М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Здравейте колеги,
зимата се задава и отново едни и същи проблеми.
Проблема е следния, когато преседи 1 и повече дни без да я карам - първото палене на студено е трагично.
Едно тресене, едни чудесии, даже понякога и загасва.
Губят се част от цилиндрите и светва engine check-a с грешки burning fail всеки път на произволни цилиндри.
Нещата, които са сменени до сега и проблема си остава:
1. Бензинова помпа
2. Горивен филтър с регулатор
3. Всички бобини + свещи
4. Клапан картерни газове + абсолютно всички маркучи за него - оригинални на BMW
5. Оригинална гарнитура на дросел клапата + гуфрирани маркучи до дебитомера.
6. Метален repair kit за DISA клапата.
Ако не изпускам нещо за момента това са сменените неща ...
При смяната на картерните газове забелязах, че стъпковото моторче като го разкатя (въртеливо) се движи клапата и трака и след това се връща в изходно полужение (явно е на прожина).
Пример: https://www.youtube.com/watch?v=WpOY0Ryxc5s
В още едно клипче видях, че след почистване така се клатеше.
Кварталните майсторчета веднага казаха, че е счупено, но не бързам със заключенията.
Закачих го на буксата и си се движи при даване на контакт. От електрическа гледна точка 100% работи, защото и диагностиката не набива грешки.
Въпроса ми е механично дали е изрядно или се е откачило нещо вътре за да се движи така.
Моля, някой който е свалял да ми каже при него как е било.
Другото, което се сещам и може да е проблем е дебитомер.
Моля за хора с предложения,
Благодаря предварително!
зимата се задава и отново едни и същи проблеми.
Проблема е следния, когато преседи 1 и повече дни без да я карам - първото палене на студено е трагично.
Едно тресене, едни чудесии, даже понякога и загасва.
Губят се част от цилиндрите и светва engine check-a с грешки burning fail всеки път на произволни цилиндри.
Нещата, които са сменени до сега и проблема си остава:
1. Бензинова помпа
2. Горивен филтър с регулатор
3. Всички бобини + свещи
4. Клапан картерни газове + абсолютно всички маркучи за него - оригинални на BMW
5. Оригинална гарнитура на дросел клапата + гуфрирани маркучи до дебитомера.
6. Метален repair kit за DISA клапата.
Ако не изпускам нещо за момента това са сменените неща ...

При смяната на картерните газове забелязах, че стъпковото моторче като го разкатя (въртеливо) се движи клапата и трака и след това се връща в изходно полужение (явно е на прожина).
Пример: https://www.youtube.com/watch?v=WpOY0Ryxc5s
В още едно клипче видях, че след почистване така се клатеше.
Кварталните майсторчета веднага казаха, че е счупено, но не бързам със заключенията.
Закачих го на буксата и си се движи при даване на контакт. От електрическа гледна точка 100% работи, защото и диагностиката не набива грешки.
Въпроса ми е механично дали е изрядно или се е откачило нещо вътре за да се движи така.
Моля, някой който е свалял да ми каже при него как е било.

Другото, което се сещам и може да е проблем е дебитомер.
Моля за хора с предложения,
Благодаря предварително!
Последна промяна sieskei на 26 Окт 2015, 15:09, променена общо 1 път
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Аз бих премерил компресията на цилиндрите и след това да сменям части ....
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
v_p_m написа:Аз бих премерил компресията на цилиндрите и след това да сменям части ....
Каква е логиката, какво ще ми покаже?
Не мисля, че мотора е за бутала, сегменти, клапани и т.н. ама знае ли човек ...

По-скоро си мисля, че ако има генерален проблем в мотора (издухан) ще се прояви когато е горещ.

Забравих да отбележа, че колата като загрее работи перфектно, кафето да си сложиш на мотора няма да го разсипе.
Върви много прилично.
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Логиката е че едно мерене на компресията струва под 20 лева , в същото време ти дава ценна информация.
2 примера:
-Пасат 2-генерация(1.8 моноинжекцион) , симптоми - при студен старт лоша работа на бензин , претрисане , гаснене и завишен разход , в същото време нормална работа на мотора на газ но много завишен разход (особено градско 16-17 литра на 100 км) . Почва се - свещи, кабели, изпарители , плочки и тн ти тн. след месеци годене по мъките премерихме компресията и на едикойси цилиндър няма компресия от там майстора я разглоби каза че 3 клапана са били отпуска
-Рено Клио , симптоми - започна да претриса на ниски(на високи се нормализира) , тръгнах да сменям бубина (понеже им била болка) свещи и филтър , но в крайна сметка след мерене на компресия и последвало разглобяване се оказа че гарнитурата между 2-3 цилиндър е продухана..
Нищо не губиш от това, така че бягай и кажи как е ?
2 примера:
-Пасат 2-генерация(1.8 моноинжекцион) , симптоми - при студен старт лоша работа на бензин , претрисане , гаснене и завишен разход , в същото време нормална работа на мотора на газ но много завишен разход (особено градско 16-17 литра на 100 км) . Почва се - свещи, кабели, изпарители , плочки и тн ти тн. след месеци годене по мъките премерихме компресията и на едикойси цилиндър няма компресия от там майстора я разглоби каза че 3 клапана са били отпуска

-Рено Клио , симптоми - започна да претриса на ниски(на високи се нормализира) , тръгнах да сменям бубина (понеже им била болка) свещи и филтър , но в крайна сметка след мерене на компресия и последвало разглобяване се оказа че гарнитурата между 2-3 цилиндър е продухана..
Нищо не губиш от това, така че бягай и кажи как е ?
- rezeto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 14.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Защо не прекараш дюзите на ултразвук, да ги пойзчистиш. Или пробвай с други дюзи.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Доколкото знам, от стъпковото моторче не излизат грешки, дори и да не е в ред. Така че пробвай с друго, което знаеш че е здраво.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
batvlady79 написа:Доколкото знам, от стъпковото моторче не излизат грешки, дори и да не е в ред. Така че пробвай с друго, което знаеш че е здраво.
ко е стъпково моторче колега,ша играят оборотите като запали,а тои като пали няма цилиндри

- rezeto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 14.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
unikalen88 написа:batvlady79 написа:Доколкото знам, от стъпковото моторче не излизат грешки, дори и да не е в ред. Така че пробвай с друго, което знаеш че е здраво.
ко е стъпково моторче колега,ша играят оборотите като запали,а тои като пали няма цилиндри
Стъпковото моторче както обяснява колегата е наред. Като го разклати трябва да трака, възможно при най-лекото поклащане. Аз не мисля че от него е проблема.
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Това малко прилича на хидравлични повдигачи. При М54 май е редовен проблем и не знам каква е оправията. Дано аз да бъркам, че май не е мн хубава диагноза.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
unikalen88 написа:ко е стъпково моторче колега,ша играят оборотите като запали,а тои като пали няма цилиндри
rezeto написа:Стъпковото моторче както обяснява колегата е наред. Като го разклати трябва да трака, възможно при най-лекото поклащане. Аз не мисля че от него е проблема.
Мерси за инфото и аз мислех, че може и да е нормално това поклащане, защото като го закачих на буксата при контакт се движеше нормално.
Възможно ли е да е от признаци на заминаващ дебитомер това или няма шанс от него да губи цилиндри?
efren написа:Това малко прилича на хидравлични повдигачи. При М54 май е редовен проблем и не знам каква е оправията. Дано аз да бъркам, че май не е мн хубава диагноза.
В най-черните ми дни са минавали някакви мисли да е заради клапан и да бърка смесите ама ... не ми се иска!

Как може да се диагностицира подобно нещо?
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Ами честно казано не знам, но тъй като имах един М54 който ми изпържи мозъка, и пробвах какво ли не и си мисля, че тази диагноза може и да се окаже вярна. При мен го правеше само на студен двигател - в началото само на минус 15, след това и около 0 градуса и накрая и при положителни температури. Правеше го само на студен двигател, независимо от престоя и всичко друго. Направо колата не можеше да тръгне. Стопли ли се малко и никакви проблеми. Това с компресията не го вярвам ако наистина двигателя работи равномерно. Дебитомер - възможно, но пробата е мн лесна - вземаш друг и пробваш. Не знам какво е значението за стъпковия мотор дали е топла или студена, ама знае ли човек, аз специално не вярвам.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
На Е36-цата когато я имах, веднъж ми се случи стъпковия мотор да се разглоби сам (не го бях затворил добре с лепилото след почистване) и колата не можах да я запаля изобщо. Само прикихваше и това е. Моята беше 98 г., на които моторчетата са от електронния тип, капсулованите на Bosch. Та мисълта ми е че на М54 пак са от такъв тип с клапанче и пружина. Та колега, пробвай със здрав стъпков мотор. Наистина малко вероятно е, но пък той пропуска въздуха точно на ниските обороти и не е част без която можеш да караш.
Да - и другото е дебитомера.
Да - и другото е дебитомера.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Стъпковият мотор трябва да работи точно така както си го описал ето и моят след почистването..
http://vbox7.com/play:8eb3fdbfe9
Това е правилно работещо моторче, и да на пружина е то вибрира не се върти и духа
http://vbox7.com/play:8eb3fdbfe9
Това е правилно работещо моторче, и да на пружина е то вибрира не се върти и духа

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
Едно тресене, едни чудесии, даже понякога и загасва.
Губят се част от цилиндрите и светва engine check-a с грешки burning fail всеки път на произволни цилиндри.
Добре е да се види как работят цилиндрите и след това да се уточни какво се случва в проблемните.
v_p_m написа:
Аз бих премерил компресията на цилиндрите и след това да сменям части ....
Каква е логиката, какво ще ми покаже?
Не мисля, че мотора е за бутала, сегменти, клапани и т.н. ама знае ли човек ...
По-скоро си мисля, че ако има генерален проблем в мотора (издухан) ще се прояви когато е горещ.
След като не виждаш логика в измерването на компресия на двигател, който пали трудно на студено, може би трябва да отидеш на място, където я виждат. Както ти е казал колегата, най-неразумният и скъпо струващ вариант е да сменяш част след част.
Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми
hacker4eto1 написа:Стъпковият мотор трябва да работи точно така както си го описал ето и моят след почистването..
http://vbox7.com/play:8eb3fdbfe9
Това е правилно работещо моторче, и да на пружина е то вибрира не се върти и духа
Колега благодаря ти за инфото, при мен след почистването се движи по абс. същия начин.
За момента няма да го мисля него значи.

zvetiko написа:Добре е да се види как работят цилиндрите и след това да се уточни какво се случва в проблемните.
След като не виждаш логика в измерването на компресия на двигател, който пали трудно на студено, може би трябва да отидеш на място, където я виждат. Както ти е казал колегата, най-неразумният и скъпо струващ вариант е да сменяш част след част.
10х и на теб колега.
1. Какво значи да се видят как работят цилиндрите?
2. Предполагам си доста по-компетентен от мен в тази област и със сигурност ти виждаш смисъл в това, което казват другите колеги.
Не виждам какво лошо съм казал, като питам каква е логиката и какво ще покаже теста с компресията?
По темата:
Вчера изчистих всички грешки и тази сутрин запали пак малко на пресакулки, но сравнително по-добре от миналата седмица преди смяната на CCV и почистване на ICV и TB.
Engine check-a отново светна. Ще погледна кои са цилиндрите и дали има други грешки и ще пиша пак.
Ще пробвам да направя снимки/видео на Rough'a при първото палене да погледнете за какво става въпрос и вие - може би zvetiko това има предвид да се видят как работят цилиндрите.
10х за мненията.
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани