"Ударили" ли са технологичния таван за атмосферки
Модератор: Общи модератори
48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
"Ударили" ли са технологичния таван за атмосферки
... но по отношение на това, кой от чия философия гледа има и нещо друго
именно БМВ са тези, които до скоро бяха най-ревностните привърженици на атмосферните мотори, но какво се получи? С М5/М6 удариха тавана на всичките си технологии и коне от тая концепция и сега по терлици почнаха да пробутват турбо мотори ПЪРВО в скромните модели на 3-та серия.... Не за друго, ми просто хората да имат време да свикнат
Че и най-смешното
изровиха и "традиции" в турбо двигателите 




- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Flat 6 написа:Че и най-смешнотоизровиха и "традиции" в турбо двигателите
БМВ 2002 турбо е първата кола с турбо сериино производство, излиза 1973г. , 2 години преди Порше 930 турбо

Нелсън Пикет печели за пръв път Шампионата във Формула 1 с турбо двигател през 1983г

Нещо за традиции ли стана въпрос

“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
Flat 6 написа:С М5/М6 удариха тавана на всичките си технологии и коне от тая концепция
между другото и аз мислех така миналата година, но сега като гледам дъмповете и маповете на е60 м5/м6 еку-то... има таблици за гориво и въздух за подържане на 650+ коня и като гледам съотношенията на табличките на коляновия вал и тези на запалването и ми се чини че на е60 м5 мотора в началото са го мислили да е 6.0+ литра...
така че не съм сигурен че са ударили тавана... просто защото сегашната им разработка е само 5 литра и има много мегдан за растеж - ако не като ход на бутало то като увеличаване на диаметъра...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Loewe написа:БМВ 2002 турбо е първата кола с турбо сериино производство, излиза 1973г. , 2 години преди Порше 930 турбо
Нелсън Пикет печели за пръв път Шампионата във Формула 1 с турбо двигател през 1983г
Нещо за традиции ли стана въпрос
Хахаха, точно такъв отговор провокирах

И понеже говориме за серийни коли, спокойно може да махнеш втория ред и да добавиш "Край на традициите/историята"

- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Flat 6 написа:Loewe написа:БМВ 2002 турбо е първата кола с турбо сериино производство, излиза 1973г. , 2 години преди Порше 930 турбо
Нелсън Пикет печели за пръв път Шампионата във Формула 1 с турбо двигател през 1983г
Нещо за традиции ли стана въпрос
Хахаха, точно такъв отговор провокирах![]()
И понеже говориме за серийни коли, спокойно може да махнеш втория ред и да добавиш "Край на традициите/историята"
Направо ни закопа жестоко с тази тактика, хвала




- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
има и други турбота(едни тромави стари седмици), освен това от 335i и 335d си личи, че няма неща, които не могат да правят... ти явно си фен на порше, то си личи и от ника и затова така те жегна споменаването на турбо 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
http://www.youtube.com/watch?v=bMOfa27n ... ed&search=
Клаус Боргман дава обяснение за дългото отсъствие на турбото, ама е на немски
Не знам колко ще ви се стори убедително, в общи линии казва че проблема в миналото на турбо-моторите е турбо-лага, който е бил в разрез с философията на БМВ, но междувременно успяват да правят двигатели без такъв недостатък и затова отново намират място в бмв-тата. на 335и въртящият момент е константен от 1300 до 5000 рпм 
Клаус Боргман дава обяснение за дългото отсъствие на турбото, ама е на немски



Mitko19 написа:http://www.youtube.com/watch?v=bMOfa27nQHc&mode=related&search=
Клаус Боргман дава обяснение за дългото отсъствие на турбото, ама е на немскиНе знам колко ще ви се стори убедително, в общи линии казва че проблема в миналото на турбо-моторите е турбо-лага, който е бил в разрез с философията на БМВ, но междувременно успяват да правят двигатели без такъв недостатък и затова отново намират място в бмв-тата. на 335и въртящият момент е константен от 1300 до 5000 рпм
Ами то решението при 335и е - битурбо


[steeN] написа:има и други турбота(едни тромави стари седмици), освен това от 335i и 335d си личи, че няма неща, които не могат да правят... ти явно си фен на порше, то си личи и от ника и затова така те жегна споменаването на турбо
Не, не съм се жегнал приятел

Просто съм твърдо убеден, че и в БМВ не са очаквали такова развитие на турбо-технологиите. Направили са един единствен модел с турбо в далечното минало и после обръщат гръб на турбото за десетки години. И по-лошото е, че си спомням с какви подогравки се отнасяха немските представители на фирмата по различни мероприятия спрямо МБ и Ауди... Едните разчитали на компресори за да вадят мощност, а другите на "турбо, по-турбо, най-турбо"... А те от своя страна на "чистата сила". Е да, ама я виж кво става сега с концепциите...

alx написа:така че не съм сигурен че са ударили тавана... просто защото сегашната им разработка е само 5 литра и има много мегдан за растеж - ако не като ход на бутало то като увеличаване на диаметъра...
Да, може да увеличът още обема, но сам знаеш, че ще се появят нови проблеми и най-важния според мен - проблема с прословутата "управлямост на БМВ", която всички толкова харесваме... А друг въпрос е, че като чуя много литри от Европа се сещам за едни "пури", едни "роудстари".... от 70-те и 80-те години...

dinko_sd написа:Flat 6:А те от своя страна на "чистата сила". Е да, ама я виж кво става сега с концепциите
Там където другите фирми спират с развитието на атмосферните си мотори идват БМВ и .. чакай да помисля, май само Хонда и Ферари останахаА това че технологически неможеш да изкараш повече коне от един атмосферен двигател и тогава прибягваш към турбо, компресор и тем подобни....
а и не смятам че това да сложиш турбо и да го накараш да надува повече за да изкараш повече коне е голямо технологично постижение
![]()
За БМВ не знам защо не са прибягвали към турбото толкова време (явно не им се е налагало), но това което показаха с новите битурбо двигателите (и то инлайн сикс) е без коментар!!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
така формулирана темата, не мисля...
пример WTCC 2 литра - 275 коня без системи за променливо газоразпределение и т.н. тавана е доста високо явно.
реален пример хонда с2000 - 2 литра 240 коня, кола която се продава и се кара по улиците, доста бърза по това, което съм гледал от бест моторинг.
подозирам, че една от причините за връщането на турбото е петролната криза.
а концепциите, тези неща, които изкараха бмв с турбо не са тривиални технологии и според мен не са дошли от нищото, просто са чакали своето време
пример WTCC 2 литра - 275 коня без системи за променливо газоразпределение и т.н. тавана е доста високо явно.
реален пример хонда с2000 - 2 литра 240 коня, кола която се продава и се кара по улиците, доста бърза по това, което съм гледал от бест моторинг.
подозирам, че една от причините за връщането на турбото е петролната криза.
а концепциите, тези неща, които изкараха бмв с турбо не са тривиални технологии и според мен не са дошли от нищото, просто са чакали своето време

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Flat 6 написа:alx написа:така че не съм сигурен че са ударили тавана... просто защото сегашната им разработка е само 5 литра и има много мегдан за растеж - ако не като ход на бутало то като увеличаване на диаметъра...
Да, може да увеличът още обема, но сам знаеш, че ще се появят нови проблеми и най-важния според мен - проблема с прословутата "управлямост на БМВ", която всички толкова харесваме... А друг въпрос е, че като чуя много литри от Европа се сещам за едни "пури", едни "роудстари".... от 70-те и 80-те години...
да, съгласен, но до някъде бмв може да си "купят" отсрочка със употребата на материали които преди 10-15 години са били екзотика за серийните коли.. примерно в10 на е60 м5 е само една идея (10тина кила по памет) по-тежък от е39 м5 двигателя и почти същия по размери.. и седи една идея по-назад от е39 м5... та мисълта ми е че компактноста се подобрява и може да се използват по-големи двигатели за да се запази конкурентноста във конете и въртящия момент без да се жертва баланса..
атмосферния проблем е друг- до колко може да се злоупотребява със оборотите и предавките и липсата на въртящ момент във една кола като м5/м6 е отворен въпрос. само знам че в това отношение вече са на ръба защото дори със късите и много предавки м5цата е доста "мека" под 3000 оборота където обикновено се кара из града... та ще видиме. аз мисля че 8к обороти е максималното което може да се толерира във една спорт-лукс кола... от тука само обема може да расте...
за турбинираните бмв-та ... не мисля че бяха изненадани.. бмв (като всяка голяма компания) знаят как да правят турбинирани мотори (то не е голяма философия да ти кажа) и просто изчакваха технологиите да стигнат до там че да могат да се "впишат" във философията на бмв за гъвкавост на двигателя... примерно аз мога съвсем отговорно да ти кажа че 335 не можеш да го разбереш че е турбиниран докато не го настъпиш на 3000 оборота и не усетиш че там има "и още нещо" щото един атмосферен двигател не дърпа така освен ако не е 6 литра

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Аз само си мечтая поне да мога да пробвам такива коли като 997 турбо, но доколкото съм чел ревюта на 335и разбирам че тоя мотор с 2 малки турбини се държи като атмосферен двигател и всички негативи са преодоляни почти на 100% което обяснява защо БМВ са решили отново да се върнат към турбо традициите си. Плюсовете са доста от друга страна - нисък разход, лек мотор позволяващ идеален баланс на автомобила, висок въртящ момент постижим само от доста по-голям атмосферен мотор. Така че мисля че не напразно толкова години нямаше турбо БМВта както и ненапразно вече отново има
На Порше доколкото съм запознат старите турбота на 911 работеха като нормални мотори до 3000об и след това се пускаха турбините. В 997 вече не е така и турбината е много авангардна с променлив ъгъл на лопатките което позволява плавно вариране на турбо бууста а не както преди тука има тука нема
Нека Алекс който явно е много добре запознат и от практическа гледна точка да даде повече разяснения ако му е удобно.


48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани