Лъжат ли ни бензиностанциите?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 848
Регистриран на: 21.10.2007
Кара: 320i 1999г.

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от Сладур1 » 06 Ное 2015, 1:15

philipz написа:Eko - 63 литра резервоар , лампа не свети , демек 8 литра вътре минимум , те ми сложиха 60 :D Е*ах аз тия големи тръби на тва е46 .

За дизел става на въпрос. Лъжат мощно. :bang: :bang:


Абе на мен когато ми светне лампата, на борда показва 80 км, ако не се лъжа. Ама не е 8 литра минимум. При дизелите не трябва ли да има 4-5 литра за да изминете 80-100 км. Нали горят малко?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от philipz » 06 Ное 2015, 10:26

Зависи колега , при мен прочетох в книжката че е 8 литра резервното количесто . Все пак и моята е и по-голяма ламя и повечко гориво и трябва. А и за дизел е доста страшно да остане без гориво. Затова предполагам ,че инженерите се презастраховат. :yes:

Oтделен е въпроса , че в ОМВ Кърджали цената на дизела е 1.86 , а в София 2.09 . Красота :D :D :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от JTD » 06 Ное 2015, 11:09

А бе какво се захващате с тази мега глупост, че лампата къде светнала, колко литра пишело в книжката, не мога да ви разбера.
Ако не си спомняте пак се пробваха да направят скрит репортаж с маменето на горивото преди известно време, ама накрая като разглобили резервоара изкарали толкова гориво, колкото е било сипано. И изведнъж репортажа на Нова от сензация стана "издънка", ако мога така да го нарека.
Иначе да, винаги под вола може да се намери теле, сигурен съм в това.
Разберете, че никой няма далавера да ви лъже в количеството гориво над това, което е позволено в закона. Поне не и на нормална бензиностанция от големите вериги. А една колонка се наглася да "лъже" точно толкова, колкото е позволено в закона. А калибрирането на колонката на 20 литра гориво става в точност под 10мл.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от taba4ko » 10 Ное 2015, 0:43

Привет колеги.
Надявам се да можете да изтърпите и прочетете моето мнение.
Много внимателно прочетох цялата тема. Отговорът на зададеният въпрос е в темата е ДА! Лъжат ни бензиностанциите, но САМО с качеството, не и с количеството на горивата. Защо с качеството а не с количеството?
Ще отговоря и на този въпрос, но преди това искам да направя някои уточнения на факти, споменати от Вас във Вашите мнения и да ги обобщя.
1- Много е лесно да се направи така, че една колонка да показва повече от колкото в действителност зарежда. Тази манипулация трябва да е така направена, че потребителите да не се усещат, че са мамени. Иначе казано, човек с половин резервоар зарежда "до горе" и колонката показва 52 литра, но в действителност са заредени 50. Аз няма да се усъмня предполагам и Вие също. Беше споменат в мнение, колко коли ще минат с по 2 литра повече платени на ден и колко много е това. Да така е, но както добре знаете, всяко различно гориво се съхранява в отделна подзема цистерна. Ако бъде установена измамата, то няма да се спре само колонката, която "лъже", а цялата бензиностанция ще се затвори за проверка. При това положение, загубите от продажбите на всички горива ще е многократно повече от печалбата на едното гориво. Не смятам, че някой ще си позволи това.
2- Бензиноколонките по правило на 100% са под налягане и винаги има гориво в маркуча чак до пистолета. То не се източва обратно в цистерната. Дори и да е така, механизъма отчитащ количеството заредено гориво е така направен, че само течност е способна да го задейства, а не въздух. Тоест дори и да ни сипват въздух гориво почва да отчита в момента в който почва да тече гориво. Нашите резервоари са отворена система и въздуха остава над горивото и следователно излиза от малък отвор в близост до гърловината на резервоара. Този отвор е достатъчно малък, че да не може да поеме количеството гориво при евентуално препълване на резервоара, но на който му се е случвало да си прелее своя резервоар, е забелязал и това, че горивото не се задържа над клапата на горивото а се стича надолу. Е да де ама резервоара вече е пълен заедно с разширителя и това не влиза в него а изтича отвънка. Клапата пък е с цел да пази от груби частици замърсяване ако се кара без капачка или нещо подобно.....
3- Приемаме, че всички автомобили са 100% изправни. Това включва нивомери, поплавъци, резервоари, датчици и други. Всички са със заводски горивни системи и не е променяно нищо по колите. Също така, всички коли не гаснат за гориво, а стигат на собствен ход до бензиностанциите. Тоест в тях има гориво, макар и минимално. При това положение, заводът производител е казал колко събира колата (за е46 е 63 литра). Лампата светва на приблизително 8 литра без значение бензин или дизел. Това е приблизително между двете стрелки на първото деление на скалата за гориво. При положение на стрелката за горивото абсолютно точно срещу чертата отговаряща на нулата на скалата на колата, в хоризонтално положение, в колата има точно 3 литра гориво и ще бъдат заредени още 60 литра - пени се не пени, толкова е. Това е така при условие, че се каже "когато пистолетът изключи, няма да се допълва". Освен това тези 63 литра са максималното безопасно количество което колата събира. Това е така защото горивото се разширява и свива в зависимост от температурите на околната среда. По-горе споменах израза подземни цистерни. Подземни са, не защото не може да са надземни, а защото под земята температурата е сравнително постоянна. Това значи, че когато е по-студено практически се зарежда повече за същият обем. Респективно когато е топло се зарежда по-малко за същият обем. Получава се следното: зимата - повече гориво в резервоара следователно повече километри, но тогава колите загряват по трудно и това не променя общият пробег на колата. лятото - по-малко гориво в резервоара по-малко километри, но тогава колите загряват по-бързо и отново не се променя пробега на колата. Като доказателство за последно: по данни на производителя се дават само градски, извън градски и среден разход, а не зимен или летен. Също така в армията който не знае ще му кажа има правило всички автомобили да са с пълни зарядки. Често се е случвало да изкарвам машините лятото от гаражите за преглед на бойната готовност и след няколко минути започват да преливат от капачките, нищо че са изхабили гориво докато излизат от автопарка. Дизеловото гориво се разширява малко повече от бензина, но се свива по-малко от него, когато е студено. Зимата е обратното. Доста често ми се е случвало да се налага да дозареждам машини без да са работили изобщо (не става на въпрос за кражби на гориво). Нашите коли имат т.нар разширител над резервоара, с роля подобна на този на разширителният съд за охладителната течност. Счита, че резервоара е външен и горивото се влияе от температурните разлики, особено през лятото, когато се разширява. Този разширител често бива допълван а зареденото гориво драстично минава 63 литра и прави впечатление. Но това не значи, че са ни излъгали.
4- Защо качеството? Защото резултатите от взетите проби на горивата са най-лесно манипулируеми. Важно е кой, как и от къде е взета пробата. В бензиностанциите всяко едно различно гориво се съхранява в отделна цистерна. За най-масовите горива обикновено има втора цистерна. Горивото може много лесно да бъде замърсено и да даде отрицателна проба за качество. Също така, няма 100% чисто гориво. Винаги има малко вода и други механични примеси в горивата. По правило на дъното на всяка цистерна се отлага тази вода и парафин и други. Не знам колко често се чистят цистерните по бензиностанциите, но знам, че не е често. Аз съм го правил всяка година на военните такива. Няма да казвам как се прави, но малко хора биха посмели да влязат в цистерна под земята доброволно дори и със съответното защитно облекло. Изкарвал съм тонове боклучи от видимо чисти цистерни. По бензиностанциите едно и също гориво може да се зарежда от различна колонка но и от различна цистерна. Следователно едната може да има повече гориво от другата а когато намалее повече в едната от колкото в другата, качеството на горивото може да стане по-лошо заради засмуканите вода или други примеси, нищо, че е едно и също горивото вътре.
5- Много лесно е да имате гориво с лошо качество на което сте си платили за да се каже че е добро и да си го продавате, а когато се наложи, да си заредите от конкретно гориво и то да даде годна проба. Самите проби се взимат от най-високата точка на цистерната, където горивото вече се е оттаило и е чисто. Но на нас се зарежда докато цистерната почти не се изпразни. Същото важи и за масла, греси, спирачна течност, антифризи и др.
За това смятам, че при нас горивата са некачествени а не колонките. Не искам да засягам никой, нито да вменявам мнението си. Надявам се да не ви отегча с дългото писание и ако имате търпение да го прочетете. След това се надявам и да вникнете в написаното от мен и са се замислите.
Поздрави на всички.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от Leon » 10 Ное 2015, 10:37

Благодаря за информативния пост, на мен ми беше интересен, макар и дълъг. Но в него пропускаш един важен фактор - злата умисъл. А тя може да бъде много изобретателна.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от NGneer4eto » 10 Ное 2015, 10:55

Аз друго не мога да приема - Има няколко вериги, за които се знае, че предлагат сравнително качествено гориво. Който питам все оттам зарежда. Въпреки всичко, когато отида да зареждам - празно, а на веригите, където е всеизвестно, че се налива боклук - пращи от автомобили по колонките. И то при еднакви цени на горивата. :banghead: Ето тези наивници дават хляб на измамниците, защото не им пука колко и какво им гори колата и ходят на бензиностанцията, защото е известна. Преди време един приятел ми се хвалеше какъв боклук бил HDI двигателя. Няма и 150 000 км и почти всички дюзи му били за смяна. Като ми каза откъде зарежда и ми стана лошо. :kuku: Аз пък знам за HDI с дюзи сменени след 320000 км, зареждано откъдето трябва. Докато тези хора са мнозинство, хляб ще има много за предлагащите некачествени горива. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.04.2015
Пол: Мъж
Кара: по въздуха
Мечтае да кара: X5 с двигател реактивен

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от gaidaroff » 10 Ное 2015, 11:43

Даам... в нашата родина, истината за горивата е такава.. особенно за дизела. За това на 5000км си слагам една добавка за разпръсквачите, която е по-концетрирана (на моя глава) и през останалото време карам само с добре известни добавки за всеки ден. А дали ни лъжат бензиностанциите... сравнете цените на бензиностанция в София например и цената на бензиностанцията на Марешки във Варна. Ха сега, да си отговорим на въпроса - за цените е 10000% сигурно че ни клатят като млад циганин джанка, за количеството - аз лично не съм констатирал някакви нарушения, но има доста хора, който се оплакват от това. И отново проста калкулация, относно цените на горивта: пример - бях в Холандия и зареждахме на една бензиностанция дизел - беше 1.02 Е за литър, а в България нафтата беше достигнала 2.6*. За тази разлика в цената по пътя на логиката нашата нафта трябва да е много по-добре третирана.. ДА АМА НЕ... по-лошо качество, на по-висока цена, в страна, в която стандарта на живот е в пъти по-нисък от въпросната страна. Та... да им го ту*на в устите на всички онези 240 говеда в парламента и те т'ва е.. тази тема е толкова обширна, че мога да сипа една ракия и да си пиша тук, че даже и салата трябва да надроби жената.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от гумата » 11 Ное 2015, 9:10

Бензинът и дизелът днес не са като онези А85 и 92 преди години.
Днес това са високо технологични химически продукти.
Лъжата в горивата освен според вида гориво е два вида- в количеството и качеството. От поне 10 години години в количеството не се лъже масово от 6-7 години е частично в отделни колонки. Имам предвид, че големите вериги не лъжат осезаемо. Има някое отклонение по някоя колонка, но не е , както преди години с частни незнайни бензиностанции. Така, че количеството отдавна не е в същия вид измама. На една бензиностанция близо до Вакарел преди 7-8 години на старта ни започна с литър и нещо бензин, но там други случаи не съм имал от тогава. Оплакахме се на управителя и разбрахме, че има грешка- оправиха се хората.

Измамата в качеството- всъщност е количество качествено гориво, което не се сипва и вместо него се сипва по- некачествено. Тук има проблем наистина. Но и това стана малко относително твърдение, защото бензинът се смесва по предписание с алкохол за екологичност и според външната температура състоянието на пътя и пътните условия колата с едно количество извървява различно разстояние. Пример прав път по който карате на зиг-заг ви носи повече изминато разстояние с колата, отколкото ако се движите само направо. Път с лоша настилка повишава съпротивлението. Студено време да речем минус 5 градуса или нула градуса не е като при 20 градуса и моторчето гори повече, защото има загуби от студа. При дъждове пътят е с вода, която повишава съпротивлението, а от там разхода се вдига. Хубаво, ама при минимални разлики в температурата това не се усеща. Гумите - всяка марка и размер и ширина носи различен разход гориво дори и разликата между зимна, лятна и всесезонна дават разлика в разхода. Маслото, филтрите също оказват влияние и тогава как на този фон измамата да я отчитаме освен в лабораторни условия? Масло с вискозитет 0w40 не е като 10в40 или 15в40 и дава по- нисък разход гориво, но пък колата трябва да се пази от прегряване, когато температурата стигне 25 градуса.
Като се сложи по- ниско качество гориво, добавката в горивата не се смеси добре и се получават разлики, но вече е по- трудно да се говори за измами в горивата.
Като сипеш и си чуеш как работи мотора това е критерия. Разстоянието изминато с едно гориво не е критерий, заради различните условия- трафик. температура, състояние на колата. Трябва да се гледа приблизително как с една марка гориво се изминава дадено разстояние за определено време и дали приблизително има голяма разлика, като се отчитат всички особености на изминатото разстояние- трафик, пътна настилка, състояние на колата.
Разходът на гориво е работа на двигателя при определен режим за определено време, а не за изминато разстояние. Ако изминете път 100 километра със 150км/ч не е като да карате с 90км/ч. но ако стоите на място в дълга колона коли двигателят работи и разход има. Ако ръчкате повечко и ви е тежък крака, не е като да пускате повечко по инерция или да пускате педала на газта да почива по нанадолнище и подаването на гориво да спира.. Затова измерването на разхода на фона на предположението за измама трябва да е много по- внимателно, а обвинението в измама по- предпазливо.
Първата тема, по която писах някога много неопитен за този форум беше разход на гориво и се оказа, че на човека му била спукана гърловина на резервоара близо до резервоара и от там текло. Мисля, че модераторът не ми пусна мнението и добре, че така стана.
Отделно всяка кола има загуби- при бензина повече от дизела според КПД, но отделно температурата се съхранява по различен начин в кола с всичките и кори и с кори , които са махнати, катализатори, гърнета и т.н. дори от една марка един модел дава различен разход и то не само заради различния стил на управление на колата, а понякога търсим врага навсякъде, докато не погледнем в огледалото.
Определено вярвам, че повече от пет години в Шел, Еко, ОМВ, Ромпетрол, Петрол,ЛукОйл, Газпром, Круиз не се лъжат с количеството.
От една година съм доволен от качеството в Шел, Еко, ОМВ, Петрол, Круиз. Най- много зареждам в ШЕЛ и Еко.
На първите три места в позитивен план слагам Шел, Еко и Омв, а след тях Круиз, Петрол и Ромпетрол, но всеки си знае за себе си къде да сипва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от Демирев » 11 Ное 2015, 19:26

NGneer4eto написа:Аз друго не мога да приема - Има няколко вериги, за които се знае, че предлагат сравнително качествено гориво. Който питам все оттам зарежда. Въпреки всичко, когато отида да зареждам - празно, а на веригите, където е всеизвестно, че се налива боклук - пращи от автомобили по колонките. И то при еднакви цени на горивата. :banghead: Ето тези наивници дават хляб на измамниците, защото не им пука колко и какво им гори колата и ходят на бензиностанцията, защото е известна. Преди време един приятел ми се хвалеше какъв боклук бил HDI двигателя. Няма и 150 000 км и почти всички дюзи му били за смяна. Като ми каза откъде зарежда и ми стана лошо. :kuku: Аз пък знам за HDI с дюзи сменени след 320000 км, зареждано откъдето трябва. Докато тези хора са мнозинство, хляб ще има много за предлагащите некачествени горива. :dunno:


Кои са всеизвестните вериги с боклук гориво?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от NGneer4eto » 11 Ное 2015, 19:47

гумата написа:Бензинът и дизелът днес не са като онези А85 и 92 преди години.
Днес това са високо технологични химически продукти.
Лъжата в горивата освен според вида гориво е два вида- в количеството и качеството. От поне 10 години години в количеството не се лъже масово от 6-7 години е частично в отделни колонки. Имам предвид, че големите вериги не лъжат осезаемо. Има някое отклонение по някоя колонка, но не е , както преди години с частни незнайни бензиностанции. Така, че количеството отдавна не е в същия вид измама. На една бензиностанция близо до Вакарел преди 7-8 години на старта ни започна с литър и нещо бензин, но там други случаи не съм имал от тогава. Оплакахме се на управителя и разбрахме, че има грешка- оправиха се хората.

Измамата в качеството- всъщност е количество качествено гориво, което не се сипва и вместо него се сипва по- некачествено. Тук има проблем наистина. Но и това стана малко относително твърдение, защото бензинът се смесва по предписание с алкохол за екологичност и според външната температура състоянието на пътя и пътните условия колата с едно количество извървява различно разстояние. Пример прав път по който карате на зиг-заг ви носи повече изминато разстояние с колата, отколкото ако се движите само направо. Път с лоша настилка повишава съпротивлението. Студено време да речем минус 5 градуса или нула градуса не е като при 20 градуса и моторчето гори повече, защото има загуби от студа. При дъждове пътят е с вода, която повишава съпротивлението, а от там разхода се вдига. Хубаво, ама при минимални разлики в температурата това не се усеща. Гумите - всяка марка и размер и ширина носи различен разход гориво дори и разликата между зимна, лятна и всесезонна дават разлика в разхода. Маслото, филтрите също оказват влияние и тогава как на този фон измамата да я отчитаме освен в лабораторни условия? Масло с вискозитет 0w40 не е като 10в40 или 15в40 и дава по- нисък разход гориво, но пък колата трябва да се пази от прегряване, когато температурата стигне 25 градуса.
Като се сложи по- ниско качество гориво, добавката в горивата не се смеси добре и се получават разлики, но вече е по- трудно да се говори за измами в горивата.
Като сипеш и си чуеш как работи мотора това е критерия. Разстоянието изминато с едно гориво не е критерий, заради различните условия- трафик. температура, състояние на колата. Трябва да се гледа приблизително как с една марка гориво се изминава дадено разстояние за определено време и дали приблизително има голяма разлика, като се отчитат всички особености на изминатото разстояние- трафик, пътна настилка, състояние на колата.
Разходът на гориво е работа на двигателя при определен режим за определено време, а не за изминато разстояние. Ако изминете път 100 километра със 150км/ч не е като да карате с 90км/ч. но ако стоите на място в дълга колона коли двигателят работи и разход има. Ако ръчкате повечко и ви е тежък крака, не е като да пускате повечко по инерция или да пускате педала на газта да почива по нанадолнище и подаването на гориво да спира.. Затова измерването на разхода на фона на предположението за измама трябва да е много по- внимателно, а обвинението в измама по- предпазливо.
Първата тема, по която писах някога много неопитен за този форум беше разход на гориво и се оказа, че на човека му била спукана гърловина на резервоара близо до резервоара и от там текло. Мисля, че модераторът не ми пусна мнението и добре, че така стана.
Отделно всяка кола има загуби- при бензина повече от дизела според КПД, но отделно температурата се съхранява по различен начин в кола с всичките и кори и с кори , които са махнати, катализатори, гърнета и т.н. дори от една марка един модел дава различен разход и то не само заради различния стил на управление на колата, а понякога търсим врага навсякъде, докато не погледнем в огледалото.
Определено вярвам, че повече от пет години в Шел, Еко, ОМВ, Ромпетрол, Петрол,ЛукОйл, Газпром, Круиз не се лъжат с количеството.
От една година съм доволен от качеството в Шел, Еко, ОМВ, Петрол, Круиз. Най- много зареждам в ШЕЛ и Еко.
На първите три места в позитивен план слагам Шел, Еко и Омв, а след тях Круиз, Петрол и Ромпетрол, но всеки си знае за себе си къде да сипва.


Колега, много добри разсъждения, но повечето от фактите, които си споделил са известни на повечето тук и едва ли някой не се съобразява с тях при отчитане на качеството на горивото. Пропуснал си да споменеш вятъра - един от най-важните фактори за разхода. :) В темата споделяме мнение за качеството и количеството след многократни опити и експерименти, а не от един път (освен, ако той не е довел до прецакване на мотора :D ). Не знам защо си си играл да обясняваш толкова за разхода на гориво, като в тази тема почти не се засяга. Има няколко неща, за които мога да поспоря с теб: По-студеният въздух е по-добре за двигателя, заради доста по-високия масов дебит, който влиза в цилиндъра при същия обемен дебит, а загубите от загряването му са много малки. При незагрял мотор наистина се вдига разхода, но се усеща при предимно градско каране. Път с лоша настилка по принцип е с по-ниско сцепление. По-малко сцепление=по-малко съпротивление=по-нисък разход - не съм напълно сигурен, но следя логиката(изключвам когато трябва да се намаля заради дупки).
Един съвет - ако зареждаш обикновено гориво в Шел (не по-скъпото) започвай да събираш парички за дюзи/инжектори. :) И аз слушам големи хвалби, но не бих си жертвал живота на двигателя в такъв опит. Виждал съм достатъчно щети от тяхната нафта преди 8-10 години за да стъпя някога пак там. Патил съм си лошо и от бензина им още преди това :).

Демирев написа:
NGneer4eto написа:Аз друго не мога да приема - Има няколко вериги, за които се знае, че предлагат сравнително качествено гориво. Който питам все оттам зарежда. Въпреки всичко, когато отида да зареждам - празно, а на веригите, където е всеизвестно, че се налива боклук - пращи от автомобили по колонките. И то при еднакви цени на горивата. :banghead: Ето тези наивници дават хляб на измамниците, защото не им пука колко и какво им гори колата и ходят на бензиностанцията, защото е известна. Преди време един приятел ми се хвалеше какъв боклук бил HDI двигателя. Няма и 150 000 км и почти всички дюзи му били за смяна. Като ми каза откъде зарежда и ми стана лошо. :kuku: Аз пък знам за HDI с дюзи сменени след 320000 км, зареждано откъдето трябва. Докато тези хора са мнозинство, хляб ще има много за предлагащите некачествени горива. :dunno:


Кои са всеизвестните вериги с боклук гориво?


Не съм сигурен, че мога да ги споменавам по този начин във форума. В изблик на емоция споменах една от тях по-горе, но малко си поредактирах мнението да не звучи толкова грубо.
Последна промяна NGneer4eto на 11 Ное 2015, 20:03, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Re: Лъжат ли ни бензиностанциите?

Мнение от taba4ko » 11 Ное 2015, 21:31

Leon написа:Благодаря за информативния пост, на мен ми беше интересен, макар и дълъг. Но в него пропускаш един важен фактор - злата умисъл. А тя може да бъде много изобретателна.


Благодаря за признателността. Нямаше как да съкратя всичко, което исках да кажа. Доста неща съм и спестил точно поради тази причина, че става прекалено дълго четивото.
На колегите коментирали след мен конкретно за качеството на горивата ще им кажа следното. Няма вариант за наливане на смесване на качествено с некачествено гориво. То е или годно или не годно (качествено). Един вид гориво се зарежда в една цистерна. Ако в нея има гориво с високи показатели на наличие на вода или парафин и други, то новото сипано гориво в цистерната дори и качествено става и то негодно макар и с по-малки нива на наличие на вода и др.. Ако една бензиностанция често зарежда гориво, то то ще е по-качествено от това което не се продава толкова много. Обяснявам защо е така. Във всички горива има вода дори и минимално количество, а в дизела и парафин, които са основни съставки за увеличаване на количеството за сметка на качеството. В армията има ремаркета с малки цистерни от по 1600 литра които са разделени на отделни обеми от по 1200 и 400. Демек в тях може да се возят 2 вида гориво. Когато приемах гориво (това не се прави по бензиностанциите) преди да го сипя в подземната цистерна, пълнех ремаркетата. Това се налага защото горивото в тях с времето се "пречистваше" само. тези ремаркета имат кранчета в най-ниската си точка и след престой от 4-5 часа в тях, се получаваха отлагания по-тежки от горивото, които източвах - първо излизаше бистра водата, след това парафин с цвят подобен на халва и чак след това потича нафтата.....от 1200 литра около 150 са фира в боклуци. Питате ли се от коя страна на подземната цистерна се изпомпва горивото в колонките? От долната. На практика ако няма време да се утаява е по-качествено от утаеното което е по-качествено но оставащо в горната част на цистерната от където не се изпомпва по обясними причини.
Разхода на колите не го коментираме.
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook