Дилема за ксенон - решена
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Дилема за ксенон - решена
Здравейте, колеги!
Попрочетох някои теми за ксенони, по-конкретно тази:
viewtopic.php?f=35&t=321521&hilit=xenon
и тази:
viewtopic.php?f=35&t=356058&hilit=xenon
но все още не мога да си отговоря на няколко въпроса.
Та ето каква е ситуацията.
Колата ми е 523i 1998г. ето тази:
http://i.imgur.com/uvuIAMS.jpg
Оригиналните фарове са от този тип:
http://i.ebayimg.com/00/s/MjczWDE2MDA=/ ... i/$_57.JPG
Късите са трагични и след слагането на по-мощни крушки и полиране на външните стъкла (от последното нямаше почти никакъв ефект, защото стъклата са много износени).
Направо съм като сляп на къси и дъжд. А дъжд в UK - валяло.
Та съм решил да купувам чисто нови фарове и да ги сменя. Не ми се занимава с реставрации.
Тъй, чета и гледам в youtube, че за хубаво светене, е добре да мина на ксенон, но:
Не мога да си харесам конкретен модел. В Ebay има известен избор, но на някои така им висят жиците отзад, че ме е страх изобщо да ги погледна.
Пример:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-SERIES- ... Sw1XdUYSkZ
http://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDEyMDA=/ ... Z/$_57.JPG
Оригинални нови ксенони Hella струват колкото самата кола - затова ще трябва да е нещо средно.
Примерно такова:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-SERIES- ... Swcu5UP5Yj
http://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDEyMDA=/ ... i/$_57.JPG
Направията изглежда що годе добра, но пише, че нямат мотор. Това какво значи? Че ще трябва да ги регулирам веднъж ръчно и да забравя за регулиране от купето, защото в момента регулирам фаровете с врътка от таблото, което си е удобно, както и да го погледне човек.
Това, което най-много ме тревожи:
Ако мина на ксенони - вероятно колата трябва да се попрограмира, за да се разбира с ксеноните и да не дава грешка на таблото.
Това е нещо което сам не мога да направя, но да кажем с триста зора мога да намеря някой да ми го направи.
Ще сработва ли самонивелирането на ксеноните? Предполагам врътката в купето няма да играе никаква роля при ксенон.
Или третия вариант е да взема пак оригинални халогенни Hella, но вероятно няма да получа същата осветеност която ми се иска.
Всякакви съвети са ми от полза.
Попрочетох някои теми за ксенони, по-конкретно тази:
viewtopic.php?f=35&t=321521&hilit=xenon
и тази:
viewtopic.php?f=35&t=356058&hilit=xenon
но все още не мога да си отговоря на няколко въпроса.
Та ето каква е ситуацията.
Колата ми е 523i 1998г. ето тази:
http://i.imgur.com/uvuIAMS.jpg
Оригиналните фарове са от този тип:
http://i.ebayimg.com/00/s/MjczWDE2MDA=/ ... i/$_57.JPG
Късите са трагични и след слагането на по-мощни крушки и полиране на външните стъкла (от последното нямаше почти никакъв ефект, защото стъклата са много износени).
Направо съм като сляп на къси и дъжд. А дъжд в UK - валяло.

Та съм решил да купувам чисто нови фарове и да ги сменя. Не ми се занимава с реставрации.
Тъй, чета и гледам в youtube, че за хубаво светене, е добре да мина на ксенон, но:
Не мога да си харесам конкретен модел. В Ebay има известен избор, но на някои така им висят жиците отзад, че ме е страх изобщо да ги погледна.
Пример:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-SERIES- ... Sw1XdUYSkZ
http://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDEyMDA=/ ... Z/$_57.JPG
Оригинални нови ксенони Hella струват колкото самата кола - затова ще трябва да е нещо средно.
Примерно такова:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-SERIES- ... Swcu5UP5Yj
http://i.ebayimg.com/00/s/OTAwWDEyMDA=/ ... i/$_57.JPG
Направията изглежда що годе добра, но пише, че нямат мотор. Това какво значи? Че ще трябва да ги регулирам веднъж ръчно и да забравя за регулиране от купето, защото в момента регулирам фаровете с врътка от таблото, което си е удобно, както и да го погледне човек.
Това, което най-много ме тревожи:
Ако мина на ксенони - вероятно колата трябва да се попрограмира, за да се разбира с ксеноните и да не дава грешка на таблото.
Това е нещо което сам не мога да направя, но да кажем с триста зора мога да намеря някой да ми го направи.
Ще сработва ли самонивелирането на ксеноните? Предполагам врътката в купето няма да играе никаква роля при ксенон.
Или третия вариант е да взема пак оригинални халогенни Hella, но вероятно няма да получа същата осветеност която ми се иска.
Всякакви съвети са ми от полза.

Последна промяна CuMo на 09 Дек 2015, 11:26, променена общо 1 път

- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Дилема за ксенон
bigdady написа:Вземи си оригинални фейсови хелла с ксенон.
+1
На тези старите фарове каквото и да сложиш пак няма да светят добре...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- Vacheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520/540
- Мечтае да кара: Е39
Re: Дилема за ксенон
Взимаш си както ти казаха колегите едни фарове от фейслифтова петица. Аз съм с такива от както я купих, само че моите са оригинално с халогенна крушка и съм си сложил Н7 ксенон 55w. Вечер си е супер кеф да караш на къси. Лупата разпръсква светлината точно където трябва да свети. Важно е Келвините да са 4300, а не повече. Разликата при дъжд с 4300 и 5000 е доста голяма в полза на 4300К. Монтажа на фаровете ще си го направиш сам, единственото което пречи е тръбичката за фреона на климатика, но е от алуминий и се огъва лесно на ръка.



- expl0de
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 784
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Дилема за ксенон
Подкрепям за оригинални. На миналата ми кола си взех китайски фарове с лупи и им сложих ксенон, но сега като сравнявам с оригиналните ксенони на бмв-то, онези са си трагични. По-добре 2ра ръка и малко полиране при нужда, отколкото нови китайки.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Дилема за ксенон
Както казаха, едни оригинални фейсови. Заигравка е да се направи всичко като оригинално от "без ксенон" към "със фабричен ксенон" защото трябват датчици на носачите, допълнителен модул и инсталация за тези неща, разбира се. Но всичко може да си работи и в сегашния му вид само със смяната на фаровете т.е. с врътката вътре, без да се кодира нищо. И да цвета (цветовата температура) оказва голямо влияние при мокър асфалт но за сметка на това когато е сухо пред колата е като ден.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Дилема за ксенон
hummer написа:И пръскалки на фаровете
Пропуснал съм

Re: Дилема за ксенон
Ще потърся и за оригинални ксенони втора ръка, въпреки че ме притеснява доколко ще са здрави и в какво състояние ще са.
Изобщо не ме бърка дали ще има автоматично нивелиране, стига да мога да ги контролирам отвътре ръчно. За това необходими ли са някакви специални умения или е plug'n'play? /едва ли, но все пак да си питам/
И ще "дава" ли грешка на таблото ако закача фабричен оригинален ксенон?
Много благодаря на всички дали мнение по въпроса!
Знаех си че ще е малко дълга и широка.
Изобщо не ме бърка дали ще има автоматично нивелиране, стига да мога да ги контролирам отвътре ръчно. За това необходими ли са някакви специални умения или е plug'n'play? /едва ли, но все пак да си питам/
И ще "дава" ли грешка на таблото ако закача фабричен оригинален ксенон?
Много благодаря на всички дали мнение по въпроса!

Знаех си че ще е малко дълга и широка.


Re: Дилема за ксенон
Моята кола оригинално е била с ксенон ,но и бяха сменили фаровете с рефлекторни.
Всичко е plug&play ,само буксите на мигача и ангелите(габаритите ) са различни .
Мойте са с оригинални баласти и грешки на таблото нямам .
Всичко е plug&play ,само буксите на мигача и ангелите(габаритите ) са различни .
Мойте са с оригинални баласти и грешки на таблото нямам .
Последна промяна hummer на 09 Дек 2015, 11:43, променена общо 1 път
Re: Дилема за ксенон - решена
Снощи смених старите фарове с почти нови такива - пак халоген, резултатът е добър, направо прогледнах.
Стар фар:

Нов фар:

Къси с новите фарове:

Дълги с новите фарове:

Стена:

И малко видео докато ги настройвах в движение да ми харесат. С 5-6 спирания ги нагласих отпимално мисля.
https://www.youtube.com/watch?v=ZUMb9LqyZvI
Стар фар:

Нов фар:

Къси с новите фарове:

Дълги с новите фарове:

Стена:

И малко видео докато ги настройвах в движение да ми харесат. С 5-6 спирания ги нагласих отпимално мисля.
https://www.youtube.com/watch?v=ZUMb9LqyZvI

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани