е46 330d ръчка или автоматик
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: е46 330d ръчка или автоматик
тези май бяха преди фейслифта




- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: е46 330d ръчка или автоматик
ivoaudi написа:JTD написа:ivoaudi написа:Получило се е объркване колега. Мнението ми се е ъпнало след твоето, а отговорът ми би трябвало да е над твоят. А колкото до различията ни по отношение автомати не се кахъри, ние сме различни хора с различни интереси. Просто съм изказал мнение и съм се обосновал. Според мен ръчката е не една, а няколко идеи по - бърза, иконимична и дуракоустойчива:)
Конкретно за модела ли говориш или по принцип?
Изобщо.
Знаеш ли кога ще смениш като с 2 съединителя кутия или знаеш ли кога,средностатистическия шофьор ще смени като на 335и/д автомата - 1/100 ...хубаво е да си коментирате ,но малко по сериозно.....това "изобщо" не е много правилно - а ти гарантирам,че ти НИКОГА няма да смениш като ПДК кутия примерно(говориш генерално а ПДК си е автомат)...така,че кое е тромаво е малко спорно..автомата на 150 коня е едно автомат при 300 коня е друго,тука масовката "велики шофери" (тук в БГ а не във форума специално) ще набият първа и втора на 300 коня кола и ще катастрофират - както се случва често,щото всички са рецери с адските рефлекси на смяна на предавки...отделно си има и пера има си и ръчен режим,да за "конвенционалната" автоматична кутия не може да се каже,че е бърза колкото ръчна кутия ,но разликите не са чак толкова фрапантни в днешно време и преди 1о години...
Двете са за различен стил на шофиране,аз определно не бих си взел повече ръчна кутия освен ако не е кола която е само за удоволствие ,а не да се возя и да пътувам..някак си не ми се вижда бавно като изтеглям колони с автомата - иам си спорт режим и сменя достатъчно бързо...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: е46 330d ръчка или автоматик
ivoaudi написа:JTD написа:ivoaudi написа:Получило се е объркване колега. Мнението ми се е ъпнало след твоето, а отговорът ми би трябвало да е над твоят. А колкото до различията ни по отношение автомати не се кахъри, ние сме различни хора с различни интереси. Просто съм изказал мнение и съм се обосновал. Според мен ръчката е не една, а няколко идеи по - бърза, иконимична и дуракоустойчива:)
Конкретно за модела ли говориш или по принцип?
Изобщо.
Ами значи бъркаш.
На новите БМВ-та с автомати, хем разхода е по-нисък, хем ускоряват по-бързо, хем е и удобно, та и е по-бърза при превключване.
Демек аз не виждам нито един минус, спрямо твоите доводи, а е дори обратното.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: е46 330d ръчка или автоматик
За съжаление караме 10 годишни бмв-та , силно казано нови



- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: е46 330d ръчка или автоматик
JTD написа:ivoaudi написа:JTD написа:ivoaudi написа:Получило се е объркване колега. Мнението ми се е ъпнало след твоето, а отговорът ми би трябвало да е над твоят. А колкото до различията ни по отношение автомати не се кахъри, ние сме различни хора с различни интереси. Просто съм изказал мнение и съм се обосновал. Според мен ръчката е не една, а няколко идеи по - бърза, иконимична и дуракоустойчива:)
Конкретно за модела ли говориш или по принцип?
Изобщо.
Ами значи бъркаш.
На новите БМВ-та с автомати, хем разхода е по-нисък, хем ускоряват по-бързо, хем е и удобно, та и е по-бърза при превключване.
Демек аз не виждам нито един минус, спрямо твоите доводи, а е дори обратното.
А ти конкретно ли говориш или по принцип?

Щото на тия новите БМВ-та кутишките още не сме ги видели
дали са по-така само ... или има и по-онака при тях ...
Ако взема да потърся из е46 раздела в темите от първите години на е46
не съм убеден дали ще намеря мнения, че им е кекав автомата на 330д ...
Как мислиш ти?


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: е46 330d ръчка или автоматик
K_Ilkov написа:А ти конкретно ли говориш или по принцип?![]()
Щото на тия новите БМВ-та кутишките още не сме ги видели
дали са по-така само ... или има и по-онака при тях ...
Ако взема да потърся из е46 раздела в темите от първите години на е46
не съм убеден дали ще намеря мнения, че им е кекав автомата на 330д ...
Как мислиш ти?
Както виждаш говоря много конкретно, а не по принцип. За това попитах и колегата, преди да си дам мнението, нали?
Факт е, че кутиите след 2010-та (8 степенните) са една голяма крачка напред и по нищо не отстъпват на ръчката. Че дори напротив, всички параметри са им по-добри.
Пък ако ти трябва силова кутия, там вече нямаш избор, взимаш автомата и раздаваш ръчката.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: е46 330d ръчка или автоматик
Мисълта ми беше за надеждността на тия нови автомати ...
Имаш ли наблюдения колко са здрави? Щото 3-4 години си ги представям, че ще издържат както и да са направени ...
Казвам само, защото в комбинацията 330д автомат аз единствения минус, който намирам е надеждността на автоматика.
Иначе за мен голям дизел + автомат е по-добра комбинация от голям дизел с ръчна кутия ...
Имаш ли наблюдения колко са здрави? Щото 3-4 години си ги представям, че ще издържат както и да са направени ...
Казвам само, защото в комбинацията 330д автомат аз единствения минус, който намирам е надеждността на автоматика.
Иначе за мен голям дизел + автомат е по-добра комбинация от голям дизел с ръчна кутия ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: е46 330d ръчка или автоматик
Аз просто смятам, че е абсолютно безпредметно да се води този спор. Да си затваряме очите за фундаментални неща и да ги изопачаваме, само и само да има спор??....Първо някъв довод бе за "новите" ни кутии, които комай вече станаха на по 15г, после лежерно изключихме капризността и ненадежността на тези кутии(тук мога фермани да напиша - ако някой се интересува да попита и ще го направя), междувременно изобщо и дума не споменаваме за скъпата им поддръжка и накрая наблегнахме на "бързината" им, която видиш ли след 2010 станала много добра. Ами не - даже и новите не знам си кви Троници, Мроници и те се моткат, харчат, капризни са(още повече от старите, сериозно повече), а за цени на чаркала и консумативи, надеждност смятам е знайно как седят нещата. На книга от производителите имат супер характеристики, да, от устата на блондинка също са супер, ма толкова. Май до там им приключват прехвалените достойнства. Точно като спецификациите за разход на автомобилите от завода производител, които ст някак странно не се получават същите на пътя, в реален ход.
Та да обобщя - автоматиците са ТРОМАВИ, ХАРЧАТ, КАПРИЗНИ СА, ЧУПЛИВИ и СКЪПИ за поддръжка, това е положението! Както вече споменах, говоря изобщо. Ако тук там има някво попадение, изключение и то забележете във ЕДИН от аспектите, които съм изредил, то това не рисува общата картина, а е просто едно изключение. Ако искате хващайте се за което поискате изключение и си го дъвчете в спорове на воля, убеждавайте се един друг и си вярвайте, не е голям проблем. Ако пък искате погледнете по - широко на нещата, ваша воля.
Та да обобщя - автоматиците са ТРОМАВИ, ХАРЧАТ, КАПРИЗНИ СА, ЧУПЛИВИ и СКЪПИ за поддръжка, това е положението! Както вече споменах, говоря изобщо. Ако тук там има някво попадение, изключение и то забележете във ЕДИН от аспектите, които съм изредил, то това не рисува общата картина, а е просто едно изключение. Ако искате хващайте се за което поискате изключение и си го дъвчете в спорове на воля, убеждавайте се един друг и си вярвайте, не е голям проблем. Ако пък искате погледнете по - широко на нещата, ваша воля.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: е46 330d ръчка или автоматик
Да видим:
Да започнем от там, че включването на всички предавки в тази кутия се случват за 200 мс. Има 3 случая, при които тази кутия не може да включи директно на по-ниска предавка, но тези случаи винаги са избегнати при кик даун, защото винаги оборотите така са подбрани, че кутияда да може да включи на възможно най-ниска предавка, благодарение на степ от порядъка на 1.2 между предавките. И това е благодарение на това, че дизайна е така направен, че превключването между почти всички предавки да се изпълнява само с 2 съединителя и/или спирачка.
За справка един много трениран пилот превключва за 250 мс между предавките, които са последователни - 1-2 2-3 - демек в една посока на движение при ръчната кутия. Но му отнема около 350 мс. за превключване на предавки в една равнина 5-3, 6-2 да речем. В най-лошия случай 8 степенния автомат превключва за 350 мс ако не е в кик даун режим. В кик даун винаги избира най-ниската предавка от 200 мс. за превключване.
Сигурен съм, че ти може да превключваш за 100мс, като добър робокоп.
Примерен разход за последните автомобили оборудвани с тази кутия:
F31, 320d:
Ръчка:
Градско - 5,2/100
Извънградско - 3.8/100
Автомат:
Градско - 4,9/100
Извънградско - 3.7/100
За кой? За теб ли са капризни?
Точно обратното. Това е една от кутиите с най-добри показатели за издържливост до сега.
Кое му е скъпото? Това, че от ЗФ (не от БМВ) я дават да не се обслужва никога? Или ако си толкова навит, на 80к ако сменяш масло, че ще дадеш 500 лв. за смяната му? Ти само повече ще дадеш за съединител.
Дори и да се счупи кутията на 300к, то ремонта ще е един и същ като да смениш 2 комплекта съединител през това време. И то за пълен ребилд ако се наложи, а не само износените части.
Скъпи са за теб, явно.
И на база твоето мнение мога да кажа, че никога дори не си карал 8 степенен автомат в БМВ. И това очевидно си личи от пристрастното ти мнение, но без никакъв реален опит.
За това те попитах дали говориш конкретно или глобално. Защото ако говореше конкретно за Е46 с тоя малоумен автомат, то тогава се съгласявам изцяло. Но леко си объркал нещата за глобалната картинка.
Хайде със здрав.
ivoaudi написа:ТРОМАВИ
Да започнем от там, че включването на всички предавки в тази кутия се случват за 200 мс. Има 3 случая, при които тази кутия не може да включи директно на по-ниска предавка, но тези случаи винаги са избегнати при кик даун, защото винаги оборотите така са подбрани, че кутияда да може да включи на възможно най-ниска предавка, благодарение на степ от порядъка на 1.2 между предавките. И това е благодарение на това, че дизайна е така направен, че превключването между почти всички предавки да се изпълнява само с 2 съединителя и/или спирачка.
За справка един много трениран пилот превключва за 250 мс между предавките, които са последователни - 1-2 2-3 - демек в една посока на движение при ръчната кутия. Но му отнема около 350 мс. за превключване на предавки в една равнина 5-3, 6-2 да речем. В най-лошия случай 8 степенния автомат превключва за 350 мс ако не е в кик даун режим. В кик даун винаги избира най-ниската предавка от 200 мс. за превключване.
Сигурен съм, че ти може да превключваш за 100мс, като добър робокоп.
ivoaudi написа:ХАРЧАТ
Примерен разход за последните автомобили оборудвани с тази кутия:
F31, 320d:
Ръчка:
Градско - 5,2/100
Извънградско - 3.8/100
Автомат:
Градско - 4,9/100
Извънградско - 3.7/100
ivoaudi написа:КАПРИЗНИ СА
За кой? За теб ли са капризни?
ivoaudi написа:ЧУПЛИВИ
Точно обратното. Това е една от кутиите с най-добри показатели за издържливост до сега.
ivoaudi написа:СКЪПИ за поддръжка
Кое му е скъпото? Това, че от ЗФ (не от БМВ) я дават да не се обслужва никога? Или ако си толкова навит, на 80к ако сменяш масло, че ще дадеш 500 лв. за смяната му? Ти само повече ще дадеш за съединител.
Дори и да се счупи кутията на 300к, то ремонта ще е един и същ като да смениш 2 комплекта съединител през това време. И то за пълен ребилд ако се наложи, а не само износените части.
Скъпи са за теб, явно.
И на база твоето мнение мога да кажа, че никога дори не си карал 8 степенен автомат в БМВ. И това очевидно си личи от пристрастното ти мнение, но без никакъв реален опит.
За това те попитах дали говориш конкретно или глобално. Защото ако говореше конкретно за Е46 с тоя малоумен автомат, то тогава се съгласявам изцяло. Но леко си объркал нещата за глобалната картинка.
Хайде със здрав.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- alex_sn1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 5.03.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: E46 330d
- Детайли за колата: Touring
Re: е46 330d ръчка или автоматик
ivoaudi написа:То ако става въпрос, намират се и италианки на които им се случва да родят от мъжа си, ама сега изключенията ли да гледаме или принципа.Баш точно си бе казано - от Италия има голям шанс да правиш двигател, от Англия, Германия, Австрия, тенекии. Тоест откъде идва колата не е толкова важно.
Колкото за кутията, аз винаги съм недоумявал как хората се набутват да си купят харчеща ламя, тромава, кекава, капризна, изискваща скъпа поддръжка и консумативи, за капак на всичко ти липсва и удоволствието от шофирането.....За мен лично автомата има единствено и само недостатъци и отвсякъде, всячески си набутан, прекаран и преебан![]()
![]()
![]()
![]()
Всичко това само и само щото ме мързи да натисна един педал и да преместя една пръчка.....
Аз карам 3.0 D автомат. Доставя ми ОГРОМНО удоволствие от шофирането. И НЕ се чувствам прецакам. Въобще не ми се струва тромава. Но може да не разбирам. Само знам ,че това е автомобил, който ми доставя ежедневно удоволствие.
Поздрави !
No pain , No gain !
- spiromiro
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19.07.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: 320 D, 150 hp
Re: е46 330d ръчка или автоматик
Този спор много ми напомня за спора за отопление с твърдо гориво и централно парно. Може с печка на дърва топлината да е някакси по друга, може да е по евтино, може да има по-вече романтика, ама аз ще си карам на централно парно и автоматик (дано винаги имам възможност за това), пък нека да ми харчи по-вече или да съм малко по-бавен
.
П.С. Карам 320, 150 кс. автомат - май най-кофтито ситуация и ако трябва пак да избирам пак нея ще избера (в смисъл автомата и марката - другото може да променя)

П.С. Карам 320, 150 кс. автомат - май най-кофтито ситуация и ако трябва пак да избирам пак нея ще избера (в смисъл автомата и марката - другото може да променя)
Re: е46 330d ръчка или автоматик
alex_sn1 написа:ivoaudi написа:То ако става въпрос, намират се и италианки на които им се случва да родят от мъжа си, ама сега изключенията ли да гледаме или принципа.Баш точно си бе казано - от Италия има голям шанс да правиш двигател, от Англия, Германия, Австрия, тенекии. Тоест откъде идва колата не е толкова важно.
Колкото за кутията, аз винаги съм недоумявал как хората се набутват да си купят харчеща ламя, тромава, кекава, капризна, изискваща скъпа поддръжка и консумативи, за капак на всичко ти липсва и удоволствието от шофирането.....За мен лично автомата има единствено и само недостатъци и отвсякъде, всячески си набутан, прекаран и преебан![]()
![]()
![]()
![]()
Всичко това само и само щото ме мързи да натисна един педал и да преместя една пръчка.....
Аз карам 3.0 D автомат. Доставя ми ОГРОМНО удоволствие от шофирането. И НЕ се чувствам прецакам. Въобще не ми се струва тромава. Но може да не разбирам. Само знам ,че това е автомобил, който ми доставя ежедневно удоволствие.
Поздрави !
Аз също карам 3 . 0 Д автомат и мога да се съглася с казаното по горе , Не знам дали е мързел или просто дразнещо сменяне по цял ден 1,2ра и т.н. За мен това е дразнещо не ме мързи . Колата ако някой ми каже , че не набира или нещо друго просто не знам на какво се е возил досега на самолет или S8 , за мен колата е идеална , като всеки автомобил в БГ иска поддръжка дали едното е 200 а на бмв е 400 всеки си избира какво да плаща нали така беше приказката според джоба всеки купува каквото иска , мнения много. Досега съм доволен от автомобила въпреки че някой неща когато ги купувах МИ казаха че са ОК но се оказа че не са Няма да споменавам името на човека от форума но мисля , че всеки ги знае вече.... но това е друга тема според мен автомата е идеална и комфортна екстра
Re: е46 330d ръчка или автоматик
Кефа ценя няма!
За едни "кефа" се изразява в разликата от супурнайсетте милисекунди по- бързо сменяне или в разликата, че като настъпиш педала в единия случай изпреварваш с около 0,6 секунди по бързо от колкото в другия.
За други "кефа" се изразява в това, че палиш, слагаш крака на педала и забравяш за досадното сменяне от сорта 1-2-3-2-3-4-3-2-1-2-3-4-5-2...
И както и хората са различни, така има и различни избори и предпочитания, а спор винаги ще има кое е по-добро, но хора на едно мнение - никога.
Това е от мен за един от вечните спорове. Но ако ще се броим +1 за автомата, но с правилният мотор!!!
За едни "кефа" се изразява в разликата от супурнайсетте милисекунди по- бързо сменяне или в разликата, че като настъпиш педала в единия случай изпреварваш с около 0,6 секунди по бързо от колкото в другия.
За други "кефа" се изразява в това, че палиш, слагаш крака на педала и забравяш за досадното сменяне от сорта 1-2-3-2-3-4-3-2-1-2-3-4-5-2...
И както и хората са различни, така има и различни избори и предпочитания, а спор винаги ще има кое е по-добро, но хора на едно мнение - никога.
Това е от мен за един от вечните спорове. Но ако ще се броим +1 за автомата, но с правилният мотор!!!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: е46 330d ръчка или автоматик
И като това е правилният мотор за автомат , значи ли че BMW са сложили правилният автомат за този мотор?! 

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: е46 330d ръчка или автоматик
BukToP написа:Кефа ценя няма!
За едни "кефа" се изразява в разликата от супурнайсетте милисекунди по- бързо сменяне или в разликата, че като настъпиш педала в единия случай изпреварваш с около 0,6 секунди по бързо от колкото в другия.
За други "кефа" се изразява в това, че палиш, слагаш крака на педала и забравяш за досадното сменяне от сорта 1-2-3-2-3-4-3-2-1-2-3-4-5-2...
И както и хората са различни, така има и различни избори и предпочитания, а спор винаги ще има кое е по-добро, но хора на едно мнение - никога.
За трети кефа е колата да прави квото те и кажат, а не една кутийка да решава вместо тях ...
Само добавям, че не са ти пълни вариантите

То за тва има и тако и вако щото иначе БМВ щяха да правят само с една кутия и да няма такива драми по форумите


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани