клапани на парното или климатроник?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
клапани на парното или климатроник?
Предполагам, че проблемът ще е в клапаните, но понеже май има шанс да е от климатроника, нека да си питам...
Когато пусна обдухването на прозорците, си духа топло (направо горещо), а когато пусна парното, единствено средна-дясна духалка духа топло, а другите хладно. Също и когато колата стои на едно място, започва да изстива струята дори, когато е направено да духа в прозорците.
Когато пусна обдухването на прозорците, си духа топло (направо горещо), а когато пусна парното, единствено средна-дясна духалка духа топло, а другите хладно. Също и когато колата стои на едно място, започва да изстива струята дори, когато е направено да духа в прозорците.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: клапани на парното или климатроник?
А термостата как е?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- speedtool
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Там някъде...
- Пол: Мъж
- Кара: миньол
Re: клапани на парното или климатроник?
Ако в движение или след 1600 оборота нагоре духа топло аз залaгам на така наречената спомагателна помпа
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: клапани на парното или климатроник?
Свалих днес клапаните и са леш направо. Гумичките са заминали, има много гняс по тях... И явно ще се търсят нови-втора ръка сега... Дано само това да е причината...
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: клапани на парното или климатроник?
aristocrat написа:Свалих днес клапаните и са леш направо. Гумичките са заминали, има много гняс по тях... И явно ще се търсят нови-втора ръка сега... Дано само това да е причината...
Възтановяват се .Доста съм преборил стига да не са гнили .Последици след каране с варовита/чешмяна вода.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: клапани на парното или климатроник?
Мерси за отговорите, колеги. Поръчах вече клапани и дано да няма проблеми.
- 4i4o Mitko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София;Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е38
- Мечтае да кара: вече не мечтае
- Детайли за колата: е38 728iA
Re: клапани на парното или климатроник?
Има кит за подмяна на всички гумички в клапаните + двете "запушалки". Само че трябва да се поръчат онлайн, тъй като ги няма по нашите магазини. Щом духа топло само от централна дясна духалка - може да имаш проблем и с клапите на парното, защото клапаните за водата в отсека на мотора или спират, или пускат топлата вода. На място и при ниски обороти хладния въздух се получава от неработеща допълнителна ел помпа (ако всичко останало по охладителната система е наред). Имай в предвид, че ако си настроил климатика на 21 градуса например, на auto, в началото ще духа топло навсякъде, но по някое време може да почне да духа хладно, даже студено от централните духалки, независимо дали врътката е в червната зона.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: клапани на парното или климатроник?
Смених клапаните и положението е същото... При настройка на 32 градуса обдухването на стъклата е горещо направо и не можеш да си сложиш ръцете... При 32 градуса парното духа хладно пак... Като натисна копчето за обдухването на стъклата, докато смени от парно към тях, започва да духа горещо от парното, но само за малко. Къде евентуално мога да търся проблемът? Забелязвам, че ако парното е спряно и го пусна, в началото започва да духа топло, но след малко изстива постепенно и си продължава да духа хладно после...
За термостата нищо не съм писал, понеже не съм мислил, че мога да имам проблем с него, след като стрелката на температурата си загрява нормално според моите разбирания. Като отиде посредата и не мърда нито назад, нито напред...
За термостата нищо не съм писал, понеже не съм мислил, че мога да имам проблем с него, след като стрелката на температурата си загрява нормално според моите разбирания. Като отиде посредата и не мърда нито назад, нито напред...
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: клапани на парното или климатроник?
aristocrat написа:Смених клапаните и положението е същото... При настройка на 32 градуса обдухването на стъклата е горещо направо и не можеш да си сложиш ръцете... При 32 градуса парното духа хладно пак... Като натисна копчето за обдухването на стъклата, докато смени от парно към тях, започва да духа горещо от парното, но само за малко. Къде евентуално мога да търся проблемът? Забелязвам, че ако парното е спряно и го пусна, в началото започва да духа топло, но след малко изстива постепенно и си продължава да духа хладно после...
За термостата нищо не съм писал, понеже не съм мислил, че мога да имам проблем с него, след като стрелката на температурата си загрява нормално според моите разбирания. Като отиде посредата и не мърда нито назад, нито напред...
При мен е по същия начин ,и това се получи след като радиатора на парното ми протече.Но там вече съм в друга драма ,можеш да погледнеш в съседната тема.
Идеята ми е ,че радиатора остава без достатъчно количество вода и не работи на 100% .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- 4i4o Mitko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София;Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е38
- Мечтае да кара: вече не мечтае
- Детайли за колата: е38 728iA
Re: клапани на парното или климатроник?
aristocrat написа:Смених клапаните и положението е същото... При настройка на 32 градуса обдухването на стъклата е горещо направо и не можеш да си сложиш ръцете... При 32 градуса парното духа хладно пак... Като натисна копчето за обдухването на стъклата, докато смени от парно към тях, започва да духа горещо от парното, но само за малко. Къде евентуално мога да търся проблемът? Забелязвам, че ако парното е спряно и го пусна, в началото започва да духа топло, но след малко изстива постепенно и си продължава да духа хладно после...
За термостата нищо не съм писал, понеже не съм мислил, че мога да имам проблем с него, след като стрелката на температурата си загрява нормално според моите разбирания. Като отиде посредата и не мърда нито назад, нито напред...
Ако си проверил допълнителната ел помпа, която се намира на клапаните, дали работи и си сигурен, че е да, преди да си ги монтирал, има голяма вероятност да е от моторчетата на клапите вътре под таблото на колата. Щом духа горещо на предното стъкло (defrost режима), а после хладно на другите места. Има такива, които следят за смесването на топлия и хладния въздух, който постъпва отвън. Ако не затварят напълно в дадени позиции, ще духа хладно. Работата на тези моторчета, които въртят клапите се определя от модула на климатроника (така наречения IHKA). За съжаление не съм се задълбавал дотам на мойта, тъй като си работят нормално и може колеги, които са минали по този път да помогнат с начина на диагностициране работата на моторчетата и клапите на парното.
- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: клапани на парното или климатроник?
Така... малко ъпдейт по темата... Днес сменях антифриза и се надявах, че може поради липса да е имало проблем с парното, но след смяната положението е същото. Пробвах да карам и с над 3000 оборота по-продължително време, за да видя дали няма да дойде топлото, но не дойде
Врътката топл-студено по принцип върши работа и като врътна на студено, започва да духа още по-студено. Мислих си, че може да е запушено радиаторчето на парното, но при положение, че централна-дясна духалка си духа топло, го изключвам. Също и двата маркуча, които влизат към купето са горещи. Предполагам, че чичо Митко ще излезе прав, макар да не ми се иска, понеже явно ще трябва да свалям таблото?

- 4i4o Mitko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София;Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е38
- Мечтае да кара: вече не мечтае
- Детайли за колата: е38 728iA
Re: клапани на парното или климатроник?
Успя ли да локализираш проблема колега? Не знам дали моторчетата на клапите могат да се тестват/диагностицират без да се разглабя и да се търси "визуален контакт" . Знам само, че се управляват от управлението на климатика и всяко едно си има IP адрес (ако така мога да го нарека), по което управлението задава на точното моторче какво да прави. Нека колеги с по-добри познания със софтуерите за диагностика да кажат може ли да се проверят мАторчетата, че аз съм на ТИ само с механиката 

- aristocrat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.04.2012
Re: клапани на парното или климатроник?
Не съм. Нямах време да се занимавам с това. По принцип пак е файда, че духа горещо в стъклата, което е достатъчно да се стопли в колата и засега така ще се кара. Но предполагам, че от клапите ще да е..по метода на изключването 

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани