M52B28TU проблем с паленето - РЕШЕН
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
M52B28TU проблем с паленето - РЕШЕН
Здравейте, колеги! Имам малък, но доста досаден проблем с новата ми 328i. Ще започна с малко история - закупих колата от съфорумец, определено гледана и подържана без пестене на средства (потвърдено от два сервиза). Естествено първата ми работа беше обслужване включващо термостат, масло, филтри, ролки и ремъци. Признавам, че на малко по-късен етап смених свещи, лули и гарнитурата на капака на главата, бубините са видимо скоро сменяни с оригинални и не ги пипах. Предния собственик е ползвал Castrol 0W40, а следвайки съвета на сервиза избрах Fuchs 10W40 (цената им е близка, не е имало цел икономия). Всички сменени части са максимално претендиращи за оригинални или поне така съм ги плащал, свещи сложих като извадените - NGK bkr6equp. Колата е с монтирана газова уредба Romano OBD и до колко разбрах карана около 40-50к km. Не мога да се оплача от поведението, както и разхода, мека казано се влюбих в марката и конкретния екземпляр.
Скоро ми се появи и проблема - сутрин паля нормално и отивам на работа, около 3км градско. Ако се кача след час-два и опитам да запаля колата само върти (при упорство запалва), връщам ключа и при втория опит пали що годе веднага. Преравяйки този и няколко чужди форуми намерих теми за подобни проблеми с различни решения и на своя глава реших да пробвам две неща - смених реле отговарящо за запалителните бубини (или поне така пишеше), купих датчици за разпределителните и коляновия валове (втора употреба от работещ двигател, с цел да купя нов ако е някой от тях). Промяна никаква!
На диагностиката на моя майстор излезна само една грешка - ламбда сонда зад катализатора. Потърсих второ мнение - AMG service. Момчетата се занимават предимно с мерцедес, но имат всичко необходимо и за BMW (отделно тези които ми пипаха колата имат по 2-3 BMW-та
). На тяхната диагностика излезнаха всякакви дреболии - изгоряла крушка на мигач, отворена врата, общо взето единствената грешка отново бе само ламбдата. До колкото разбрах от тях тази сонда само наблюдава катализатора и не е свързана с работата на двгателя? Смениха ми горивния филтър и разглобиха дросел и още нещо за почистване, потвърдиха че скоро е правено и е бил сменен филтър картерни газове.
След всички манипулации колата работи изключително тихо и равномерно, но проблемът остана и реших да се обърна към вас с надежда
Скоро ми се появи и проблема - сутрин паля нормално и отивам на работа, около 3км градско. Ако се кача след час-два и опитам да запаля колата само върти (при упорство запалва), връщам ключа и при втория опит пали що годе веднага. Преравяйки този и няколко чужди форуми намерих теми за подобни проблеми с различни решения и на своя глава реших да пробвам две неща - смених реле отговарящо за запалителните бубини (или поне така пишеше), купих датчици за разпределителните и коляновия валове (втора употреба от работещ двигател, с цел да купя нов ако е някой от тях). Промяна никаква!
На диагностиката на моя майстор излезна само една грешка - ламбда сонда зад катализатора. Потърсих второ мнение - AMG service. Момчетата се занимават предимно с мерцедес, но имат всичко необходимо и за BMW (отделно тези които ми пипаха колата имат по 2-3 BMW-та

След всички манипулации колата работи изключително тихо и равномерно, но проблемът остана и реших да се обърна към вас с надежда

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: M52B28TU проблем с паленето
Остава да е някакъв проблем с деактивирането на имобилайзера, на мен ми се е случавало.
Never mistake motion for action...
- Дидо ди
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 6.02.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: е38 3.5 V8
- Мечтае да кара: 328 с колектор от 325
- Детайли за колата: Без задни гърнета
Re: M52B28TU проблем с паленето
провери скобите на горивния маркуч,който е вътре в резервоара(между помпата и кошницата)
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: M52B28TU проблем с паленето
Това на газ и/или на бензин го прави?!
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
Re: M52B28TU проблем с паленето
dr.peshev написа:Това на газ и/или на бензин го прави?!
Да, карах и на бензин няколко дни, поведението е идентично.
- grozdan1995
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 27.07.2013
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е92,е46
- Мечтае да кара: Hp4
- Детайли за колата: M suspension
Re: M52B28TU проблем с паленето
Имам подобен проблем при 4 цилиндрово е46 бензин прави го много рядко може би около 1 път на месец не иска да запали когато е загряла и щом върна ключа пали без проблем 

Над смълчаните полета дрифтят малки пишлемета
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M52B28TU проблем с паленето
Колега, като вероятен проблем е датчик за температура на антифриза- трябва да се види на живи данни какво показва.
Възможно е и както предполага колегата, проблем с EWS- понякога разпознаването на ключа се забавя, като това се регистрира като грешка. Вчера имах точно такъв случай с една Е46 с М47- колегата имаше трудно палене, някой му беше казал да смени подгревните свещи, беше го направил без изобщо да е необходимо, проблема беше останал, оказа се гореспоменатата грешка.
Но може да е какво ли не- просто трябва да се прегледа колата. Ламбда сондата както предполагаш няма връзка с този проблем.
Възможно е и както предполага колегата, проблем с EWS- понякога разпознаването на ключа се забавя, като това се регистрира като грешка. Вчера имах точно такъв случай с една Е46 с М47- колегата имаше трудно палене, някой му беше казал да смени подгревните свещи, беше го направил без изобщо да е необходимо, проблема беше останал, оказа се гореспоменатата грешка.
Но може да е какво ли не- просто трябва да се прегледа колата. Ламбда сондата както предполагаш няма връзка с този проблем.
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
Re: M52B28TU проблем с паленето
Очаква ли се да запише грешка при това положение?
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: M52B28TU проблем с паленето
Помпа бензинова, не държи налягане и си връща горивото.
Колегата каза че има газ.
Пробвай дай на контакт, после върни изчакай малко и пак вече пали.
Колегата каза че има газ.
Пробвай дай на контакт, после върни изчакай малко и пак вече пали.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
Re: M52B28TU проблем с паленето
bigfinger написа:Помпа бензинова, не държи налягане и си връща горивото.
Колегата каза че има газ.
Пробвай дай на контакт, после върни изчакай малко и пак вече пали.
Пробвал съм и това. Ако колата се остави за повече време, например до сутринта, пали без проблем.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: M52B28TU проблем с паленето
Спри си газта от бутилката и карай само на бензин.
Ако изчезне проблема е от инжекторите на газта изпускат по малко и давят двигателя, когато палиш.
Или от изпарителя има по - високо налягане???
Ако изчезне проблема е от инжекторите на газта изпускат по малко и давят двигателя, когато палиш.
Или от изпарителя има по - високо налягане???
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
Re: M52B28TU проблем с паленето
bigfinger написа:Спри си газта от бутилката и карай само на бензин.
Ако изчезне проблема е от инжекторите на газта изпускат по малко и давят двигателя, когато палиш.
Или от изпарителя има по - високо налягане???
Колега, уцели в десятката! Изразходих газта и карах само на бензин, колата всеки път пали перфектно

- S.D.W
- Е46 Fanatic
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 19.10.2007
- Местоположение: sofiq,sliven city
- Пол: Мъж
- Кара: Старата Дрифтачка
- Детайли за колата: При изключено ASC колата се превръща във кола от старата школа (старата Дрифтачка)
Re: M52B28TU проблем с паленето
И аз го имам този проблем и не мисля че е това. Защото един приятел няма газова и при него го прави само докато е топла и то рядко.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: M52B28TU проблем с паленето
И аз го имам този проблем и не мисля че е това. Защото един приятел няма газова и при него го прави само докато е топла и то рядко
Колегата си е пуснал подробно обяснение какво е сменял и кога и е следил какво се случва.
А при теб даже не знаем с какъв мотор си?????
И прочети темата преди да се изказваш. Още повече че колегата с проблема го потвърждава.

Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- The Sniper™
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 8.10.2004
- Пол: Мъж
- Кара: батмобил
- Мечтае да кара: N54B30
Re: M52B28TU проблем с паленето
Колеги, проблемът е решен! След тест на всички дюзи се оказа, че една изпуска съвсем малко, всъщност в сервиза я приемаха за нормална, но настоях да я сменят! Сега автомобилът пали перфектно всеки път, най-вероятно ще има и малка разлика в разхода. Искам да благодаря на всички за съдействието
.
p.s. съществува подобен проблем с паленето при доста M52, в няколко сервиза ми казаха че "те си го имали това", но бях твърдо решен да намеря причината. След прочитане на няколко чужди форума се сблъсках с темата като основните решения бяха свързани със смяна на датчици (най-често колянов вал), реле за горивната помпа и рядко датчик за температура (не знам кой). Наскоро помогнахме на колега с 728i с проблем с паленето и променливо поведение на мотора дори гаснене - сложихме за тест моят датчик за колянов вал и колата се оправи (закупен беше нов впоследствие).

p.s. съществува подобен проблем с паленето при доста M52, в няколко сервиза ми казаха че "те си го имали това", но бях твърдо решен да намеря причината. След прочитане на няколко чужди форума се сблъсках с темата като основните решения бяха свързани със смяна на датчици (най-често колянов вал), реле за горивната помпа и рядко датчик за температура (не знам кой). Наскоро помогнахме на колега с 728i с проблем с паленето и променливо поведение на мотора дори гаснене - сложихме за тест моят датчик за колянов вал и колата се оправи (закупен беше нов впоследствие).
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани