Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
и тия не ги разбираш, има ама е карбуратор и му е проблемен.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Дано хората се смилят и не я заключат, че тия трудни години .... трябва си забавление.
Полото се вдигна на двете десни гуми, на старото кръстовище за Созопол/М Рудник. Идвах от М. Рудник и си Бях свикнал с някаква скорост от е21-та, някак неволно се случи, но кола 50кс ме изплаши така, както далеч по-силни не са успели.
Някой дали има реални данни, на какви километри м54 почва да търси масло в по-големи количества?
Полото се вдигна на двете десни гуми, на старото кръстовище за Созопол/М Рудник. Идвах от М. Рудник и си Бях свикнал с някаква скорост от е21-та, някак неволно се случи, но кола 50кс ме изплаши така, както далеч по-силни не са успели.
Някой дали има реални данни, на какви километри м54 почва да търси масло в по-големи количества?
- fancooler
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46


Аз пo мoи лични наблюдения забелязах, че гoренетo на маслo при м54 зависи oт стила на шoфиране. Акo се натиска якo гoри малсoтo пoвече, oткoлкoтo при спoкoйнo каране. За мoмента мoйта е на oкoлo 145 000 км. реални (джамбаза я беше върнал на 80 хил.

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Аз смятам (понеже положих усилия да разуча въпроса макар и он-лайн),
че е трудно да се изведе някакъв принцип кога и как започва да харчи масло м54.
Според мен много зависи от начина на каране и дори от разработване на мотора ...
Явно сегментите не са домислени съвсем, или са мислени повече в посока икономия и ниско съпротивление
отколкото надеждност и сдават багажа по-бързо в сравнение с предшественика си м52 ...
Друг проблем, за който съм чел изобщо за моторите след м54 (вкл.), е че работят при по-високи температури,
с цел оптимизация на изгаряне и тн. основно за икономия на гориво и еконасочени решения, което води до
преждевременно износване на сегменти и гумички на клапани ...
Маслото между другото е много сериозен фактор за харча - с различни масла една спесификация нещата варират доста ...
Кое колко е вярно ми е трудно да твърдя, но до тези изводи съм стигнал аз от четене и някакъв полеви опит с 2бр м54б30
Не задължавам никой с това мнение и не смея да твърдя, че съм проучил и изчел всичко!
Това е факт, който пък винаги ме е карал да си мисля, че температурните разширения на разни материали може да имат значение ...
От една старана е норамлно като се "гази" да е така, но понякога разликите са съществени ...
че е трудно да се изведе някакъв принцип кога и как започва да харчи масло м54.
Според мен много зависи от начина на каране и дори от разработване на мотора ...
Явно сегментите не са домислени съвсем, или са мислени повече в посока икономия и ниско съпротивление
отколкото надеждност и сдават багажа по-бързо в сравнение с предшественика си м52 ...
Друг проблем, за който съм чел изобщо за моторите след м54 (вкл.), е че работят при по-високи температури,
с цел оптимизация на изгаряне и тн. основно за икономия на гориво и еконасочени решения, което води до
преждевременно износване на сегменти и гумички на клапани ...
Маслото между другото е много сериозен фактор за харча - с различни масла една спесификация нещата варират доста ...
Кое колко е вярно ми е трудно да твърдя, но до тези изводи съм стигнал аз от четене и някакъв полеви опит с 2бр м54б30

Не задължавам никой с това мнение и не смея да твърдя, че съм проучил и изчел всичко!
fancooler написа:Аз пo мoи лични наблюдения забелязах, че гoренетo на маслo при м54 зависи oт стила на шoфиране. Акo се натиска якo гoри малсoтo пoвече, oткoлкoтo при спoкoйнo каране.
Това е факт, който пък винаги ме е карал да си мисля, че температурните разширения на разни материали може да имат значение ...
От една старана е норамлно като се "гази" да е така, но понякога разликите са съществени ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Е ти като го газиш, маслото стаа на бульон и минава по-лесно към ауспуха... според мен е нормално.
Твойте на по колко километра бяха и по колко масло доливаше?! Кажи ти от опит, пък нека другите го четат... Според мен, без преки наблюдения, масло почват да харчат некъде след 140000 реални от Горубляне...
Абе те като ги гледам и по улиците... Днес един с комби, от тия с новите регистрации СВ, го гледам в огледалото, нарочно изостава и после газззз, лево десно с волана, да го занесе такова... почти му се получи и после гледам 320 дизел. Те тия тука в БГ, като се качат на бмв, ако не му изкарат душата още в първите 1000км. те па на и после нов внос. Оня го е*ал в италия 10 години, тука келеша още 2 и земи го ти, па после пиши кое било зле и кое било се трошело... Ае да ме извинявате за офтопика, ма си говорим празни приказки, дано дето вика Ленко се смилят и я заключат, че малко по-малко глупости да се пишат...
K_Ilkov написа:Кое колко е вярно ми е трудно да твърдя, но до тези изводи съм стигнал аз от четене и някакъв полеви опит с 2бр м54б30![]()
Твойте на по колко километра бяха и по колко масло доливаше?! Кажи ти от опит, пък нека другите го четат... Според мен, без преки наблюдения, масло почват да харчат некъде след 140000 реални от Горубляне...

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Да не я заключат.
Наблюдения над м52б28 по документ от Германия на 230 000км, масло Магнатек 5/40 от форума, до 6000км почти не го бара, след това за следващите 2000км по 0,5л/1000км.
Наблюдения над м52б28 по документ от Германия на 230 000км, масло Магнатек 5/40 от форума, до 6000км почти не го бара, след това за следващите 2000км по 0,5л/1000км.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
[quote="Lenco"]Да не я заключат.[quote]
Да бре
, ма аз съм на друго мнение, тая тема е сбъркана от началото, пък и автора издиша след като се оказа, че е некъв посредствен философ.
Да бре

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Аре и аз ще напиша въпреки, че и за мен идеята на темата е сбъркана ...
Така де аз за тва казвам, че донякъде е нормално като се гази + по-течливо масълце ако ти се е паднало или си си избрал да изчезва понякога рязко ...
Мойте и двете от Германското Горубляне
са взимани :
- 330-ката беше на 100% доказуеми 130 к като я взех - до смяна към 10к между 2 и 3л си ги взимаше в зависимост от маслото и пак както и Ленко е забелязал след 6-7к осезаемо се увеличаваше ... но това си е от маслото. След смяна на гумички клапани и филтъп картерни намаля, но незначително разхода ...
- х3-ката също там като км 137к, като има за нея по-малко инфо, но нямам съмнение, че е на толкова - към в 2л до 10к км ме оправят
За сведение 320-ката м52б20ту колкото и сипех толкова източвах - не го пипаше маслото ...
Въпроса по-скоро е друг за мен.
Тук е ясно, че се внасят гробове и се карат до припадане на цЕлата газ,
но аз преди да започна да си търся 330и 2010г се рових бая из нета за да се запозная с колата и мотора ...
Изчетох доста мнения за харч на масло от Германия, Англия и САЩ ... за мисфайри също ...
Говорим за коли на по 3-4-5 години явно карани там където не всички са джигити и маслата им са далеч по-качествени ...
За мен е ясно, че проблемите съществуват и не са БГ мит, и както се вижда не ме спира да си взимам
Така де аз за тва казвам, че донякъде е нормално като се гази + по-течливо масълце ако ти се е паднало или си си избрал да изчезва понякога рязко ...
Мойте и двете от Германското Горубляне

- 330-ката беше на 100% доказуеми 130 к като я взех - до смяна към 10к между 2 и 3л си ги взимаше в зависимост от маслото и пак както и Ленко е забелязал след 6-7к осезаемо се увеличаваше ... но това си е от маслото. След смяна на гумички клапани и филтъп картерни намаля, но незначително разхода ...
- х3-ката също там като км 137к, като има за нея по-малко инфо, но нямам съмнение, че е на толкова - към в 2л до 10к км ме оправят
За сведение 320-ката м52б20ту колкото и сипех толкова източвах - не го пипаше маслото ...
Въпроса по-скоро е друг за мен.
Тук е ясно, че се внасят гробове и се карат до припадане на цЕлата газ,
но аз преди да започна да си търся 330и 2010г се рових бая из нета за да се запозная с колата и мотора ...
Изчетох доста мнения за харч на масло от Германия, Англия и САЩ ... за мисфайри също ...
Говорим за коли на по 3-4-5 години явно карани там където не всички са джигити и маслата им са далеч по-качествени ...
За мен е ясно, че проблемите съществуват и не са БГ мит, и както се вижда не ме спира да си взимам


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
pe6kata_ написа:Айде без 316 да ускорява от 0 -100 за 15 секунди имал съм две такива тъй ,че леко малко! Карал съм и посоченотто поло от теб еми какво да ти кажа . Ако полото ти беше двувалката 1,4 16 v можеше и да се съглася с теб. И мисля че темата ти стана такъв бошлав за , което ти имаш главната вина .
Ехеее голямо писане паднало

Ами тя темата се поизчерпа... За времето - така го дават не съм го засичал... А някой може ли да ми каже защо на повечето коли времето от 0-100 го дават в две стойности втората винаги по-голяма и в скоби както и при разхода на някои места също има по 2 стойности



- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Lenco написа: Преди време щях да си вземам едно за в града, но на едно кръстовище, докато го пробвах се вдигна на две гуми, слязох и се прибрах пеш.
Еми... написъл съм че има аеродинамична форма на хладилник в предния пост. То бус да караш е по-стабилен

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
То за тва няма сериозни теми щото и да пишеш нещо смислено нещата винаги опират до кое бега повече
Маняк, вземи си размърдай кутията дето ти крепи шапката в правилна посока
и чети и мисли вместо да говориш кое колко тръгва от светофара ...
В скоби до времето на всяка кола седи времето на Поло със същия двигател

inj.stoichev написа:А някой може ли да ми каже защо на повечето коли времето от 0-100 го дават в две стойности втората винаги по-голяма и в скоби както и при разхода на някои места също има по 2 стойности![]()
Маняк, вземи си размърдай кутията дето ти крепи шапката в правилна посока
и чети и мисли вместо да говориш кое колко тръгва от светофара ...
В скоби до времето на всяка кола седи времето на Поло със същия двигател


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
K_Ilkov написа:Аре и аз ще напиша въпреки, че и за мен идеята на темата е сбъркана ...
Въпроса по-скоро е друг за мен.
Тук е ясно, че се внасят гробове и се карат до припадане на цЕлата газ,
но аз преди да започна да си търся 330и 2010г се рових бая из нета за да се запозная с колата и мотора ...
Изчетох доста мнения за харч на масло от Германия, Англия и САЩ ... за мисфайри също ...
Говорим за коли на по 3-4-5 години явно карани там където не всички са джигити и маслата им са далеч по-качествени ...
За мен е ясно, че проблемите съществуват и не са БГ мит, и както се вижда не ме спира да си взимам
http://mywikimotors.com/m54b30/


И в чуждестранните форуми се говори за същите проблеми.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Анджък ... и преди 5г пак беше така
пп. (автомат) да не кажеш, че съм некой киселяк дето не ще да помогне

пп. (автомат) да не кажеш, че съм некой киселяк дето не ще да помогне


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
inj.stoichev написа:А някой може ли да ми каже защо на повечето коли времето от 0-100 го дават в две стойности втората винаги по-голяма и в скоби както и при разхода на някои места също има по 2 стойности
Ръчка (автомат)


..Bayerische Motoren Werke..


- itan75
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318и M43TU B19
- Мечтае да кара: БМВ 750
Re: Кой е най-проблемния бензинов двигател на е46
Lenco написа:Да не я заключат.
Наблюдения над м52б28 по документ от Германия на 230 000км, масло Магнатек 5/40 от форума, до 6000км почти не го бара, след това за следващите 2000км по 0,5л/1000км.
Преди около 10-15 год масово се караше масло Арал.Беше страхотно,но откак започнаха да го правят в Румъния след около 5000км пробег с това масло,започваше да го пие като дрът алкохолик ракия.Това не само на една марка коли,автобуси и камиони.Така се случи и с Тотал-а щом и него започнаха да го правят при съседите.По принцип немците не са толкова добри в маслата за сметка на техниката.Най-добрите масла по принцип са френски-Мотул,Тотал,Яко и т.н.По въпроса с разхода на въпросния двигател е нещо подобно като Екотек на Опел.Буталата нямат дупчици за отичане на маслото под масления сегмент,а имат странични срезове около буталния болт за отичане.След около 100 х.км особенно,ако колата е Италиянка с НИКОГА не сменено масло тези странични срезове така се запълват с нагар все едно си взел буталото и си го дал на аргончик да го завари и после полира


Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]