M54B30 вдига температура - решено.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
M54B30 вдига температура - решено.
Колата е е е46 330xi от 2002-ра, автомат. След 2км със ниска скорост стрелката на температурата подмина средата с едно деление.
Засилих се с около 100км/ч по магистралата и след минута стрелката се върна в средата. Агресивно изпреварване пак накара стрелката
за температурата да подмине средата. Пак заковаване на 100-120км/ч поправи нещата. След 120км магистрала и няколко теста
с натоварване, стрелката не помръдна повече. По-късно в града я оставих на място да работи - проблем нямаше. Вентилатора на климатика
работеше, всичко беше наред. На следващия ден 20-тина км градско в жегите - никакъв проблем. По-късно на 50-тия километър
на магистралата посока Пловдив - София стрелката отново подмина средата. Малко парно и умерена скорост решиха притеснението.
След това до София при каквито и натоварвания, нямаше проблеми. След това градско каране - никакви проблеми.
Виско, климатична перка, термостат, водна помпа, датчик....
Някой да подхвърли нещо ?!?

Засилих се с около 100км/ч по магистралата и след минута стрелката се върна в средата. Агресивно изпреварване пак накара стрелката
за температурата да подмине средата. Пак заковаване на 100-120км/ч поправи нещата. След 120км магистрала и няколко теста
с натоварване, стрелката не помръдна повече. По-късно в града я оставих на място да работи - проблем нямаше. Вентилатора на климатика
работеше, всичко беше наред. На следващия ден 20-тина км градско в жегите - никакъв проблем. По-късно на 50-тия километър
на магистралата посока Пловдив - София стрелката отново подмина средата. Малко парно и умерена скорост решиха притеснението.
След това до София при каквито и натоварвания, нямаше проблеми. След това градско каране - никакви проблеми.
Виско, климатична перка, термостат, водна помпа, датчик....
Някой да подхвърли нещо ?!?

Последна промяна kokok0 на 17 Фев 2016, 18:12, променена общо 1 път
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Виското при извънградско, където имаме хубаво обдухване не играе никаква роля.Не само повредено, но дори и изкарано от мястото си да е, колата пак ще се охлажда добре.Виж зацапани(или запушени) радиатори е твърде вероятно.Между климатичния и моторния радиатор често се пълни с гняс.Термостата също може да е виновник.По-малка вероятност за водна помпа и почти никаква вероятност за датчик.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Антифриза на "минус" колко си го направил ?!
Защото ако е повече от 30, не е добре !
Колегите горе са казали за миенето на радиаторите - аз всяка година го правя, нищо че имам само един единствен радиатор
Отделно - навън си е жега ... 40 и нагоре градуси е нещо за което колите не са много предвидени ! Преди не са ставали такива жеги ! И реално спецификацията "горещи климатични зони" вече важи и за нас ! Там им слагат по-големи радиатори с цел по-добро охлаждане !
Таааа, термостат и миене на радиатори ... Плюс разреждане на антифриз ако е много гъст
А факта че при спокойно каране няма проблем, ме навежда на мисълта че таз Б30-ка шпори доста над разрешените 130-140 км/ч
Което също оказва влияние !
Защото ако е повече от 30, не е добре !
Колегите горе са казали за миенето на радиаторите - аз всяка година го правя, нищо че имам само един единствен радиатор

Отделно - навън си е жега ... 40 и нагоре градуси е нещо за което колите не са много предвидени ! Преди не са ставали такива жеги ! И реално спецификацията "горещи климатични зони" вече важи и за нас ! Там им слагат по-големи радиатори с цел по-добро охлаждане !
Таааа, термостат и миене на радиатори ... Плюс разреждане на антифриз ако е много гъст

А факта че при спокойно каране няма проблем, ме навежда на мисълта че таз Б30-ка шпори доста над разрешените 130-140 км/ч


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
ivoaudi написа:Виското при извънградско, където имаме хубаво обдухване не играе никаква роля.Не само повредено, но дори и изкарано от мястото си да е, колата пак ще се охлажда добре.В
Точно на извънградско вдигна температура колата, когато виското ми се оказа за смяна. Очевидно играе роля.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Днес пак покарах из града - около 40км. През цялото време - никакви проблеми. Единствено когато се качих на околоМръстното,
пак започна да грее докато се засилвах от светофара на омв Бояна. После - 80км/ч и пак всичко 6. После пак се забих по задръствания
и пак няма и помен от загряване....
Да предложите ефикасно почистване на радиаторите ?!?
...и пак се чудя - защо когато работи на място няма проблеми ?!?
пак започна да грее докато се засилвах от светофара на омв Бояна. После - 80км/ч и пак всичко 6. После пак се забих по задръствания
и пак няма и помен от загряване....
Да предложите ефикасно почистване на радиаторите ?!?
...и пак се чудя - защо когато работи на място няма проблеми ?!?
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Сякаш проблемът е счупената капачка на радиатора. На снимката се вижда отчупено парче пластмаса, което позволява на о-пръстена да падне (както и беше станало).
Цената на нова от Дарукар = 36лв.
Цената на нова от Дарукар = 36лв.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Каквато и да е причината , открий я по -скоро и не карай така колата - "пак загря, сега е добре , пак загря , сега е добре" , защото по този модел , един познат ми докара Е46 ( с М43Б19) да му сваля глава в крайна сметка ( в смисъл тая гарнитура не е предвидена да прегрява постоянно ..... веднъж прегрял мотор , повече НЕ се кара , а се търси причината и се отстранява ).
Виж си количеството на антифриза (това за гъстотата , не е толкова важно , ако системата е изрядна ..... е сега не вярвам някой да сипва неразреден антифриз , но ако е така , сипи му малко дестилирана водичка). Виж си радиаторите , доколото разбрах си сменил капачката (дано от там да е проблема) ....
Виж си количеството на антифриза (това за гъстотата , не е толкова важно , ако системата е изрядна ..... е сега не вярвам някой да сипва неразреден антифриз , но ако е така , сипи му малко дестилирана водичка). Виж си радиаторите , доколото разбрах си сменил капачката (дано от там да е проблема) ....
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Явно не съм обезвъздушил системата - днес пак подмина средата...
Бая начини за обезвъздушаване видях и всички различни....
Започвам да си мисля, че проблемът не идва от там. Превъртяла водна помпа ?!?
Бая начини за обезвъздушаване видях и всички различни....
Започвам да си мисля, че проблемът не идва от там. Превъртяла водна помпа ?!?
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Колега, опита ме е научил че при проблем с охлаждането, най-напред трябва да се изключи термостата като причина. Другото което ми прави впечатление е че М54В30 /или поне моето е така/ се обезвъздушава изключително трудно. Трети ден вече откакто смених разширителния съд и все се налага да доливам течност.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
slav4o974 написа:Колега, опита ме е научил че при проблем с охлаждането, най-напред трябва да се изключи термостата като причина. Другото което ми прави впечатление е че М54В30 /или поне моето е така/ се обезвъздушава изключително трудно. Трети ден вече откакто смених разширителния съд и все се налага да доливам течност.
Какъв е твоя метод за обезвъздушаване?
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Защо да е по-трудно от М52? С какво се различава тази му част?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
Ако има съмнение за обезвъздушаване, се разхлабват повечето водни съединения, да изтече вода от тях. Лошото, е че при е46, съединенията вече са с "клипсове", а не със скоби. Другия проблем, е че от м52-двоен ванус изчезна пробката за обезвъздушаване на тялото на термостата.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
100 пъти я обезвъздуших, по какви ли не схеми, на наклони, на баири, на топло, на студено, на хладко....
Почвам да се съмнявам в отчупеното парченце пластмаса от капачката. Да е заседнало около термостата или да е причинило нещо на помпата....
Почвам да се съмнявам в отчупеното парченце пластмаса от капачката. Да е заседнало около термостата или да е причинило нещо на помпата....
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: M54B30 загрява - всичко функционира ?!?
То тфа парче не може да мине през радиатора...
Най-добре свали радиатора. Измий с маркуч климатичния отвътре и отвън. Водиня с теб в банята... Сипвай водата не в казаня, а през големия маркуч към мотора. Отвори парното в купето. Може и малко да подухваш в тръбата, то ще се чуе... докато не прелее.
Накрая стягаш, доливаш и в радиатора, палиш и я чакаш да загрее и вътре да духа топло. Пипай радиатора... Долу лево, на изхода към мотора тряя пари. Накрая надува тръбите, от пробката остааш да изври, газ, после пак обезвъздушаваш. Накраа гасиш и доливаш до горе, треа да си сигурен само, че термостата ти отваря.
Помпата не знам ква ти е, ама ако на ниски обороти смогва, начи не е от нея. Не че на мойта кола като сваляхме главата не плуваха вътре неколко части от перката, ама...
Най-добре свали радиатора. Измий с маркуч климатичния отвътре и отвън. Водиня с теб в банята... Сипвай водата не в казаня, а през големия маркуч към мотора. Отвори парното в купето. Може и малко да подухваш в тръбата, то ще се чуе... докато не прелее.
Накрая стягаш, доливаш и в радиатора, палиш и я чакаш да загрее и вътре да духа топло. Пипай радиатора... Долу лево, на изхода към мотора тряя пари. Накрая надува тръбите, от пробката остааш да изври, газ, после пак обезвъздушаваш. Накраа гасиш и доливаш до горе, треа да си сигурен само, че термостата ти отваря.
Помпата не знам ква ти е, ама ако на ниски обороти смогва, начи не е от нея. Не че на мойта кола като сваляхме главата не плуваха вътре неколко части от перката, ама...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани