Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Здравейте, колата е BMW e46 316i 1999 M43B19TU. Закупих бутала за предните спирачни апарати и ремонтни коплекти за тях както следва:
Бутало: Autofren D02542, диаметър 54 mm
Ремонтен комплект: Ate 11.0441-5402.2
Когато наложа уплътнението на буталото има следния луфт:
Сменял съм същото уплътнение, но съм забравил дали пак не пасваше идеално или направо съм го сложил в апарата без да го налагам по подобен начин.
В събота ми предстои ремонта на предните спирачни апарати, така че моля за съвет дали уплътнението е твърде голямо или буталото е с по-малък диаметър или пък всичко е точно
Благодаря за вниманието!
Update 1: Току що намерих този файл в интернет: http://www.ucx.com/documents/squareseal.pdf
Според него уплътнението трябва да приляга плътно.
Бутало: Autofren D02542, диаметър 54 mm
Ремонтен комплект: Ate 11.0441-5402.2
Когато наложа уплътнението на буталото има следния луфт:
Сменял съм същото уплътнение, но съм забравил дали пак не пасваше идеално или направо съм го сложил в апарата без да го налагам по подобен начин.
В събота ми предстои ремонта на предните спирачни апарати, така че моля за съвет дали уплътнението е твърде голямо или буталото е с по-малък диаметър или пък всичко е точно

Благодаря за вниманието!
Update 1: Току що намерих този файл в интернет: http://www.ucx.com/documents/squareseal.pdf
Според него уплътнението трябва да приляга плътно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО





Я виж компекта ли си объркал, или буталото ?!
Клоня към самото бутало, ама

A най-тъпото е, че според каталозите това е ремонтният комплект ! А ти щом казваш че буталото е 54 - нямам идея какво може да е станало ! Комплекта ти ли го разпечата, или ?!
Виж някоя друга фирма, Аутофрен са по-добра от АТЕ

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
То става дълга и широка ...
Първо частите са от реномиран продавач от форума. Преди близо година трябваше инцидентно (запекъл преден десен спирачен апарат) да ремонтирам спирачния апарат. Взех оригинални уплътнения от Дару Кар + пружината 110 лв. Соленко, но както има защо, определено!
Както и да е. Ремонтните комплекти бяха на Ate и затова реших, че това е марката. По буталото имаше ръжди, които уж изчистих, но като цяло малко набързо го направих ремонта.
Сега съм решил да сменя спирачните дискове (взех си Ate Power Disc), буталата и уплътненията им. Да изшкуря и боядисам спирачните апарати, да сменя накладките, да си сложа специалната паста и всичко да е на 6. Поръчах инструменти, части всичко. Но реших да не са този път от Дару Кар, че там цените са в 3 пъти и нагоре по-високи.
Първо буталото, доколкото проверих е правилния размер. Външен диаметър 54 mm. Проблема, който забелязах, е че дъното му е абсолютно плоско, докато на оригиналното е вдлъбнато. Това би било проблем, ако при нови накладки буталото се прибира напълно, защото тогава площа за усилие в/у него драстично ще намалее и следователно никакви спирачки докато не се поизносят малко накладките. Ще го тествам на място буталото и ще преценя дали да го поставям или да си изчистя оригиналното.
Второ, просто за информация, опаковката и информационната бележка в ремонтния комплект са различни от тези от Дару Кар и този който взех. И двете са на Ate, но все пак има значение дали е ОЕМ. Въпреки, че и на опаковката от Дару Кар никъде не фигурираше емблемата БМВ, освен на бележката, която БМВ си лепват върху опаковката.
Сега и аз отворих оригиналния каталог на Ate и там за моя модел кола има три варианта ремонтни комплекти за буталото:
11.0441-4002.2; not for increased payload
11.0441-4002.2; for increased payload
11.0441-5402.2
Първите два са с външен диаметър 47 mm, а последния, както този който съм купил 61 мм. Сега измерих дебелината на моя пръстен и е малко под 3 мм. С други думи вътрешния диаметър е 55 мм или с 1 мм по-голям от външния на буталото, което го прави негоден. На тези с 47 мм външен диаметър вътрешния да е около 41-42мм, което пък ми се струва пък твърде малко. Но пък може и да е нормално, след като се разтегне по външния диаметър на буталото да си прилепва плътно.
Първо частите са от реномиран продавач от форума. Преди близо година трябваше инцидентно (запекъл преден десен спирачен апарат) да ремонтирам спирачния апарат. Взех оригинални уплътнения от Дару Кар + пружината 110 лв. Соленко, но както има защо, определено!

Сега съм решил да сменя спирачните дискове (взех си Ate Power Disc), буталата и уплътненията им. Да изшкуря и боядисам спирачните апарати, да сменя накладките, да си сложа специалната паста и всичко да е на 6. Поръчах инструменти, части всичко. Но реших да не са този път от Дару Кар, че там цените са в 3 пъти и нагоре по-високи.
Първо буталото, доколкото проверих е правилния размер. Външен диаметър 54 mm. Проблема, който забелязах, е че дъното му е абсолютно плоско, докато на оригиналното е вдлъбнато. Това би било проблем, ако при нови накладки буталото се прибира напълно, защото тогава площа за усилие в/у него драстично ще намалее и следователно никакви спирачки докато не се поизносят малко накладките. Ще го тествам на място буталото и ще преценя дали да го поставям или да си изчистя оригиналното.
Второ, просто за информация, опаковката и информационната бележка в ремонтния комплект са различни от тези от Дару Кар и този който взех. И двете са на Ate, но все пак има значение дали е ОЕМ. Въпреки, че и на опаковката от Дару Кар никъде не фигурираше емблемата БМВ, освен на бележката, която БМВ си лепват върху опаковката.
Сега и аз отворих оригиналния каталог на Ate и там за моя модел кола има три варианта ремонтни комплекти за буталото:
11.0441-4002.2; not for increased payload
11.0441-4002.2; for increased payload
11.0441-5402.2
Първите два са с външен диаметър 47 mm, а последния, както този който съм купил 61 мм. Сега измерих дебелината на моя пръстен и е малко под 3 мм. С други думи вътрешния диаметър е 55 мм или с 1 мм по-голям от външния на буталото, което го прави негоден. На тези с 47 мм външен диаметър вътрешния да е около 41-42мм, което пък ми се струва пък твърде малко. Но пък може и да е нормално, след като се разтегне по външния диаметър на буталото да си прилепва плътно.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Понеже преди седмица и аз минах през същата процедура (само дето на е34 буталото е 60 мм
), и взех всичко на Френ-а !
Нямам ядове, като година преди това пак правих ревизия на апаратите (сега просто сложих апарати за 28мм дебел диск) и при разглобяването всичко си беше наред ... Преди това и задните апарати рециклирах пак на Аутофрен комплект, на предната кола пак така !
Другата фирма е ЕРТ ..
Мисълта ми е че за някой части няма смисъл от оригинални, след като алтернативата е достатъчно добра ! Разбирам те че това са спирачки, но нямаш място за притеснение с таз фирма
Имай предвид, че максимално прибрано бутало е практически невъзможен момент! С чисто нови накладкии и с чисто нови дискове, буталото се показа на около 2мм по спомен ! Колкото и да минаваш на водна или каквато и да е шкурка - щом има язва по работната повърхност забравяш да го ползваш ! Спирачната течност е силно хигроскопична и таз точица за нула време става кратер направо !
И не че има проблем, колкото същото нещо да го правиш още веднъж
Аз поне така правя - направо кушувам други апарати, ревизирам от-до и директно на колата .. Но при мен тези смени са свързани с преминаване на други размери, и няма как да се ползват старите апарати !
Сега, пробвай както ти писах с друга фирма !
Пращам ти ЛС



Нямам ядове, като година преди това пак правих ревизия на апаратите (сега просто сложих апарати за 28мм дебел диск) и при разглобяването всичко си беше наред ... Преди това и задните апарати рециклирах пак на Аутофрен комплект, на предната кола пак така !
Другата фирма е ЕРТ ..
Мисълта ми е че за някой части няма смисъл от оригинални, след като алтернативата е достатъчно добра ! Разбирам те че това са спирачки, но нямаш място за притеснение с таз фирма

Имай предвид, че максимално прибрано бутало е практически невъзможен момент! С чисто нови накладкии и с чисто нови дискове, буталото се показа на около 2мм по спомен ! Колкото и да минаваш на водна или каквато и да е шкурка - щом има язва по работната повърхност забравяш да го ползваш ! Спирачната течност е силно хигроскопична и таз точица за нула време става кратер направо !
И не че има проблем, колкото същото нещо да го правиш още веднъж

Аз поне така правя - направо кушувам други апарати, ревизирам от-до и директно на колата .. Но при мен тези смени са свързани с преминаване на други размери, и няма как да се ползват старите апарати !
Сега, пробвай както ти писах с друга фирма !
Пращам ти ЛС


Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
А защо не вземеш да разглобиш апарата да сложиш о-пръстена в канала и тогава да мериш ? 

- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Това е твоят комплект...
Sent from my D2303 using Tapatalk
Sent from my D2303 using Tapatalk
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Sent from my D2303 using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Според мен си купил правилното бутало с грешните маншон и уплътнение, просто помоли колегата който ти го е продал да го замени...
- danielgenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 12.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
Първо благодаря на всички за коментарите и съдействието!
Проблема е решен. Оказа се, че буталото и ремонтния комплект са идентични с оригиналните! Колкото и да ми е странно е факт.
След като разглобих спирачните апарати извадих оригиналните бутала и гумички. Първо сравних буталото с новото и по размери - еднакви, единствента разлика, както бях споменал, е само вдлъбнатината в дъното на оригиналното бутало, която я няма във новото на autofren. Но това не е проблем, дори и буталото да се прибира напълно. Самия спирачен апарат има вдлъбнатина и в корпуса си и в нея е отвора за хидравличната течност.
Извадих оригиналното уплътнение закупено от Дару Кар, което е на 4-5 месеца, и то също не приляга плътно и е 1 към 1 с новото на Ate, което съм прикачил на снимките
Човека, от който закупих частите, ми изпрати и друг ремонтен комплект бутала и уплътнения на Autofren и при тях уплътнението не приляга плътно
Все пак остава да проуча, защо уплътнението не приляга плътно, а пък все пак уплътнява
Явно то не уплътнява в плоска равнина, а променя формата си.
Да споделя малко опит по ремонта. Купих си спирачен маркуч, който поставих на извадения спирачен апарат. След това отидох в най-близката гумаджийница. Там на пистолета за помпане на гуми навихме един обикновен вентил за гума на кола. Притискайки вентила към щуцера на спирачния маркуч надухме с пистолета и буталата излязоха на секундата. Много приятна процедура. Като се замисля, това може да стане и притискайки вентила за гуми директно върху щуцера на спирачния апарат. Стига буталата да не са спекли тотално
После по вкарването на буталото и поставянето на маншона. Следващите снимки са от нета, по които се ориентирах как да го направя.
Поставих първо уплътнението в апарата и го намазах със паста за спирачки.
След това поставих маншона върху буталото и го прекарах до долния ръб на буталото.
След това вкарах долния ръб на маншона в канала му в спирачния апарат.
Накрая, на ръка, започнах да притискам буталото навътре, докато в същото време придърпвам нагоре ръба на маншона, който трябва да влезе в канала на буталото.
След като буталото е на 2/3 навътре в апарата поставям горния ръб на маншона в канала на буталото и притискам буталото до долу.
И всичко това на ръка, както бях намерил в един пост в интернет. Изисква се малко усилие, но съвсем в рамките на нормалното. Не се налагат никакви скоби или специални приспособления
След като сглобих всичко и обезвъздуших направих тест драйв и всичко работи идеално. Сега педала на спирачките има много хубав плавен ход. Преди ремонта се усещаха два хода на педала. Първо плавен и след това твърд. Еми това е за сега от мен колеги
Проблема е решен. Оказа се, че буталото и ремонтния комплект са идентични с оригиналните! Колкото и да ми е странно е факт.
След като разглобих спирачните апарати извадих оригиналните бутала и гумички. Първо сравних буталото с новото и по размери - еднакви, единствента разлика, както бях споменал, е само вдлъбнатината в дъното на оригиналното бутало, която я няма във новото на autofren. Но това не е проблем, дори и буталото да се прибира напълно. Самия спирачен апарат има вдлъбнатина и в корпуса си и в нея е отвора за хидравличната течност.
Извадих оригиналното уплътнение закупено от Дару Кар, което е на 4-5 месеца, и то също не приляга плътно и е 1 към 1 с новото на Ate, което съм прикачил на снимките

Човека, от който закупих частите, ми изпрати и друг ремонтен комплект бутала и уплътнения на Autofren и при тях уплътнението не приляга плътно

Все пак остава да проуча, защо уплътнението не приляга плътно, а пък все пак уплътнява

Да споделя малко опит по ремонта. Купих си спирачен маркуч, който поставих на извадения спирачен апарат. След това отидох в най-близката гумаджийница. Там на пистолета за помпане на гуми навихме един обикновен вентил за гума на кола. Притискайки вентила към щуцера на спирачния маркуч надухме с пистолета и буталата излязоха на секундата. Много приятна процедура. Като се замисля, това може да стане и притискайки вентила за гуми директно върху щуцера на спирачния апарат. Стига буталата да не са спекли тотално

После по вкарването на буталото и поставянето на маншона. Следващите снимки са от нета, по които се ориентирах как да го направя.
Поставих първо уплътнението в апарата и го намазах със паста за спирачки.
След това поставих маншона върху буталото и го прекарах до долния ръб на буталото.
След това вкарах долния ръб на маншона в канала му в спирачния апарат.
Накрая, на ръка, започнах да притискам буталото навътре, докато в същото време придърпвам нагоре ръба на маншона, който трябва да влезе в канала на буталото.
След като буталото е на 2/3 навътре в апарата поставям горния ръб на маншона в канала на буталото и притискам буталото до долу.
И всичко това на ръка, както бях намерил в един пост в интернет. Изисква се малко усилие, но съвсем в рамките на нормалното. Не се налагат никакви скоби или специални приспособления

След като сглобих всичко и обезвъздуших направих тест драйв и всичко работи идеално. Сега педала на спирачките има много хубав плавен ход. Преди ремонта се усещаха два хода на педала. Първо плавен и след това твърд. Еми това е за сега от мен колеги

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО
По въпроса за разликата в диаметъра си стигнал сам до извода ...... ( монтажа на буталата в апарата го бях показвал преди време със снимки в Е36 раздела , но и за това си се ориентирал правилно , хубаво е , че си поставил и спирачна смазка/паста , много е важно да се постави такава вътре в предпазния маншон , за да пази от ръжда ръба в който влиза маншона...... и другия път ползвай ръкавици , че тая мръсотия , комбинация от феродо и спирачна течност и смазки , после даже кашата трудно я мие
).

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани