M52B28TU проблем с паленето - РЕШЕН

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

M52B28TU проблем с паленето - РЕШЕН

Мнение от The Sniper™ » 20 Юли 2015, 22:11

Здравейте, колеги! Имам малък, но доста досаден проблем с новата ми 328i. Ще започна с малко история - закупих колата от съфорумец, определено гледана и подържана без пестене на средства (потвърдено от два сервиза). Естествено първата ми работа беше обслужване включващо термостат, масло, филтри, ролки и ремъци. Признавам, че на малко по-късен етап смених свещи, лули и гарнитурата на капака на главата, бубините са видимо скоро сменяни с оригинални и не ги пипах. Предния собственик е ползвал Castrol 0W40, а следвайки съвета на сервиза избрах Fuchs 10W40 (цената им е близка, не е имало цел икономия). Всички сменени части са максимално претендиращи за оригинални или поне така съм ги плащал, свещи сложих като извадените - NGK bkr6equp. Колата е с монтирана газова уредба Romano OBD и до колко разбрах карана около 40-50к km. Не мога да се оплача от поведението, както и разхода, мека казано се влюбих в марката и конкретния екземпляр.
Скоро ми се появи и проблема - сутрин паля нормално и отивам на работа, около 3км градско. Ако се кача след час-два и опитам да запаля колата само върти (при упорство запалва), връщам ключа и при втория опит пали що годе веднага. Преравяйки този и няколко чужди форуми намерих теми за подобни проблеми с различни решения и на своя глава реших да пробвам две неща - смених реле отговарящо за запалителните бубини (или поне така пишеше), купих датчици за разпределителните и коляновия валове (втора употреба от работещ двигател, с цел да купя нов ако е някой от тях). Промяна никаква!
На диагностиката на моя майстор излезна само една грешка - ламбда сонда зад катализатора. Потърсих второ мнение - AMG service. Момчетата се занимават предимно с мерцедес, но имат всичко необходимо и за BMW (отделно тези които ми пипаха колата имат по 2-3 BMW-та ;) ). На тяхната диагностика излезнаха всякакви дреболии - изгоряла крушка на мигач, отворена врата, общо взето единствената грешка отново бе само ламбдата. До колкото разбрах от тях тази сонда само наблюдава катализатора и не е свързана с работата на двгателя? Смениха ми горивния филтър и разглобиха дросел и още нещо за почистване, потвърдиха че скоро е правено и е бил сменен филтър картерни газове.
След всички манипулации колата работи изключително тихо и равномерно, но проблемът остана и реших да се обърна към вас с надежда :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от Leon » 21 Юли 2015, 10:42

Остава да е някакъв проблем с деактивирането на имобилайзера, на мен ми се е случавало.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 6.02.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: е38 3.5 V8
Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
Детайли за колата: Без задни гърнета

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от Дидо ди » 21 Юли 2015, 10:49

провери скобите на горивния маркуч,който е вътре в резервоара(между помпата и кошницата)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от dr.peshev » 21 Юли 2015, 11:31

Това на газ и/или на бензин го прави?!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от The Sniper™ » 21 Юли 2015, 11:45

dr.peshev написа:Това на газ и/или на бензин го прави?!

Да, карах и на бензин няколко дни, поведението е идентично.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 27.07.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е92,е46
Мечтае да кара: Hp4
Детайли за колата: M suspension

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от grozdan1995 » 22 Юли 2015, 14:30

Имам подобен проблем при 4 цилиндрово е46 бензин прави го много рядко може би около 1 път на месец не иска да запали когато е загряла и щом върна ключа пали без проблем :banghead:
Над смълчаните полета дрифтят малки пишлемета

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от zvetiko » 22 Юли 2015, 18:51

Колега, като вероятен проблем е датчик за температура на антифриза- трябва да се види на живи данни какво показва.
Възможно е и както предполага колегата, проблем с EWS- понякога разпознаването на ключа се забавя, като това се регистрира като грешка. Вчера имах точно такъв случай с една Е46 с М47- колегата имаше трудно палене, някой му беше казал да смени подгревните свещи, беше го направил без изобщо да е необходимо, проблема беше останал, оказа се гореспоменатата грешка.
Но може да е какво ли не- просто трябва да се прегледа колата. Ламбда сондата както предполагаш няма връзка с този проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от The Sniper™ » 23 Юли 2015, 18:03

Очаква ли се да запише грешка при това положение?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от bigfinger » 26 Юли 2015, 3:13

Помпа бензинова, не държи налягане и си връща горивото.
Колегата каза че има газ.

Пробвай дай на контакт, после върни изчакай малко и пак вече пали.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от The Sniper™ » 27 Юли 2015, 10:13

bigfinger написа:Помпа бензинова, не държи налягане и си връща горивото.
Колегата каза че има газ.

Пробвай дай на контакт, после върни изчакай малко и пак вече пали.


Пробвал съм и това. Ако колата се остави за повече време, например до сутринта, пали без проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от bigfinger » 29 Юли 2015, 23:04

Спри си газта от бутилката и карай само на бензин.
Ако изчезне проблема е от инжекторите на газта изпускат по малко и давят двигателя, когато палиш.
Или от изпарителя има по - високо налягане???
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от The Sniper™ » 04 Авг 2015, 13:42

bigfinger написа:Спри си газта от бутилката и карай само на бензин.
Ако изчезне проблема е от инжекторите на газта изпускат по малко и давят двигателя, когато палиш.
Или от изпарителя има по - високо налягане???


Колега, уцели в десятката! Изразходих газта и карах само на бензин, колата всеки път пали перфектно :bchug: .

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 19.10.2007
Местоположение: sofiq,sliven city
Пол: Мъж
Кара: Старата Дрифтачка
Детайли за колата: При изключено ASC колата се превръща във кола от старата школа (старата Дрифтачка)

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от S.D.W » 05 Авг 2015, 16:53

И аз го имам този проблем и не мисля че е това. Защото един приятел няма газова и при него го прави само докато е топла и то рядко.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от bigfinger » 06 Авг 2015, 10:33

И аз го имам този проблем и не мисля че е това. Защото един приятел няма газова и при него го прави само докато е топла и то рядко

Колегата си е пуснал подробно обяснение какво е сменял и кога и е следил какво се случва.
А при теб даже не знаем с какъв мотор си?????
И прочети темата преди да се изказваш. Още повече че колегата с проблема го потвърждава. :yes:
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 8.10.2004
Пол: Мъж
Кара: батмобил
Мечтае да кара: N54B30

Re: M52B28TU проблем с паленето

Мнение от The Sniper™ » 13 Авг 2015, 21:17

Колеги, проблемът е решен! След тест на всички дюзи се оказа, че една изпуска съвсем малко, всъщност в сервиза я приемаха за нормална, но настоях да я сменят! Сега автомобилът пали перфектно всеки път, най-вероятно ще има и малка разлика в разхода. Искам да благодаря на всички за съдействието :).

p.s. съществува подобен проблем с паленето при доста M52, в няколко сервиза ми казаха че "те си го имали това", но бях твърдо решен да намеря причината. След прочитане на няколко чужди форума се сблъсках с темата като основните решения бяха свързани със смяна на датчици (най-често колянов вал), реле за горивната помпа и рядко датчик за температура (не знам кой). Наскоро помогнахме на колега с 728i с проблем с паленето и променливо поведение на мотора дори гаснене - сложихме за тест моят датчик за колянов вал и колата се оправи (закупен беше нов впоследствие).

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook