Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от KPETEH » 14 Сеп 2015, 13:36

и тия не ги разбираш, има ама е карбуратор и му е проблемен.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от Lenco » 14 Сеп 2015, 13:53

Дано хората се смилят и не я заключат, че тия трудни години .... трябва си забавление.
Полото се вдигна на двете десни гуми, на старото кръстовище за Созопол/М Рудник. Идвах от М. Рудник и си Бях свикнал с някаква скорост от е21-та, някак неволно се случи, но кола 50кс ме изплаши така, както далеч по-силни не са успели.

Някой дали има реални данни, на какви километри м54 почва да търси масло в по-големи количества?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от fancooler » 14 Сеп 2015, 14:32

:OT: Великата динамика на Polo 1.4 60 кoня се пoстига предимнo oт oкачванетo и междуoсиетo - прoстo над 80км/ч асфалтът се изправя и те удря в челoтo! А кoлкoтo дo 100-те кoня на 1.6 мoтoра в е36 - тoя двигател не се слага в е46-цата. Там имаме 316-ка с 1.9 литра 105 кoня (1.8, 116 кoня при фейса) мoтoр, кoйтo ще се разправи и с "двувалката" бегачка 1.4 75 кoня... :OT:

Аз пo мoи лични наблюдения забелязах, че гoренетo на маслo при м54 зависи oт стила на шoфиране. Акo се натиска якo гoри малсoтo пoвече, oткoлкoтo при спoкoйнo каране. За мoмента мoйта е на oкoлo 145 000 км. реални (джамбаза я беше върнал на 80 хил. :ranting: ) и гoри oкoлo литър на 10 000 км. Дo кoлкoтo знам прoблемите се дължат не самo на прoбега (над 300 000 км.), а и на вида/марката маслo, с кoетo е каранo. Имам приятели със същия мoтoр, кoитo се oплакват, нo кoлите им са били карани с 10W40...

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от K_Ilkov » 14 Сеп 2015, 14:48

Аз смятам (понеже положих усилия да разуча въпроса макар и он-лайн),
че е трудно да се изведе някакъв принцип кога и как започва да харчи масло м54.

Според мен много зависи от начина на каране и дори от разработване на мотора ...
Явно сегментите не са домислени съвсем, или са мислени повече в посока икономия и ниско съпротивление
отколкото надеждност и сдават багажа по-бързо в сравнение с предшественика си м52 ...
Друг проблем, за който съм чел изобщо за моторите след м54 (вкл.), е че работят при по-високи температури,
с цел оптимизация на изгаряне и тн. основно за икономия на гориво и еконасочени решения, което води до
преждевременно износване на сегменти и гумички на клапани ...

Маслото между другото е много сериозен фактор за харча - с различни масла една спесификация нещата варират доста ...

Кое колко е вярно ми е трудно да твърдя, но до тези изводи съм стигнал аз от четене и някакъв полеви опит с 2бр м54б30 :dunno:
Не задължавам никой с това мнение и не смея да твърдя, че съм проучил и изчел всичко!

fancooler написа:Аз пo мoи лични наблюдения забелязах, че гoренетo на маслo при м54 зависи oт стила на шoфиране. Акo се натиска якo гoри малсoтo пoвече, oткoлкoтo при спoкoйнo каране.

Това е факт, който пък винаги ме е карал да си мисля, че температурните разширения на разни материали може да имат значение ...

От една старана е норамлно като се "гази" да е така, но понякога разликите са съществени ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от KPETEH » 14 Сеп 2015, 16:09

Е ти като го газиш, маслото стаа на бульон и минава по-лесно към ауспуха... според мен е нормално.
K_Ilkov написа:Кое колко е вярно ми е трудно да твърдя, но до тези изводи съм стигнал аз от четене и някакъв полеви опит с 2бр м54б30 :dunno:

Твойте на по колко километра бяха и по колко масло доливаше?! Кажи ти от опит, пък нека другите го четат... Според мен, без преки наблюдения, масло почват да харчат некъде след 140000 реални от Горубляне...

:OT: Абе те като ги гледам и по улиците... Днес един с комби, от тия с новите регистрации СВ, го гледам в огледалото, нарочно изостава и после газззз, лево десно с волана, да го занесе такова... почти му се получи и после гледам 320 дизел. Те тия тука в БГ, като се качат на бмв, ако не му изкарат душата още в първите 1000км. те па на и после нов внос. Оня го е*ал в италия 10 години, тука келеша още 2 и земи го ти, па после пиши кое било зле и кое било се трошело... Ае да ме извинявате за офтопика, ма си говорим празни приказки, дано дето вика Ленко се смилят и я заключат, че малко по-малко глупости да се пишат...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от Lenco » 14 Сеп 2015, 16:21

Да не я заключат.
Наблюдения над м52б28 по документ от Германия на 230 000км, масло Магнатек 5/40 от форума, до 6000км почти не го бара, след това за следващите 2000км по 0,5л/1000км.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от KPETEH » 14 Сеп 2015, 16:28

[quote="Lenco"]Да не я заключат.[quote]
Да бре :bchug: , ма аз съм на друго мнение, тая тема е сбъркана от началото, пък и автора издиша след като се оказа, че е некъв посредствен философ.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от K_Ilkov » 14 Сеп 2015, 16:42

Аре и аз ще напиша въпреки, че и за мен идеята на темата е сбъркана ...

Така де аз за тва казвам, че донякъде е нормално като се гази + по-течливо масълце ако ти се е паднало или си си избрал да изчезва понякога рязко ...

Мойте и двете от Германското Горубляне :mhihi: са взимани :
- 330-ката беше на 100% доказуеми 130 к като я взех - до смяна към 10к между 2 и 3л си ги взимаше в зависимост от маслото и пак както и Ленко е забелязал след 6-7к осезаемо се увеличаваше ... но това си е от маслото. След смяна на гумички клапани и филтъп картерни намаля, но незначително разхода ...
- х3-ката също там като км 137к, като има за нея по-малко инфо, но нямам съмнение, че е на толкова - към в 2л до 10к км ме оправят

За сведение 320-ката м52б20ту колкото и сипех толкова източвах - не го пипаше маслото ...

Въпроса по-скоро е друг за мен.

Тук е ясно, че се внасят гробове и се карат до припадане на цЕлата газ,
но аз преди да започна да си търся 330и 2010г се рових бая из нета за да се запозная с колата и мотора ...
Изчетох доста мнения за харч на масло от Германия, Англия и САЩ ... за мисфайри също ...
Говорим за коли на по 3-4-5 години явно карани там където не всички са джигити и маслата им са далеч по-качествени ...

За мен е ясно, че проблемите съществуват и не са БГ мит, и както се вижда не ме спира да си взимам :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от inj.stoichev » 14 Сеп 2015, 18:07

pe6kata_ написа:Айде без 316 да ускорява от 0 -100 за 15 секунди имал съм две такива тъй ,че леко малко! Карал съм и посоченотто поло от теб еми какво да ти кажа . Ако полото ти беше двувалката 1,4 16 v можеше и да се съглася с теб. И мисля че темата ти стана такъв бошлав за , което ти имаш главната вина . :OT:


Ехеее голямо писане паднало :D
Ами тя темата се поизчерпа... За времето - така го дават не съм го засичал... А някой може ли да ми каже защо на повечето коли времето от 0-100 го дават в две стойности втората винаги по-голяма и в скоби както и при разхода на някои места също има по 2 стойности :?: А иначе като ида до въпросното поло ще погледна талона и докИментИтИ да не се окаже че е 16в : :mhihi: може пък да не съм обърнал внимание тъй като не съм го купувал аз :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от inj.stoichev » 14 Сеп 2015, 18:12

Lenco написа: Преди време щях да си вземам едно за в града, но на едно кръстовище, докато го пробвах се вдигна на две гуми, слязох и се прибрах пеш.

Еми... написъл съм че има аеродинамична форма на хладилник в предния пост. То бус да караш е по-стабилен :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от K_Ilkov » 14 Сеп 2015, 18:25

То за тва няма сериозни теми щото и да пишеш нещо смислено нещата винаги опират до кое бега повече :mhihi:

inj.stoichev написа:А някой може ли да ми каже защо на повечето коли времето от 0-100 го дават в две стойности втората винаги по-голяма и в скоби както и при разхода на някои места също има по 2 стойности :?:

Маняк, вземи си размърдай кутията дето ти крепи шапката в правилна посока
и чети и мисли вместо да говориш кое колко тръгва от светофара ...

В скоби до времето на всяка кола седи времето на Поло със същия двигател :winky:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от inj.stoichev » 14 Сеп 2015, 18:30

K_Ilkov написа:Аре и аз ще напиша въпреки, че и за мен идеята на темата е сбъркана ...

Въпроса по-скоро е друг за мен.

Тук е ясно, че се внасят гробове и се карат до припадане на цЕлата газ,
но аз преди да започна да си търся 330и 2010г се рових бая из нета за да се запозная с колата и мотора ...
Изчетох доста мнения за харч на масло от Германия, Англия и САЩ ... за мисфайри също ...
Говорим за коли на по 3-4-5 години явно карани там където не всички са джигити и маслата им са далеч по-качествени ...

За мен е ясно, че проблемите съществуват и не са БГ мит, и както се вижда не ме спира да си взимам :mhihi:


http://mywikimotors.com/m54b30/ :arrow: секция оverview, problems :arrow: BMW M54B30 disadvantages and problems
И в чуждестранните форуми се говори за същите проблеми.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от K_Ilkov » 14 Сеп 2015, 18:32

Анджък ... и преди 5г пак беше така :mhihi:

пп. (автомат) да не кажеш, че съм некой киселяк дето не ще да помогне ;)
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от M-coupe » 14 Сеп 2015, 18:45

inj.stoichev написа:А някой може ли да ми каже защо на повечето коли времето от 0-100 го дават в две стойности втората винаги по-голяма и в скоби както и при разхода на някои места също има по 2 стойности

Ръчка (автомат) :!: по темата... за мен най-проблемния е N42B20 :dunno:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46

Мнение от itan75 » 14 Сеп 2015, 20:26

Lenco написа:Да не я заключат.
Наблюдения над м52б28 по документ от Германия на 230 000км, масло Магнатек 5/40 от форума, до 6000км почти не го бара, след това за следващите 2000км по 0,5л/1000км.

Преди около 10-15 год масово се караше масло Арал.Беше страхотно,но откак започнаха да го правят в Румъния след около 5000км пробег с това масло,започваше да го пие като дрът алкохолик ракия.Това не само на една марка коли,автобуси и камиони.Така се случи и с Тотал-а щом и него започнаха да го правят при съседите.По принцип немците не са толкова добри в маслата за сметка на техниката.Най-добрите масла по принцип са френски-Мотул,Тотал,Яко и т.н.По въпроса с разхода на въпросния двигател е нещо подобно като Екотек на Опел.Буталата нямат дупчици за отичане на маслото под масления сегмент,а имат странични срезове около буталния болт за отичане.След около 100 х.км особенно,ако колата е Италиянка с НИКОГА не сменено масло тези странични срезове така се запълват с нагар все едно си взел буталото и си го дал на аргончик да го завари и после полира :shock: .Маслото вече не се остъргва и оттича от полата на буталото към картера,а отива в горивната камера.Не съм разглобявал въпросния мотор на БМВ,но има много други случаи,в които мотори със блокирали ЕГР-и,карани с минерално масло 15/40 запушват заводските отворчета на буталата със зверски нагар,превърнал се на цимент.Спасението е само буталата вън и с една бургийка 2-3мм да се дренират тези отворчета естествено,като е разглобен вече мотора,ще се сложат и нови сегменти,като тези сегменти естествено,ще бъдат пълна шитня в сравнение с оригиналните,но ако цилиндъра няма елипса или някакви надирания могат да изкарат около 100-150 х.км преди пак да почне да пие масло.Лошото в целия омагьосан кръг е че колкото повече масло гори,толко повече НАГАРИ почва да трупа и постепенно всичко да еб.ва-сегменти,чело на буталото,горивна камера,клапани,фаски,водачи,всичко става дроб.Този нагар после започва да се рони на много малки зрънца,което от своя страна го засмуква маслената помпа и го праща към лагерите,като ги надира малко по-малко.Вала не се надира по-принцип от тези нагари,защото така е изчислен винаги да се износва по-бързо лагера както диска/накладката,но аз лично съм отварял мотори на Италианки,на които никога не е сменено маслото при макаронаджиите и резултатите върху вала са налице особенно интресен е разпределителния вал на Фиат Браво/Брава 1.4 12в :mhihi: .
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook