Проблем не работи навигацията и радиото
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем не работи навигацията и радиото
Колеги имам проблем с не работеща навигация отзад в багажника и мониторчето в купето 4/3 което е иначе пикселите по него светят от къде да го почна да разреша проблема
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
Ти сам си го казал, започни от навигационния компютър в багажника
Ако искаш подробности за рашаване на проблема, започни с подробности относно колата, за която питаш 


Re: Проблем не работи навигацията и радиото
730 d 99 година като цяло след един ремонт на гнп-то стана всичко
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
Почти сигурно е, че ти е падал акумулатора и навигационния компютър е умрял. Ако е 99г би трябвало да е с МК2 навигация и можеш да ъпгрейдваш до МК4 (което е по-добрия вариант). Ако просто искаш да светне, МК2-ките са по 50-70лв.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
Има ли начин поне радиото да се оправи без да сменям МК2 с МК4 за момента просто радиото ми трябва
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
Радиото си е съвсем отделен модул и ще трябва да се смени и то. Пробвай да го удариш няколко пъти с една отверка отгоре, може и да се оправи временно 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
mad_presley написа:Почти сигурно е, че ти е падал акумулатора и навигационния компютър е умрял. Ако е 99г би трябвало да е с МК2 навигация и можеш да ъпгрейдваш до МК4 (което е по-добрия вариант). Ако просто искаш да светне, МК2-ките са по 50-70лв.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Стига бе, по твоята логика при всяка смяна на акумулатор колегите с навигации трябва да сменят МК модулите, защото сдават багажа.
mad_presley написа:Радиото си е съвсем отделен модул и ще трябва да се смени и то. Пробвай да го удариш няколко пъти с една отверка отгоре, може и да се оправи временно
Това с отверката сериозно ли е или се майтапиш, не е ли по сигурно с чук - или ще работи или не.
Към колегата sedmica:
Колега, провери си предпазителите, защото от това, което чета оставам с убеждението, че липсва някое от захранващите напрежение на аудио-системата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
stony1 написа:Стига бе, по твоята логика при всяка смяна на акумулатор колегите с навигации трябва да сменят МК модулите, защото сдават багажа.
Не, но трябва да се изчака да изгасне Power диода, ако откачиш акумулатора преди това, 99% убиваш навигацията, освен ако не е МК4.
stony1 написа:Това с отверката сериозно ли е или се майтапиш, не е ли по сигурно с чук - или ще работи или не.
Не, не се майтапя! Ти ако искаш и с чук го удари, аз съм казал отверка. Едва ли си се занимавал с повече умрели BM24 радио модули или с навигационни компютри, така че ироничните ти мнения не са никак на място

И понеже му казваш да си провери предпазителя, който е 30А в багажника от дясната страна, явно не си отразил, че подсветката на дисплея му работи, което автоматично изключва предпазител, като проблем. Има и 10А предпазител на самото радио, но едва ли е изгорял или ако е изгорял, значи има за какво да изгори.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
mad_presley написа:stony1 написа:Стига бе, по твоята логика при всяка смяна на акумулатор колегите с навигации трябва да сменят МК модулите, защото сдават багажа.
Не, но трябва да се изчака да изгасне Power диода, ако откачиш акумулатора преди това, 99% убиваш навигацията, освен ако не е МК4.stony1 написа:Това с отверката сериозно ли е или се майтапиш, не е ли по сигурно с чук - или ще работи или не.
Не, не се майтапя! Ти ако искаш и с чук го удари, аз съм казал отверка. Едва ли си се занимавал с повече умрели BM24 радио модули или с навигационни компютри, така че ироничните ти мнения не са никак на място![]()
И понеже му казваш да си провери предпазителя, който е 30А в багажника от дясната страна, явно не си отразил, че подсветката на дисплея му работи, което автоматично изключва предпазител, като проблем. Има и 10А предпазител на самото радио, но едва ли е изгорял или ако е изгорял, значи има за какво да изгори.
Нямаш си представа с колко умрели и полуумрели електронни модули на БМВ съм се занимавал и продължавам да го правя. Въпреки това не никого не казвам да удара с отверка даден модул, просто е несериозно. Това продиктува и поста ми по-горе.
mad_presley написа:Радиото си е съвсем отделен модул и ще трябва да се смени и то. Пробвай да го удариш няколко пъти с една отверка отгоре, може и да се оправи временно
Да радиото е отделен модул и има толкова общо с подсветката на монитора колкото има и МК модула. На практика единственото общо между модулите са захранващите напрежения. Предпазителят 30А е за постоянното захранване, но има и оперативна верига, която получава +12V при първо положение на контактния ключ.
Ако пък му е умрял МК модула, какъв е проблема дисплея да показва картина? На практика колегата не дава информация за пълната конфигурация на системата, но при наличието на видео-модул, неработещ МК модул не е проблем. В този случай картината ще е с по-лошо качество но ще я има.
Модулът с дисплея от "Малката навигация" при Е38/Е39 е съставен от две части. Едната е самият дисплей, които има бяла букса на задната част и дори демонтиран от кутията дисплеят може да работи самостоятелно. Останалата част е управлението на системата и касетофон. Връзката между тази част и останлите модули в аудио системата става чрез синята букса на задната част на модула, а управлението е по I-bus интрфейс, липсата на картина на дисплея не пречи на радиото да работи, просто колегата няма да вижда станциите, изписвани на екрана. Липсата на управление обаче може да е поради ред причини и без да има пълна иформация относно системата в колата на колегата няма как да се каже кой модул е дефектирал. При три неработещи модула от една система нещата стават доста интересни.
Това няма да го коментирам:
"Не, но трябва да се изчака да изгасне Power диода, ако откачиш акумулатора преди това, 99% убиваш навигацията, освен ако не е МК4."
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
stony1 написа:
Ако пък му е умрял МК модула, какъв е проблема дисплея да показва картина?
Това няма да го коментирам:
"Не, но трябва да се изчака да изгасне Power диода, ако откачиш акумулатора преди това, 99% убиваш навигацията, освен ако не е МК4."
И ако е умрял МК2, от къде очакваш да дойде картина, от някъде свише освен, защото аз не се сещам за друго място. От телевизията картина щеше да дойде, ако беше с 16:9 дисплей

И кое по-точно няма да коментираш, бюлетина на BMW за навигационни компютри МК2 и МК3, при които трябва да се изчакат минимум 55 секунди преди да се откачи акумулатора ли!? Явно не ти е ясна материята, не разбирам защо искаш така публично да го покажеш обаче.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
Като стана въпрос за материя и познание се сещам за съвета относно използването на отверка, който даде по-горе.
Иначе казано:
Постоянно захранване през предпазител 30А. Оперативана верига през предпазител 5А при първо положение на контактния ключ. Маса и I-bus. Когато се постави контактния ключ на първа позиция навигационния компютър получава захранване и може да бъде стартиран, съответно светва и диода за захранването на модула. Когато ключът се върне контактния ключ в положение "0" и се извади от патрона захранването на оперативната верига отпада. Ако диодът продължи да свето, то това се дължи на заредения филтриращ кондензатор в захранващата веригата на навигационния компютър. Зарядът на този кондензатор е достатъчен, за да подкара един светодиод, чиято максимална консумация е от порядъка на 20mA, но само толкова. При това положение ако се свали минусовата клема на акумулатора няма да се случи нищо, дори и на навигационният компютър.
Друг е въпросът ако контактният ключ остане на таблото, макар и в положение "0".
Иначе казано:
Постоянно захранване през предпазител 30А. Оперативана верига през предпазител 5А при първо положение на контактния ключ. Маса и I-bus. Когато се постави контактния ключ на първа позиция навигационния компютър получава захранване и може да бъде стартиран, съответно светва и диода за захранването на модула. Когато ключът се върне контактния ключ в положение "0" и се извади от патрона захранването на оперативната верига отпада. Ако диодът продължи да свето, то това се дължи на заредения филтриращ кондензатор в захранващата веригата на навигационния компютър. Зарядът на този кондензатор е достатъчен, за да подкара един светодиод, чиято максимална консумация е от порядъка на 20mA, но само толкова. При това положение ако се свали минусовата клема на акумулатора няма да се случи нищо, дори и на навигационният компютър.
Друг е въпросът ако контактният ключ остане на таблото, макар и в положение "0".
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
При МК3 светодиода продължава да свети (мига) до като компютъра не свърши каквото има да върши, това продължава около минута. Това че е отпаднало управляващото напрежение (F46) не значи че е спрял да работи, той продължава да получава захранване през F69. Светодиода започва пак да мига когато колата се "събуди" (отчете се някаква активност по I-Bus) независимо дали ключа е в патрона или не или се ползва навигацията т.е. чете се някаква информация от диска. При МК3 много е вероятно да умре ако до като му мига светодиода и се изключи акумулатора т.е компютъра остане без захранване.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Проблем не работи навигацията и радиото
Абе Вие не разбрахте ли ,че колегата stony1 знае всичко !?!
Ако обаче се беше сблъсквал и с половината от проблемите които сме виждали по БМВ-тата ,щеше да пее друга песен ......
Сега един въпрос към въпросния велик разбирач stony1 : чувал ли си че I-bus-а ,за който ти така много твърдиш че знаеш всичко, може да "събужда" дадени модули в колата ? Ако беше наясно с това,щеше да си наясно и че диода на МК-то е нормално да продължи да свети и след изваждането на ключа .
Приеми един приятелски съвет от мен : Не е хубаво да мислиш че знаеш всичко ! Никога не е късно да станеш за резил
П.С. stony1 не е нужно да ми отговаряш .
Ако обаче се беше сблъсквал и с половината от проблемите които сме виждали по БМВ-тата ,щеше да пее друга песен ......
Сега един въпрос към въпросния велик разбирач stony1 : чувал ли си че I-bus-а ,за който ти така много твърдиш че знаеш всичко, може да "събужда" дадени модули в колата ? Ако беше наясно с това,щеше да си наясно и че диода на МК-то е нормално да продължи да свети и след изваждането на ключа .
Приеми един приятелски съвет от мен : Не е хубаво да мислиш че знаеш всичко ! Никога не е късно да станеш за резил

П.С. stony1 не е нужно да ми отговаряш .
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани