Разход 540i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Разход 540i

Мнение от In_Memoriam » 29 Авг 2015, 15:55

Хаос написа:
Batov написа:
Хаос написа:204 средна скорост с 17.8 разход, да бе, това борда ли ти го показа?
Щото тая средна скорост на магистралата надявам се правена означава да си карал с поне 220.. А при 220 няма начин да ме убедиш, че харчи 18, виж разходомера къде ти е на 240 - 30+литра на 100...


Не мисля и да те убеждавам :D
А на 240 едва ли има кола, която да не е на 30+/100 :) на 40-ката съм почти сигурен, че дори е 40+ :lol:

Ми крива ти е сметката значи.
Как с поддържане на 220 ти дава 19, а с 240 ти е 30+?


Въздушното съпротивление не нараства праволинейно, а квадратично, така че след определена скорост (240 например, което е близо до максималната скорост за тази кола) е напълно нормално да скочи разхода с доста.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Разход 540i

Мнение от doomy525 » 29 Авг 2015, 20:27

Другото което е, че колата като си преодолее тежестта разхода пада доста, а стрелката е за моментния разход и един път вдигнеш ли 200 нататък със съвсем леко галене на газта отива до 230-240, та мисълта ми е, че тя не е кой знае какъв фактор..
Аз например съм забелязал мойта баба, че при 110 гори едно, а със 140-145-150 гори малко по-малко /говоря за поддържане на една и съща скорост с темпомат например/
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Разход 540i

Мнение от Хаос » 29 Авг 2015, 22:06

In_Memoriam написа:
Хаос написа:
Batov написа:
Хаос написа:204 средна скорост с 17.8 разход, да бе, това борда ли ти го показа?
Щото тая средна скорост на магистралата надявам се правена означава да си карал с поне 220.. А при 220 няма начин да ме убедиш, че харчи 18, виж разходомера къде ти е на 240 - 30+литра на 100...


Не мисля и да те убеждавам :D
А на 240 едва ли има кола, която да не е на 30+/100 :) на 40-ката съм почти сигурен, че дори е 40+ :lol:

Ми крива ти е сметката значи.
Как с поддържане на 220 ти дава 19, а с 240 ти е 30+?


Въздушното съпротивление не нараства праволинейно, а квадратично, така че след определена скорост (240 например, което е близо до максималната скорост за тази кола) е напълно нормално да скочи разхода с доста.

Добре де, обаче двг харчи гориво пропорционално на оборотите си, какво общо има въздушното съпротивление (челно, нека не смятаме колко по-тежка става колата на висока скорост и как това влияе на коефициента на съпротивление при търкаляне на гумите).
Как товара е свързан с разхода на гориво?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Разход 540i

Мнение от larry_boy » 29 Авг 2015, 22:10

In_Memoriam написа:
Хаос написа:
Batov написа:
Хаос написа:204 средна скорост с 17.8 разход, да бе, това борда ли ти го показа?
Щото тая средна скорост на магистралата надявам се правена означава да си карал с поне 220.. А при 220 няма начин да ме убедиш, че харчи 18, виж разходомера къде ти е на 240 - 30+литра на 100...


Не мисля и да те убеждавам :D
А на 240 едва ли има кола, която да не е на 30+/100 :) на 40-ката съм почти сигурен, че дори е 40+ :lol:

Ми крива ти е сметката значи.
Как с поддържане на 220 ти дава 19, а с 240 ти е 30+?


Въздушното съпротивление не нараства праволинейно, а квадратично, така че след определена скорост (240 например, което е близо до максималната скорост за тази кола) е напълно нормално да скочи разхода с доста.


Хаос, Batov, не знам колко 540 сте карали, но за да го докарате до 18 на 100 извънградско си е меко казано - плод на безотговорно шофиране. Този разход няма да го постигнете дори и при 200+, друг е въпроса къде в БГ може да поддържате тази скорост поне един час, за да се обедите в правотата на думите ми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Разход 540i

Мнение от ares2 » 29 Авг 2015, 22:12

според мен разхода идва най вече от потеглянето от спряло положение и критичното ускорение до на 60 - 70
не случайно на тази кола и дават градски разход 17/100 по каталози тук там
като гледам и живите данни на борд комп има логика
когато форсираш и караш бързо рахода е по нисък от изкачването на баир с 70км
но пък извън града би трябвало да харчи с 1 л. над едно М52 :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Разход 540i

Мнение от larry_boy » 29 Авг 2015, 22:21

Хаос написа:
In_Memoriam написа:
Хаос написа:
Batov написа:
Хаос написа:
Добре де, обаче двг харчи гориво пропорционално на оборотите си, какво общо има въздушното съпротивление (челно, нека не смятаме колко по-тежка става колата на висока скорост и как това влияе на коефициента на съпротивление при търкаляне на гумите).
Как товара е свързан с разхода на гориво?


210 км/ч са точно при 4000 оборота, Средният разход там е към 15- 16, при пълна кола, ама пълна. С едно зареждане се изминават 300 - 320 мили( 450 - 500 км.) с едно зареждане, колко е тя Германия едно зареждане и малко отгоре :mhihi: :mhihi: .

В Бг 390 - 420 мили с едно зареждане - Да тук няма къде да подстригваш с 200+, но неизбежно има и малко градско и не малко населени места през който неимоверно се намаля скоростта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Разход 540i

Мнение от In_Memoriam » 29 Авг 2015, 22:33

Хаос написа:
In_Memoriam написа:
Хаос написа:
Batov написа:
Хаос написа:204 средна скорост с 17.8 разход, да бе, това борда ли ти го показа?
Щото тая средна скорост на магистралата надявам се правена означава да си карал с поне 220.. А при 220 няма начин да ме убедиш, че харчи 18, виж разходомера къде ти е на 240 - 30+литра на 100...


Не мисля и да те убеждавам :D
А на 240 едва ли има кола, която да не е на 30+/100 :) на 40-ката съм почти сигурен, че дори е 40+ :lol:

Ми крива ти е сметката значи.
Как с поддържане на 220 ти дава 19, а с 240 ти е 30+?


Въздушното съпротивление не нараства праволинейно, а квадратично, така че след определена скорост (240 например, което е близо до максималната скорост за тази кола) е напълно нормално да скочи разхода с доста.

Добре де, обаче двг харчи гориво пропорционално на оборотите си, какво общо има въздушното съпротивление (челно, нека не смятаме колко по-тежка става колата на висока скорост и как това влияе на коефициента на съпротивление при търкаляне на гумите).
Как товара е свързан с разхода на гориво?


Просто бориш много по-големи сили, за да поддържаш 240 отколкото 220. Например поддържаш 100 км/ч и бориш сила X. Щом силите нарастват квадратично, следва при 200 км/ч да бориш сила 4Х. Двигателят вижда доста зор и разходът расте. Затова и ако данните на колегата са верни при 220 км/ч 19/100, а при 240 км/ч 30+/100. По груби сметки само от повишеното въздушно съпротивление:

240^2/220^2 = 1.2

Тоест 20% по-голям разход при 240 отколкото при 220, тоест към 23/100. Като се сложат и други фактори (повече притискателна сила -> повече триене) като нищо да отиде към 30/100.

Ако се абстрахираме от всички видове триене и съпротивление при поддържане в продължение на 1 час на 100 км/ч на 5к оборота разходът ще е същия като при 200 км/ч на 5к оборота. Същият ще е и при форсиране на място в продължение на 1 час на 5к оборота.

Има и още един фактор - става дума за коли с ECU, които си регулират смесите в зависимост от натоварването.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Разход 540i

Мнение от cod-cdbp » 29 Авг 2015, 23:57

Ще оставя това тук:
http://www.e31.net/resistance.html
Изображение


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Разход 540i

Мнение от Хаос » 30 Авг 2015, 5:58

larry_boy написа:
Хаос, Batov, не знам колко 540 сте карали, но за да го докарате до 18 на 100 извънградско си е меко казано - плод на безотговорно шофиране. Този разход няма да го постигнете дори и при 200+, друг е въпроса къде в БГ може да поддържате тази скорост поне един час, за да се обедите в правотата на думите ми.

Да речем, че не сме карали толкова много 540-ки, но за сметка на това караме м5-тици...
София-Бургас табела до табела 2:00 часа, 75 литра, 400 километра общо, 19/100 разход, 5000 оборота, климатик, 200 през повечето време, освен 50км преди Пловдив с едно амг 230-250.
Да ама с 200 не стигаш до Бургас за час и 40, а за 2, щото има трафик, камери итн и средната ми скорост се оказа към 185.
Сега си представи за 200 средна колко трябва да поддържаш - към 220. Просто не виждам как с 220 разхода на тоя мотор ще е 18.

На връщане приложих големи усилия на волята и се движих със 100-120 и разхода беше 12/100, 2000-2500 оборота, без климатик.

Другото което остава като леко страничен въпрос е ЕКУ-то подава ли повече бензин при по-голям товар - тоест повече хора, багаж и висока скорост, или то няма механизъм чеез който да го отчете това. Защото това би направило разхода на бензин квадратично по-голям, а не просто съпротивлението на въздуха.
Стояне благодаря за линка, но той не отговаря на поставения въпрос как от скоростта зависи разхода на гориво, че да е квадратучна, а не линейна (спрямо оборотите) зависимостта. В линка се обяснява как за определени скорости са нужни определени мощности на двг за постигането им, това не е свързано с разхода на гориво.

ИнМемориам - къде е инженерната обосновка на тази квадратична зависимост - корекция в смесите от екуто в зависимост от какво?

Интересно ми е от практическа гледна точка.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Разход 540i

Мнение от larry_boy » 30 Авг 2015, 8:23

Хаос написа:
larry_boy написа:
Да речем, че не сме карали толкова много 540-ки, но за сметка на това караме м5-тици...


Да де ама ние тук по бедните дебатираме за 540 а не за м5.

Хаос написа:
larry_boy написа:

София-Бургас табела до табела 2:00 часа, 75 литра, 400 километра общо, 19/100 разход, 5000 оборота, климатик, 200 през повечето време, освен 50км преди Пловдив с едно амг 230-250.


Същата скорост 200+ само че при 4000 оборота, същото разстояние около 400 км. - само че със 65 литра :mhihi: :mhihi: Два цилиндъра по малко брааат.

Хаос написа:
larry_boy написа:
ИнМемориам - къде е инженерната обосновка на тази квадратична зависимост - корекция в смесите от екуто в зависимост от какво?

Интересно ми е от практическа гледна точка.


Практично е да караш мотора на обороти близки до максималният въртящ монент.

Когато колата ускорява горивото се подава в права зависимост - по алгоритъм спрямо оборотите. Корекции има само при наближаване и достигане на желаната скорост. Както му казвате докато поддържаш скоростта. Само тогава компютъра взема една чанта параметри и почва с икономията. Почва да намаля времето за впръскване. Следи за позицията на педала, наклона на автомобила (насрещният вятър не го засича сигурен съм :mhihi: :mhihi: ) показателите на сондите и още една камара информация...и по тях коригира времето за впръскване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Разход 540i

Мнение от павката » 30 Авг 2015, 16:39

Хаос написа:
larry_boy написа:

София-Бургас табела до табела 2:00 часа, 75 литра, 400 километра общо, 19/100 разход, 5000 оборота, климатик, 200 през повечето време, освен 50км преди Пловдив с едно амг 230-250.

Другото което остава като леко страничен въпрос е ЕКУ-то подава ли повече бензин при по-голям товар - тоест повече хора, багаж и висока скорост, или то няма механизъм чеез който да го отчете това.

Интересно ми е от практическа гледна точка.

добро време даваш :D .при повечко товар в колата се товари и повече двигателя,тази маса изисква повече енергия да се ускори и да се поддържа скоростта
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Разход 540i

Мнение от Nickelback » 30 Авг 2015, 19:40

Инженерната обосновка е, че натоварена кола или такава бореща силите на въздушно съпротивление/наклон и т.н. изисква повече енергия, респективно смес за единица време, респективно въздух, съответно и повече гориво за всеки такт, за да поддържа определи обороти на двигателя. Неслучайно масово горивните карти са по няколко оси като най-важните са тези на оборотите на двигателя и натоварването (измерено от MAP сензора и/или сензора за положението на дроселовата клапа). При форсиране на място бързо бързо достигаме определени обороти с едвам отворен дросел и съответно с много малък коефициент на запълване към инжекторите - съответно - малко впръскано гориво за единица време. При 100км/ч дросела е отворен на един ъгъл, при 200км/ч на съвсем друг. Говорим за количество изразходвано гориво за единица време, а не за относителен разход - xxx/100км. На въпроса дали е квадратична зависимостта на разхода на гориво от скоростта на движение не вярвам някой в тоя форум да даде изцяло обоснован и точен отговор... Но едно е сигурно - нелинейна е и е растяща :)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook