Габарити при отключване, заключване и други добавки
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Е какво друго да се каже,освен Браво и поздравления колега.
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Благодаря за поздравленията, както и за предложенията. Ще се опитам да коментирам всеки въпрос или идея.
На повечето автомобили фабрично welcome lights-a включва и халогените именно с идеята да ти освети пътя ако е тъмно, но лично мен това не ми хареса за ежедневно ползване, затова засега опцията да ти освети пътя е оставена само при задържане на бутона за заключване. Т.е. ако е тъмно си отключваш колата и ако в следващите 15 секунди задържиш LOCK бутона - дълги+халогени+светлини заден ход светват за 15 секунди.
Но все пак ще бъде добавена опцията вместо да светват само габарити и накрая мигачи, да светват и халогените при всяко отключване.
За goodbye lights-a - тя сега е така функцията. Само при задържане на LOCK се включват дълги, халогени и светлини за заден ход за 15 секунди.
Функцията с огледалата сега е точно така - активира се при задържане на заключване, но ще е опция, която да може да се изключва, че не е хубаво това прибиране да се прави многократно, особено през студените зимни месеци.
Затварянето и отварянето на ел.стъкла чрез задържане си остава активно, изобщо не се влияе от модула.
Функцията с халогените и на мен ми се струва по-правилно работеща, когато е за повече секунди, така са фабричните такива системи, те светват халогена за по-дълго време. Днес тествах и двата варианта и май повечето секунди светене е по-оригинално изглеждащо отстрани. Функцията е активна само ако сме на къси и само ако се движим с под 40km/h (или ако мислите, че ограничението по скорост е излишно, кажете мнение. На мен така ми се струва по-интелигентно). Ако сме на габарити или пък на дълги функцията не е активна, което също съм го направил само с цел да бъде по-интелигентно, но отново всеки може да прецени как иска да му бъде конфигуриран модула. За тази конфигурация засега не мисля да има настройка, че стават повечко, а така или иначе всеки може да прецени предварително как иска да е. Не се включва индикация на таблото при включване на халоген, не би следвало да се индикира на таблото всяко подобно включване.
Не разбрах въпроса с късите от светкавицата, но ако може на ЛС, а аз ще добавя отговора в това съобщение, да не става много разбъркано.
За интервала на follow me home ми се струва, че или аз не те разбрах добре или ти не си разбрал сегашната идея на конфигурацията. В момента е направено така:
1. Заключваш.
2. Ако през следващите 15 секунди решиш, че искаш да ти се освети пътя - задържаш LOCK и фаровете светват за 15 секунди (могат да са и по-малко, но фабрично в БМВ най-малкият интервал е 40 секунди).
3. Ако са минали 16 секунди от последното заключване и тогава задържиш LOCK бутона, няма да се пуснат фарове и халогени, а ще стартира цикъла с габарити, мигачи и халогени (за кратко ще го наричам modLight цикъл).
Т.е. modLight не започва автоматично след Follow me home функцията, просто на клипа съм снимал двете функции една след друга, те се стартират отделно, нямат връзка.
Засега не мисля да въвеждаме кодиране на дневни светлини или други функции, понеже за тях много по-добрия вариант, според мен, е NCS Expert. То не е лоша идеята, но няма да работи с всички версии на LCM, дори БМВ скенера се затруднява с дългите на % при някои версии на LCM, а какво остава за модул, чиято функция съвсем не е кодиране на LCM.
bigdady написа:Welcome lights- При отключване на колата да светват ангелите и халогените - за да може да ти осветят пътя ако е вечер.
На повечето автомобили фабрично welcome lights-a включва и халогените именно с идеята да ти освети пътя ако е тъмно, но лично мен това не ми хареса за ежедневно ползване, затова засега опцията да ти освети пътя е оставена само при задържане на бутона за заключване. Т.е. ако е тъмно си отключваш колата и ако в следващите 15 секунди задържиш LOCK бутона - дълги+халогени+светлини заден ход светват за 15 секунди.
Но все пак ще бъде добавена опцията вместо да светват само габарити и накрая мигачи, да светват и халогените при всяко отключване.
Goodbye lights - При заключване на колата да светят само ангелите а ако искаш да ти освети пътя може да си щракнеш функцията изпрати ме до вкъщи от светкавицата.
За goodbye lights-a - тя сега е така функцията. Само при задържане на LOCK се включват дълги, халогени и светлини за заден ход за 15 секунди.
Прибиране на огледалата - тази функция да се активира при заключване на колата и задържане на бутона все едно се активира комфорт модула и прибира огледалата.
Функцията с огледалата сега е точно така - активира се при задържане на заключване, но ще е опция, която да може да се изключва, че не е хубаво това прибиране да се прави многократно, особено през студените зимни месеци.
Затварянето и отварянето на ел.стъкла чрез задържане си остава активно, изобщо не се влияе от модула.
Функцията с халогените- Предлага да си остане както си беше 15 сек. или поне 10 защото когато завиваш и ти изключи мигача вечер да си остане достатъчно време осветен пътя. На cls при мерцедес остават може би и 20 сек след като завиеш и също тази функция да е активна само когато колата е на къси светлини. И също да попитам когато се включи халоген на таблото индикира ли в смисъл пуска и се светлина за халогени, ако може да не се пуска ще е по-добре.
Функцията с халогените и на мен ми се струва по-правилно работеща, когато е за повече секунди, така са фабричните такива системи, те светват халогена за по-дълго време. Днес тествах и двата варианта и май повечето секунди светене е по-оригинално изглеждащо отстрани. Функцията е активна само ако сме на къси и само ако се движим с под 40km/h (или ако мислите, че ограничението по скорост е излишно, кажете мнение. На мен така ми се струва по-интелигентно). Ако сме на габарити или пък на дълги функцията не е активна, което също съм го направил само с цел да бъде по-интелигентно, но отново всеки може да прецени как иска да му бъде конфигуриран модула. За тази конфигурация засега не мисля да има настройка, че стават повечко, а така или иначе всеки може да прецени предварително как иска да е. Не се включва индикация на таблото при включване на халоген, не би следвало да се индикира на таблото всяко подобно включване.
А и много важен въпрос всички комфорт функцията и функцията за къси от светкавицата остават ли си?
Не разбрах въпроса с късите от светкавицата, но ако може на ЛС, а аз ще добавя отговора в това съобщение, да не става много разбъркано.
Също ако функциите си останат както са на клипчето което също не е лошо да се намали интервала за изпрати ме до вкъщи да е макс 10 сек задържане на бутона защото ако е 15 а светлинният цирк почва на 16 секунда ще е много кратък момента между двете.
За интервала на follow me home ми се струва, че или аз не те разбрах добре или ти не си разбрал сегашната идея на конфигурацията. В момента е направено така:
1. Заключваш.
2. Ако през следващите 15 секунди решиш, че искаш да ти се освети пътя - задържаш LOCK и фаровете светват за 15 секунди (могат да са и по-малко, но фабрично в БМВ най-малкият интервал е 40 секунди).
3. Ако са минали 16 секунди от последното заключване и тогава задържиш LOCK бутона, няма да се пуснат фарове и халогени, а ще стартира цикъла с габарити, мигачи и халогени (за кратко ще го наричам modLight цикъл).
Т.е. modLight не започва автоматично след Follow me home функцията, просто на клипа съм снимал двете функции една след друга, те се стартират отделно, нямат връзка.
Засега не мисля да въвеждаме кодиране на дневни светлини или други функции, понеже за тях много по-добрия вариант, според мен, е NCS Expert. То не е лоша идеята, но няма да работи с всички версии на LCM, дори БМВ скенера се затруднява с дългите на % при някои версии на LCM, а какво остава за модул, чиято функция съвсем не е кодиране на LCM.
- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Явно аз не съм разбрал мислех, че трябва да се задържи за 15 сек бутона а то е след 15 сек ако се задържи за кратко. И имах в пред вид къси от светкавицата оригиналната follow me home функция на по новите лсм-ми дали си осава активна. Ами значи всичко е ясно само интервала на халогена да си остане 15 сек.
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Да, колега, фабричния "Follow me home" през светкавицата си остава наличен.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Казваш при заключване до 15 сек ако се натисне lock бутона и включваш светлини и т.н.
Имам спомен, че при заключване, до 10 сек ако натиснеш пак лок бутона изключва интериорните сензори на алармата.
Т.е мисля си, че ще се случват и двете, което не е добре!
Имам спомен, че при заключване, до 10 сек ако натиснеш пак лок бутона изключва интериорните сензори на алармата.
Т.е мисля си, че ще се случват и двете, което не е добре!
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
да, така е. Точно това щеше да пиша. Какво става в случая.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Не, мисля че не включва интериорните светлини при задържане, а само ако се цъкне Lock, без задържане. Ще проверя утре, но пък и да светваха - чудо голямо, на S класите и F сериите също светват включително и таблото.
racing_team_vidin, не изключва сензорите, колега.
racing_team_vidin, не изключва сензорите, колега.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Незнам за другите, но аз със сигурност бих пробвал модула( всичко зависи от цената и дали ще работи на Х5)
Поздрави

Поздрави
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Колега, браво за ентусиазма! Искам да се включа с едно предложение, което съм срещал по подобни модули и смятам за доста удобно, а вече ти реши дали си струва да го имплементираш.
Става въпрос за "комфортен" мигач, който пуска три примигвания на мигача при кратко натискане/допиране на лостчето за мигачите, без да щраква. Аз лично като карам по магистрала задържам лостчето докато се престроявам наляво-надясно вместо да го цъкам и обикновено 3 примигвания са достатъчни. Би било доста удобно да се постигне този ефект само с докосване на лостчето.
И още нещо, което май не беше споменато досега - отключване на вратите при загасяне на двигателя.
Става въпрос за "комфортен" мигач, който пуска три примигвания на мигача при кратко натискане/допиране на лостчето за мигачите, без да щраква. Аз лично като карам по магистрала задържам лостчето докато се престроявам наляво-надясно вместо да го цъкам и обикновено 3 примигвания са достатъчни. Би било доста удобно да се постигне този ефект само с докосване на лостчето.

И още нещо, което май не беше споменато досега - отключване на вратите при загасяне на двигателя.

Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Така е при е60. Доата е удобно.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Отключването при загасяне на мотора е готово и работи, ще добавя клип с демонстрацията в скоро време.
Тройния мигач го тествам отпреди няколко дни, засега не е както трябва, но ще го направя, със сигурност си струва да го има като опция.
Благодаря на всички за идеите и критиките.
Нямам за цел да превръщам този труд (по-скоро хоби), и като цяло модула, в опит за печалба, особено пък от нашия форум. Идеята ми беше да разуча, доколкото мога, възможностите за комуникация с колата. Ако някои от вас не бяха писали, може би изобщо нямаше да се заиграя с някои от възможностите. Осъзнавам, че има много, много неща, които трябва да науча и редактирам, затова още веднъж благодаря и за хубавите, и за критичните коментари и съобщения.
Тройния мигач го тествам отпреди няколко дни, засега не е както трябва, но ще го направя, със сигурност си струва да го има като опция.
Благодаря на всички за идеите и критиките.
Нямам за цел да превръщам този труд (по-скоро хоби), и като цяло модула, в опит за печалба, особено пък от нашия форум. Идеята ми беше да разуча, доколкото мога, възможностите за комуникация с колата. Ако някои от вас не бяха писали, може би изобщо нямаше да се заиграя с някои от възможностите. Осъзнавам, че има много, много неща, които трябва да науча и редактирам, затова още веднъж благодаря и за хубавите, и за критичните коментари и съобщения.
- mslmisko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 27.08.2010
- Местоположение: Димитровград Сьрбия
- Пол: Мъж
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
колега поздрави за идеята и успеха..
предполагам че може да работи и в е46...?
успех..
предполагам че може да работи и в е46...?
успех..
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Браво! Адмирации!
Явно има и други "луди" като мен в нашия форум. Като гледам как си се заиграл в мен възниква един въпрос относно съобщениета по Ibus шината. Не съм се ровил в глобалната мрежа и нямам предства дали някой някъде не е публикувал кое съобщение каква реакция поражда, но определено ми е интересно дали разполагаш с такава информация.
LCM лесно се управлява по Ibus, IKE също стига да се знае правилното съобщение, предавано по Ibus.
Успех със заигравката
Явно има и други "луди" като мен в нашия форум. Като гледам как си се заиграл в мен възниква един въпрос относно съобщениета по Ibus шината. Не съм се ровил в глобалната мрежа и нямам предства дали някой някъде не е публикувал кое съобщение каква реакция поражда, но определено ми е интересно дали разполагаш с такава информация.
LCM лесно се управлява по Ibus, IKE също стига да се знае правилното съобщение, предавано по Ibus.
Успех със заигравката

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Габарити при отключване, заключване и други добавки
Ето инфо за I-bus комуникация и структурата на протокола IBUSInside.
Последна промяна gentata на 01 Ное 2015, 19:52, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани