Губи фреон като за световно.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Губи фреон като за световно.
Колеги, страшно нещо ме сполетя баш по лято. От миналата година усетих, че климатикът отслабна, но го отдавах на постепенната загуба на фреон, която е нормална. Сега, преди десетина дни реших да допълня фреон, но стана беля. Заредиха системата и отначало нямаше проблеми. След 4-5 дена нормална работа, климатикът пак умря. Духа топло. Отидох пак в сервиза, замериха - няма никой. Пак зардиха, пак покарах два дена нормално и след това пак останах без фреон. Сега от два дена се опитват да установят от къде е течът, но абсолютно без резултат. светиха по пробките, по радиатора, по тръби и връзки - нищо.
Така че ако някой се сеща нещо, нека подскаже. Ако сте се сблъсквали с нещо подобно, дайте информация, че в тия жеги не се живее в колата.
Така че ако някой се сеща нещо, нека подскаже. Ако сте се сблъсквали с нещо подобно, дайте информация, че в тия жеги не се живее в колата.
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Губи фреон като за световно.
А в този сервиз в който си откарал колата да са чували за цветен газ... Да напълнят система с такъв и в последствие ще разбереш от къде ти изтича...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
Re: Губи фреон като за световно.
Да, направиха го това. Аз затова писах в първия пост "светиха", защото се осветяват възможните места за изтичане със специално фенерче. Така се вижда дали има следи от оцветителя. И не се пълни цветен газ, а се слага оцветител в маслото към фреона. Така, ако има отечка, изтича и малка част от маслото и остават следи от оцветителя. Иначе оцветителят не е летлив и не може да се види изтичане през жалузите в купето да речем.
Аз затова питам за идеи във форума, колега, за да се подскаже нещо необичайно, рядко срещано.
Аз затова питам за идеи във форума, колега, за да се подскаже нещо необичайно, рядко срещано.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Губи фреон като за световно.
Махнете алуминиевата изолация на тръбата за високо налягане от дехидратора към изпарителя ,и ще видите от къде е теча 
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0770 Номер 3 от схемата.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0770 Номер 3 от схемата.
Re: Губи фреон като за световно.
Кое е дехидратор и кое е изпарител на тая схема, че нещо не се ориентирах? Изпарител би трябвало да е т.нар. радиатор. питата.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Губи фреон като за световно.
Ilko Ivanov написа:http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0770 Номер 3 от схемата.
Re: Губи фреон като за световно.
Да, тръбата я видях, колега. Питах за изпарител и дехидратор. Благодаря за насоката, още днес ще пробваме. Искам обаче да питам защо смяташ, че там е проблемът. Задавам въпроса, понеже доколкото се ориентирах по схемата, тази тръба е отпред по коша, а там навсякъде гледахме за течове и нищо не открихме. Като се има предвид, че пълна система изтича за 3 дена, би трябвало да има обилна отечка и следователно следи.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Губи фреон като за световно.
Тръбата гние под изолацията и не се вижда докато не се махне изолацията.
На 3-4 коли вече съм го имал този проблем.
На 3-4 коли вече съм го имал този проблем.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Губи фреон като за световно.
nako-bako написа:Колеги, страшно нещо ме сполетя баш по лято. От миналата година усетих, че климатикът отслабна, но го отдавах на постепенната загуба на фреон, която е нормална. Сега, преди десетина дни реших да допълня фреон, но стана беля. Заредиха системата и отначало нямаше проблеми. След 4-5 дена нормална работа, климатикът пак умря. Духа топло. Отидох пак в сервиза, замериха - няма никой. Пак зардиха, пак покарах два дена нормално и след това пак останах без фреон. Сега от два дена се опитват да установят от къде е течът, но абсолютно без резултат. светиха по пробките, по радиатора, по тръби и връзки - нищо.
Така че ако някой се сеща нещо, нека подскаже. Ако сте се сблъсквали с нещо подобно, дайте информация, че в тия жеги не се живее в колата.
Или проблема ти е в изпарителя много често се пукат напоследък на е46 и не само.
Надуйте системата са азот на поне 25 бара и ще чуеш как свири през централните духалки.
Re: Губи фреон като за световно.
Добре, де, като гние тръбата би трябвали да изпуска и оцветител. Видяхме я тая тръба, дето минава покрай казанчето за чистачките, и нищо. Изглежда си напълно здрава. Няма и следа от боя. Там налягането е високо и си мисля, че при всяко положение ще има изтичане на масло, т.е. и боя.
А иначе днес ще надуваме системата с азот, та да видим..
А иначе днес ще надуваме системата с азот, та да видим..
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Губи фреон като за световно.
Изпарителя ще да е. Малко ще се разглобява таблото.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Губи фреон като за световно.
vavilon написа:Изпарителя ще да е. Малко ще се разглобява таблото.
Малко, малко колко да е малко

Остават само ламарина и кабели от скоростния лост напред.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани