Сваляне на стартер?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- ma6inatora
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 9.07.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Детайли за колата: 520I 150hp
Сваляне на стартер?
Здравейте колеги.
Карам БМВ е39 520 150коня.
Проблемът ми е че на колата стартера ми не върти вече. Това ме навежда че са четки. Искам да питам някой свалял ли е стартера и има ли някакъв по лесен начин за сваляне от разглобяване на всмуквателните колектори. Проблема е че ме е страх да сваля всмуквателните колектори заради газовото. Благодаря предварително.
Карам БМВ е39 520 150коня.
Проблемът ми е че на колата стартера ми не върти вече. Това ме навежда че са четки. Искам да питам някой свалял ли е стартера и има ли някакъв по лесен начин за сваляне от разглобяване на всмуквателните колектори. Проблема е че ме е страх да сваля всмуквателните колектори заради газовото. Благодаря предварително.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Сваляне на стартер?
Хич не ти завиждам колега, даже ми стана жал още като прочетох заглавието на темата.
Преди две години като си взех моето е39 2.0 150 коня (газ) - трябваше да сваля стартера, в няколко сервиза ми обявиха цени от 100-150лв само за монтаж/демонтаж, и аз като типичен българин, реших, че тия пари мога да си ги спестя
Имам си понятие за какво става въпрос, а и известно време в автосервиз (дребни ремонти) си вадех допълнителни пари.
Разглабяш всичко, колектори, кабели, датчици, дюзите на газта, разчистваш всичко и пак е адски трудно да си провреш ръцете за да развиеш стартера! Свалиш ли го веднъж, по-добре му смени всичко: четки, втулки, глупости, за да не ти се налага да го пипаш скоро!
При мен демонтажа беше лесен, но след като качих отремонтираният стартер, не можах да сглобя колата, и три дни седя в един гараж разпарчетосана, докато намеря познат да дойде да я събере. Но в крайна сметка дойде един професионален опелджия (страшен фен и разбирач, по професия газаджия) и ми сглоби колата за 30-40мин, докато псуваше постоянно

Преди две години като си взех моето е39 2.0 150 коня (газ) - трябваше да сваля стартера, в няколко сервиза ми обявиха цени от 100-150лв само за монтаж/демонтаж, и аз като типичен българин, реших, че тия пари мога да си ги спестя

Имам си понятие за какво става въпрос, а и известно време в автосервиз (дребни ремонти) си вадех допълнителни пари.
Разглабяш всичко, колектори, кабели, датчици, дюзите на газта, разчистваш всичко и пак е адски трудно да си провреш ръцете за да развиеш стартера! Свалиш ли го веднъж, по-добре му смени всичко: четки, втулки, глупости, за да не ти се налага да го пипаш скоро!
При мен демонтажа беше лесен, но след като качих отремонтираният стартер, не можах да сглобя колата, и три дни седя в един гараж разпарчетосана, докато намеря познат да дойде да я събере. Но в крайна сметка дойде един професионален опелджия (страшен фен и разбирач, по професия газаджия) и ми сглоби колата за 30-40мин, докато псуваше постоянно

Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на стартер?
Че е кофти работа , кофти е , ама па чак толко страшно , не е ...... ако не си го правил никога , със сигурност ще ти е тегаво ...
Без сваляне на всмукателния колектор не става , освен това , както вече споменаха колегите , ще ти трябва удължение (даже две ) и от долу от към скоротната се отвиват болтовете .....
Аз лично тази процедура (демонтаж- монтаж) я правя за около 2-3 часа (като се има предвид , че съм пробвал на "няколко" коли
, на теб може да ти отнеме и ден и два , според зависи какви умения имаш .... ). Ремонта на самия стартер отнема около 20-30 минути (ако имаш всички части и разбира се ако пак си го правил ).
Без сваляне на всмукателния колектор не става , освен това , както вече споменаха колегите , ще ти трябва удължение (даже две ) и от долу от към скоротната се отвиват болтовете .....
Аз лично тази процедура (демонтаж- монтаж) я правя за около 2-3 часа (като се има предвид , че съм пробвал на "няколко" коли

- ma6inatora
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 9.07.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Детайли за колата: 520I 150hp
Re: Сваляне на стартер?
Колеги на право не знам и аз вече какво да правя.
Може ли да препоръчате добър майстор във Варна който да не вади голяма брадва когато чуе БМВ.
Може ли да препоръчате добър майстор във Варна който да не вади голяма брадва когато чуе БМВ.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Сваляне на стартер?
Всеки уважаващ себе си майстор ще ти вземе минимум 80лв само за демонтаж-монтаж!
При свален вече стартер, за да не се прави цялата манупулация наново след година примерно за нещо друго, ще е по-добре да му направиш пълно рециклиране!
така, че от където и да го погледнеш, според майстор, части и т.н., ще ти излезе 170-200лв всичко
При свален вече стартер, за да не се прави цялата манупулация наново след година примерно за нещо друго, ще е по-добре да му направиш пълно рециклиране!
така, че от където и да го погледнеш, според майстор, части и т.н., ще ти излезе 170-200лв всичко
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- ma6inatora
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 9.07.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Детайли за колата: 520I 150hp
Re: Сваляне на стартер?
Парите не са проблем. Важното е да свърши работа, защото съм патил от майстори не веднъж.
Някой колега от Варна да препоръча добър майстор.
Казаха ми за сервиза на косер до изчислителния център, някой да има отзиви от там.
Някой колега от Варна да препоръча добър майстор.
Казаха ми за сервиза на косер до изчислителния център, някой да има отзиви от там.
- ma6inatora
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 9.07.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Детайли за колата: 520I 150hp
Re: Сваляне на стартер?
Колеги проблема е отстранен. Не знам просто кои са тези майстори които вземат от 80 до 100+ лв нагоре за разглобяване и сллагане само.
Значи:
В 9:45 оставих колата на евин лайстор във Варна.
10:30 ми се обади че четките са ми заминали, също така не му харесва как работи включвателя и аз реиавам да ли е за смяна.
11:45 се обади ела си вземи колата.
Отивам да си я взема и сметката беше 75лв :
15лв за разглобяване и сглобяване
15лв четките
30лв включвателя и 15лв за работ.
Просто не знам какви майстори има навсякъде всеки при който отидох ми казваше едни космически цени лудница просто.
Значи:
В 9:45 оставих колата на евин лайстор във Варна.
10:30 ми се обади че четките са ми заминали, също така не му харесва как работи включвателя и аз реиавам да ли е за смяна.
11:45 се обади ела си вземи колата.
Отивам да си я взема и сметката беше 75лв :
15лв за разглобяване и сглобяване
15лв четките
30лв включвателя и 15лв за работ.
Просто не знам какви майстори има навсякъде всеки при който отидох ми казваше едни космически цени лудница просто.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на стартер?
ma6inatora написа:Колеги проблема е отстранен. Не знам просто кои са тези майстори които вземат от 80 до 100+ лв нагоре за разглобяване и сллагане само.
Значи:
В 9:45 оставих колата на евин лайстор във Варна.
10:30 ми се обади че четките са ми заминали, също така не му харесва как работи включвателя и аз реиавам да ли е за смяна.
11:45 се обади ела си вземи колата.
Отивам да си я взема и сметката беше 75лв :
15лв за разглобяване и сглобяване
15лв четките
30лв включвателя и 15лв за работ.
Просто не знам какви майстори има навсякъде всеки при който отидох ми казваше едни космически цени лудница просто.
Ти видя ли старите части - соленоида (включвател както го наричаш ) и старите четки ?
Колега , не че искам да споря , но ще изложа няколко факта , които според мен водят до един извод ....
Първо смяна на четки при стартер - няма такова понятие , сменя се целия четко-държател , поради физичексите особености на четкодържателя и четките ! Най -евтиния четкодържател (с четки) е от порядъка на 20 лв (китайски) , да кажеме , че ти е сменил четкодържателя , а на теб ти е казал , че е сменил четки (просто се е изразил примерно така , че да го разбереш).... до тук горе -долу се връзват нещата ....
Соленоида (бубина или включвател още я наричат) е горе долу там , около 30-50 лв (според качествтото).... айде и тука да кажеме , че всичко е така ...
За, разглобяване и сглобяване на стартер да ти вземе 15 лв.... ми малко ще се замисля , ама айде и тука да кажеме , че е така (ама не баш ) .....
От тука на татъка обаче - НИЩО ОБЩО ! Да вземе 15 лв за работа (демек монтаж -демонтаж) - е тоя майстор или много е огладнял и няма никаква работа , та се съгласява за без пари да работи , или нещо е крива работата и те е подвел малко ....
Не му харесва как работи включвателя !

Според мен е станало следното - стигнал е до кабелите на стартера , позатегнал ги е като е бръкнал от долу и нещата са се оправили , без да сменява нищо и без да демонтира нищо .... лично мое мнение и не ангажирам никой с него ! Приличен брой стартери съм демонтирал на БМВ , за мен няма майстор , който да вземе 15 лв за тоя труд ! Работата е неудобна , дори да имаш всички необходими средства за целта ..... защо мислиш , всички други при които си ходил са ти казали "космически цени" .....
В крайна сметка , нали стартера ти работи , пък какво е правил майстора , не е важно ...... просто на мен по всичко обяснено , не ми се връзват някои неща и не мога да се съглася ....
- ma6inatora
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 9.07.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Детайли за колата: 520I 150hp
Re: Сваляне на стартер?
Значи колега да така съм го разбрал за четките.
Работата е следната че старите чарколаци ми ги да де и аз ги хвърлих. На който не му се вярва да не вярва. Той е един от малкото които рециклират стартери във Варна и го прави от много години. Казва се Станимир Янков над околовръстното работи до Военна болница във Варна. ПРи не го е пълно само с нови коли и много.
Просто аз съм доволен как пали колата даже по добре от преди.
Работата е следната че старите чарколаци ми ги да де и аз ги хвърлих. На който не му се вярва да не вярва. Той е един от малкото които рециклират стартери във Варна и го прави от много години. Казва се Станимир Янков над околовръстното работи до Военна болница във Варна. ПРи не го е пълно само с нови коли и много.
Просто аз съм доволен как пали колата даже по добре от преди.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Сваляне на стартер?
Айде бе, толкова пък сложна работа е да се извади тоя стартер......... Сваляш колектор и периферията около него и излиза гадта без проблеми, правил съм я на м52 тая операция няколко пъти. Става и без да сваляш колектора над скоростите с удължения и карета, ама после монтажа е голям зор така.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: Сваляне на стартер?
dbanchev написа:Айде бе, толкова пък сложна работа е да се извади тоя стартер......... Сваляш колектор и периферията около него и излиза гадта без проблеми, правил съм я на м52 тая операция няколко пъти. Става и без да сваляш колектора над скоростите с удължения и карета, ама после монтажа е голям зор така.
АТ скорости усложняват ли по някакъв начин процедурата ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Сваляне на стартер?
Не мога да кажа колега, само на ръчки съм свалял........... 

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Сваляне на стартер?
И без да се сваля колектора стартера се сваля, при Е39. На Е46 с М52 е по-тесен коша и сигурно няма да стане.

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани