"Ударили" ли са технологичния таван за атмосферки

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

"Ударили" ли са технологичния таван за атмосферки

Мнение от Flat 6 » 27 Ное 2006, 16:12

... но по отношение на това, кой от чия философия гледа има и нещо друго :arrow: именно БМВ са тези, които до скоро бяха най-ревностните привърженици на атмосферните мотори, но какво се получи? С М5/М6 удариха тавана на всичките си технологии и коне от тая концепция и сега по терлици почнаха да пробутват турбо мотори ПЪРВО в скромните модели на 3-та серия.... Не за друго, ми просто хората да имат време да свикнат ;) Че и най-смешното :arrow: изровиха и "традиции" в турбо двигателите :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 314
Регистриран на: 28.04.2005
Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив

Мнение от Loewe » 27 Ное 2006, 17:13

Flat 6 написа:Че и най-смешното :arrow: изровиха и "традиции" в турбо двигателите :shock:


БМВ 2002 турбо е първата кола с турбо сериино производство, излиза 1973г. , 2 години преди Порше 930 турбо :!:
Нелсън Пикет печели за пръв път Шампионата във Формула 1 с турбо двигател през 1983г :winky:

Нещо за традиции ли стана въпрос :?:
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 27 Ное 2006, 17:55

Flat 6 написа:С М5/М6 удариха тавана на всичките си технологии и коне от тая концепция


между другото и аз мислех така миналата година, но сега като гледам дъмповете и маповете на е60 м5/м6 еку-то... има таблици за гориво и въздух за подържане на 650+ коня и като гледам съотношенията на табличките на коляновия вал и тези на запалването и ми се чини че на е60 м5 мотора в началото са го мислили да е 6.0+ литра...

така че не съм сигурен че са ударили тавана... просто защото сегашната им разработка е само 5 литра и има много мегдан за растеж - ако не като ход на бутало то като увеличаване на диаметъра...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

Мнение от Flat 6 » 27 Ное 2006, 21:14

Loewe написа:БМВ 2002 турбо е първата кола с турбо сериино производство, излиза 1973г. , 2 години преди Порше 930 турбо :!:
Нелсън Пикет печели за пръв път Шампионата във Формула 1 с турбо двигател през 1983г :winky:

Нещо за традиции ли стана въпрос :?:

Хахаха, точно такъв отговор провокирах ;)
И понеже говориме за серийни коли, спокойно може да махнеш втория ред и да добавиш "Край на традициите/историята" ;)

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 27 Ное 2006, 22:23

Flat 6 написа:
Loewe написа:БМВ 2002 турбо е първата кола с турбо сериино производство, излиза 1973г. , 2 години преди Порше 930 турбо :!:
Нелсън Пикет печели за пръв път Шампионата във Формула 1 с турбо двигател през 1983г :winky:

Нещо за традиции ли стана въпрос :?:

Хахаха, точно такъв отговор провокирах ;)
И понеже говориме за серийни коли, спокойно може да махнеш втория ред и да добавиш "Край на традициите/историята" ;)


Направо ни закопа жестоко с тази тактика, хвала 8) наемаме те за главен стратег :)
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 27 Ное 2006, 23:16

има и други турбота(едни тромави стари седмици), освен това от 335i и 335d си личи, че няма неща, които не могат да правят... ти явно си фен на порше, то си личи и от ника и затова така те жегна споменаването на турбо :D
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 28 Ное 2006, 0:16

http://www.youtube.com/watch?v=bMOfa27n ... ed&search=
Клаус Боргман дава обяснение за дългото отсъствие на турбото, ама е на немски :confused: Не знам колко ще ви се стори убедително, в общи линии казва че проблема в миналото на турбо-моторите е турбо-лага, който е бил в разрез с философията на БМВ, но междувременно успяват да правят двигатели без такъв недостатък и затова отново намират място в бмв-тата. на 335и въртящият момент е константен от 1300 до 5000 рпм :twisted:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 28 Ное 2006, 9:32

Mitko19 написа:http://www.youtube.com/watch?v=bMOfa27nQHc&mode=related&search=
Клаус Боргман дава обяснение за дългото отсъствие на турбото, ама е на немски :confused: Не знам колко ще ви се стори убедително, в общи линии казва че проблема в миналото на турбо-моторите е турбо-лага, който е бил в разрез с философията на БМВ, но междувременно успяват да правят двигатели без такъв недостатък и затова отново намират място в бмв-тата. на 335и въртящият момент е константен от 1300 до 5000 рпм :twisted:


Ами то решението при 335и е - битурбо :mhihi: , ако може да се нарече решение въобще :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

Мнение от Flat 6 » 28 Ное 2006, 11:27

[steeN] написа:има и други турбота(едни тромави стари седмици), освен това от 335i и 335d си личи, че няма неща, които не могат да правят... ти явно си фен на порше, то си личи и от ника и затова така те жегна споменаването на турбо :D

Не, не съм се жегнал приятел ;)
Просто съм твърдо убеден, че и в БМВ не са очаквали такова развитие на турбо-технологиите. Направили са един единствен модел с турбо в далечното минало и после обръщат гръб на турбото за десетки години. И по-лошото е, че си спомням с какви подогравки се отнасяха немските представители на фирмата по различни мероприятия спрямо МБ и Ауди... Едните разчитали на компресори за да вадят мощност, а другите на "турбо, по-турбо, най-турбо"... А те от своя страна на "чистата сила". Е да, ама я виж кво става сега с концепциите... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 3.05.2004
Местоположение: София

Мнение от Flat 6 » 28 Ное 2006, 11:36

alx написа:така че не съм сигурен че са ударили тавана... просто защото сегашната им разработка е само 5 литра и има много мегдан за растеж - ако не като ход на бутало то като увеличаване на диаметъра...

Да, може да увеличът още обема, но сам знаеш, че ще се появят нови проблеми и най-важния според мен - проблема с прословутата "управлямост на БМВ", която всички толкова харесваме... А друг въпрос е, че като чуя много литри от Европа се сещам за едни "пури", едни "роудстари".... от 70-те и 80-те години... :roll:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 28 Ное 2006, 15:57

Flat 6 написа:Направили са един единствен модел с турбо в далечното минало

От началото до средата на 80-те е произвеждан и друг - 745i...
Изображение
Driver's Racing Team

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 28 Ное 2006, 21:53

dinko_sd написа:Flat 6:
А те от своя страна на "чистата сила". Е да, ама я виж кво става сега с концепциите

Там където другите фирми спират с развитието на атмосферните си мотори идват БМВ и .. чакай да помисля, май само Хонда и Ферари останаха :) А това че технологически неможеш да изкараш повече коне от един атмосферен двигател и тогава прибягваш към турбо, компресор и тем подобни.... :roll: а и не смятам че това да сложиш турбо и да го накараш да надува повече за да изкараш повече коне е голямо технологично постижение :roll:
За БМВ не знам защо не са прибягвали към турбото толкова време (явно не им се е налагало) ;) , но това което показаха с новите битурбо двигателите (и то инлайн сикс) е без коментар!!


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 28 Ное 2006, 22:04

така формулирана темата, не мисля...
пример WTCC 2 литра - 275 коня без системи за променливо газоразпределение и т.н. тавана е доста високо явно.
реален пример хонда с2000 - 2 литра 240 коня, кола която се продава и се кара по улиците, доста бърза по това, което съм гледал от бест моторинг.

подозирам, че една от причините за връщането на турбото е петролната криза.

а концепциите, тези неща, които изкараха бмв с турбо не са тривиални технологии и според мен не са дошли от нищото, просто са чакали своето време ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 28 Ное 2006, 22:15

Flat 6 написа:
alx написа:така че не съм сигурен че са ударили тавана... просто защото сегашната им разработка е само 5 литра и има много мегдан за растеж - ако не като ход на бутало то като увеличаване на диаметъра...

Да, може да увеличът още обема, но сам знаеш, че ще се появят нови проблеми и най-важния според мен - проблема с прословутата "управлямост на БМВ", която всички толкова харесваме... А друг въпрос е, че като чуя много литри от Европа се сещам за едни "пури", едни "роудстари".... от 70-те и 80-те години... :roll:


да, съгласен, но до някъде бмв може да си "купят" отсрочка със употребата на материали които преди 10-15 години са били екзотика за серийните коли.. примерно в10 на е60 м5 е само една идея (10тина кила по памет) по-тежък от е39 м5 двигателя и почти същия по размери.. и седи една идея по-назад от е39 м5... та мисълта ми е че компактноста се подобрява и може да се използват по-големи двигатели за да се запази конкурентноста във конете и въртящия момент без да се жертва баланса..

атмосферния проблем е друг- до колко може да се злоупотребява със оборотите и предавките и липсата на въртящ момент във една кола като м5/м6 е отворен въпрос. само знам че в това отношение вече са на ръба защото дори със късите и много предавки м5цата е доста "мека" под 3000 оборота където обикновено се кара из града... та ще видиме. аз мисля че 8к обороти е максималното което може да се толерира във една спорт-лукс кола... от тука само обема може да расте...

за турбинираните бмв-та ... не мисля че бяха изненадани.. бмв (като всяка голяма компания) знаят как да правят турбинирани мотори (то не е голяма философия да ти кажа) и просто изчакваха технологиите да стигнат до там че да могат да се "впишат" във философията на бмв за гъвкавост на двигателя... примерно аз мога съвсем отговорно да ти кажа че 335 не можеш да го разбереш че е турбиниран докато не го настъпиш на 3000 оборота и не усетиш че там има "и още нещо" щото един атмосферен двигател не дърпа така освен ако не е 6 литра ;) лага е несъществуващ- до толкова че дори 997 турбо го усещам със повече лаг а това е платформа усъвършенствана доста време и докарана до перфектност малко или много... сега вярно това са ябълки и круши, но просто ти давам сравнение- 335 е направено много много добре...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 28 Ное 2006, 22:47

Аз само си мечтая поне да мога да пробвам такива коли като 997 турбо, но доколкото съм чел ревюта на 335и разбирам че тоя мотор с 2 малки турбини се държи като атмосферен двигател и всички негативи са преодоляни почти на 100% което обяснява защо БМВ са решили отново да се върнат към турбо традициите си. Плюсовете са доста от друга страна - нисък разход, лек мотор позволяващ идеален баланс на автомобила, висок въртящ момент постижим само от доста по-голям атмосферен мотор. Така че мисля че не напразно толкова години нямаше турбо БМВта както и ненапразно вече отново има :) На Порше доколкото съм запознат старите турбота на 911 работеха като нормални мотори до 3000об и след това се пускаха турбините. В 997 вече не е така и турбината е много авангардна с променлив ъгъл на лопатките което позволява плавно вариране на турбо бууста а не както преди тука има тука нема :) Нека Алекс който явно е много добре запознат и от практическа гледна точка да даде повече разяснения ако му е удобно.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook