Ремонт навигация МК4
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Ремонт навигация МК4
Колеги, някой може ли да ми препоръча добър сервиз във Варна, където да ми оправят навигацията (компютъра, който стои в багажника) ? Дисплеят трепти и се появява картина доста рядко напоследък. Не е лентовия кабел на дисплея и не са прекъснати проводници - сложих DVD-то в колата на друг колега и пак прави същия пиниз.
Други симптоми - не чете всички дискове и трудно ги вади от слота. Доколкото прочетох от чуждите форуми, най-често проблемна е оптиката, но моята понякога губи и GPS сигнала.
Други симптоми - не чете всички дискове и трудно ги вади от слота. Доколкото прочетох от чуждите форуми, най-често проблемна е оптиката, но моята понякога губи и GPS сигнала.
Последна промяна batvlady79 на 27 Дек 2015, 21:22, променена общо 2 пъти
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
пробвай да задържиш натиснато по-продължително време копчето за изваждане на диска. Моята преди така забиваше и така я лекувам. Даже понякога съм слагал клечка за зъби за да го държи копчето натиснато.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Владо , ако не намериш кой да се занимае с проблема във Варна , прати го да го погледна (както ти казах и на лично , за да се оправят нещата най -вероятно трябва се смени оптиката , но ако искаш ще опитаме да позакърпиме нещата и без подмяна ....ако стане ).
- SaRsEmA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M Tech 2
- Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
А цената за смяна на оптиката каква е, че и мойта понякога не иска да чете двуслойни ДВД-та?
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Писах директно на Sanyo дали могат да ми пратят оригинална оптика, че в EBay е пълно с ментаци. Мисля че ще е поне 200 лв. оригиналната. След като извадих диска, започна да дава образ, но преди това се саморестартира 4-5 пъти. Лошото е че в някои от случаите дори като се смени лещата, пак може да трепти дисплея и това може да е от самата платка. Методи, не съм те забравил - утре ще се чуем за подробности, просто исках да прочета повече за проблема.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
batvlady79 написа: Методи, не съм те забравил - утре ще се чуем за подробности, просто исках да прочета повече за проблема.
Аз не казвам , че си ме забравил , но понеже последно като си писахме не ти дадох обнадеждаваща информация и реших, че си се отказал , но видях темата и за това драснах и тука .... Абе решението на тия проблеми е малко афиф работа , но може се опита нещо да се направи ....
SaRsEmA написа:А цената за смяна на оптиката каква е, че и мойта понякога не иска да чете двуслойни ДВД-та?
Смяната на оптиката е 50 лв (труд) , аз не разполагам с оптика (тоест трябва да си я намериш било от е-bay, било от другаде).
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Чисто нова цялата механика заедно с четеца е 180лв. в BMW, не се занимавайте да купувате само лазер за 200лв. 

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Само лазерът е 120-140 лв., но има случаи когато не е от него, а е от платката и тогава се набутваш с покупката. Най-трудно е да се разбере от какво е, но в повечето случаи е от оптиката.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Смених оптиката (лазера) и няма никаква промяна. Монитора продължава да си трепти и се събужда само ако задържа EJECT бутона. Писах на една немска фирма - ремонтират ги за един ден и дават 6 мес гаранция на ремонта. Поправят всичко, стига да няма влага по платката. Цена на ремонта - 170 евро + доставка 39 евро.
Има ли по-добра оферта тук в България, никой ли не знае добър сервиз ? Има ли вариант да не е механиката, а нещо друго (примерно дъното/платката) ? Изчетох около 100 теми в чуждите форуми и разбирам, че може да е също и EEPROM-а, който не може да се оправи, без разпояване. Диска го приема на пресекулки, влиза много бавно и по малко с паузи....
Ето каква грешка ми дава при опит да рефлашна:
Diagnostic trouble 1000 (CoApi) - General fault
Extended trouble code 910004
Има ли по-добра оферта тук в България, никой ли не знае добър сервиз ? Има ли вариант да не е механиката, а нещо друго (примерно дъното/платката) ? Изчетох около 100 теми в чуждите форуми и разбирам, че може да е също и EEPROM-а, който не може да се оправи, без разпояване. Диска го приема на пресекулки, влиза много бавно и по малко с паузи....
Ето каква грешка ми дава при опит да рефлашна:
Diagnostic trouble 1000 (CoApi) - General fault
Extended trouble code 910004
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Колега, при мен преди като ми правеше проблема с трептенето задържах Eject и проблема се оправяше. Сега да чукна на дърво отдавна не ми е правило проблем устройството. Другото което направих в тази връзка е че хванах снопа с кабели да стои неподвижно. Може да го хванеш с някаква свинска опашка към някоя от стойките на навигацията.
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Ilko Ivanov написа:Чисто нова цялата механика заедно с четеца е 180лв. в BMW, не се занимавайте да купувате само лазер за 200лв.

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Наистина е толкова механиката с четеца, затова никой не спори. Но аз вече смених лазера и няма разлика. А има ли вариант да пробвам с нова механика и да я върна ако не е от нея ? Или някой колега да услужи за 15 мин., ще си платя за услугата.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Сервиз във Варна за Нави МК4
Вчера успях да реша проблема с навигацията. Оказаха се два проблема при мен - сигналът на GPS-а се губеше постоянно и не даваше образ/екранът трептеше и от време на време се рестартираше.
Проблемът с GPS сигнала го реших като смених устройството, което отговаря за приемането и преобразуването му, т.нар. receiver. Някои го наричат Trimble - това е търговската марка на производителя. Оказа се, че моят е сдал багажа и намерих друг за 50 лв. от един колега. Сменя се елементарно - хванат е за задната стена на навигационния модул с малка гайка, реално това е входът на антената. Първо се изважда внимателно буксата му, която е от другия край и след като се развие гайката се избутва внимателно навътре. Преди да се разхлаби гайката, трябва да извадите механиката на навигацията, която се държи на 4 малки торкса, размер 8, както и две букси. Рисийвъра може да намерите и чисто нов от Холандия, но доставката е още около 20 евро.
Снимка на моя рисийвър, който смених:

След смяната му и като закачих навигацията за колата, GPS сигналът се появи за по-малко от 5 мин. (говоря за зелените точки в глобуса горе вдясно).
Относно проблема с рестартирането и липсата на образ на дисплея - в повечето случаи се оказва че оптиката е износена и почистване на лазера не върши работа, т.е. трябва смяна. Точно оптичната част е виновна за това трептене и когато се задържи EJECT бутона все едно казвате на лазера "спри да четеш диска"...и тогава образа се появява докато не пуснете бутона. Колегите по-горе са написали, че може да се купи и нова механика, като цената е повече от добра в дилъра. Как се сменя механиката и лазера е описано тук: http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... -unit.html
Иначе моделът на оригиналната оптична глава е SF-HD4 и производителят е Sanyo. В Интернет има доста предложения, като варират от 25 до 150 лв. Първият който взех беше от софийска фирма и ми излезе 25 лв. но работи много малко, буквално само 2 пъти прочете DVD-то. След това се разочаровах естествено и бях на крачка да пратя навигацията в Германия, откъдето ми предложиха сервиз с гаранция. Но аз реших да рискувам и купих втора, по скъпа лазерна глава от Ebay. Взех я обаче не с правия лентов кабел, а с L образния (разликата в цената е около 4-5 пъти, а върши същата работа). На снимката по-долу вляво е оригиналната оптика, а вдясно - тази която аз поръчах.

За да се приспособи лентовия кабел към нашия модул, внимателно се изрязва излишното, като се внимава да не прекъснем някоя пътечка. Изрязването се налага, т.к. отворът в платката е тесен и в този си вид L образния лентов кабел трудно минава.

След като се отстрани излишъка, оптиката се монтира на водачите и платката се затваря. След това лентовия кабел се фиксира към буксата и се разпояват двете пъпки, които предпазват главата от статично електричество преди монтажа. Поради това че се получава едно огъване заради кривината на лентовия кабел, реших да сложа парче хартиено тиксо, което не позволява на кабела да опира в екрана отгоре, който охлажда процесора.

Монтирах всичко обратно и чудо - всичко работи:

Надявам се оптиката да не се развали скоро и главата да е наистина качествена.
Проблемът с GPS сигнала го реших като смених устройството, което отговаря за приемането и преобразуването му, т.нар. receiver. Някои го наричат Trimble - това е търговската марка на производителя. Оказа се, че моят е сдал багажа и намерих друг за 50 лв. от един колега. Сменя се елементарно - хванат е за задната стена на навигационния модул с малка гайка, реално това е входът на антената. Първо се изважда внимателно буксата му, която е от другия край и след като се развие гайката се избутва внимателно навътре. Преди да се разхлаби гайката, трябва да извадите механиката на навигацията, която се държи на 4 малки торкса, размер 8, както и две букси. Рисийвъра може да намерите и чисто нов от Холандия, но доставката е още около 20 евро.
Снимка на моя рисийвър, който смених:

След смяната му и като закачих навигацията за колата, GPS сигналът се появи за по-малко от 5 мин. (говоря за зелените точки в глобуса горе вдясно).
Относно проблема с рестартирането и липсата на образ на дисплея - в повечето случаи се оказва че оптиката е износена и почистване на лазера не върши работа, т.е. трябва смяна. Точно оптичната част е виновна за това трептене и когато се задържи EJECT бутона все едно казвате на лазера "спри да четеш диска"...и тогава образа се появява докато не пуснете бутона. Колегите по-горе са написали, че може да се купи и нова механика, като цената е повече от добра в дилъра. Как се сменя механиката и лазера е описано тук: http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... -unit.html
Иначе моделът на оригиналната оптична глава е SF-HD4 и производителят е Sanyo. В Интернет има доста предложения, като варират от 25 до 150 лв. Първият който взех беше от софийска фирма и ми излезе 25 лв. но работи много малко, буквално само 2 пъти прочете DVD-то. След това се разочаровах естествено и бях на крачка да пратя навигацията в Германия, откъдето ми предложиха сервиз с гаранция. Но аз реших да рискувам и купих втора, по скъпа лазерна глава от Ebay. Взех я обаче не с правия лентов кабел, а с L образния (разликата в цената е около 4-5 пъти, а върши същата работа). На снимката по-долу вляво е оригиналната оптика, а вдясно - тази която аз поръчах.

За да се приспособи лентовия кабел към нашия модул, внимателно се изрязва излишното, като се внимава да не прекъснем някоя пътечка. Изрязването се налага, т.к. отворът в платката е тесен и в този си вид L образния лентов кабел трудно минава.

След като се отстрани излишъка, оптиката се монтира на водачите и платката се затваря. След това лентовия кабел се фиксира към буксата и се разпояват двете пъпки, които предпазват главата от статично електричество преди монтажа. Поради това че се получава едно огъване заради кривината на лентовия кабел, реших да сложа парче хартиено тиксо, което не позволява на кабела да опира в екрана отгоре, който охлажда процесора.

Монтирах всичко обратно и чудо - всичко работи:

Надявам се оптиката да не се развали скоро и главата да е наистина качествена.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- SaRsEmA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 311
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Сливен, Hawaii (Honolulu)
- Пол: Мъж
- Кара: E46 M Tech 2
- Детайли за колата: 320Д,2002,M Tech 2
Re: Ремонт на МК4
А я дайте един номер за оригиналния механизъм?
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Ремонт на МК4
Navigation computer drive - 65839273194.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани