебе :bowdown: )

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 29 Ное 2006, 1:37

:OT: Мноо ме кефят ТОП моделите на Порше.. 'сичките са ТУРБО.. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Ное 2006, 1:48

2 еднакви турбота, всяко за по 3 цилиндъра (интересно как ги синхронизират), директно впръскване -> висока степен на сгъстяване... направо избухнаха с тази машина според мен ;)

последователните са на 535д, технология с която именно порше изкочиха първи преди доста години ако не се бъркам...

а за 997 ми е любопитно, колко струва турбокомпресора :shock:

ама нали за атмосферни мотори щяхме да си говорим ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 26.11.2005
Местоположение: София
Кара: кръгчета

Мнение от Niikoo_1 » 29 Ное 2006, 2:15

Ако човек се разрови в миналото ще види и други примери за т.н нар секвенциално турбо пълнене, по конкретно визирам Порше 959, Ланчиа също имаха един рали модел с механичен компресор и турбо сега не ми се рови да го търся, да не забравяме и последното отроче на ВАГ-групата МК5 GT 1.4 ТСИ 170коня отново с мех.компресор и турбо.

Мисля, че няма човек който да отрече предимствата на принудителното пълнен, като по високо КПД, висок въртящ момент при ниски обороти, възможност за много коне от малко обем и т.н
А последните предложения на пазара показват, че и доста от минусите са тази концепция са изчистени в някаква степен.


А относно М моделите на БМВ, трудно бих си представил промяна на концепцията и рязък завой в обратна посока, дори и само заради традициите.

Пък и както Алх спомена, новите мотори стават все по-компактни и леки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 29 Ное 2006, 10:14

м да 335д и да се върна на горното. На мен посоката в която са тръгнали БМВ е правилна. След като достигнаха едно добро технологично ниво на атмосверни двигатели/ не споделям че е постигнат някакъв праг/ сега ще се докажат и на другото поприще.
А пазара е най големия враг на традоцията
Последна промяна BAYRON на 29 Ное 2006, 19:55, променена общо 1 път
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: "Ударили" ли са технологичния таван за атмосфе

Мнение от zAcK » 29 Ное 2006, 11:15

Flat 6 написа:... Че и най-смешното :arrow: изровиха и "традиции" в турбо двигателите :shock:

Flat 6 написа:.... да добавиш "Край на традициите/историята" ;)

Не знам с това подиграваш ли се или се заяждаш, но разваля идеята на целия ти пост. Или просто те е яд, че БМВ решиха, че е време да покажат, че не е толкова сложно да направиш добър турбо автомобил и го направиха :D
Хейтърите да си ходят в тунинг.бг да се драпат с другите учениците и тунингистите и да оставят нас заблудените да се мъчим с инженерните решения на тия от Мюнхен дето нямат опит и традиции :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

Мнение от Flat 6 » 29 Ное 2006, 12:12

alx написа:примерно аз мога съвсем отговорно да ти кажа че 335 не можеш да го разбереш че е турбиниран докато не го настъпиш на 3000 оборота и не усетиш че там има "и още нещо" щото един атмосферен двигател не дърпа така освен ако не е 6 литра ;) лага е несъществуващ- до толкова че дори 997 турбо го усещам със повече лаг а това е платформа усъвършенствана доста време и докарана до перфектност малко или много... сега вярно това са ябълки и круши, но просто ти давам сравнение- 335 е направено много много добре...

За да се сравни лага на тези две коли, първо трябва да се изясни на какъв бууст работи 335и? Защото принципа е ясен - малки турбини/надув-малък лаг. Аз лично незнам стойностите на 335и :roll: Но не се съмнявам и за миг, че е направен повече от добре.
За 997 Турбо - за да коментираме лага му трябва да се знае на колко км. е била колата, защото предполагам знаеш, че след първите няколко хиляди км. нещата се променят малко от към лаг и звук... ;) Но, че все още има минимален лаг - спор няма!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

Re: "Ударили" ли са технологичния таван за атмосфе

Мнение от Flat 6 » 29 Ное 2006, 12:23

zAcK написа:Не знам с това подиграваш ли се или се заяждаш, но разваля идеята на целия ти пост. Или просто те е яд, че БМВ решиха, че е време да покажат, че не е толкова сложно да направиш добър турбо автомобил и го направиха :D
Хейтърите да си ходят в тунинг.бг да се драпат с другите учениците и тунингистите и да оставят нас заблудените да се мъчим с инженерните решения на тия от Мюнхен дето нямат опит и традиции :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Нито се заяждам, нито ме е яд :idea: Напротив - раздвам се, че БМВ решиха най-накрая да се възползват от "възродените" турбо технологии. Но просто е нормално след като някой прави завой в дадено производство да се задават въпроси и да се правят констатации :idea: И понеже няма как да попитам горделивия "атмосферен" германец, за който писах по-горе; го написах тук :idea: ;)

И защо реши, че съм хейтър? И защо винаги ще се намери някой, който иска да се пише само "хубаво или нищо"? Това, че си фен е чудесно! И аз съм фен, повярвай ми :D ;) Но фенщината вече пречи колега... ;)

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: "Ударили" ли са технологичния таван за атмосфе

Мнение от zAcK » 29 Ное 2006, 14:42

Flat 6 написа:... Че и най-смешното :arrow: изровиха и "традиции" в турбо двигателите :shock:


Извинявай, ама горното ти изказване ми звучи доста подигравателно :confused: а може би не ти е била такава мисълта. И зная, че БМВ не правят нито най-бързите, нито най-лъскавите, нито най-мощните автомобили, но като цяло това това, което предлагат като комбинация от качества е нещо изключително. Затова съм толкова фанатизиран на тема БМВ :mhihi:
И последно. Не сме ние хората, които да съдим дали БМВ са на прав път или погрешен. Има там едни борси, едни ръстове на печалбата и т.н. Ние сме просто наблюдатели :D и ползватели :twisted:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Re: "Ударили" ли са технологичния таван за атмосфе

Мнение от SlipKnoT » 29 Ное 2006, 19:18

Flat 6 написа:... Че и най-смешното :arrow: изровиха и "традиции" в турбо двигателите :shock:


А бе трядиции не.. ама осфен трите бензинови двигателя с турбо от преди бая години.. те през цялото врме си слагаха турбо само, че в дизеловите модели.. то и от там се трупа опит и се изгражда традиция.Ясно е, че има разлика м/у бензин и дизел.., но се пак.. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 29 Ное 2006, 22:33

Да не забравяме, че имено с В10 Мотора, БМВ спечелиха приза "Двигател на годината". БМВ са адски много напред с атмосферните двигатели и тяхното развитие. И нали се сещате, че там където свършва Атмосферата, започва Бууст-а :twisted:
Такаче, ако си представим, че БМВ монтират едно БиТурбо с малки турбинки на М5 или М6 ... какво правим ... та то сега М5 е кажи речи на едно с АМГ-тата на МБ, а с бууст-нати мотори :mhihi:
За в бъдеще залагам, че БМВ ще внедрят Турбо концепцията все повече и имайки се в предвид знанията и опита им с атмосферните мотори, ще жънат огромни успехи и за напред.

А относно турбо версии на БМВ, освен по-горе споменатите, може спокойно да се добави и Алпина Б10 БиТурбо (видях я на живо .. .УНИКАЛНО!!!!), Шнитцер Турбо (за това не бях чувал :shock: , ама наскоро можеше да си купя Турбо Колектор от такова животно).
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Ное 2006, 22:50

AlibiTu написа:И нали се сещате, че там където свършва Атмосферата, започва Бууст-а :twisted:


не става по-този начин за съжаление, концепциите са коренно различни ;) до колкото знам такива двигатели могат да се "подпомогнат" единствено с компресор...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 30 Ное 2006, 1:40

Наистина при М5/М6 е достиганта почти максималната граница на оборотите, тя надали можев да скочи още, но както казва Alx има много мегдан за увеличаване на диаметъра на буталото внеедряване на оше нови технологии, използване на повече магнезий и допълнително олекотяване на мотора, дори незнам дали толкова държат на компактността.

Отговора на въпроса е НЕ, не са достигнали своят технологичен край атмосферките и са далеч от него!

Няма лошо в турбинираните двигатели, но не помня точно кой беше казал тук:
"Който прибягва до изплзването на турбо за повече коне спрямо тези правещи същите коне с атмосферки е назад с материала"
Мисля че има много истина в тези думи.

Основната причина да се правят турбинирани двигатели в момента при БМВ се дължи на пазарната политика и това че баварците адски успешно внедриха каскадното пълнене в 1-2 двигателя и сега са крачка напред, все пак 535Д стана дизелов двигател номер 1 в света и при това не случайно!
Като споменах пазарната политика имам предвид следното:
БМВ 760 и Мерцедес S600 или 450 срещу 500 коня, V12 срещу V12, два безспорно отлични двигателя, но при единият конете са изкарани с турбо :winky: и сега кво да кажем Мерцедес са назад с материала, не е правилно. Обаче един голям клиент иска да има максимума от нещо, а 50 коня в минус и не помня колко в ускорението (но доста), са си разлика и поради тази причина, БМВ си помагат с турбо, в смисъла щом другите слагат, защо пък ние не, а освен това имаме и перфектно разработената технология за каскадно пълнене така че айде да изравним резулатат по другите показатели ;)

Дано да обясних добре че и аз се омотах чак :mhihi:

И сега едно въпросче: Имате ли идея колко потенциял има двигателя на М5/М6? (Не говорим само за слагане на турбини, а и за разширяване на работния обем и т.н.). Според мен след едно хубаво разбъркване под капака и Брабус бяма да държат световния рекорд за най-бърза лимузина в света с Е класата, та така ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 30 Ное 2006, 2:37

за мен моделите на брабус са си бутикови изпълнения... използват "вратичката", че са регистрирани като производител на коли и така се водят сериино производство. една голяма фирма не може да си позволи според мен да изкарва кола самоцелно за максимална скорост - особено пък бмв... но за тях това е добре дошло, защото именно това им продава колите ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook