М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от sieskei » 26 Окт 2015, 13:34

Здравейте колеги,
зимата се задава и отново едни и същи проблеми.

Проблема е следния, когато преседи 1 и повече дни без да я карам - първото палене на студено е трагично.
Едно тресене, едни чудесии, даже понякога и загасва.
Губят се част от цилиндрите и светва engine check-a с грешки burning fail всеки път на произволни цилиндри.

Нещата, които са сменени до сега и проблема си остава:
1. Бензинова помпа
2. Горивен филтър с регулатор
3. Всички бобини + свещи
4. Клапан картерни газове + абсолютно всички маркучи за него - оригинални на BMW
5. Оригинална гарнитура на дросел клапата + гуфрирани маркучи до дебитомера.
6. Метален repair kit за DISA клапата.

Ако не изпускам нещо за момента това са сменените неща ... :banghead:

При смяната на картерните газове забелязах, че стъпковото моторче като го разкатя (въртеливо) се движи клапата и трака и след това се връща в изходно полужение (явно е на прожина).
Пример: https://www.youtube.com/watch?v=WpOY0Ryxc5s
В още едно клипче видях, че след почистване така се клатеше.

Кварталните майсторчета веднага казаха, че е счупено, но не бързам със заключенията.
Закачих го на буксата и си се движи при даване на контакт. От електрическа гледна точка 100% работи, защото и диагностиката не набива грешки.
Въпроса ми е механично дали е изрядно или се е откачило нещо вътре за да се движи така.

Моля, някой който е свалял да ми каже при него как е било. :(

Другото, което се сещам и може да е проблем е дебитомер.

Моля за хора с предложения,
Благодаря предварително!
Последна промяна sieskei на 26 Окт 2015, 15:09, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от v_p_m » 26 Окт 2015, 15:09

Аз бих премерил компресията на цилиндрите и след това да сменям части ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от sieskei » 26 Окт 2015, 15:15

v_p_m написа:Аз бих премерил компресията на цилиндрите и след това да сменям части ....

Каква е логиката, какво ще ми покаже?
Не мисля, че мотора е за бутала, сегменти, клапани и т.н. ама знае ли човек ... :dunno:
По-скоро си мисля, че ако има генерален проблем в мотора (издухан) ще се прояви когато е горещ. :dunno:

Забравих да отбележа, че колата като загрее работи перфектно, кафето да си сложиш на мотора няма да го разсипе.
Върви много прилично.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от v_p_m » 26 Окт 2015, 16:35

Логиката е че едно мерене на компресията струва под 20 лева , в същото време ти дава ценна информация.
2 примера:

-Пасат 2-генерация(1.8 моноинжекцион) , симптоми - при студен старт лоша работа на бензин , претрисане , гаснене и завишен разход , в същото време нормална работа на мотора на газ но много завишен разход (особено градско 16-17 литра на 100 км) . Почва се - свещи, кабели, изпарители , плочки и тн ти тн. след месеци годене по мъките премерихме компресията и на едикойси цилиндър няма компресия от там майстора я разглоби каза че 3 клапана са били отпуска :)

-Рено Клио , симптоми - започна да претриса на ниски(на високи се нормализира) , тръгнах да сменям бубина (понеже им била болка) свещи и филтър , но в крайна сметка след мерене на компресия и последвало разглобяване се оказа че гарнитурата между 2-3 цилиндър е продухана..

Нищо не губиш от това, така че бягай и кажи как е ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 14.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 330ci
Мечтае да кара: M4
Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от rezeto » 26 Окт 2015, 17:53

Защо не прекараш дюзите на ултразвук, да ги пойзчистиш. Или пробвай с други дюзи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от batvlady79 » 26 Окт 2015, 20:04

Доколкото знам, от стъпковото моторче не излизат грешки, дори и да не е в ред. Така че пробвай с друго, което знаеш че е здраво.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от unikalen88 » 26 Окт 2015, 22:14

batvlady79 написа:Доколкото знам, от стъпковото моторче не излизат грешки, дори и да не е в ред. Така че пробвай с друго, което знаеш че е здраво.

ко е стъпково моторче колега,ша играят оборотите като запали,а тои като пали няма цилиндри
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 14.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 330ci
Мечтае да кара: M4
Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от rezeto » 26 Окт 2015, 22:19

unikalen88 написа:
batvlady79 написа:Доколкото знам, от стъпковото моторче не излизат грешки, дори и да не е в ред. Така че пробвай с друго, което знаеш че е здраво.

ко е стъпково моторче колега,ша играят оборотите като запали,а тои като пали няма цилиндри

Стъпковото моторче както обяснява колегата е наред. Като го разклати трябва да трака, възможно при най-лекото поклащане. Аз не мисля че от него е проблема.


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от efren » 26 Окт 2015, 23:18

Това малко прилича на хидравлични повдигачи. При М54 май е редовен проблем и не знам каква е оправията. Дано аз да бъркам, че май не е мн хубава диагноза.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от sieskei » 27 Окт 2015, 1:13

unikalen88 написа:ко е стъпково моторче колега,ша играят оборотите като запали,а тои като пали няма цилиндри

rezeto написа:Стъпковото моторче както обяснява колегата е наред. Като го разклати трябва да трака, възможно при най-лекото поклащане. Аз не мисля че от него е проблема.


Мерси за инфото и аз мислех, че може и да е нормално това поклащане, защото като го закачих на буксата при контакт се движеше нормално.

Възможно ли е да е от признаци на заминаващ дебитомер това или няма шанс от него да губи цилиндри?

efren написа:Това малко прилича на хидравлични повдигачи. При М54 май е редовен проблем и не знам каква е оправията. Дано аз да бъркам, че май не е мн хубава диагноза.

В най-черните ми дни са минавали някакви мисли да е заради клапан и да бърка смесите ама ... не ми се иска! :)
Как може да се диагностицира подобно нещо?


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от efren » 27 Окт 2015, 2:12

Ами честно казано не знам, но тъй като имах един М54 който ми изпържи мозъка, и пробвах какво ли не и си мисля, че тази диагноза може и да се окаже вярна. При мен го правеше само на студен двигател - в началото само на минус 15, след това и около 0 градуса и накрая и при положителни температури. Правеше го само на студен двигател, независимо от престоя и всичко друго. Направо колата не можеше да тръгне. Стопли ли се малко и никакви проблеми. Това с компресията не го вярвам ако наистина двигателя работи равномерно. Дебитомер - възможно, но пробата е мн лесна - вземаш друг и пробваш. Не знам какво е значението за стъпковия мотор дали е топла или студена, ама знае ли човек, аз специално не вярвам.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от batvlady79 » 27 Окт 2015, 9:23

На Е36-цата когато я имах, веднъж ми се случи стъпковия мотор да се разглоби сам (не го бях затворил добре с лепилото след почистване) и колата не можах да я запаля изобщо. Само прикихваше и това е. Моята беше 98 г., на които моторчетата са от електронния тип, капсулованите на Bosch. Та мисълта ми е че на М54 пак са от такъв тип с клапанче и пружина. Та колега, пробвай със здрав стъпков мотор. Наистина малко вероятно е, но пък той пропуска въздуха точно на ниските обороти и не е част без която можеш да караш.
Да - и другото е дебитомера.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от hacker4eto1 » 27 Окт 2015, 9:42

Стъпковият мотор трябва да работи точно така както си го описал ето и моят след почистването..
http://vbox7.com/play:8eb3fdbfe9
Това е правилно работещо моторче, и да на пружина е то вибрира не се върти и духа :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от zvetiko » 27 Окт 2015, 9:50

Едно тресене, едни чудесии, даже понякога и загасва.
Губят се част от цилиндрите и светва engine check-a с грешки burning fail всеки път на произволни цилиндри.


Добре е да се види как работят цилиндрите и след това да се уточни какво се случва в проблемните.

v_p_m написа:
Аз бих премерил компресията на цилиндрите и след това да сменям части ....


Каква е логиката, какво ще ми покаже?
Не мисля, че мотора е за бутала, сегменти, клапани и т.н. ама знае ли човек ... :dunno:
По-скоро си мисля, че ако има генерален проблем в мотора (издухан) ще се прояви когато е горещ. :dunno:



След като не виждаш логика в измерването на компресия на двигател, който пали трудно на студено, може би трябва да отидеш на място, където я виждат. Както ти е казал колегата, най-неразумният и скъпо струващ вариант е да сменяш част след част.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: М54Б25 - студен старт - пак зима, пак проблеми

Мнение от sieskei » 27 Окт 2015, 10:49

hacker4eto1 написа:Стъпковият мотор трябва да работи точно така както си го описал ето и моят след почистването..
http://vbox7.com/play:8eb3fdbfe9
Това е правилно работещо моторче, и да на пружина е то вибрира не се върти и духа :)

Колега благодаря ти за инфото, при мен след почистването се движи по абс. същия начин.
За момента няма да го мисля него значи. :)

zvetiko написа:Добре е да се види как работят цилиндрите и след това да се уточни какво се случва в проблемните.

След като не виждаш логика в измерването на компресия на двигател, който пали трудно на студено, може би трябва да отидеш на място, където я виждат. Както ти е казал колегата, най-неразумният и скъпо струващ вариант е да сменяш част след част.

10х и на теб колега.

1. Какво значи да се видят как работят цилиндрите?
2. Предполагам си доста по-компетентен от мен в тази област и със сигурност ти виждаш смисъл в това, което казват другите колеги.
Не виждам какво лошо съм казал, като питам каква е логиката и какво ще покаже теста с компресията?

По темата:
Вчера изчистих всички грешки и тази сутрин запали пак малко на пресакулки, но сравнително по-добре от миналата седмица преди смяната на CCV и почистване на ICV и TB.
Engine check-a отново светна. Ще погледна кои са цилиндрите и дали има други грешки и ще пиша пак.
Ще пробвам да направя снимки/видео на Rough'a при първото палене да погледнете за какво става въпрос и вие - може би zvetiko това има предвид да се видят как работят цилиндрите.

10х за мненията.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook