Повишаване на налягането в охладителната система

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Повишаване на налягането в охладителната система

Мнение от virtualchild » 25 Сеп 2015, 14:30

Понеже се произвеждат капачки на радиатори с по-високо налягане от стандартното с цел промяна на температурата на кипене, се питам следното:
Какво би станало ако сменя капачката на радиaтора от дизел с налягане 1,4бара с тази на бензин за налягане 2,0бара?
Какво мислите за идеата?
Ето и примера:
http://koyoradracing.com/products/radiator_caps.asp
:kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Повишаване на налягането в охладителната система

Мнение от ~Мишо~ » 25 Сеп 2015, 15:29

Не се занимавай с глупости. Колата трябва да се кара с антифриз, а той от своя страна кипи около и над 130 градуса... Реално системата е под налягане заради кавитацията, а не заради точката на кипене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Повишаване на налягането в охладителната система

Мнение от ivoaudi » 25 Сеп 2015, 19:01

Абсолютно невярно! Именно за да не заври охладителната течност се прави тази гимнастика с налягането, а не заради кавитацията!
А че е безсмислено да се сменя капачката с такава от бензин, така си е. Ако няма да се гонят някакви мега натоварвания с някакви рязки моментни повишавания на температурата няма смисъл. Ако все пак това е целта, трябва да се предвиди повишеното налягане и рисковете от него.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Повишаване на налягането в охладителната система

Мнение от NGneer4eto » 26 Сеп 2015, 0:15

На 1,4 бара водата кипи на 126 градуса Целзий. На 2,0 бар кипи при 133.5 С. Антифризът би трябвало да кипи на по-високи. Възниква въпросът какъв е смисълът да увеличаваш предпазното налягане. Едва ли карането на вода/антифриз с температура 130 С ще доведе до нещо положително за двигателя ти. Също е много вероятно ако вдига 126 С много бързо да достигне и 133. Затова отговорът на въпроса е между "няма смисъл" и "не се занимавай". :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1674
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Повишаване на налягането в охладителната система

Мнение от ildivvy » 28 Сеп 2015, 22:20

Ами възможно е ако достигне някога това налягане,а ти си сменил капачката,вместо да изпусне от нея,да изхвърли антифирза от друго място.Така може да стане и по-голяма беля! Явно искат на дизела да изпуска малко по-рано (при по-ниско налягане).Налягането в системата не се определя от капачката,тя само съдържа предпазния клапан (който е и двупосочен,както знаете).
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook