Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от torettos » 19 Юли 2015, 11:04

Колеги в общи линии какво ми се случи по магистрален участък реших да изпреваря по-бавно движещи се, и при самото ускорение след 140 км. колата придърпа и за секунда ми светна лампичката за маслото в червено... съответно пуснах газта за малко и пак пробвах, но се повтори същото нещо. Реших, че може да е газовата за това преминах на бензин и пак пробвах, но резултата беше същия... свалих скоростта и пак пробвах да я ускоря, но оборотомера заби на 3000 оборота без да иска помръдне повече а газта беше натисната до край.. нямаше абсолютно никаква мощност в колата. Почна издава някакъв рев от двигателя и в момента само леко да натиснеш газта колата реве (много странно като, че са и откачени колекторите), но мощността е убита.. забива на 3000 оборота без да иска помръдне повече с максимално натисната газ. Ако се пусне педала и пак се натисне колата тръгва да ускорява но не е като преди...

То е ясно, че в понеделник се отива на майстор, но поне насоки и предложения да ми дадете ще са от полза и ще ви бъда благодарен!

Това грешките в DME:

2713/88 - Switched lambda sensor
2780/08 - Ref. marking generator
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от bigfinger » 19 Юли 2015, 14:21

Виж дали качва масло!

Цедката на маслената помпа е пластмаса чупи се парче и къса оста на привода на маслената помпа????
Но при теб каза че е светила за кратко. :kuku:

Друго което се сещам виж какво напрежение зарежда генератора.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от ивчо » 19 Юли 2015, 17:13

Добре де, с кой акъл искаш да даваш газ при положение че имаш индикация за загуба на налягане на маслото :banghead: :censored:
Че и се чудиш защо не иска да вдига повече от 3000 оборота ?!
С тоз маслояден мотор не ти ли дойде на ум да провериш колко масло има в него да речем ?! :conf:
И въобще - какво общо има маслото с газовата и бензина ?!
Кога за последно си проверявал таз кола в сервиз ?!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от torettos » 19 Юли 2015, 20:51

ивчо написа:Добре де, с кой акъл искаш да даваш газ при положение че имаш индикация за загуба на налягане на маслото :banghead: :censored:
Че и се чудиш защо не иска да вдига повече от 3000 оборота ?!
С тоз маслояден мотор не ти ли дойде на ум да провериш колко масло има в него да речем ?! :conf:
И въобще - какво общо има маслото с газовата и бензина ?!
Кога за последно си проверявал таз кола в сервиз ?!


Отговори:
1. Лампата за масло премигна за секунда..
2. Това с оборотите ми го направи и преди малко... еднократно без никакви идкации този път...
3. Маслото съм го проверявал в началото на седмицата... беше до средата.. и именно защото, е маслояден го следя често..
4. Дори не ти разбирам въпроса - нищо общо! може би аз съм Ви подвел с неясен разказ за което се извинявам..
5. Януари - за промяна позицията на газ изпарителя. Просто от 3-те години от когато я имам с мотора не съм имал проблем, само гори масло, но аз си знам и наливам.. За този период колата ми не е правила никакви други проблеми и някак не разбирам, защо да я карам в сервиз? А още не е дошло времето за смяна на консумативите - масла, филтри...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от torettos » 24 Юли 2015, 13:18

Edit: Дебитомера не бе чистен от както е станало кола... :conf: Изчистих ме го...

Last info: Колеги след диагностиране се оказа, че ми запушен каталиазатора... и тъй като имам цели 3 два малки отпред и средния много моля колеги с който са махнали на N42B20 да пишат да кажат как лъжат ламба сондите после.. с втулки или софтуерно? Какъв е звука след това? Цената която са взели ? Кои катализатори са махнали?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Юли 2015, 22:49

Не е ли малко странно това запушване на катализатор ей тъй, изведнъж?А и връзка със светването на лампата за маслото не виждам.Не го казвам да се заяждам, нито да оспорвам поставените диагнози, а просто да се замислиш.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от Taricate » 24 Юли 2015, 23:08

И на мен ми е малко странно, катализатора да причинява тия проблеми. Когато моят катализатор "издъхна", преди да го сменя, колата стана малко по-мудна в ниските обороти и загряваше много бързо., но никакви други проблеми - просто му беше дошло времето.
Според мен търси проблеми с бобините, смучене на паразитен въздух, или нещо откъм всмукателните колектори. I
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от torettos » 25 Юли 2015, 11:04

Колеги благодаря, че включихте :bowdown: колкото до колата...(Отварям скоба, за да кажа, че не съм експерт по ДВГ, разказвам Ви по-подробно, за да може да ми кажете възможно ли е - че вече съм сърбал каша на хора дето не разбират а пипаха това е причината да почна да пиша и чета тук!.. за това ВИ БЛАГОДАРЯ за всеки отговор!) Закарах я сервиз в който се обслужват основно коли от високия ценови клас Х6.. и др. и така собственика ме разкара, защото идвали отпуски и реално имаха работа за целия китайски народ а и не обслужвали коли с газ.. както и да е разбирам го, но ми каза отвори капака и погледна на бързо.. като постави диагностика катализатор.. да не изпадам в разказ след молби от моя страна да предположи поне, какво друго може да е твърдо остана на запушен катализатор. От там отидох на сервиз за гърнета и почнаха не е катализатор пипа се с голи ръце.. :kuku: трябвало да червено... Отам в друг добър сервиз, по принцип имат доста работа и винаги чакам ред поне седмица преди да я погледнат. Закачиха я и гледаха живи данни даже и движение я тестваха показателите бяха в норма, дебитомера е свален, почистен и замерен и работи напълно в граници. Като даваше напрежение от 4V в високите (не знам дали е така :oops: като новите давали 4,2 или 4,02 не съм сигурен). И от там тъй като края на работното време беше отдавна свършили ги накарах на мой риск да махнат предните ламба сонди тъй като имам 4 (защото бях видял, че това е най- бързия начин да се провери дали катализатора е запушен)... и така с риска да запалим колата и страшен рев набираше като луда (така не е вървяла никога)... и така се стигна до запушен катализатор.. реално тя от доста време почна да си става мудна.. и да повишава звука ама се кара само на къси и основно в градска среда..

Сега резултата от цялото това натискане на педала до дупка.. всички гарнитури се намокриха (а съм сменил тези на капака и катера... :confused: и честно Ви казвам моля се да не текнат пак...) И понеже Ви казах, че съм духал топла каша за солидна сума от глупости в момента пиша тук..

ОЩЕ ВЕДНЪЖ БЛАГОДАРЯ!

Едит: грешките бяха - катализатор и ламба сонда...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от Taricate » 25 Юли 2015, 17:53

Може наистина катализатора да е запушен, или самата сонда да е дефектирала, но ще ти светне лампа/чек. Не разбирам какви волтажи сте мерили, но може да откачиш дебитомера и да покараш без него. За "рева" - оставам на мнението за бобини или паразитен въздух ;-)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от azarovlado » 26 Юли 2015, 1:10

Преди няколко месеца си оставих колата в едно сервисче, за да ми проверят двигателя,защото имах съмнения, че не е наред.От сервиза тестваха колата и ми казаха че не вървяла като за бмв.От там на другата сутрин им я оставих да я проверят обстойно и късния следобед ми се обадиха че е готова.Оказа се че средното гърне е било цялото запушено от което при рязко натискане на педала на газта се чуваше силно бучене от към двигателя и момчетата от сервиза ми казаха как не съм счупил тоя двигател.Та след смяната на средното гърне и почистване на цялата изпускателна система колата по лесно наема и това силно бучене го няма ,но сега си мисля че и крайното гърне е почнало да си отива защото се чува бучене в задната част на колата.Та мисълта ми е да имаш на предвид че има вероятност и средното гърне да се е позапушило понеже и аз съм с този двигател и аз доливам масълце пък и колите не са първа младост и да вметна че сондите не ми даваха никакви грешки и това че катализатора бил запушен е слабо вероятно. Дано съм бил малко полезен :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от torettos » 30 Юли 2015, 17:12

Пичове... моля за помощ имам един въпрос? Трудно ли се сваля генерацията на n42b20? Много ви моля който знае да пише.. :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.08.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е46 318 CI
Мечтае да кара: танк у парламенто

Re: Загуба на мощност и странен рев от двигателя N42B20

Мнение от Strike » 04 Авг 2015, 19:02

Имам същия проблем или почти същия със същия мотор. При мен само че проблемът се появява , когато колата е на свободна при загрял мотор . Оборотите рязко падат и после се вдигат (от там премигването на червената лампа за маслото) и след това мощност няма . Мотора издава изтормозен звук и оборотите се вдигат бавно при настъпване на газта , отделно се чува някакъв паразитен звук като при заваряне с електрожен ( подобно цвърчене) :D на диагностика нищо не излиза. Бях се насочил и аз към запушен катализатор , но има няколко смущаващи неща които ме разколебават да го изтърбуша :D
1.Проблемът не е постоянен ,а се появява след загряване на двигателя, и си мисля че ако е запушен катализатор би трябвало да няма мощност постоянно.
2. Друг момент е че веднага след като загуби мощност като я изгасиш и запалиш отново мощността идва до следващия момент когато премигне лампата и пак :banghead:
Тези два въпроса имат ли логично обяснение с запушения катализатор или не ? Помагайте :help: Да го избивам ли или ще е излишно

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook